|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Swap silnika 835C4.000 1.8 Tipo SX '94 - na co? |
Autor |
Wiadomość |
Fishman
witamy nowego
Dołączył: 19 Lis 2007 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 09:11 [Benzyna] Swap silnika 835C4.000 1.8 Tipo SX '94 - na co?
|
|
|
Witam!
W Tipo SX z roku 1994, silnik 1.8 835C4.000 (90KM) poszedł się miziać wał rozrządu. Naprawa starego silnika jest raczej mało uzasadniona ekonomicznie, więc zacząłem się rozglądać za silnikiem na wymianę. Okazało się, że jednostek 1.8 jest na alledrogo jak na lekarstwo, natomiast zatrzęsienie 1.6 i 1.4. Stąd pytanie - jaki silnik najmniej boleśnie pod względem kosztów można przełożyć do tego samochodu? Z tego co czytałem w archiwum, niektóre przekładki wymagają zmiany nie tylko silnika, przewodów i komputera, ale także skrzyni biegów, sprzęgła i półośki, a tego wolałbym uniknąć.
Oczywiście, jeżeli ktoś ma na zbyciu taki sam silnik, to jestem bardzo otwarty na propozycje. |
_________________ This is Ed.
Ed's dead. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 09:21
|
|
|
Silnik 1,8 -835.... to silnik z rodowodem pochodzącym z Lancii . Głowica z dwoma wałkami . I tylko takich silników ( niestety ) musisz szukać . W grę wchodzą więc silniki DOHC : 1,6 , 1,8 i 2,0 i tylko 8-zaworowe .
Te silniki 1,4 i 1,6 , o których piszesz , że ich jest zatrzęsienie - to niestety jednowałkowce - na które wymiana wiąże się właśnie z wymianą skrzyni , półosi itp. |
|
|
|
|
Fishman
witamy nowego
Dołączył: 19 Lis 2007 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 09:32
|
|
|
schab napisał/a: | Silnik 1,8 -835.... to silnik z rodowodem pochodzącym z Lancii . Głowica z dwoma wałkami . I tylko takich silników ( niestety ) musisz szukać . W grę wchodzą więc silniki DOHC : 1,6 , 1,8 i 2,0 i tylko 8-zaworowe . |
Czyli to musi być coś w tym stylu: http://www.allegro.pl/ite...ilnik_dohc.html ?
W jakich samochodach jeszcze jeździły te silniki oprócz Tipo/Tempra?
schab napisał/a: | Te silniki 1,4 i 1,6 , o których piszesz , że ich jest zatrzęsienie - to niestety jednowałkowce - na które wymiana wiąże się właśnie z wymianą skrzyni , półosi itp. |
Jak tak patrzę na ceny, to może się okazać, że SOHC ze skrzynią biegów może okazać się tańszy |
_________________ This is Ed.
Ed's dead. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 11:03
|
|
|
Tak, takie. DOHC.
Fishman napisał/a: | W jakich samochodach jeszcze jeździły te silniki oprócz Tipo/Tempra? |
Szukaj jak schab napisał w Lanciach z tego okresu jednostek DOHC, albo poszukaj jeszcze na forum postów Schaba On pisał, jeżeli dobrze pamiętam to te silniki nawet w Ritmo były montowane. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 14:01
|
|
|
Wał rozrządu poszedł - ciekawe, chyba raczej korbowy. Tak jak pisałem te silniki to niewypał po całości. Sam planuję zmienić silnik lub samochód właśnie z powodu problemów z tą jednostką. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Fishman
witamy nowego
Dołączył: 19 Lis 2007 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 14:38
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Wał rozrządu poszedł - ciekawe, chyba raczej korbowy. Tak jak pisałem te silniki to niewypał po całości. Sam planuję zmienić silnik lub samochód właśnie z powodu problemów z tą jednostką. |
Wał czy wałek mała różnica, ważne że silnik do niczego
Twoje to GT, więc raczej silnik 835C2.000? |
_________________ This is Ed.
Ed's dead. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 14:44
|
|
|
Różnica jest - co innego wymienić wałek rozrządu - góra 100 zł a co innego wał korbowy to już min. 300 zł za używkę. W zakresie mechanicznym nasze silniki są chyba takie same. Osobiście myślałem o przełożeniu silnika z alfy romeo 1,7 lub 1,8 - to są fajne silniki w większości wykonane z aluminium itd.... podobno bardzo trwałe. Jeżeli chodzi o silnik 1,8 w twojej wersji to chyba nie znajdziesz takiego samego, można tylko próbować szukać takiego od GT lub szukać części. Jeżeli rzeczywiście masz uszkodzony tylko wałek rozrządu to powinno się łatwo dać kupić - jest sporo takich silników z zatartym wałem ale dobrymi wałkami szczególnie od lanci dedry. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 14:46
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Tak jak pisałem te silniki to niewypał po całości. |
To nie jest niewypal tylko tych walow sie nie szlifuje poniewaz sa one azotowane i po szlifie nie maja takiej twardosci.Gdybys nawet azotowal to powstaja mikropekniecia a odprezanie i azotowanie to sie juz nie oplaca.
Fishman napisał/a: | Naprawa starego silnika jest raczej mało uzasadniona ekonomicznie, więc zacząłem się rozglądać za silnikiem na wymianę. |
Nie lepiej zregenerowac walek ?Ja placilem 400zl za regeneracje do 16V.Przynajmniej znasz swoj silnik a kupic mozesz jeszce wiekszy zlom.
A tutaj masz silnik 1.8 http://www.allegro.pl/ite...hc_80000km.html |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 15:19
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Osobiście myślałem o przełożeniu silnika z alfy romeo 1,7 lub 1,8 - to są fajne silniki w większości wykonane z aluminium itd.... |
Nie - żebym się czepiał , ale chyba nie do końca wiesz o czym piszesz !
Silnik 1,7 z Alfy to przedostatni produkowany bokser ( ostatni to Subaru ) Nie pasuje do niczego poza Alfą 33 i 75 !
Silnik 1,8 zaś to nic innego , jak ten sam silnik , którego tak rozpaczliwie chcesz uniknąć ( przynajmniej dół tego silnika ) - z głowicą Alfy - tj . dwie świece na cylinder . |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 15:32
|
|
|
Z alfy 155 silniki 1,7 i 1,8 to całkiem inne konstrukcje niż te montowane w fiacie i lanci. Układ korbowy jest inny i blok silnika to też inna bajka. Ale co ja się będę rozpisywał jak zaraz ktoś napisze, iż wymyślam i silnik 1,8 z fiaciorów Tipo/ tempra to super konstrukcje a ja i wielu wielu innych posiadaczy tego szajsu nie potrafimy się z nimi obchodzić. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 18:08
|
|
|
Fishman, odezwij sie porpzez priv do mojego kumpla Niuwrc, ma w tej chwili do sprzedania kompletny silnik 2.0 8V, bez problemu wrzucisz go zamiast 1.8 |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-11-2007, 19:08
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Z alfy 155 silniki 1,7 i 1,8 to całkiem inne konstrukcje niż te montowane w fiacie i lanci. Układ korbowy jest inny i blok silnika to też inna bajka. |
Muszę Cię przeprosić - masz rację ! Z tym 1,7 zasugerowałem się leżącym boxerem z 33 ... Sprawdziłem w Eperze i faktycznie w Alfie 155 jest rzędowy 1,7 ! 1,8 i 2,0 8V też o innej konstrukcji niż Fiat : blok tulejowany , bez wałków wyrównoważających , napęd rozrządu łańcuchem . W życiu takiego nie widziałem ...
Ale boję się , że prawdopodobieństwo trafienia takiego egzemplarza w dobrym stanie - równe jest szansie na "6" w Totku , a i mocno się obawiam , że i podejścia pod skrzynię będą się różnić .
W każdym razie jeszcze raz przepraszam ! |
|
|
|
|
Fishman
witamy nowego
Dołączył: 19 Lis 2007 Posty: 4 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-11-2007, 11:30
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Różnica jest - co innego wymienić wałek rozrządu - góra 100 zł a co innego wał korbowy to już min. 300 zł za używkę. |
Zasięgnąłem informacji (samochód nie jest mój, tylko ojca), to jednak wał korbowy jest zatarty.
** Dodano: 25-11-2007, 16:23 **
Chyba się w końcu zdecyduję (a raczej mój ojciec) na ten silnik, bo z tego co widzę, to 1.8 czy 2.0 za mniej niż 1000zł nie kupię.
Teraz pytanie - czy ten silnik na pewno bez wielkich zmian da się wpasować w miejsce 1.8? Po prostu zamieniam, bez rzeźby sprzęgła, półosiek i skrzyni biegów? |
_________________ This is Ed.
Ed's dead. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-11-2007, 23:50
|
|
|
Będzie trzeba pozmieniać trochę. Chyba bez większych problemów uda się zaadoptować przeniesienie napędu (skrzynia nie będzie dobrze zestopniowana - inna moc i moment). Najwięcej zabawy będzie z zasilaniem silnika do 1.6 DOHC to silniki na monowtrysku i obudowa filtra powietrza jest nad samym wtryskiem i idzie po prawej stronie silnika do przodu samochodu - w silnikach 1.8 w tym miejscu jest zbiornik wyrównawczy. Trzeba będzie albo przenieść zbiornik albo przerobić ten detal. Jeszcze problematyczne będzie przełożenie instalacji - sterowanie silnikiem. Jak już prace będą zakończone to proszę się pochwalić - będzie pewne rozwiązanie dla innych przy problemach z "super" silnikiem 1.8 DOHC |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-11-2007, 08:27
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Będzie trzeba pozmieniać trochę. Chyba bez większych problemów uda się zaadoptować przeniesienie napędu (skrzynia nie będzie dobrze zestopniowana - inna moc i moment). Najwięcej zabawy będzie z zasilaniem silnika do 1.6 DOHC to silniki na monowtrysku i obudowa filtra powietrza jest nad samym wtryskiem i idzie po prawej stronie silnika do przodu samochodu - w silnikach 1.8 w tym miejscu jest zbiornik wyrównawczy. Trzeba będzie albo przenieść zbiornik albo przerobić ten detal. Jeszcze problematyczne będzie przełożenie instalacji - sterowanie silnikiem. Jak już prace będą zakończone to proszę się pochwalić - będzie pewne rozwiązanie dla innych przy problemach z "super" silnikiem 1.8 DOHC |
Największy problem będziesz miał z podwieszeniem silnika od strony rozrządu . 1,8 wisi na poduszce podczepionej do podłużnicy od dołu . To - co na silniku musisz przełożyć , bowiem silnik 1,6 ma uchwyt poduszki przykręcony do pompy wody , a poduszka nałożona jest na podłużnicę od góry . I gdybyś chciał przejąć to rozwiązanie - musiałbyś spawać mocowanie do podłużnicy .
Zasilaniem zupełnie bym się nie przejmował i przełożył na silnik 1,6 cały osprzęt z 1,8 . Kolektor ssący od wielopunktu pasuje do głowicy 1,6 bez problemu . Przerabiałem to w "drugą stronę " . Miałem w Ritmie właśnie silnik na monowtrysku , kiedy padł - kupiłem z wielopunktem ( bo taki się akurat trafił ) . Ale jako , że nie miałem komputera i paru drobiazgów - założyłem monowtrysk i zadziałało ! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|