|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
przewody podciśnień, digiplex... słów kilka |
Autor |
Wiadomość |
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2005, 20:55 przewody podciśnień, digiplex... słów kilka
|
|
|
tak kilka słów tylko przestrogi (?)
bo zabieram się za wymianę przewodów podciśnieniowych w temperce gaźnikowej + digiplex 2...
mają już kilkanaście lat, opasek żadnych zaciskowych nie mają w miejscach nasadzenia na bolce i są już dość luźne, więc warto z tym porobić, zwłaszcza, iż od czasu grzebania z nimi (i zakładania na próbę byle jakich) autko jakby ciut mulastsze (?), jakieś nie takie...
tak sobie więc myślę, że przewody co na łączeniach ( w miejscach nasadzenia) mogą już ssać 'lewe' powietrze czy to przewody niewłaściwe się odkształcające mają niedobry wpływ na pracę autka - digiplex wtedy źle oblicza kąt zapłonu, toteż jakieś spadki mocy mogą być... jest możliwe jeżdżąc tak (tak mi się zdaje) 'wybuchami' mieszanki nie wtedy kiedy trza (zły kąt) podniszczyć nieco silnik, bodajże uszczelniacze, zaworki jeśi się nie mylę, kto wie co jeszcze...
Warto więc te przewody raz na lata wymienić.
Orginalne przewody podciśnieniowe a ASO raczej będą drogie (musi być ździersko, a jak...) choć i tak wtedy to nieduże podejrzewam kwoty.
Jedna rzecz - sam się przekonałem - nie ma co kupować w castoramie czy gdzieś
typowych np przezroczystych przewodów, takich cieńszych, czasem są to jako paliowe niby też w sklepach. Wydają się one w miarę twarde, że ujdą... a jednak chyba nie;
ja na jakiś czas takie założyłem na próbę, nie wszędzie, ale do digiplexu tak; pojeździły trochę i jednak jak się pod maską nagrzeje stają się zbyt elastyczne - mogą się odkształcać pod wpływem podciśnienia i digi zły kąt będzie dawał... efekt odwrotny... nie warto;
Przewody takie są do kupienia na metry, średnica wewnętrzna przewodu to ok 6mm, wtedy niby wchodzi OK, choć nawet ciut mniejsze może będą dobre;
przewody kupować albo typowo podciśnieniowe, albo z grubej gumy, nawet dwuwarstwowe, twarde, nie odkształcające się, grube mogą być;
takie przewody można dostać poniżej 10zł za metr; jak się trafi;
w moim wypadku akurat nie było typowych , dostałem gumowy Gates'a, niby raczej do paliwa, ale jest twardy, z zewnątrz gruby na może 12mm, wewnątrz prawie 6mm, kilka warstw ma, twardy i OK. Takie są drogie, przepłacone, nawet 12-15zł/metr, ale i tak nie jest to astronomiczna kwota;
Wg mnie z metr przewodu starczy, choć warto z zapasem kupić.
Od Digiplexa do 'zbiorniczka' na przewodzie starczy nawet kilka cm. [ten zbiorniczek coś z ciśnieniem może robi, ponoć pusty wewnątrz, tak sobie jest...] od 'zbiorniczka' dalej do trójnika / odnogi/ (gdzie idzie już gruby przewód twardy podciśnienia do bodajże pompy hamulcowej) też tak wiele nie trzeba, do tej odnogi trójnika. Ogólnie fabrycznie odcinek 'odnoga trójnika'-'zbiorniczek'-'digiplex' jest dość długi, lubi się załamywać, kruszyć przewód szybciej; można dając nowy zrobić krótszy, z krótszych części i nie ma problemów.
Poza tym jest z góry, z tyłu silnika (bazuję na gaźnikowym) kilka jeszcze odcinków po kilka - kilkanaście cm tych przewodów do pompek i też idące potem kolejno inne podciśnienia zbierane szeregowo chyba do digiplexu i pompy potem...
ogólnie sprawa łatwa do zrobienia, nie kosztuje dużo a warto;
jeszcze jedna przestroga - !!! - 'bolec' digiplexu jest łatwo łamalny
tu akurat makaroniarze głupio to zrobili, wg mnie mógłby być z metalowej rurki kawałek czy coś... nieważne; 'bolec' wystający z digiplexu, na który to bolec wężyk nasadzamy jest niby gruby ale zakończenie ma cienkie; bardzo łatwo je skruszyć/złamać przy wymianach /mądry polak po szkodzie / Tworzywo to plastykowe jak się postarzeje jakoś takie kruchilwe bywa
Mi się troszkę nadłamał, potem tylko długie, mozolne i delikatne 'rzeźbienie' by przedłużyć/'odtworzyć' bolec bardziej w stronę digiplexu... nie polecam takiej zabawy, a wypada wtedy dokładnie to zrobić bo szczelne to musi być.
To tak jakby ktoś też wymieniał te kilka słów. Będę się z tym bawił pojutrze chyba to mogę z 2-3 fotki małe dać dodatkowo gdzie jakie wężyki... Strzeżcie się bolca digiplexu
a przewody tylko solidne, twarde, nie miękkie cokolwiek bo to i tak zaraz do wymiany...
w sumie , jak się przekonałem, skoro te bolce różne są zazwyczaj palstykowe, tak jak przy digiplexie tak przy silniku gdzieniegdzie to kto wie czy też te tworzywa może łatwo połamać.
Więc jeśli zajdzie konieczność sotsowania na przewodzie jakichś opasek w miejscu nasadzenia na bolec ten czy inny, by uszczelnić - to nie przesadzajcie z dokręcaniem obejmy na przewodzie... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-08-2005, 22:12
|
|
|
A moze to do "Rozwiazanych usterek"?
Ja tylko dodam tyle, ze poszedlem do motoryzacyjnego i kupilem 1,5 m przewodu fi4 gumowego, zbrojonego (takiego jak od paliwa) i przewodu wystarczylo az nadto |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-08-2005, 14:37
|
|
|
miszko napisał/a: | Ja tylko dodam tyle, ze poszedlem do motoryzacyjnego i kupilem 1,5 m przewodu fi4 gumowego, zbrojonego (takiego jak od paliwa) i przewodu wystarczylo az nadto |
Dzisiaj też zakupiłem taki przewód Gates'a w cenie 10 zł/m, był też niezbrojony wyglądał równie solidnie co ten paliwowy i byl o połowę tańszy.
Niestety mam u siebie przewody przezroczyste z supermaketu a one nie są dobrym rozwiązaniem, dzisiaj robię z tym porządek. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-08-2005, 18:10
|
|
|
Jak juz jesteśmy przy wezach , to polecam wymienić paliwowe moje były skruszone .W komorze silnika wymieniłem na nowe , pod autem idą 2 rurki plastikowe i sa wieczne!
Jak u was te weze wygladają ? po zgieciu widac czy są skruszałe czy tez nie Moje były słabe i zostały wymienione wczoraj |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-08-2005, 21:55
|
|
|
Cholera dzisiaj sie przypatrywalem temu Digiplexowi i ja nie widzialem oprocz przewodow zadnych wezykow podcisnienia w niego wchodzacych.
Czy moze ktos mi przyblizyc miejsce "stacjonowania" tychze.
Na zdjeciu Digiplex jest troche zasloniety bo zdjecia byly robione wczesniej i na inna potrzebe ale tak w przyblizeniu jakby mi ktos maznal kreche gdzie one sa to bylbym wdzieczny |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-08-2005, 06:19
|
|
|
Prosze:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|