tempra, jak przerobić wydech aby lepiej warczała |
Autor |
Wiadomość |
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-10-2005, 22:38
|
|
|
no wiec tak...mam:
- zamiast katalizatora wspanwana strumiennice
- sonda lambda przeniesiona 3cm przed strumiennice
- rura idaca od strumiennicy jest srednicy 5cm
- tlumik srodkowy: brak
- tylni przelotowy
- rura miedzy koncowym a strummiennica zrobiona tak ze mozna w kazdej chwili kazdy element odkrecic
przy moim silniku daje to fajny dzwiek no i troszeczke pomaga mu lepiej sie wypierdziec
jesli uda mi sie dolacze plik mp3 z dzwiekiem silniczka. pozdrawiam |
_________________ Tipo 2.0 16v w moim wydaniu |
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-10-2005, 23:01
|
|
|
Kairan napisał/a: | - zamiast katalizatora wspanwana strumiennice |
Też mi to proponował tłumikarz robiący wczoraj wydech - koszt 120PLN i podobno warto (parę kucy więcej w silniku). Zrobię, jak mi się katalizator rozleci |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2005, 10:00
|
|
|
Raku napisał/a: | Erewan napisał/a: | podobno warto (parę kucy więcej w silniku) |
120zł w kieszeni tłumikarza a efekt żaden... |
mniej wiecej...
...zwykle komorowki i przelotowki, przy odpowiedniej srednicy i pojemnosci ukladu kluczem do sukcesu |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-10-2005, 14:33
|
|
|
Albo, mając na względzie aspekty ekologiczne katalizator metalowy, ale to niestety wydatek rzędu 300 zł. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-10-2005, 00:01
|
|
|
Erewan gosc Ci zeni kicior na maxa
To tak jak z magnetyzerami tez dodaja pare koni ale wirtualnych, tych w Twojej podswiadomosci |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2005, 07:07
|
|
|
Kazdy z was pisze o tlumiku...owszem jest to jakis efekt tez.
Ale autko fajnie mruczy jak sie zalozy mu filtr powietrza stożkowy. Przy jednostkach 16v szczegolnie daje fajny pomruk. |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2005, 09:56
|
|
|
ale wtedy pomruk nie jest z wydechu lecz z dolotu,
a dzwiek bardziej zalezy bardziej od konstrukcji dolotu, niz od jednostki.
I nie zawsze musi mruczec, docelowy dzwiek profi ukladu bardziej mozna nazwac wyciem ostrego podcisnienia przy stozku. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-10-2005, 10:19
|
|
|
Robertino napisał/a: | Ale autko fajnie mruczy jak sie zalozy mu filtr powietrza stożkowy. Przy jednostkach 16v szczegolnie daje fajny pomruk. |
Moze i fakt, ale przy instalacjach LPG niezawsze sie to sprawdza... trzeba to miec na uwadze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-10-2005, 10:46
|
|
|
Najlepszy pomrukl daje zdemontowanie ostatniego tlumika
Wiem bo mi odpadl.
Jak stanalem z kadetem, ktory mial sportowy wydech to wymiekl
P.S. A jaki efekt wizualny, ktos patrzy z tylu na auto, a tam rura nie wystaje (oby tylko policjant tam nie zagladal) |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2005, 23:41
|
|
|
Czegoś nie rozumiem... Najpierw piszecie, że demontaż katalizatora od razu daje kilka KM więcej pod maską (bo się spaliny nie kotłują ), potem piszecie, że jak się wywali katalizator w zamian dając strumienicę (chodzi tylko o to, żeby dla policjanta to wyglądało jak katalizator), to nic się nie zmieni... No to wkońcu katalizator zabiera trochę kucy silnikowi, czy nie?? |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-10-2005, 23:51
|
|
|
no dobra, w takim razie maly przekroj przez efekty rozwiazan z ktorymi sie spotkalem i o ktorych slyszalem.
katalizator - zabiera kucy silnikowi - przede wszystkim gdy po dlugiej eksploatacji sie zapycha, srednio jest liczony na 100tys km, co jest niczym dla naszych kilkunastoletnich bolidow.
wyciecie katalizatora - zmniejsza pojemnosc ukladu i w efekcie zwieksza moment w niektorych strefach znacznie zaklocajac poprawna charakterystyke wydechu.
wlozenie strumiennicy - nic nie daje stricte przez strumiennice oprocz ew. zachowania pojemnosci ukladu zachowujac walory przelotowe
tlumik komorowy - najlepsze rozwiazanie na te problematyke, jednak wymaga odpowiedniej pojemnosci i najlepiej gdy jego montaz wiaze sie z minimalnym zwiekszeniem srednicy za kolektorem wydechowym oraz zdlawieniem na koncu, by uzyskac przeplyw dynamiczny na teoretycznym podcisnieniu.
tlumik przelotowo-komorowy - hybryda, ktora odpowiednio wykorzystana okazuje sie najlepszym rozwiazaniem do wstawienia w miejsce katalizatora i tlumika srodkowego-glownie termicznego. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-10-2005, 21:20
|
|
|
JAk miałem tempre to wydech miałem tak;
Dwururka seryjna, brak tłumika srodkowego -strumienica łuskowa w jego miejsce -koncowy tłumik sportowy pełny przelot z koncówą z kwasówy Miszko wie jak moja Tempra ''gadała''
POZDRO! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
dive_w
Wiek: 42 Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 25 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26-10-2005, 22:06
|
|
|
Moim skromnym zdaniem jeśli przerabiać układ wydechowy to od podstaw.
Czyli dorobić nowy kolektor wydechowy i później zrobić cały wydech...
Tylko wtedy to ma jakiś sens i można ewentualnie spodziewać się jakiegoś przyrostu mocy, tylko że nie kosztuje to 120 złotych |
_________________ Fiat Tipo 1.9 TD |
|
|
|
|
marcin
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Mar 2005 Posty: 91 Skąd: Kamieniec/Zielona G.
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-11-2005, 21:26
|
|
|
dive_w napisał/a: | Moim skromnym zdaniem jeśli przerabiać układ wydechowy to od podstaw.
Czyli dorobić nowy kolektor wydechowy i później zrobić cały wydech...
Tylko wtedy to ma jakiś sens i można ewentualnie spodziewać się jakiegoś przyrostu mocy, tylko że nie kosztuje to 120 złotych |
w takim wypadku trzeba naprawde kochać Tipo żeby wydać co najmniej 2500 zł na cały kompletny układ wydechowy.
Erewan napisał/a: | Czegoś nie rozumiem... Najpierw piszecie, że demontaż katalizatora od razu daje kilka KM więcej pod maską (bo się spaliny nie kotłują ), potem piszecie, że jak się wywali katalizator w zamian dając strumienicę (chodzi tylko o to, żeby dla policjanta to wyglądało jak katalizator), to nic się nie zmieni... No to wkońcu katalizator zabiera trochę kucy silnikowi, czy nie?? |
u mnie wyrzuciłem katalizator i jest zamontowana strumienica i przelotowy tłumik końcowy. Powiem, że odczułem lepsze wkręcanie się auta na obroty, ale mocy to pewnie przybyło ze 2-3 konie, tylko ze moment obrotowy napewno troche podskoczył. |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-11-2005, 17:14
|
|
|
A czy macie jakis pomysl aby moj wydech podczas jazdy wydawal rozne dzwieki polifoniczne? |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
Lipon
Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 35 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 19:21
|
|
|
hehe musisz sobie kupic komorke multimedialną i wzmacniacz do niej załozyc i glosniki porządne (sorry koniec OffTopicu) |
_________________ Tuning Modeli
http://www.jawa50.fora.pl |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 00:22
|
|
|
Erewan napisał/a: |
Nic nie robiłem i właśnie dlatego mi się rozszczelnił układ wydechowy jeszcze przed katalizatorem - |
Im dluzej pojezdzisz z dziura przy samym kolektorze tym szybciej sie pozbedziesz uszczelki pod glowica;)
Jesli chcesz typowy bas to kup srodkowy basowy (przelotowy) i koncowy basowy (tez rpzelotowy).
Jesli chcesz cos ala 206 pucharowe to kup strumienice, stary tlumik (jakis maly) na szrocie. Zamiast srodkowego wrzuc stary tlumik (wypruty), a jako koncowy strumienice. Bedziesz mial typowy dzwiek pucharowej 206;) |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2005, 00:46
|
|
|
lincoln_ napisał/a: | Zamiast srodkowego wrzuc stary tlumik (wypruty) |
to jest druciarska wersja najzwyklejszej komorowki o ktorej zreszta juz wspominalem chyba nawet w tym temacie
a zamiast strumiennicy tez nada sie przelot, ale PRZELOT a nie pseudo-przelot vel. basowy-zamulacz |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 00:54
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: |
to jest druciarska wersja najzwyklejszej komorowki o ktorej zreszta juz wspominalem chyba nawet w tym temacie
a zamiast strumiennicy tez nada sie przelot, ale PRZELOT a nie pseudo-przelot vel. basowy-zamulacz |
Druciarska tzn? Sory nie znam waszego slangu . Tu ma powstac 1 komora, czyli otrzymujemy tzw puszke.
Co do strumenicy - nie uzyskasz takiego efektu na zwyklym przelotowym jak na strumienicy.
PS. Przelotowych basowych (jakich pelno na aledrogo) wogole nie biore pod uwage. Po prostu nie lubie basu z tlumika. Wole jak samochod chodzi jak pucharowy 206 - to jest jedyny sluszny dzwiek
Przyklad:
http://pelikan.metpol.pl/...ski/klodzko.avi |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2005, 01:18
|
|
|
widze ze sie rozumiemy, tylko jezyk zawodzi...
stumiennica vs przelot z prawdziwego zdarzenia to kwestia dyskusyjna - nie mam zbyt wielu przykladow na stumiennicach, a te co sa raczej negatywnie przedstawiaja ten wynalazek
Co do Komorowki => dokladnie tak jak napisales i jak nazwa wskazuje pusta puszka, komora, nic wiecej, tylko ze normalnie sklada sie ja z platu grubej nierdzewki...
zamiast druciarsko przerabiac jakis stary tlumik w garazu u zdzisia =>
drut - delikatnie mowiac oznacza wszystkie amatorsko-mega-innowacyjne przerobki takie jak wlasnie owe otrzymanie komorowki ze starego tlumika z poloneza
wiem jak chodzi pucharowka, tylko ze to sa auta zrobione troche pod przepisy, ale nie te drogowe... mi jednak bardziej odpowiadaja drogowe wersje tego typu wydechow - sek tkwi w dobraniu srednicy wzgledem pojemnosci komorowki, oraz troche w strumiennicy.
Niestety moze innym razem znajde jakis przyklad, chyba ze mi sie napatoczy |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 01:24
|
|
|
stumiennica vs przelot z prawdziwego zdarzenia to kwestia dyskusyjna - nie mam zbyt wielu przykladow na stumiennicach, a te co sa raczej negatywnie przedstawiaja ten wynalazek
Najlepszy efekt dzwiekowy daje struma naddzwiekowa.
Co do Komorowki => dokladnie tak jak napisales i jak nazwa wskazuje pusta puszka,
Tak, tylko ja dalem najtanszy sposob;) Znow denerwuje mnie puszka bo strasznie basuje w srodku:(
wiem jak chodzi pucharowka, tylko ze to sa auta zrobione troche pod przepisy, ale nie te drogowe... mi jednak bardziej odpowiadaja drogowe wersje tego typu wydechow - sek tkwi
No niestety, troche ten wydech przekracza normy drogowe. Ale ja sie bawic to sie bawic drzwi wy... brame wstawic;) |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 12:30
|
|
|
Cytat: | Jesli chcesz cos ala 206 pucharowe to kup strumienice, stary tlumik (jakis maly) na szrocie. Zamiast srodkowego wrzuc stary tlumik (wypruty), a jako koncowy strumienice. Bedziesz mial typowy dzwiek pucharowej 206;)
|
A nie lepiej zrobić tak jak jest w pucharowej 206 czyli katalizator/tłumik i dalej prosta rura bez tłumików.
Generalnie jeden środkowy tłumik + prosta rura daje efekty zbliżone do pucharowej 206. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2005, 16:12
|
|
|
Hehehe, widze dyskusja trwa zażarta, ale, drodzy koledzy, nie podpierajcie się w niej moim "autorytetem" - ja sobie nie zamierzam montować wydechu ani sportowego, ani "dżwiękowego", ani od Kamaza, ani od T-34
Nie po to kupiłem Temperkę w dobrym stanie, żeby słuchać buczenia albo strzałów z wydechu - ja uwielbiam CICHĄ jazdę... IM CISZEJ TYM LEPIEJ I ZDROWSZE USZY... To tyle ode mnie... |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-11-2005, 16:50
|
|
|
romano napisał/a: |
A nie lepiej zrobić tak jak jest w pucharowej 206 czyli katalizator/tłumik i dalej prosta rura bez tłumików.
Generalnie jeden środkowy tłumik + prosta rura daje efekty zbliżone do pucharowej 206. |
Niestety w tipo to nie dziala:(
PS. Wie ktos jak w srodku wyglada srodkowy tlumik od 1,4ie tipo? Ten trojkatny? |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
|