Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze skrzynią biegów - 1,3,5
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-05-2013, 14:50   Problem ze skrzynią biegów - 1,3,5

Witam, mam problem, z dnia na dzień biegi 1,3,5 zaczynają ciężko chodzić. Objaw jest taki, jakby coś sprężynowało.

2,4 wchodzą bardzo głęboko i pewnie. Wymieniłem już poduszkę środkową i prawą. Na lewarku czuć ruchy silnika. Podczas hamowania z trudnością mogę wybić te biegi (1,3,5) natomiast przy ostrych łukach 3 potrafi sama wypaść. Biegi te wchodzą bardzo płytko.
Co może być tego przyczyną?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-05-2013, 15:10   

Larry075 napisał/a:
natomiast przy ostrych łukach 3 potrafi sama wypaść

miałem tak i skończyło się na wymianie wszystkich 3 poduszek i potem miodzio ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2013, 15:39   

Poduszki silnika a zwłaszcza skrzyni biegów, numer dwa wybite cięgna wodzków skrzyni b. lub rozpięte któreś cięgno
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-05-2013, 18:02   

No i panowie doszedłem co jest w moim samochodzie. Oczywiście poduszki były dobre - wymienione w końcu dwa lata temu.

Cięgna bez luzu, wszystko pracuje prócz...

Jest taki łącznik który przykręcony jest do blachy (do blachy w kształcie trójkąta - przykręcone są trzy cięgna i główne cięgno do lewarka zmiany biegów) a z drugiej strony przykręcony jest do sworznia w odlewie maglownicy.
Łącznik na tym sworzniu jest zatarty - nie chce się ruszyć. Odpiąłem więc cięgna, zdemontowałem blache w kształcie trójkąta (częściowo bo blacha jest dwuczęściowa) ale za cholerę nie mogę tego zbić - nie mam jak. Rusza się niby w prawo i w lewo ale z bardzo dużym oporem. Psikałem WD-40, ruszałem już kilkadziesiąt razy w lewo i w prawo ale ruch jest mały - i dostęp nie dobry.

Co zrobić? Jakiś sposób?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2013, 19:39   

Wskaż element na schemacie i zrób fotki twojego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-05-2013, 19:58   

Panowie udało się! Po pokaleczeniu rąk aż do łokci o silnik i osprzęt, po długich ruchach łącznika w lewo i w prawo wyprasowałem łącznik. Korozja sworznia dała się we znaki - wyczyściłem dokładnie papierem ściernym - smar smar i jeszcze raz smar.

Złożyłem wszystko do kupy - rusza się bardzo swobodnie - Uwaga łącznik do maglownicy trzyma się na sworzniu natomiast na tej blasze trójkątnej jest łożysko igiełkowe które również warto posmarować smarem.

Rezultat? Biegi wchodzą jednym palcem - jak kiedyś - w nowym samochodzie! Ruch lewarkiem jest taki sam do przodu jak do tyłu - nie czuć drgań silnika na lewarku. Warto było!

Polecam zrobić to u wszystkich którzy jeszcze nie mieli tego problemu a nie ruszali tego od nowości póki mogą bez problemu wyciągnąć łącznik - później to już jest męczarnia dla dwóch osób (jedna działa breszką a druga obraca w lewo i w prawo). Sworzeń zabezpieczony jest zawleczką a na to przychodzi gumowy "kondon" w który warto też wsadzić smar.

Pozdrawiam!

JAM_BELFEGOR Na twoim drugim rysunku (tym po prawo) widać blachę trójkątną w lewym dolnym rogu - w wystającą tulejkę z gwintem na końcu wciskany jest łącznik - aluminiowy odlew z dwoma otworami. W jednym z otworów jest łożysko igiełkowe i to łożysko wchodzi w tą blachę (w tą tulejkę z gwintem). Drugi otwór wchodzi w łapą na maglownicy - i tam się zaciera - jutro, jak tylko będzie jasno zrobię dokładne zdjęcia.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 07-05-2013, 20:41   

Panowie podobny problem 1,3,5 wchodza plytko a 3 wypada do tego przy wrzucaniu biegow 2,4 na zgaszonym silniku na sprzegle strasznie trzepie buda i do tego przestal wsteczny wchodzic. POMOCY
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-05-2013, 22:06   

Podlacze sie pod temat.Zauwazylem u siebie ze na lewarku zrobil sie lekki luz.Zdjalem mieszek i widac ze pod nim na kulce zrobil sie jakis luz.Czy te elementy mozna dokupic.Chodzi o jakis zestaw naprawczy lewarka biegow ale na allegro do tipo tego nie znalazlem.Moze ktorys z Was robil cos takiego?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-05-2013, 22:23   

shagger78,

http://forum.tempra.org/t...0578.htm#107785

http://forum.tempra.org/t...5171.htm#173577


Linkczu nie śpi Linkczu czuwa :lalala: :idea:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2013, 22:27   

Larry075, to o czym piszesz potocznie nazywa się "sierżantem" i rzeczywiście dość często daje w dupę.
shagger78, tak ja robiłem, większość luzu skasujesz wymieniając elementy z drugiego schematu zaznaczone na czerwono. Dostaniesz je w ASO za nie duże pieniążki każdy element parę lub paręnaście złoty. Pasuje z bravo, numery możesz zabrać z epera szybciej dojdą o co ci chodzi. Dodatkowo trzeba zająć się sierżantem czyli czyszczenie i smarowanie. Resztę luzu lub oporu (zależny od auta) można skasować tylko nowymi cięgnami w komorze silnika gdyż wyrabiają bądź zapiekają / korodują przeguby kulowe na cięgnach (a są to elementy stałe nie da się samych przegubów wymienić). Ktoś na forum kiedyś zrobił sam sobie takie cięgna z grubej gwint sztangi (ok M10 nie pamiętam) i przegubów kupionych w markecie budowlanym, gwint sztangę obciągną gumowym wężem. Ponoć całkiem dobrze działa i daje możliwość regulacji.

** Dodano: 07-05-2013, 23:30 **
P.S: o widzisz Luczu, był szybszy i znalazł nawet temat gdzie zrobiłem zdjęcie tych tulejek.... o i nawet ceny są :)
Luczu, znajdź jeszcze ten temat z gwint sztangą

** Dodano: 07-05-2013, 23:34 **
Dobra byłem szybszy http://forum.tempra.org/t...%EAgna+przeguby
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-05-2013, 00:08   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Luczu, znajdź jeszcze ten temat z gwint sztangą


jestem znokautowany przez promile więc nic z tego :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-05-2013, 16:40   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Larry075, to o czym piszesz potocznie nazywa się "sierżantem" i rzeczywiście dość często daje w dupę.


Kolego, ten element to strzemię dźwigni zmiany biegów:




numer 7
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-05-2013, 19:46   

"sierżant" to potoczna nazwa.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load