INSTALACJA LPG TIPO 1.4 1995 |
Autor |
Wiadomość |
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 10:27 INSTALACJA LPG TIPO 1.4 1995
|
|
|
Witam.
w zeszłym miesiacu zakupilem sobie TIPO
mam pytanie czy jest sens zakładać LPG w aucie z 95r. 160 tys przejechane. ??
słyszałem że żeby założyć gaz to trzeba będzie robić remont silnika i takie tam.
a jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
czy założylibyście ?
co mi doradzacie ?
czekam na opinie |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-06-2009, 10:40
|
|
|
rudaslaska7, kwestia jest tylko jedna - jak dlugo zamierzasz jezdzic autem i ile kkm robisz na rok. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 10:56
|
|
|
rudaslaska7, ja założyłem gaz mając około 150 tyś i autko z 94r. LPG zwróciło mi się po 7-8tyś. a dziś na siebie zarabia, mam ponad rok LPG i zero problemów z silnikiem. Robbię sobie pomiar kompresji co kilka miesięcy i bez zmian. Z tym remontem to bzdura no chyba że ktoś ma już trupa to z lpg czy bez opcje są dwie remont albo złomowisko.
Jedyne co musisz przy zakładaniu spełnić to dobry stan silnika (możesz sobie zrobić pomiar kompresji dla silnika 1.4 prawidłowa wartość to 12-13bar) a przede wszystkim elektryki. Po założeniu jeździć na wyznaczone przeglądy gwarancyjne i robić regulacje 1-2razy w roku. Co 15-20 tyś wymienia się filtr gazu, co 20-30tyś świece, no i pilnować elektryki (kable, kopułka itp.)
Polecam butle zamiast koła zapasowego 34l (realnie wchodzi 27l czyli tyle ile jest na zaworze nastawione 80%) i ta mieści się prawie idealnie lub troszkę większą ta będzie wystawać trochę ponad podłogę. Na butli 34 zrobisz w mieście jakieś 250km ~ 11l na setkę w trasie ~ 300km a 330km czyli ok 8-9l przy jeździe bez szaleństw.
A teraz możesz sobie policzyć przykładowo paliwo na BP kosztuje ~4,5zł 95 zaś LPG 1,69zł paliwo jest dwa i pół raza droższe. doliczając trochę większe spalanie lpg plus koszty obsługi wychodzi około że jeździsz 2 razy taniej.
Dodam jeszcze że musisz poszukać dobrego warsztatu, wywiedzieć się poczytać na sieci trochę opinii. Nie każdy robi dobrze. Niekiedy trafiają się takie perełki że aż łza się w oku kręci, robota spartolona po całości a auto od początku nie będzie dobrze jeździło a paliło jak smok.
Napisz jeszcze do jakiego silnika miało by to być? I.E czy gaźnik? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-06-2009, 13:15
|
|
|
rudaslaska7 napisał/a: | mniej wiecej po roku by sie zwrocilo ale czy ma to sens |
jejku .. najprościej to sobie oblicz ile mniej więcej nim zrobisz km po założeniu LPG. a później oblicz ile byś za te kilometry zapłacił jeżdżąc na PB. I po kłopocie. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 14:14
|
|
|
rudaslaska7 napisał/a: | OCZYWISCIE 1.4 I.E | a to oczywiście to do czego ? Tym to się akurat to nie ma czym chwalić bo 1.4 I.E to najsłabszy w Tipo za wyjątkiem nie spotykanej wersji 1.1 która była tylko na rynek Włoski. W takim przypadku interesowała by cie instalacja II generacji (butla, mikser w podstawie wtrysku, reduktor do 100HP, jednostka sterująca, elektrozawory (paliwo, gaz), filtr gazu, przewody, okablowanie, przełącznik w kabinie). Koszt od ~1200-1500zł mniej więcej. Mnie wg. tego kalkulatora najdroższa opcja przy rocznym przebiegu 10.000 70% miasto zwróciła się po 8mies. Następne lata przynoszą ci dwukrotnie tańszą eksploatacje pojazdu jeśli chodzi o paliwo. wiec samo sobie odpowiedz czy się opłaca. Poza tym osobiście znam auta które jeżdżą jeżdżą 6-7 lat tylko na gazie i jakoś nie ma problemów, w między czasie trzeba tylko było raz reduktor wymienić. No i ostatnia rada nie tankuj na "no name" stacjach z zasiarczonym, gazem to będzie ok. Shell, BP, Orlen i będzie ok. Odradzam Statoil (już dwa razy się przejechałem na tym syfie, tak muliło auto powiedziałem nigdy więcej), Lukoli (ten ponoć bierze z BP gaz niemniej jednak ostatnio oszukał ponad setkę ludzi na trefnym paliwie), i małe kanciapy z jedna butlą i ceną 1.09zł
** Dodano: 05-06-2009, 15:19 **
A i do tego zapewne musiał byś kupić nowa sondę lambda bo jak znam życie to twoja już dawano nie żyje no chyba że zmieniałeś. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 14:46
|
|
|
rudaslaska7, jest sens założenia...właśnie dziś się umówiłem na 18 czerwca na instalację LPG...przebieg mam u siebie nieco ponad 150 tys. km...a szlag mnie trafia przy dystrybutorze jak mam znowu wywalać 200 zł za pełen bak ( a tankuje średnio raz na tydzień max. 1,5 tygodnia ) |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-06-2009, 16:54
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | . No i ostatnia rada nie tankuj na "no name" stacjach z zasiarczonym, gazem to będzie ok. Shell, BP, Orlen i będzie ok. Odradzam Statoil (już dwa razy się przejechałem na tym syfie, tak muliło auto powiedziałem nigdy więcej), Lukoli (ten ponoć bierze z BP gaz niemniej jednak ostatnio oszukał ponad setkę ludzi na trefnym paliwie), i małe kanciapy z jedna butlą i ceną 1.09zł |
i tu się nie zgodzę. Tzn. Jak sam zauważyłem i z resztą nie tylko ja nie ma reguły co do stacji markowych i niemarkowych. U mnie lepiej jest zatankować na pewnej stacji NO NAME niż na bliskiej. Sam się przejechałem na właśnie bliskiej ( auto muliło ) orlenie ( janili na ilości gazu, BP o tyłek roztrzaść. Tankuję na STATOILU i jest w 100% OK. Reguła jest taka, że nie ma reguł. Po prostu trzeba znaleźć swoją stację w mieście i tego się trzymać. Dopóki nie zaczną świrować bo tak też sie zdarza i robią syf przez co tracą wcześniej zdobytych klientów. Zapewne w każdej marce stacji są jakieś czarne owce. Jest ich mniej lub więcej. Jak wyjedziesz w trasę to jest coś jak loteria :p
** Dodano: 05-06-2009, 17:59 **
rudaslaska7, ale nie bój się LPG Na szczęście przeważająca większość markowych stacji jest OK. A jak już trafisz na lipny gaz no to musisz przeboleć słabsze osiągi dopóki nie zalejesz czegoś normalnego. Albo po prostu więcej CI go spali. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 18:44
|
|
|
Luczu, mnie na szczęście nigdy na shellu ani bp nigdy nic złego nie zatankowali, za to jak mówię na dwóch dość dużych statolitach w rożnych miastach miałem problem z odjechaniem po zatankowaniu. W swoim mieście mam swoja sprawdzona stacje dopóki nie zaczną kantować a miejmy nadzieję że nie jest ok. Co do tankowania to do pustej butli zawsze wsadzają mi dokładnie tyle samo 27 -27,2l nie mniej nie więcej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 18:53
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jaka to stacja (z ciekawości)
btw butlę zawsze opróżniasz do pustej? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 18:56
|
|
|
maciek_wk, tylko sobie wszystkiego dopilnuj. Niech ci dobry mikser pod wtryski założą oraz dobry parownik.
** Dodano: 05-06-2009, 20:00 **
konikks napisał/a: | btw butlę zawsze opróżniasz do pustej? | nauczyłem się tak jakoś jeździć że czuje kiedy mi się gaz kończy i wtedy wiem ile dokładnie mogę zrobić jak stacje mam daleko to prztykam ma PB przeważnie zawsze wyjeździjmy wszystko. Stacji ci nie powiem, bo się pokusisz jeszcze o jakiś stosowny dla ciebie negatywny komentarz |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 05-06-2009, 19:05
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | mnie na szczęście nigdy na shellu |
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nic złego nie zatankowali, |
No i tu sie utwierdzam w słowach Luczu,
Luczu napisał/a: | nie ma reguły co do stacji markowych i niemarkowych |
U mnie na Shellu zawsze tankowałem LPG, ale niestety od pewnego czasu tankuje albo na BP, albo na własnie "no name" jest taka stacyjka która ma tylko LPG i jest naprawde dobrej jakosci, jak długo taki bedzie, tego niewiem
maciek_wk napisał/a: | właśnie dziś się umówiłem na 18 czerwca na instalację LPG.. |
Dlaczego tak puzno |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2009, 20:44
|
|
|
JAM_BELFEGOR, zakładam BRC Just w Czakramie (niby autoryzowany przedstawiciel BRC)... egon., to jest pierwszy wolny termin i do tego sezon urlopowy się zaczął |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-06-2009, 15:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | rudaslaska7 napisał/a: | OCZYWISCIE 1.4 I.E | a to oczywiście to do czego ? Tym to się akurat to nie ma czym chwalić bo 1.4 I.E to najsłabszy w Tipo za wyjątkiem nie spotykanej wersji 1.1 która była tylko na rynek Włoski. W takim przypadku interesowała by cie instalacja II generacji (butla, mikser w podstawie wtrysku, reduktor do 100HP, jednostka sterująca, elektrozawory (paliwo, gaz), filtr gazu, przewody, okablowanie, przełącznik w kabinie). Koszt od ~1200-1500zł mniej więcej. Mnie wg. tego kalkulatora najdroższa opcja przy rocznym przebiegu 10.000 70% miasto zwróciła się po 8mies. Następne lata przynoszą ci dwukrotnie tańszą eksploatacje pojazdu jeśli chodzi o paliwo. wiec samo sobie odpowiedz czy się opłaca. Poza tym osobiście znam auta które jeżdżą jeżdżą 6-7 lat tylko na gazie i jakoś nie ma problemów, w między czasie trzeba tylko było raz reduktor wymienić. No i ostatnia rada nie tankuj na "no name" stacjach z zasiarczonym, gazem to będzie ok. Shell, BP, Orlen i będzie ok. Odradzam Statoil (już dwa razy się przejechałem na tym syfie, tak muliło auto powiedziałem nigdy więcej), Lukoli (ten ponoć bierze z BP gaz niemniej jednak ostatnio oszukał ponad setkę ludzi na trefnym paliwie), i małe kanciapy z jedna butlą i ceną 1.09zł
** Dodano: 05-06-2009, 15:19 **
A i do tego zapewne musiał byś kupić nowa sondę lambda bo jak znam życie to twoja już dawano nie żyje no chyba że zmieniałeś. |
wcale sie nie chcialem chwalic.zreszta chwalic sie TIPO ? hmmm
musze temat przemyslec bo na poczatku zakladalem ze za rok/dwa zmieniam auto jednak po glebszym zastanowieniu... szkoda by mi go bylo sprzedac (o ile by sie znalazl jakis desperat ktory by go kupil) dlatego rozwazam zalozenie LPG. |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-06-2009, 08:49
|
|
|
rudaslaska7 napisał/a: |
wcale sie nie chcialem chwalic.zreszta chwalic sie TIPO ? hmmm
musze temat przemyslec bo na poczatku zakladalem ze za rok/dwa zmieniam auto jednak po glebszym zastanowieniu... szkoda by mi go bylo sprzedac (o ile by sie znalazl jakis desperat ktory by go kupil) dlatego rozwazam zalozenie LPG. |
dlatego u siebie też zakładam LPG...mam zamiar pojeździć Tipo tyle ile się da, tzn. w ogóle nie planuje sprzedaży tego samochodu, będę nim jeździć do oporu |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-06-2009, 11:16
|
|
|
rudaslaska7, Ja powiem tak że w tym momencie opłaca się założyć LPG do samochodu. Ponieważ instalację na monowtrysk kosztują od 1200 zł do 1500 zł. Paliwo kosztuje 4,33 zł a gaz 1,55 także jak pojeździsz trochę to ci sie zaraz zwróci koszt założenia. Jeżeli silnik jest w dobrym stanie to się nie zastanawiaj. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
stader
witamy nowego
Dołączył: 21 Gru 2007 Posty: 7 Skąd: polska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2009, 19:14
|
|
|
ja mam taki sam motor i ten sam rocznik, zaladalem gaz przy 200K km i chodzi jak ta lala. przejechalem juz 130 tysiecy bez zadnych problemow. |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 11:50
|
|
|
moze sie ktos podzielic info ile w tym roku kosztuje instalacja do tipo ?
druga sprawa to mam okazje nabyc butle i cala instalacje z kadetta . chcialbym to zrobic legalnie i miec wpis w dowodzie jednak nie wiem co potrzebuje ? jest homologacja . |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2010, 10:19
|
|
|
rudaslaska7, Ja założyłem gaz do swojego miesiąc temu. Zapłaciłem 1400 zł, ale dodam że to już jest w miarę dobra instalacja. Gość założył mi czujnik automatyczny dzięki któremu samochód po nagrzaniu się do 50 stopni sam przełącza się na gaz co jest dużym plusem w chłodne dni i powoduje mniejsze zużycie membran w reduktorze. Mechanik który mi to zakładał to rzetelny człowiek. U mnie w mieście chwalą sobie że jest tani i dobry. W poprzednim Tipo miałem instalację którą też on zakładał. Nigdy nic się z nią nie działo. Ja wymieniałem tylko filterki i robiłem okresową regulację (dodam że nie potrzebnie bo wszystko było ustawione tak jak powinno być). Co najważniejsze sonda lambda nigdy się nie uszkodziła. Także polecam. 1400 zł jak dużo jeździsz moment sie zwróci. I nie baw się w używane instalacje. Po pierwsze zawsze nie chętnie montują używki a poza tym przy tych cenach to nie jest opłacalne. Tutaj masz wszystko nówkę i roczną gwarancję. Wszystko w kwestii montera. Mi włożył reduktor Tomasetto a sterownik (komputer) cyfrowy Bingo M. Ponoć dobra firma i nie droga. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-01-2010, 17:01
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | samochód po nagrzaniu się do 50 stopni sam przełącza się na gaz |
Do 30st. wystarczy i Pb mnirj stracisz
rudaslaska7 napisał/a: | mam okazje nabyc butle i cala instalacje z kadetta . chcialbym to zrobic legalnie |
nie da sie chyba, ze nielegalnie |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-01-2010, 12:34
|
|
|
heh dzieki . no nic trzeba bedzie to w koncu zalozyc (nowa) bo na paliwo przeznaczam majątek (400-600zl) |
|
|
|
|
|