Pęknięty dolot powietrza. |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2011, 22:26 Pęknięty dolot powietrza.
|
|
|
Jak w temacie. W gaźniku, na perforacji w/w rury mam pęknięcie dosyć spore (dziura) czy może to mieć wpływ poza głośnością na pracę przyspieszanie silnika? Czysta ciekawość. Bo zauważyłem jakby dziwne objawy ale chce sie upewnic ze to moze byc od tego. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2011, 22:56
|
|
|
daj foto |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2011, 23:03
|
|
|
Sorry ze sie Twoim zdjeciem posluze ale nie mam jak zrobic.
Zaznaczony element na zdjeciu. Na tej perforacji sparcialo i jest dziura na centymetr prawie. (ruszalem ostatnio przy tej gumie i dodatkowo ja rozerwalem )
|
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-02-2011, 23:46
|
|
|
pisario, może być głośniej przy dawaniu do dechy coś a'la stożek |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2011, 09:52
|
|
|
No ja wiem ale czy cos procz tego? Tj. jakies skoki przyslowiowe "czkanie" |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2011, 10:33
|
|
|
może zasysać lewe powietrze i przez to bezie za dużo powietrza ( mieszanka za uboga )
i silnik może głupieć
kiedyś podobnie miałem w innym autku i obroty skakały, gasł, nie miał wo gule mocy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2011, 11:13
|
|
|
pisario, Jak masz LPG to bardzo źle! czym prędzej załataj wymień rurkę. Jesli jździsz tylko na benzynie to połowa biedy ale i tak pomyśl o usunięciu dziury. Po pierwsze bedziesz tamtedy łapał syf, filtr powietrza nie jest w końcu dla zabawy. Po drugie na pewno zmieni ci się proporcja benzyny do powietrza. Może ale nie musi mieć to wpływ na pracę silnika. Rozwiązanie na ubogo: rolka czarnej taśmy izolacyjnej i szmatka z benzyną. Czyścisz rurę dolotową w okolicy pęknięcia i zaczynasz ładnie ciasno owijać taśmą izolacyjną dolot. Rozwiązanie estetyczniejsze szukasz na szrocie, necie, sklepie i gdzie tylko uważasz, używanej bądź nowej rurki.
** Dodano: 22-02-2011, 11:20 **
P.S: nie musi być z tipo byle by miała zbliżoną średnicę i długość. http://allegro.pl/opel-co...1462914735.html np tu zapytać o wymiary, lub tu http://allegro.pl/fiat-ma...1461271981.html |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2011, 12:53
|
|
|
Za to lubie to wlasnie forum Dzieki za pomoc. Bedziemy szukac.
Moj objaw, od czasu pekniecia tej rury to poza glosnoscia, samochod sie dlawi tak jakby sie zachlystywal powietrzem |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2011, 17:03
|
|
|
pisario, miałem podobny przypadek i po prostu skleiłem na całej długości superglutem Było to w okolicach ubiegłej wiosny- do dziś mam spokój, trzyma jak nowa, a że jest to na zagięciu to nawet nie widać że było coś klejone:) Musisz to tylko wziąć do domu żeby skleić bo teraz guma na tym mrozie jest twarda i niedokładnie to może "związać"
To moja propozycja, rób jak uważasz, ale mi tam się trzyma:)
** Dodano: 22-02-2011, 17:04 **
A jak duża dziura to można coś podłożyć i dopiero kleić |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2011, 23:26
|
|
|
Luczu Dziura jest dokladnie na tej perforacji.. peklo wlasnie od ruszania stwardniala rura. Nie udalo sie na szrocie dostac innej wiec poki co jutro mam wolne wiec auto trafi do garazu i pare robot sie zrobi, w tym oczywiscie na pierwszym miejscu bede to kleil ;P Moze ta srebrna tasma do klejenia basenow no i wracam do normalnego filtra, mam wrazenie ze stozek w zime kiepsko sie sprawuje, ze silnik dostaje za duzo zimnego powietrza. Moze tak byc? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 16:34
|
|
|
Ze dobrym stożkiem dobranym odpowiednio pod silnik itd nie powinno być różnicy a w tych najzwyklejszych to dawka powietrza się zwiększa i trzeba odpowiednio ją ustawiać, żeby się zgrało.
Co do tej gumy to mi też pękła na tej perforacji ale tak jak pisze mi pękła a Ty masz dziure więc klej może tego nie ogarnąc, ale mimo to bym spróbował. 2zł to nie jest chyba aż taki wydatek |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2011, 17:28
|
|
|
Załatane. Stożek miałem jak to stożek dobrany do pojemności, ale układ dolotowy home made. Zamontowalem nowy filtr juz nie stozek, z tego co pamietam efekt i tak dobry bo mam wydech robiony, wiec cos zawsze zostanie. Za jakies 15 minut bede jechal wiec sie obaczy jak z dzwiekiem |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 19:10
|
|
|
Czym skleiłeś? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2011, 23:05
|
|
|
Taśma kosztowała 7zł w Castoramie. Taka szeroka szara, foliowa i mocno klejaca, ktora pod wplywem temperatury jeszcze mocniej skleja. Starczy poki nowego dolotu nie kupie.
Po uszczelnieniu, wymianie podrdzewialych cybantow, oraz obudowy i filtra powietrza. Rewelka. Auto cichsze, nie dlawi sie. Ladnie sie wkreca.
Dzieki po raz kolejny. |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 10:22
|
|
|
I to dla mnie jest kolejne potwierdzenie do czego jest stożek zwłaszcza te z allegro made in CHRL ze starej szmaty |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 18:20
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Popieram ^.^ |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-02-2011, 20:12
|
|
|
Wszelkie otwory i szary w dolocie maja wpływ na prace silnika. Powietrza wpada w turbulęcje na każdej nierówności co nie jest pożądane.
W sumie to kiedys się zastanawiałem, czy inżynierowie fiata obliczali ten dolot, bo tak potrząc w środek rury jest ona pełna nierówności, chociażby te gumowe przeguby. Co prawda jest zwężka powoująca rozprężenie powietrza przy gazniku (w moim tipku), ale te przeguby mnie zastanawają. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2011, 12:38
|
|
|
miro91, to nie silnik z F1 a takie garby spotkasz w prawie każdym aucie, a przynajmniej w bardzo wielu. Służą do kompensacji drgań i ruchu silnika podczas jego pracy, po to by nie rozerwał się układ dolotowy. Gdyby puszka filtra powietrza nie była na stałe przykręcona do nadwozia to były zbędny. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miro91
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 200 Skąd: Olszyna/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-02-2011, 12:42
|
|
|
Wim po co sa zastosowane takie przeguby.
Wierz mi dałoby sie odczuć róznice po modyfikacji tych "garbów".
Kiedyś mam w planie przeliczyc dolot i go zmodyfikować np. wprowadzajać zmienne długości kanałów dototowych sterowane silnikiem krokowym. |
_________________ TIPO 1.4 - zostało sprzedane
TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2011, 18:38
|
|
|
miro91, no to życzę ci żeby ten zapał przerodził się w czyn. Wtedy bardzo chętnie poczytam. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-02-2011, 23:36
|
|
|
Czysto teoretycznie te zgrubienia i zwezki maja wplyw wydaje mi sie.. Przy tej pojemnosci. Dajmy na to silnik 2.0 stojac przy zapalonym silniku i przegazowujac slyszysz ze silnik ciagnie powietrza w tempie takim jak gasnica wyrzuca, w mniejszych pojemnosciach jest to znacznie delikatniejsze.. Dlatego tez wydaje mi sie ze przeliczenie, odpowiednie zaprojektowanie WIELKIEJ roznicy nie zrobi, ale kto wie. Z checia rowniez poczekam na efekty |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
|