Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Śruba mocująca napinacz paska rozrządu
Autor Wiadomość
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2005, 07:41   Śruba mocująca napinacz paska rozrządu

Tipo 1.4S 1993r.

Wymieniałem pasek rozrządu. Otworzyłem ksiązkę wydawnictwa AUTO i wyczytałem, że dla TIPO 1400 moment dokręcania śruby napinacza (M10x1.25) to 44 Nm. Mam klucz dynamometryczny i przystąpiłem do działania. No i ukręciłem śrubę. Bo głupi nie zauważyłem, że u mnie zamiast M10, jest M8x1.25. Na stronie obok wyczytałem, że dla silnika 1100 jest właśnie śruba M8x1.25 a moment to 28 Nm. Jest różnica.
Jak jest w waszych samochodach? Czy jak w 1100 jest taki moment to u mnie w 1400 też muszę taki zastosować (czy to śruba tej samej wytrzymałości)?
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-02-2005, 11:24   

Ja mam też kłopot bo nie mam klucza dynamometrycznego ,i nie raz gwint nie dał rady.Co więcej zawsze mam nie pewnosc że starczy i słysze tylko takie pyknięcie i jest po !!! ostatnio to właśnie tak zaworek załatwiłełm w gaźniku :x
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-02-2005, 11:32   

Za duzo koksu za duzo kosku!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-02-2005, 18:47   

Ja mam w serwisówce napisane:
M8 - 25 Nm
M10 - 44 Nm.
Mam dwa klucze dynamometryczne.
Jeden spory od 30 do 200 Nm, a drugi precyzyjny od 8 do 50 Nm.
_________________
Vangelion Car Audio Centrum - Profesjonalne Systemy Car Audio

     assistance
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-02-2005, 19:12   

I takie musze nabyć ,bo sruby mi w łapach zostają i gwinty czaskają :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-02-2005, 19:42   

miszko napisał/a:
Za duzo koksu za duzo kosku!



=D> =D> =D>
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2005, 08:25   

Sprawdziłem, nowa śruba przy 28 Nm wydłużyła się o 0.2 mm, przy 44 Nm oczywiście się urywa. Więc rzeczywiście 25 Nm chyba wystarczy.
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-03-2005, 12:59   

HEhe Nie :twisted: :twisted: koksuje \:D/ !!! nie ma ku temu powodów ,ale pare w łapach mam bo sruby trzaskają hehe szczególnie jak dowalam nasadowymi ,aż strach.Mam chorobe zasłabo dokręconych srub kurde :chaja: A lekiem na to będzie jak kupie profesionalne narzędzia .Jestem jak chirurg bez skalpela hihi . :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2005, 07:15   

I po co to tak dowalać ?????
Gwinty samochodowe mają zmniejszony kat nachylenia linii gwintu w stosunku do tych samych średnic śrób stosowanych normalnie. Są tzw. samochamowne wiec nie ma sensu skakać po kluczach itp.
Dokręcić mocno ręką i tyle.
Poza tym troche myśleć panowie: Jak śruba szósteczka to wiadomo że trza lekko dokręcic i wystarczy a jak dwunastka w zawieszeniu to z całej siły rękami dowalić i będzie git.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2005, 09:55   

Nigdy nie skakałem na kluczu!! :x Ale ręką mi łatwo zerwać gwint!! po prostu.Szczególnie nasadowe klucze.Wiem że nie warto tak dowalać srub.
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-03-2005, 19:49   

Mam momenty rozrządu do 1,8 ale niewiem jak je tu dołączyć(schemat)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-03-2005, 23:45   

Wymieniałeś juz może rozrząd w 1,8 ? Powiedz jak ocenić naciąg paska ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-03-2005, 00:00   

Ja mam taki klucz do napinacza troszkę przerobiony z gumówki dużej
Luz na jego długiej stronie około 1 cm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-03-2005, 18:59   

Ciekawy sposób ale czy sprawdza się podobnie jak w 1,6 z tym skręcaniem o 90 stopni ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-03-2005, 20:54   

Tomilee napisał/a:
Ciekawy sposób ale czy sprawdza się podobnie jak w 1,6 z tym skręcaniem o 90 stopni ?

W 1,6 odległość paska międzu kołem wałka a kołem pompy jest duża i łatwo to sprawdzić.
W 1,8 odstępy są kródkie i wole na wygięcie 1 cm ,tam 90stopni był by za lużny.
Mogę się mylić ,ale taką metodę stosuje i problemów nie mam.

Dodam że,dzisiaj rozleciała się rolka napinacza w moim tipo 1,4 .Założyłem zapasową
i jest ok 30min pracy.Głowica nie ucierpiała wszystko ok .Rolka wytrzymała 410tyś
zamieszczam fote .5 awaria rozrządu ,z czego 4 to zerwanie paska
Kolejna część stestowana 410tyś rolka napinacza.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-08-2005, 10:38   

a ja właśnie dziś mam zamia wreszcie sobie wymieniać 13letni rozrząd.... więc w sumie też stestowany :-) pasek i napinacz z 13 lat mają i chodzą OK jeszcze :-) choć przebiegu mają 60tys km dopiero przez te 13 lat.... ale jak widać tak si nie starzeją....
BTW: skoro rolka 410 tys wytrzymuje orginalna, to aż żałuję że nową kupowałem niepotrzebnie :lol:

ciekawe jak długo żyją zamienniki.. ja zakładam że nie za 100 a za 60-80tys wypada wymienić dla spokoju potem...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-08-2005, 11:25   

Ja uwarzam ze co 50 -60 tys km lub 5 lat. Guma sie starzeje i traci własciwosci !! z biegiem czasu :D
A te historie ze pasek 100 tyś i wiecej to ..... #-o

Podziwiam za odwage na jednym napinaczu smyknąc 400 tys [-o< gorzej jak taka zmeczona rolka sie zatrze i rozetnie pasek w 2 kawałki!!

Tempra ma ten plus ze pompa wody chodzi na oddzielnym pasku ,odpada koszt nowej pompy przy wymianie paska rozrzadu :D
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-08-2005, 17:05   

ale z kolei orginalne paski są niby trwalsze dość, a poza tym nawet zamiennik - pasek rozrządu to nie sama guma, gumę przypomina ale to zawsze jakieś tworzywa wzmacniane z dodatkami, więc się tak nie starzeją jednak jak zwykła guma, prędzej przebieg je zużyje...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load