|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silnik dławi sie po przełaczeniu na benzyne z LPG, pilne |
Autor |
Wiadomość |
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2006, 21:45 Silnik dławi sie po przełaczeniu na benzyne z LPG, pilne
|
|
|
Witam
układ paliwowy przeczyszczony, wyjechałem z warszatu od kolegi , pojedziłem pare dni na benzynie , silnik pracował ok. Wczoraj jezdziłem cały dzien na LPG i jak dzis przełaczyłem na benzyne silnik zaczał sie dławić. Otworzyłem maske sprawdziłem prace silnika krokowego i co widze:
Jak dam gazu przepustnicą na LPG to koncowka silnika krokowego wysuwa sie normalnie i jest ok a jak robie to samo na benzynie to ta koncówka widze że sie nie za bardzo chce wysuwać i dlatego dławi prace silnika TIPO.
Co moze byc przyczyna? ( układ zasilania pawliwem jest ok)
Powiem od razu że po zakupie dopiero teraz uruchomiłe zasilanie na benzyne.
TIPO 1.6 EX, LPG BRC I genracji
Pozdrawiam; Rafał
[ Dodano: 17-06-2006, 22:47 ]
Witam
układ paliwowy przeczyszczony, wyjechałem z warszatu od kolegi , pojedziłem pare dni na benzynie , silnik pracował ok. Wczoraj jezdziłem cały dzien na LPG i jak dzis przełaczyłem na benzyne silnik zaczał sie dławić. Otworzyłem maske sprawdziłem prace silnika krokowego i co widze:
Jak dam gazu przepustnicą na LPG to koncowka silnika krokowego wysuwa sie normalnie i jest ok a jak robie to samo na benzynie to ta koncówka widze że sie nie za bardzo chce wysuwać i dlatego dławi prace silnika TIPO.
Co moze byc przyczyna? ( układ zasilania pawliwem jest ok)
Powiem od razu że po zakupie dopiero teraz uruchomiłe zasilanie na benzyne.
TIPO 1.6 EX, LPG BRC I genracji
Pozdrawiam; Rafał |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2006, 00:24
|
|
|
moja propozycja jest taka:
prawdopodobnie cos z sonda lambda lub/i z wtryskiwaczem.
rozwiazaniem moze byc kupno preparatu do czyszczenia wtryskow. najlepiej czarna buteleczka 250 ml firmy STP cena okolo 25-30 zlotych
wlewasz do benzyny i robisz na benzynie trase ok 100 km. powinno pomoc.
u mnie pomoglo.
daj znac jak wyszlo i czy bedzie roznica. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-06-2006, 08:26
|
|
|
Witam
Masz na mysli zanieczyszczenie wtrysku przez jakieś brudy w benzynie?
Cały wtrysk był kompletnie czyszczony, nowa pompma, filtr paliwa, przeczyszczone także przewody.
Zastanawiam się też czy w baku nie ma jakis smieci bo kupiłem go do połowy zatankowanego w benzynę?
Hmm; To w takim razie czy na opakowaniu pisze ile wlać tego preparatu do benzyny?
A drugie pytanie to czy mogę kupic uniwersalną sonde Lambda do mojego Tipo?
taka jak tu:
http://moto.allegro.pl/sh...?item=109125351
Powiem szczerze że troche mi to wyglada na sonde bo : W mieście pali mi 12,5 LPG na 100 km po analizatorze na kompie w stacji BRC.
========================================================
Tipo 1.6 ex, BRC I generacji , silnik jednopunkt
Pozdrawiam; Rafał |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2006, 11:47
|
|
|
tak takie opakowanie lejesz na okolo 50 litrow benzyny. piszesz ze nowa pompa a jak wymieniales to w koszyczku napewno widziales syf. teoretycznie najlepszym rozwiazaniem bylo by wymontowanie i wyplukanie calego zbiornika.
jezeli chodzi o sonde lambda to bylo duzo wypowiedzi ta temat uniwersalne. trzeba tylko luknac na forum. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-06-2006, 16:50
|
|
|
ja kiedyś oprócz ręcznego czyszczenia wszystkiego profilaktycznie (dla przewodów , pompy itp) kupiłem też podobny preparat, owszem byla jeszcze minimalna różnica i coś tam robił, ale kosztował ok/poniżej 20zeta;
preparat był nawet made in poland (jakaś chemia) a nie importowany z chin i patrząc na skład i resztę (nie kryli się z tym) nie odbiegał od dorższych z importu a nawet był lepsiejszy ciut chyba; firmy nie pamiętam; coś z samochodem może jak CARel ale tu z nazwą to mogę się totalnie mylić bo kilkanaście wtedy preparatów oglądałem, może to była nazwa konkurencji wiem, że nie brałem wtedy właśnie STP; buteleczka biała z dłuższą cienką szyjką w kształcie hmmm zwężającym się z jednej strony, coś jak J
a konkretniej tak
o
| \
|_|
badzo podobna do buteleczki STP. Preparat dolewasz do prawie pustego baku i odpalasz silnik na ok 10 minut (ja nawet dłużej a potem go przegazowałem porządnie jeszcze) i jest OK. Sam STP też chyba jest dobry. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-06-2006, 17:27
|
|
|
powiem szczerze ze ojciec w zeszlym roku kupil cos takiego jak ty opisujesz tylko ze niemiecki i pojemnosci 50 ml a kosztowalo chyba 35 zlotych. fakt pomoglo ale chyba bylo diabelnie skoncentrowane.
co do innych srodkow to kilka stosowalem ale najlepszy(wg mnie i znajomych) jest wlasnie ten STP.
wmiare przystepna cena i dobre efekty koncowe.
i tak raz czy dwa razy wroku mozna czyscic uklad paliwowy ale nie za czesto bo te preparaty maja wlasciwosci zrace i przy zbyt czestym stosowaniu mozna nabawic sie symbtomu " WYMIEN BO SIE ZEPSULO" |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
MarcinWrocław
Wiek: 43 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 280 Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-06-2006, 09:17
|
|
|
Pytanie jaki masz LPG w Tipku.. Jeśli 1 generacji to nie używa sondy Lambda
A jeśli 2 generacji to z niej kożysta( jak masz komputer do gazu i samoczynnie sie przełacza to masz 2 gen) A więc, jesli 2 gen to wyklucz od razu sonde Lambda - na gazie w przypadku jej awarii tez by nie chulał..Także całą elektryke silnika możesz sobie odpuścić - LPG jest na braki iskier bardziej wrażliwe niż stara poczciwa 95.. Sugeruje dokładne sprawdzenie silnika krokowego, wiadomo ze ten właśnie ma sporo wad..A swoją drogą u mnie( a tylko na 95 jezdze) tez były problemy z brakiem mocy, i z pływajacymi obrotami na jałowym. Wiecie co było tego przyczyną??? Ja juz myśłałem ze silnik krokowy do wymiany, a tu podciśnienie jakies wedruje przez pół komory silnika do gardzieli... I w połowie sie dziurka zrobiła... - Nowy weżyk i po kłopocie... |
_________________ była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive |
|
|
|
|
raques
Wiek: 51 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 29 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-06-2006, 19:24
|
|
|
znalazłem )
Pomógł zwykły reset kompa ( wyciagniecie wtyczki)
Dzieki wszystkich za odzew.
a instalka to rzeczywiscie II generacji, mam jeszcze pytanko gdzie w tej instalce jest umieszczony filterek do gazu? Chce go wymienić.Pozdr. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|