czujnki 1.9td |
Autor |
Wiadomość |
mav25
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 42 Skąd: DABROWA GORNICZA
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 14:05 czujnki 1.9td
|
|
|
mam pytanie przy termostacie w tipo mam 2 czujnki,wnioskuje ze od wody,w glowicy takze mam czujnik ktory daje wskaxzania na deske,do czego sluza tamte 2?bo u mnie sa poucinane.poprzedni wlasciciel troche olal ten samochód |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2008, 11:40
|
|
|
Który rok masz Tipka? bo jesli masz dwa w termostacie to autko pewno z młodszych roczników, jeśli nie to coś kombinowane było. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
mav25
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 42 Skąd: DABROWA GORNICZA
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 23:55
|
|
|
92rok-kod silnika 182.6000 1.9td |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-03-2008, 12:41
|
|
|
Hm to powinieneś mieć tam w termostacie jeden czujnik na dwa kable i termoregulator z linką. Nie przypominam sobie żeby były tam dwa czyjniki. Drugi jest ale w głowice wkręcony - ten co podaje odczyt na zegar. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-03-2008, 13:49
|
|
|
wiesz co Hipoek ze ja jak wzialem tipolca od kumpla to wlasnie byl termostat z dwoma czujnikami, oczywiscie czujki byly nie podlaczone, mozliwe ze byly wersje z dwoma czujnikami.. trzeba by kopac po eperkach czy czasem takie cuda nie wystepowaly |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-03-2008, 20:10
|
|
|
opti napisał/a: | wiesz co Hipoek |
Grrrr
opti napisał/a: | to wlasnie byl termostat z dwoma czujnikami, |
Były nowsze, miały dwa czujniki, jeden zamiast tego termoregulatora z linką, ale to było w autach po lifcie raczej z tego co się orientuje .... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 03-07-2009, 22:04
|
|
|
Siemka jestem tu nowy i chcialem sie dowiedziec jednej rzeczy,z termostatu wychodzi czzujnik z dwoma kablami,czy moze mi ktos wytlumaczyc jak to dziala lub do czego sluzy??
** Dodano: 04-07-2009, 16:26 **
Mam jeszcze jedno pytanie,co steryje tym zmieniaczem kata zaplonu na zimnym silniku,bo u mnie do niedo idzie caly czas prad,czy silnik jest zimny czy cieply |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2009, 20:12
|
|
|
czujniki są dw, bo jeden z 2 kablami jest podłączony do centralki z świec żarowych (jeden kabel pod mase drugi pod kabel odpowiedni z centrali) działa to tak że na zimnym silniku oporność czujnika jest duża i centralka dostaje sygnał że ma dłużej świeczki grzać, po nagrzaniu oporność spada i przy zapalaniu świeczki grzeją krucej, to jeden czujnik. drugi podobny jes podłączony jednym kablem do zasilania elektro zaworu a drugim kablem pod ten zawór na pompie przyspieszacza kąta wtrysku zasada jest ta sama tylko jak oporność spada w miarę nagrzewania silnika ten wyłącznik dostaje prąd i zaczyna wysuwać się z niego taki pręt zamykający kanał w pompie co powoduje opuźnienie wtrysku |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 05-07-2009, 22:12
|
|
|
ale ja mam tylko czyjnik na dwa kable i ten z linka,wiecej w termostacie nie ma
** Dodano: 06-07-2009, 13:50 **
I gdzie jest ten elektro zawor? |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 16:19
|
|
|
Zapewne ten z dwoma kablami jest do przyśpieszacza a świece grzeją cały czas tak samo długo (zimny/ciepły) elektro zawór zatrzymania pompy jest na głowiczce pompy pod wężem powrotu paliwa |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 18:08
|
|
|
Ok to teraz wytlumacz mi jak to dokladnie ma dzialac i jak to sprawdzic czy to dziala bo ten zmienacz kata mam popsuty i chce sprawdzicz ten czujnik i jego podlaczenie |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 18:44
|
|
|
czujnik jednym kablem jest podpięty do przwodu + zasilającego centralke świec żarowych, drugi z czujnika jest przykręcony do tego termowłącznika nakrętką m4 na klucz 8mm, wykręć ten termowłącznik przyśpieszacza kąta z pompy(troche ropy pokapie ale pompy nie zapowietrzy) sprawdz miernikiem czy jest przejście jeśli nie ma to pokręć geintem do którego kabel jest przykręcany powinno pomóc, jeśli jest przejście to bezpośrednio podłącz z akumulatora + i mase, powinien po chwili zrobić sie ciepły, a potem ma zacząć powoli wychodzić z niego taki pręcik grubości około 1.5 mm.Jeżeli jest przejście nic sie nie dzieje to jest zepsuty, trzeba jednak pamiętać że to nie jest elektro zawór i działanie można zaobserwować dopiero po dłuższej chwili od momentu podłączenia pod prąd. też na początku myślałem że mam to zepsute ale okazało sie że za krótko trzymałem.Nie jest to dość tanie bo kosztuje około 280zł, gdzie zwykły zawór zatrzymania pompy kosztuje 50zł, jakby co to pytać dalej
** Dodano: 06-07-2009, 19:45 **
acha kabel który idzie z centralki do tego czujnika jest prawdopodobnie pomarańczowy |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 18:56
|
|
|
to ten czujnik temperatury w termostacie dziala cos jak potencjometr dla tego zmieniacza kata wtrysku?
A ten zmieniacz jest na bank zepsuty,zatarl sie i to uzwojenie w srodku sie spalilo |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:00
|
|
|
no coś takiego, a z kąd pewność że jest zatarty?? |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:01
|
|
|
to czyli na ten zmieniacz prad idzie caly czas tylko o roznej opornosci?
** Dodano: 06-07-2009, 20:02 **
bo podlaczalem go nawet na 5 minut i ani drgnal nawet sie cieply nie robil |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:06
|
|
|
nie nie prąd idzie cały czas na czujnik a jak sie czujnik zagrzeje to oporność spada i puszcza prąd dalej na zmieniacz,jak jest czujnik zimny to oporność ma tak duża że nie puszcza prądu wogóle, i jeszcze raz po czym wnosisz że sie zatar?? jak jest pręt wciśnięty do środka tak że nic nie wystaje to jest normalne(zimny silnik) pokręc przy podłączonym mierniku tym gwintem na kóry przykręca się tą nakrętke na klucz8mm mi też sie wydawało że jest kaput a jest sprawny |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:10
|
|
|
u mnie on wystaje tak 4mm i ani w jedna ani w drugo sie nie rusza,nawet po podlaczeniu na krotko,i ten czujnik temp tez mam chyba walniety bo prad na tym termozaworze jest caly czas,czy zimny czy cieply czy sredno nagrzany,non stop to samo napiecie |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:15
|
|
|
a próbowałeś ten pręcik wyjąć całkowicie, bo w różnych modelach pomp są różne długości
** Dodano: 06-07-2009, 20:16 **
a opornosć czujnika jaka ?? |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:17
|
|
|
Tak,wyjalem go,na poczatku nie moglem,ale pozniej wyszedl,rozruszalem go ale i tak nie dzial
** Dodano: 06-07-2009, 20:19 **
opornosci nie sprawdzalem,a jaka ma byc tak na cieplym to zaraz sprawdze? |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:27
|
|
|
u mnie na ciepłym jest 00 ,czyli prąd płynie , jeśli dobrze pamiętam to na zimnym była około 400-450ohm |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:28
|
|
|
to zaraz zobacze,i u mnie w tych dwoch kablach co sa polaczone do czyjnika jest prad,lece sprawdze opornosc
** Dodano: 06-07-2009, 20:34 **
na cieplym jest 00,sprawdze dla pewnosci na zimno jeszcze jutro rano,a w tych dwoch kablach ma byc prad? |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:36
|
|
|
jeżeli jest ciepły to będzie w obydwóch, to zależy też jak mieżysz
** Dodano: 06-07-2009, 20:37 **
ja będe kombinował w nocy przy aucie to zobacze jaka jest na zimnym |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-07-2009, 19:39
|
|
|
mierzylem tak,odlaczylem je od tego czujnika i podlaczalem plus miernika do jednego kabla i mase do silnika i tak samo z drugim i w obydwu jest prad |
|
|
|
|
teiras
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2009, 00:44
|
|
|
prąd powinien być tylko w jednym, prawdopodobnie pomarańczowy a drugi powinien nie mieć prawdopodobnie niebiesko biały
** Dodano: 07-07-2009, 01:47 **
a jak długo trzymałeś ten włącznik przyspieszacza kąta wtrysku podpięty na krótko?? około minuty trzeba żeby coś sie zaczeło dziać,ale musi mieć przejście na mierniku żeby coś można było wiecej o nim powiedzieć:) |
|
|
|
|
Gwiazdor1990
Dołączył: 03 Lip 2009 Posty: 25 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 07-07-2009, 06:32
|
|
|
a ja mam prad na dwoch i ten zmieniacz trzymalem dobre 3 minuty, w sobote musze zaczac rozbierac i patrzec po kablach |
|
|
|
|
|