Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tempra, jak przerobić wydech aby lepiej warczała
Autor Wiadomość
Papdzan 


Wiek: 38
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 27
Skąd: Podlipie/k. Olkusza
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-10-2005, 13:52   tempra, jak przerobić wydech aby lepiej warczała

chciałbym sie dowiedzieć co zmienić w układzie wydechowym aby lepiej wszystko grało poprostu aby chodziło bardziej sportowo ale zeby mnie to niewycyckało do ostatniego grosza. a dlatego mam chęc na taką zmiane bo kupiłem ostatnio fają basowa końcówke ale stwierdziłem że to za mało.tylko ze ja na układzie wydzechowym sie kompletnie nieznam a wiem tylko ze jak zaglądałem pod moją temperke to widze tam tylko dwa pokłużne bębnu a co z tym trzeba by zrobić aby chodziło bardzeij sportowo to jest dle mnie czarna magia.Licze na pomoc i na szczegółowy opisik jakby to przerobić.Dzieki :)
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2005, 17:26   

Jak ma byc tanio i zależy Ci tylko na głośniejszej pracy to wywal katalizator/środkowy tłumik lub zastąp tylny tłumik jakimś przelotowym.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 17:30   

Jak ma być tanio to weź wiertarkę i nawierć otwór za kolektorem...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
apacz76 



Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 144
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 17:40   

Raku napisał/a:
Jak ma być tanio to weź wiertarkę i nawierć otwór za kolektorem

=D>

[ Dodano: Wto 18 Paź, 2005 17:41 ]
ja wywalilem katalizator i juz jest glosniej do tego jeszce przydalby sie tylni przelotowy i po sprawie
_________________
Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg
     Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2005, 18:27   

Dla mnie nie ma sensu własne przerabiianie wydechu bo żeby był naprawde pożądny dżwięk to trzeba przebudować cały wydech. a dziura za kolektorem??? to pomyłka. Widziałem ostatnio takie autko jak moje czyli tempra 2.0 ale z całkowicie kwasowym, przelotorym wydechem i tak brzmiał że głowa mała. Jeszcze takiego bassu nie słyszałem. Polecam . Ja sobie takiego nie fundne bo to kosztuje 2x tyleco moje autko:] :evil: :evil: :evil:
_________________

     assistance
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 19:02   

Ja mam u siebie w 1.6 na gaźniku zrobiony z kwasiaka ostatni tlumik, reszta wycięta...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 18-10-2005, 19:17   

Papdzan napisał/a:
przerobić wydech aby lepiej warczała

przyczep do końcówki tłumika jakiegoś wściekłego psa :lol:



Wybacz, ale mam dzisiaj wisielczo czarny chumor. #-o
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
  
     Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-10-2005, 19:22   

Wyciagnij uszczelke i poluzuj mocowanie przy kolektorze - mi sie to przytrafilo.
Efekt murowany, pol miasta sie za Toba obejrzy jak to Ci sie podoba :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 19:29   

ale przy tym rozwiazaniu po prostu trzeba lubic smrodek spalin :lol:
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 19:38   

Raku napisał/a:
Jak ma być tanio to weź wiertarkę i nawierć otwór za kolektorem...


dokladnie to samo chcialem napisac... :lol: :lol: :lol:

obsmialem sie z tym warczeniem... ale tak na powaznie to trzeba pomyslec nad takimi rozwiazaniami o ktorych wspomnial Apacz... wywalic katalizator i srodkowy i juz jest git jesli chodzi o samo warczenie, a jak nie wystarczy to zamienic caly koncowy na wiejska basowa przelotowke za 2 stowki :idea:

jednak przede wszystkim nie piszcie => Bassowy = Sportowy, bo sie tylko kompromitujecie nie majac o tym najmniejszego pojecia

Jedyny dzwiek jakkolwiek znaczacy ktory mozna nazwac basowym to dzwiek boksera na niskich obrotach, Garba, Porshe czy tym bardziej Imprezki szczegolnie 2.5 (slabszy ale troche mocarniejszy w pracy)
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 19:48   

To zobaczysz jutro jak moja warczy!! :D 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2005, 19:56   

Pele_Tipo napisał/a:
a jak nie wystarczy to zamienic caly koncowy na wiejska basowa przelotowke za 2 stowki

Miałobyć tanio czyli wstawić ostatni tlumik z DF(Duży Fiat), który jest przelotowym.

Pele_Tipo napisał/a:
jednak przede wszystkim nie piszcie => Bassowy = Sportowy, bo sie tylko kompromitujecie nie majac o tym najmniejszego pojecia

Ale tego nikt nie napisał :P
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 21:30   

moze jestem odrobine przeczulony, ale to basowo i sportowo tutaj za czesto wystepuja jako prawie synonimy
Papdzan napisał/a:
(...)aby lepiej wszystko grało poprostu aby chodziło bardziej sportowo
(...) fajną basowa końcówke (...) aby chodziło bardzeij sportowo (...)


Kamilbanan napisał/a:
(...) pożądny dżwięk (...) z całkowicie kwasowym, przelotorym wydechem i tak brzmiał że głowa mała. Jeszcze takiego bassu nie słyszałem. (...)
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-10-2005, 22:01   

Pele_Tipo napisał/a:
moze jestem odrobine przeczulony, ale to basowo i sportowo tutaj za czesto wystepuja jako prawie synonimy

prawie robi różnicę :D
Pele, nikt na forum nie jest specjalistą od wydechów i tak jakoś się przyjęło że basowy wydech jest sportowym co oczywiście nie musi byc prawdą.
Generalnie basowo nie oznaca sportowo, ale sportowy wydech może mieć basowe brzmienie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 22:09   

romano napisał/a:

Generalnie basowo nie oznaca sportowo, ale sportowy wydech może mieć basowe brzmienie.


Pele napisał/a:
Jedyny dzwiek jakkolwiek znaczacy ktory mozna nazwac basowym to dzwiek boksera na niskich obrotach, Garba, Porshe czy tym bardziej Imprezki szczegolnie 2.5 (slabszy ale troche mocarniejszy w pracy)


tu jest wlasnie na to odpowiedz, dla mnie to raczej wyjatek, albo amatorszczyzna na miare conajwyzej moich czy podobnych zdolnosci "tu pokrece, tam przykrece i juz WuRCy w mej Beemce"
"Tu obadam, tam przyspawam i juz z laikami nie gadam"
w kazdym razie te klimaty (wiem, troche sie rozpedzilem w tej wypowiedzi, wiec prosze ja wziac z dystansem, juz 23 a ja powinienem zaraz isc spac, za duzo nauki na dzis)
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-10-2005, 22:18   

piszecie o tlumikach przelotowych,wywaleniu katalizatora i tym podobnych pier*ol,a czy ktokolwiek z was ma tak zrobione? Mam ostatni tlumik rozbebeszony z bardzo grubym zakonczeniem,nie mającym nic wspólnego z końcówkami "sportowymi" dospawanymi do kawałka cienkiej standardowej obcietej rury przy tlumiku,wyciety katalizator i co? I NIC! nic to nie daje! no moze troszke cos tam pomrukuje,ale tyle to jest nic,w stasunku do tego co zostalo zrobione...jedyna rzecza jaka mogła sie poprawić to przepływ spalin.Zeby miec naprawde fajny efekt dzwiękowy,tzreba w to zainwestowac sporo pieniedzy.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 22:29   

mam zajebisty przyklad jak mozna miec zajebisty w mojej definicji sportowy dzwiek za np. 600zl nie dotykajac sie samemu do wydechu, u kolegi w Accencie 1.5.

Robiac samemu mozna sie zmiescic juz w 200-300zl z uzywanym koncowym...
...calkowicie nowy caly za kolektorem od 500-600zl za materialy do np. 2.0

Majac SediciValvole jest to dla Ciebie SPORO, czy mowisz o pojsciu do profi-warsztatu i wyskoczeniu z tekstem "prosze mi zrobic tak a tak na poniedzialek ma byc gotowe" ??
wtedy mowimy o kwotach rzedu 1,2-1,4k za kolektorem (bez niego)

PS: Obejrzyj sobie obecny CzasTuningu na TvnTurbo. Marcin Czyz vel. Marty to dobry ziom. Wlasnie jest kolejna powtorka.
Enjoy it.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 18-10-2005, 23:02   

Nie wiem, o co wam chodzi... Ja tam mam WARCZENIE na całego bez ŻADNYCH przeróbek, zreszta Pele_Tipo i Apacz76 słyszeli w niedzielę ostatnią...

Jak to zrobiłem?

Nic nie robiłem i właśnie dlatego mi się rozszczelnił układ wydechowy jeszcze przed katalizatorem - pierdzi, aż wszyscy na mieście szukają wzrokiem co najmniej Lancii Delty Integrale :lol:

Muszę to naprawić - zdecydowanie wolę w ciszy jeździć... Czy ja się starzeję?
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-10-2005, 23:31   

no warczy warczy...

...ja sie az pochwale ze mimo niewielu przejechanych kkm mam na swoich koncie zajechane 2 wydechy i w Punciaku i w Tipiaku...

W Punciaku koncowy przerdzewialy, co prawda normalnie jechalem tak ze nie mial prawa otrzec, jednak rdza poddala sie przeciazeniom "bujania" jazdy po dolach.

Natomiast w Tipiaku cos zaczelo mi puszczac, stal sie minimalnie glosniejszy, wrecz nieodczuwalnie... i tak przejezdzil kolejne kilkaset km
...az pewnego pieknego dnia: 150=>160=>165=>no i trzeba hamowac bo sie kociol zrobil, no to z czuciem po heblach, przy 140 redukcja na 4 (hamowanie silnikiem co by heble sie nie przegrzaly przy tych predkosciach) no i pierduuuu...
...po wychamowaniu znowu na gaz i dopiero slysze, oho, ladnie poszlo.
2 dni pozniej na kanal: i wyraznie jakby wczesniej musiala byc tycia szczelinka dluzszy czas, a jak go przedmuchalo to juz sie zrobily w jednej chwili 2 oddzielne rurki #-o
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2005, 07:42   

mowiac SPORO,mam na mysli profesjonalny zaklad zajmujacy sie tylko tym od lat,majacy juz jakies doswiadczenie w tej branzy no i cos bez czego sie napewno nie obejdzie,czyli firmowe elementy układu wydechowego,bo to cos co przypomina tlumiki sportowe firmy No Name,rozsypia sie po 2 latach i co jakis czas zmieniaja swoje brzmienie,a kosztuja casami niewiele mniej niz inny jakiejs znanej firmy
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-10-2005, 08:22   

no to wlasnie jest do zmieszczenia sie w 1,2k do kolektora i w okolicach 5ciu stow za caly kolektor od glowicy, wtedy do 2k wchodzi w gre typowy na komorowce na srodek i przelotowce na koniec z odpowiednia pojemnoscia wydechu do konkretnego silnika i jego parametrow.

Porownanie: do Seja ukladzik Michaela kosztuje nieco ponad 1k do kolektora i 8 stow kolektor, ale z calym zestawem 1.1 pomyka ponad 180kmh na seryjnym dolocie i reszcie.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2005, 08:26   

spotkałem sie z przypadkami,kiedy wlasciciel po zalozeniu sportowej koncowki podekscytowany stwierdzil,ze jego auto teraz lepiej idzie,bo to nawet slychac :lol: śmiech na sali
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-10-2005, 08:33   

no i o tzm wlasnie mowie...
...to tzpowe dla golfiaryz

a apropo robotz, to moye akurat kwasmet jest jednzm y droysyzch ale mniej wiecej chodyi o te klimatzŁ


PSŁ klawiature mam tu jakas pryestawiona, nic dyis nie pilem yebz nie bzlo...
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-10-2005, 15:26   

Pele qrde nie obcielo Ci chyba jezyka :lol:
Ledwo co qmam :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-10-2005, 15:30   

no dobra juz normalnie mowie/pisze

raz, dwa, trzy, typowe dla golfiarzy - teraz git, bo na swoim kompie jestem :P
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load