ZESTAWY NAPRAWCZE WAH TYŁ |
Autor |
Wiadomość |
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2005, 16:21 ZESTAWY NAPRAWCZE WAH TYŁ
|
|
|
Mam takie pytanie, czy ktoś nie będąc wybitnym mechanikiem naprawiał wahacz przy pomocy zestawu takiego jak ten
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=46588818
Jeżeli tak to prosiłbym o opis, co jest niezbędne i ile z tym roboty (kanał jest),
Dzięki Seba |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2005, 16:44
|
|
|
Rozmawailem z kilkoma mechanikami i rozbierania jest podobno niemalo.
Dzien pracy. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2005, 19:45
|
|
|
Temat wahacza tylnego był dobrze opisany na starym forum. Jesli nie znajdziesz, to opisze jeszcze raz. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2005, 20:10
|
|
|
Nie wiem dlaczego ale za nic nie moge znaleść odnosnika do starego forum a na tym wyszukiwanie wogule mi nie dziala??!! |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-03-2005, 20:22
|
|
|
No więc tak, wymiana tylnego wahacza to loteria albo śruba wyjdzie bez problemu i robota nie zajmnie dużo czasu, albo też będzie tak moco trzymać i będzie problem jak w moim przypadku. Mnie to robił mechanior, podioł sie za cene 50 zł (bardzo tego żałował ). Cały czas byłem przy wymianie. Niestety był problem z demontowaniem wahacza ponieważ śruba tak trzymała że nawet młot 5 kilowy nie mógł sobie z tym poradzić. Dopiero po zeszlifowaniu łba śruby i rozgięciu wahacza na tyle że można go już było wyciągnąć na zewnątrz robota ruszyła z górki. Cały problem polaga w tym jak mocno trzyma sruba na której są zamocowane łożyska. U mnie był wymieniany prawy wahacz. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-03-2005, 20:26
|
|
|
Basteq, tu masz link do starego ("szerego") forum: http://www.board.freeweb....p?board_id=4405
Prawdopodobnie będzie aktywne tylko do końca tego roku .
Ja też byłem przy wymianie łożysk tylnych wachaczy w Tipo, które kiedyś miałem. Płaciłem wtedy po 150 zł robocizny za stronę i powiem szczerze, że wiem za co zapłaciłem. Trzeba było ciąć śruby w obydwu wachaczach , przerąbana robota. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2005, 20:32
|
|
|
Wielkie dzieki "loteria" mechanik zaproponowal 100 za strone i dodal ze przydaje sie prasa do wciśniecia a moze wyciśniecia czegos tam!! chyba potarguje i bede robil u mechaniora:( |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2005, 20:54
|
|
|
Standard to 100 zl robocizna od strony.
Ja znalazlem mechanika, ktory ma wymienic za 40 od strony co mnie bardzo cieszy.
Wlasnie musze go odstawic o ile sie uda w tym tyg.
Od razu tez chyba wymienie amortyzatory bo auto strasznie siedzi i pewnie to amorki bo jeden z nich jest na 39%, a drugi 57%, czyli juz niedlugo przekrocza magiczna bariere 20% roznicy, co ze wzgledow bezpieczenstwa jest niedopuszczalne.
Czy ktos wie czy z tylu to tez sa McPersony??? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2005, 21:02
|
|
|
Za 40 od strony to ja cie odwiedze (i mechanika) w Piotrkowie :) |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-03-2005, 21:06
|
|
|
Nie ma problemu masz tylko cztery dychy do mnie
Jak zrobie to podziele sie wrazeniami i bedziesz mogl ewentualnie walic jak w dym |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-03-2005, 21:10
|
|
|
Ja robilem to, troche przes**** robota. Musisz wypiac bak paliwa, rozpiac uklad hamulcowy wyjac cale wachacze (przedtem musisz powlaczyc z sruba trzymajaca wachacz - u mnie jedna ladnie wyszla druga... juz nie, ale udalo sie).
Dobry kanal, 2 osoby, 2 mlotki dobre i klucze , okolo paru godzin roboty i po klopocie.
Ja robilem to chyba przy 220kkm, wiec mam nadzieje spokoj na nastepne 220kkm bedzie ;] |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-03-2005, 15:58
|
|
|
Emf napisał/a: |
Od razu tez chyba wymienie amortyzatory bo auto strasznie siedzi i pewnie to amorki bo jeden z nich jest na 39%, a drugi 57%, czyli juz niedlugo przekrocza magiczna bariere 20% roznicy, co ze wzgledow bezpieczenstwa jest niedopuszczalne.
Czy ktos wie czy z tylu to tez sa McPersony??? |
Z tyłu nie ma McPherson'ów, tylko niezależne wachacze, a za "nisko zawieszony" ("nisko siedzący") tył odpowiedzialne są sprężyny tylnego zawieszenia.
Żeby podnieść z tyłu autko możesz, albo wymienić sprężyny tylnego zawieszenia (opcja droższa), albo włożyć specjalne gumowe wkładki w ww tylne sprężyny (opcja tańsza).
O ile pamiętam, o tych gumowych wkładkach (podkładkach), było trochę postów na starym "szarym" forum.
Amortyzatory są odpowiedzialne za tłumienie wachnięć i drgań zawieszenia, a nie za wysokość zawieszenia nadwozia. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2005, 16:19
|
|
|
Akurat w Temprze po wlozeniu gum jeszcze nikt nie uskarzal sie na pekanie ich, ale widzialem juz dwa przypadki (deawoo i opel) gdzie sprezyny pekly od stosowania tych gum.
Poprostu gumy skracaja sprezyne... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2005, 16:21
|
|
|
Ja mam już dwa lata takie gumy założone i żadnych problemów |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-03-2005, 17:14
|
|
|
Czy te gumowe wkladki dostane w jakims motoryzacyjnym czy to raczej robota "chalupnicza". |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-03-2005, 17:20
|
|
|
Praktycznie w każdym motoryzacyjnym slkepie, cena róznie od 3,8 zł. do 8 zł.
Poczytaj na starym forum
http://www.board.freeweb....5756#post855756 |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-04-2005, 21:37
|
|
|
Dzis wlasnie odebralem swoja wloszke od mechanika.
Juz drugi jej NIE ZROBIL (tylny zestaw naprawczy)!!!!
Pierwszy twierdzil ze nie ma podnosnika ale uwazam ze to byla sciema.
Nastepnie oddalem do znajomych majacych warsztat, ktorzy robili tylne zawieszenie w wielu Fiatach.
Dzis ja odebralem i powiedzieli mi, ze tam sa sruby tak pozapiekane, ze trzeba je palnikiem upalic, a palnika nie maja.
Dali mi namiar na ich znajomego, ktory zajmuje sie tylko zawieszeniami, tylko ze koles ma wysrubowane terminy, najblizszy to polowa maja.
W zwiazku z tym tak sobie mysle, ze jak pojade na zlot to troche bedzie obciach bo tyl strasznie nap...la
Wymienili mi za to nieszczesne szczeki bo nie moglem zdjac bebna.
Jedna tak byla zjechana ze juz nie bylo okladziny i metal cielo.
Beben do wymiany.
Mam tylko oczywiscie nastepny problem bo jak jade to cos w tylnym kole lekko obciera i albo mi przykrecili zle kolo, tak jak ja poprzednio albo szczeka o beben zawadza troche
Ale za to teraz mam hamulce brzytwa!!! |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-04-2005, 08:22
|
|
|
Chmm, co do podnosnika... no ja to robilem w swoim kanale. Podstawilem pod gdzies na wysokosci tylniego zawieszenia klocki drewnianie i z kanalu wszystko udalo mi sie z tata rozebrac i wymienic samemu. Wiec "sciema" o braku podnosnika, w sumie przydal by sie podnosnik bo byl by bardzo pomocny, ale.... sa inne rozwiazania.
Wiec nie chcialo im sie poporostu walczyc.
Co do palnika, no w sumie, mozliwe ze ta sruba mogla tak skorodowac i nie chce puscic.
Ale zeby dobrze sie tam dobrac to trzeba zdjac bak.
Chmm co to za fachowcy od mechaniki co nie maja zadnego palnika
Male zdjęcie z Typka ktory poszedl na rozbiorkę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22-04-2005, 14:57
|
|
|
Z tą wymianą to chyba mechanicy rzeczywiście przeżywają ogromny stres bo jak kupiłem moje tipo i znajomy zajrzał pod spód to znalazł założony klucz na tę śrubę od wahacza tylnego. Pewnie w szoku mechanicy zapomnieli zabrać narzędzia. Dodam, że poprzednik serwisoawł auto w swoim stałym warsztacie i wpis o wymianie tego zestawu naprawczego jest w książce pojazdu.
PS
Dzisiaj ze znajomym zajrzeliśmy pod jego astrę II, kurcze ale tam jest dobre dojście do tylnego wahacza po prostu bajka. Przednie wahacze też chyba łatwiej odkręcić niż w TT bo są tylko 3 śruby. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-05-2005, 20:24
|
|
|
Cześć,
Mó mechanik za wymianę łożysk z obu stron wziął 250 zł. Problemem jest tak jak pisaliście odkręcenie śruby na osi. Z jednej strony dało rade, z drugiej strony poszła w ruch gumówka.
Wg. niego kluczem do sukcesu jest dobre ustawienie auta na podnośniku - wtedy wszystko można zrobić bez wyciągania belki zawieszenia co czasem się praktykuje przy tej naprawie.
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 22:10
|
|
|
ja musiałem ostatnio wymieniać z prawej strony (przed samym zlotem), bo koło już stało cholernie krzywo - mechanik po wymianie stwierdził, że lepiej niech więcej nie robi Tempry, bo to śtraśnie dziwne auto do jakichkolwiek napraw i lepiej dać mu znać wcześniej coby mógł się nastawić psychicznie... |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 10-05-2005, 08:41
|
|
|
Napewno nie tak dziwne jak opinie mechaników,którzy zawsze muszą coś palnąć kiedy problem ich przerasta albo nie za bardzo chce im się robić.Jak się zapytasz np 3 mechaników co sądzą o danym uszkodzeniu to jest prawie pewne,że każdy będzie miał inne zdanie.Ja im wierzę tylko z konieczności,kiedy problem mnie przerasta i nie mogę sobie czegoś zrobić sam.Nie mam zaufania i tyle.Za dużo razy się naciąłem. |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-05-2005, 19:41
|
|
|
Cześć,
Potwierdzam zdanie przedmówcy - wydaję mi się, że ten samochód jest idealny nawet do samodzielnego grzebania - kostrukcja prosta jak cep a to, że gdzieniegdzie trochę nietypowa, coż... porównajcie z tylnym zawieszeniem niektórych Citroenów (belka skrętna). Tylne zawiesznie jest przynajmniej solidne.
Zresztą identyczne tylne zawieeszenie ma Bravo/Brava/Marea, wydaje mi się, że Seicento też ma podobne rozwiązanie (sądząc po śrubie widocznej przy kole).
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 11-05-2005, 08:05
|
|
|
tak czytam i ciarki mi przechodza na mysl ze i ja bede kiedys musial wymienic te łozyska tylko kiedy? ile km mozna zrobic na orginalnych łozyskach? chyba ciezko to stwierdzic bo to zalezy od wielu czynnikow a najbardziej od naszych dróg! a one w mojej miejscowosci i okolicy sa dziurawe jak nigdy! nie pamietam kiedy byly tak zniszczone,zawsze drogowcy zdazyli wiasna łatac a w tym roku to katastrofa. Ech.... coraz mniej cieszy mnie to ze mieszkam w tej naszej Polsce:( chyba juz od dawna nie jestem patriota;) bo i w imie czego? zaraz mnie zlinczuja jacys patrioci na tym forum za takie gadanie;) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 09:30
|
|
|
bicart napisał/a: | Ech.... coraz mniej cieszy mnie to ze mieszkam w tej naszej Polsce:( chyba juz od dawna nie jestem patriota;) bo i w imie czego? zaraz mnie zlinczuja jacys patrioci na tym forum za takie gadanie;) |
Polska to dziwny kraj... a przykladow z lataniem dziur to mozna tworzyc. Ostatnio tez z kumplem sie nabijalismy, bo byla droga, z jakis 700m odcinek. I wcale nie byla zla, powiedzmy ze tak 4/5. Tylko jedyny mankament ze moze nie trzymala rownej lini poziomu. Przyjechali drogowcy 2 dni grzebali, zdarli caly asfalt, przyjechaly maszyny polyzyly nowy. Efekt, to tak jak by ktos przejechal czolgiem, kolejne warstwy obok siebie sa nie rowne, jedna wyzej druga nizej (to widac gdzie podjezdzaly kolejne auta z asfaltem), studzienki wystaja za bardzo, na czym idelanie mozna sobie rozwalic zawieszenie... i gdzie tu logika!? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|