Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wybija wode przez korek !!!
Autor Wiadomość
angelo20 



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2006, 15:30   Wybija wode przez korek !!!

Witam problem jest jak auto sie nagrzeje to wybija mi wode przez korek. Uszczelka pod głowicą robiona 2 tyg temu. Jak odkrece korek od zbiorniczka wyrównawczego to widze jak lecą bąbelki ,ale nie cały czas. Jak dodam ręką gazu to w zbiorniczku zaczyna "buzować" woda i sie podnosi :roll: Co jest grane ? Tipo 1.4 i.e. Dzięki
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-10-2006, 16:07   

Hmm no objaw typowy dla walniętej uszczelki pod głowicą, ale skoro mówisz, że była robiona to bycmoże po praostu nalałeś za dużo wody do zbiorniczka - powinno byc do oznaczenia "Livello a freto" (czy jakos tak)

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
Krzysztof A. 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 100
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-10-2006, 16:17   

Też byłbym za tym że to uszczelka pod glowicą.Sprawdź czy nie ma w płynie chłodzącym oleju.Jesli bedzie to pwne na 100% że to uszczelka
     Moneta
 
angelo20 



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2006, 16:27   

Nie widze tam oleju ale jak przegazuje to pojawia sie piana ! Niewiem czy mechanik cos nie spaprał wypiera sie ,że uszczelka jest dobra ! A czy może to być spowodowane złym odpowietrzeniem układu chłodzenia ? Mam LPG i najwyższym punktem jest reduktor którego nie potrafie odpowietrzyc ! Jak sciągne szlauch z redukora to nic nie leci dopiero jak dodam gazu zeby wzrosły obroty to zaczyna powoli lecieć ,ale szlauchy i reduktor jest gorący !
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2006, 19:02   

Wszystko wskazuje na to że masz zapowietrzony układ chłodzenia :) Ten temat był często poruszany na forum, skożystaj z działu SZUKAJ i tam sie wszystko dowiesz co i jak zrobic żeby było dobrze :D
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-10-2006, 21:33   

Być może zapowietrzony układ.
Poczekaj i sprawdź czy długo bąble powietrza będą lecieć.
Jeśli cały czas to raczej nie jest to wina zapowietrzenia.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2006, 07:21   Re: Wybija wode przez korek !!!

Wygląda na źle zrobioną uszczelkę...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-10-2006, 19:41   Re: Wybija wode przez korek !!!

Marcin - fiattipo.pl napisał/a:
Wygląda na źle zrobioną uszczelkę...


Zgadzam się z przedmówcą.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
thug83 


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2006, 09:13   

"livello a fredo" to znaczy poziom minimalny.
_________________
Tempra 1.6 sx ie cat - wywalony :) 1994
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-10-2006, 12:18   

thug83 napisał/a:
"livello a fredo" to znaczy poziom minimalny.

dokładnie to akurat znaczy poziom chłodziwa (czy jakoś tak)
Nie można nalać za dużo płynu bo wywali przez zakrętkę.
_________________

     assistance   Moneta
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-10-2006, 21:23   

Taki sam objaw miałem w uno 1.0 gaz. Robiłem uszczelkę, odpowietrzyłem układ i jak się rozgrzał to w kilka sekund litr wody wyrzucił. Jako że głowicę robiłem kompletnie(wymiana łożyska wałka, zimmering i planowanie) pozostał termostat I BINGO! wywaliłem sam środek i problem się skończył. Było to na wiosnę, na jesień założyłem nowy środek i do końca było OK. Co ciekawe na pudełku od termostatu producent napisał że zaleca się wymianę termostatu co 2 lata a w instrukcjach obsługi nic nie ma o tym; coś ściemnia;
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2006, 18:02   

Moje przezycia podpowiadaja mi, ze to uszczelka pod glowica.
     Moneta
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2006, 18:08   

też bym sie do uszczelki przyczepił - a sprawdz cisnienie na cylindrach.. Nie dymi na białoz wydechu?? Planowałeś głowice przez założeniem? No i jaka uszczelka jest dana - kiedys miałem przypadek z nieorginalną uszczelką - wytrzymała 2... godz...;)
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-10-2006, 18:40   

A może ten typ tak ma? W poprzednim fiacie uno jeżeli nalałem płynu ponad kreskę to zawsze wyrzuciło go do poziomu kilku centymetrów poniżej. Na początku dolewałem co kilka dni i zawsze wyrzucał. Jak nie dolałem to ten zaniżony poziom trzymał się miesiącami i niżej nie spadał. W momencie jak wysiadł termostat to objaw był taki, że kilka sekund po zgaszeniu silnika zaczęło bulgotać pod maską jakby się gotowało i zaraz była kałuża pod samochodem. Nie napisałeś czy to wyrzucanie wygląda jak sączenie się(może być uszkodzony korek), czy takie widowiskowe wyrzucanie i bulgotanie czego przyczyną może być uszczelka lub termostat.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
angelo20 



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-10-2006, 19:14   

Witam ponownie ,a wiec poszłem za tropem i wymieniłem srodek termostatu. Gdy to rozkręciłem to moją uwage przykuła uszczelka która była rozciągnięta i wsadzona w kanał wodny. Nie bede sie rozpisywał ,ale chyba podziałało :) Pojeżdże i odpowietrze jeszcze raz to bede miał pewnośc. Poniżej zdjęcie mojego starego termostatu :
http://www.fotosik.pl/sho...30e29a12c147c8b
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-10-2006, 18:09   

uszczelka! i nigdzie indziej mozesz nie szukać. bankowo.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
onyx 



Wiek: 38
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 23
Skąd: Barlinek
Wysłany: 08-11-2006, 23:08   

a sprawdaless glowice moze jest peknieta ?? albo jak jej nieplanowales to moze byc krzywa zobacz to bo na 100% jest cos z glowica skoro jest to samo a objawy wskazuja ze musialo ja wydmuchac na komorze chlodzenia
_________________
Wszystkie czesci do tipo konkurencyjne ceny email tipo10@op.pl
     assistance   Moneta
 
 
akwar 


Wiek: 55
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 64
Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2006, 12:29   

Zanim zrobisz cokolwiek zakręć dobrze korek wlewu płynu chłodzącego i po rozgrzaniu silnika sprawdż twardość przewodów dochodzących do chłodnicy .Jeżeli są miękkie to wszystko jest ok,natomiast jeśli są twarde to niestety powietrze dostaje się do układu, a przyczyną tego jest niestety nieszczelna uszczelka pod głowicą.Pozdrawiam Mariusz
_________________
Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady)
  
 
 skype
 
angelo20 



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-11-2006, 20:04   

Usterka usunieta :lol: winowajcą okazał sie korek za 17 zł . Zawór który w nim jest nie trzymał. Wystarczyło dmuchnąć w niego by to sprawdzić.
  
 
 
akwar 


Wiek: 55
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 64
Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-11-2006, 11:01   

Który korek?Wlewu zbiorniczka wyrównawczego?
_________________
Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady)
  
 
 skype
 
angelo20 



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-11-2006, 17:56   

akwar napisał/a:
Który korek?Wlewu zbiorniczka wyrównawczego?

Tak korek ze zbiorniczka wyrównawczego.
  
 
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-07-2007, 20:52   

a to kiedy ten korek powinien sie otwierac, a kiedy byc zamkniety? przy jakiejs temperaturze? (jakiej)?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load