|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Felgi a zawieszenie |
Autor |
Wiadomość |
Grinczu
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 17 Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-08-2006, 12:40 Felgi a zawieszenie
|
|
|
Kupilem wlasnie felgi 15 borbeta takie jak kiedys w tipo 2.0 byly(niepamietam wymiarow sprawdze to dopisze),juz sie piaskuja i maluja a ja w miedzyczasie zapytam w ile kolejnych prac i wydatkow sie wbilem. Jakie opony kupic (jaki profil) zeby komforu pozostalo jak najwiecej a zeby nieobcieraly mi nigdzie i czy bede musial ingerowac w zawieszenie??A moze jeszcze jakies inne wymiany mnie czekaja ,Chodzi mi o to zeby wszystko zrobic porzadnie ,nieszalejac z kwota ,ale niechce miec syt w ktorej zacinam nadwoziem opone jak poprzedni wlasciciel tycvh felg:P |
_________________ Dnb w mojej temprze :dance: |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2006, 12:55
|
|
|
temat jest tak obszerny,że nie wiem od czego zacząć wiadomo,że im wiekszy profil tym lepszy komfort,ja jeżdżę na 205/50 i jest troche twardo,ale to z racji tez twardego zawieszenia,ale wydaje mie sie,że niżej niż 195 mija sie z celem na felgach piętnastkach,a wysokośc profilu zmienia też walory wizualne...więc albo jedno albo drugie |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-08-2006, 22:04
|
|
|
Ja mam w swoim tipolcu takie felgi i zarzuciłem na nie oponki 195/50 r15. Jesli chodzi o komfort to napewno sie zmniejszy. Na koleinach trzeba uważać, bo czasami potrafi mocno szarpnąć kierownicą. Duuuzy plus to trzymanie sie drogi. Naprawde trzeba pojechac w zakręcie jak szaleniec by koła wpadły w poślizg. |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-08-2006, 07:27
|
|
|
U mnie tak jak napisał Broadway, komfort trochę mniejszy.
Każdą nawet małą dziurę czuć i słychać, a w koleinach - no cóż - trzeba mocno trzymać kierownicę...
Na felgach 15' ma oponki 195/50 |
_________________
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-09-2006, 21:08
|
|
|
Cześć,
Czym szersza opona tym:
- większy wypas
- lepsza przyczepność
- większa cena
- większe opory toczenia (zużycie paliwa !)
- większa wrażliwość na koleiny (bardziej szarpie kierownicą)
- większa podatność na aquaplanning
Czym większa średnica obręczy tym musi być niższy profil opony (żeby zachować średnicę zewnętrzną) a więc:
- niższy komfort jazdy (mniejsze tłumienie nierówności)
- łatwiej uszkodzić felgę w dziurze na jezdni lub przy za szybkim najeżdżaniu na krawężnik
- mniejsze odkształcenia boczne na zakrętach
Każdy sam musi sobie odpowiedzieć. Ja do swojego auta kupowałem ostatnio letnie opony i po rozpatrzeniu za i przeciw pozostałem jednak przy standardowym (zalecanym) rozmiarze 185/65R15 (myślałem o 195/60R15 bo 205/55R15 to byłoby jednak przegięcie)...
W Temprze miałem 185/60R14.
Pozdrawiam, |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|