Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tempra, jak przerobić wydech aby lepiej warczała
Autor Wiadomość
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-10-2005, 22:38   

no wiec tak...mam:
- zamiast katalizatora wspanwana strumiennice
- sonda lambda przeniesiona 3cm przed strumiennice
- rura idaca od strumiennicy jest srednicy 5cm
- tlumik srodkowy: brak
- tylni przelotowy
- rura miedzy koncowym a strummiennica zrobiona tak ze mozna w kazdej chwili kazdy element odkrecic

przy moim silniku daje to fajny dzwiek no i troszeczke pomaga mu lepiej sie wypierdziec :P

jesli uda mi sie dolacze plik mp3 z dzwiekiem silniczka. pozdrawiam
_________________
Tipo 2.0 16v w moim wydaniu :D
  
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 21-10-2005, 23:01   

Kairan napisał/a:
- zamiast katalizatora wspanwana strumiennice


Też mi to proponował tłumikarz robiący wczoraj wydech - koszt 120PLN i podobno warto (parę kucy więcej w silniku). Zrobię, jak mi się katalizator rozleci :D
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-10-2005, 09:44   

Erewan napisał/a:
podobno warto (parę kucy więcej w silniku)


:lol:
120zł w kieszeni tłumikarza a efekt żaden...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-10-2005, 10:00   

Raku napisał/a:
Erewan napisał/a:
podobno warto (parę kucy więcej w silniku)


:lol:
120zł w kieszeni tłumikarza a efekt żaden...


mniej wiecej...

...zwykle komorowki i przelotowki, przy odpowiedniej srednicy i pojemnosci ukladu kluczem do sukcesu
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-10-2005, 14:33   

Albo, mając na względzie aspekty ekologiczne katalizator metalowy, ale to niestety wydatek rzędu 300 zł.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-10-2005, 00:01   

Erewan gosc Ci zeni kicior na maxa :evil:
To tak jak z magnetyzerami tez dodaja pare koni ale wirtualnych, tych w Twojej podswiadomosci ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-10-2005, 07:07   

Kazdy z was pisze o tlumiku...owszem jest to jakis efekt tez.
Ale autko fajnie mruczy jak sie zalozy mu filtr powietrza stożkowy. Przy jednostkach 16v szczegolnie daje fajny pomruk.
     assistance
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2005, 09:56   

ale wtedy pomruk nie jest z wydechu lecz z dolotu,
a dzwiek bardziej zalezy bardziej od konstrukcji dolotu, niz od jednostki.

I nie zawsze musi mruczec, docelowy dzwiek profi ukladu bardziej mozna nazwac wyciem ostrego podcisnienia przy stozku.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-10-2005, 10:19   

Robertino napisał/a:
Ale autko fajnie mruczy jak sie zalozy mu filtr powietrza stożkowy. Przy jednostkach 16v szczegolnie daje fajny pomruk.

Moze i fakt, ale przy instalacjach LPG niezawsze sie to sprawdza... trzeba to miec na uwadze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-10-2005, 10:46   

Najlepszy pomrukl daje zdemontowanie ostatniego tlumika :D
Wiem bo mi odpadl.
Jak stanalem z kadetem, ktory mial sportowy wydech to wymiekl :lol:

P.S. A jaki efekt wizualny, ktos patrzy z tylu na auto, a tam rura nie wystaje (oby tylko policjant tam nie zagladal) ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-10-2005, 23:41   

Czegoś nie rozumiem... Najpierw piszecie, że demontaż katalizatora od razu daje kilka KM więcej pod maską (bo się spaliny nie kotłują ;) ), potem piszecie, że jak się wywali katalizator w zamian dając strumienicę (chodzi tylko o to, żeby dla policjanta to wyglądało jak katalizator), to nic się nie zmieni... No to wkońcu katalizator zabiera trochę kucy silnikowi, czy nie?? :roll:
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-10-2005, 23:51   

no dobra, w takim razie maly przekroj przez efekty rozwiazan z ktorymi sie spotkalem i o ktorych slyszalem.

katalizator - zabiera kucy silnikowi - przede wszystkim gdy po dlugiej eksploatacji sie zapycha, srednio jest liczony na 100tys km, co jest niczym dla naszych kilkunastoletnich bolidow.

wyciecie katalizatora - zmniejsza pojemnosc ukladu i w efekcie zwieksza moment w niektorych strefach znacznie zaklocajac poprawna charakterystyke wydechu.

wlozenie strumiennicy - nic nie daje stricte przez strumiennice oprocz ew. zachowania pojemnosci ukladu zachowujac walory przelotowe

tlumik komorowy - najlepsze rozwiazanie na te problematyke, jednak wymaga odpowiedniej pojemnosci i najlepiej gdy jego montaz wiaze sie z minimalnym zwiekszeniem srednicy za kolektorem wydechowym oraz zdlawieniem na koncu, by uzyskac przeplyw dynamiczny na teoretycznym podcisnieniu.

tlumik przelotowo-komorowy - hybryda, ktora odpowiednio wykorzystana okazuje sie najlepszym rozwiazaniem do wstawienia w miejsce katalizatora i tlumika srodkowego-glownie termicznego.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-10-2005, 21:20   

JAk miałem tempre to wydech miałem tak;

Dwururka seryjna, brak tłumika srodkowego -strumienica łuskowa w jego miejsce -koncowy tłumik sportowy pełny przelot z koncówą z kwasówy 8) Miszko wie jak moja Tempra ''gadała'' 8) =P~


POZDRO!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
dive_w 



Wiek: 42
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 25
Skąd: Wawa
Wysłany: 26-10-2005, 22:06   

Moim skromnym zdaniem jeśli przerabiać układ wydechowy to od podstaw.
Czyli dorobić nowy kolektor wydechowy i później zrobić cały wydech...
Tylko wtedy to ma jakiś sens i można ewentualnie spodziewać się jakiegoś przyrostu mocy, tylko że nie kosztuje to 120 złotych :P
_________________
Fiat Tipo 1.9 TD
     Moneta
 
 
marcin 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2005
Posty: 91
Skąd: Kamieniec/Zielona G.
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-11-2005, 21:26   

dive_w napisał/a:
Moim skromnym zdaniem jeśli przerabiać układ wydechowy to od podstaw.
Czyli dorobić nowy kolektor wydechowy i później zrobić cały wydech...
Tylko wtedy to ma jakiś sens i można ewentualnie spodziewać się jakiegoś przyrostu mocy, tylko że nie kosztuje to 120 złotych :P


w takim wypadku trzeba naprawde kochać Tipo żeby wydać co najmniej 2500 zł na cały kompletny układ wydechowy.


Erewan napisał/a:
Czegoś nie rozumiem... Najpierw piszecie, że demontaż katalizatora od razu daje kilka KM więcej pod maską (bo się spaliny nie kotłują ), potem piszecie, że jak się wywali katalizator w zamian dając strumienicę (chodzi tylko o to, żeby dla policjanta to wyglądało jak katalizator), to nic się nie zmieni... No to wkońcu katalizator zabiera trochę kucy silnikowi, czy nie??


u mnie wyrzuciłem katalizator i jest zamontowana strumienica i przelotowy tłumik końcowy. Powiem, że odczułem lepsze wkręcanie się auta na obroty, ale mocy to pewnie przybyło ze 2-3 konie, tylko ze moment obrotowy napewno troche podskoczył.
     assistance
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-11-2005, 17:14   

A czy macie jakis pomysl aby moj wydech podczas jazdy wydawal rozne dzwieki polifoniczne? :lol:
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Lipon 


Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 35
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-11-2005, 19:21   

hehe musisz sobie kupic komorke multimedialną i wzmacniacz do niej załozyc i glosniki porządne (sorry koniec OffTopicu)
_________________
Tuning Modeli

http://www.jawa50.fora.pl
  
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-11-2005, 00:22   

Erewan napisał/a:

Nic nie robiłem i właśnie dlatego mi się rozszczelnił układ wydechowy jeszcze przed katalizatorem -


Im dluzej pojezdzisz z dziura przy samym kolektorze tym szybciej sie pozbedziesz uszczelki pod glowica;)
Jesli chcesz typowy bas to kup srodkowy basowy (przelotowy) i koncowy basowy (tez rpzelotowy).
Jesli chcesz cos ala 206 pucharowe to kup strumienice, stary tlumik (jakis maly) na szrocie. Zamiast srodkowego wrzuc stary tlumik (wypruty), a jako koncowy strumienice. Bedziesz mial typowy dzwiek pucharowej 206;)
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2005, 00:46   

lincoln_ napisał/a:
Zamiast srodkowego wrzuc stary tlumik (wypruty)


to jest druciarska wersja najzwyklejszej komorowki o ktorej zreszta juz wspominalem chyba nawet w tym temacie

a zamiast strumiennicy tez nada sie przelot, ale PRZELOT a nie pseudo-przelot vel. basowy-zamulacz
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-11-2005, 00:54   

Pele_Tipo napisał/a:

to jest druciarska wersja najzwyklejszej komorowki o ktorej zreszta juz wspominalem chyba nawet w tym temacie

a zamiast strumiennicy tez nada sie przelot, ale PRZELOT a nie pseudo-przelot vel. basowy-zamulacz


Druciarska tzn? Sory nie znam waszego slangu :lol: . Tu ma powstac 1 komora, czyli otrzymujemy tzw puszke.
Co do strumenicy - nie uzyskasz takiego efektu na zwyklym przelotowym jak na strumienicy.
PS. Przelotowych basowych (jakich pelno na aledrogo) wogole nie biore pod uwage. Po prostu nie lubie basu z tlumika. Wole jak samochod chodzi jak pucharowy 206 - to jest jedyny sluszny dzwiek :)
Przyklad:
http://pelikan.metpol.pl/...ski/klodzko.avi
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2005, 01:18   

widze ze sie rozumiemy, tylko jezyk zawodzi...

stumiennica vs przelot z prawdziwego zdarzenia to kwestia dyskusyjna - nie mam zbyt wielu przykladow na stumiennicach, a te co sa raczej negatywnie przedstawiaja ten wynalazek

Co do Komorowki => dokladnie tak jak napisales i jak nazwa wskazuje pusta puszka, komora, nic wiecej, tylko ze normalnie sklada sie ja z platu grubej nierdzewki...
zamiast druciarsko przerabiac jakis stary tlumik w garazu u zdzisia =>

drut - delikatnie mowiac oznacza wszystkie amatorsko-mega-innowacyjne przerobki takie jak wlasnie owe otrzymanie komorowki ze starego tlumika z poloneza

wiem jak chodzi pucharowka, tylko ze to sa auta zrobione troche pod przepisy, ale nie te drogowe... mi jednak bardziej odpowiadaja drogowe wersje tego typu wydechow - sek tkwi w dobraniu srednicy wzgledem pojemnosci komorowki, oraz troche w strumiennicy.

Niestety moze innym razem znajde jakis przyklad, chyba ze mi sie napatoczy
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-11-2005, 01:24   

stumiennica vs przelot z prawdziwego zdarzenia to kwestia dyskusyjna - nie mam zbyt wielu przykladow na stumiennicach, a te co sa raczej negatywnie przedstawiaja ten wynalazek
Najlepszy efekt dzwiekowy daje struma naddzwiekowa.


Co do Komorowki => dokladnie tak jak napisales i jak nazwa wskazuje pusta puszka,
Tak, tylko ja dalem najtanszy sposob;) Znow denerwuje mnie puszka bo strasznie basuje w srodku:(

wiem jak chodzi pucharowka, tylko ze to sa auta zrobione troche pod przepisy, ale nie te drogowe... mi jednak bardziej odpowiadaja drogowe wersje tego typu wydechow - sek tkwi

No niestety, troche ten wydech przekracza normy drogowe. Ale ja sie bawic to sie bawic drzwi wy... brame wstawic;)
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-11-2005, 12:30   

Cytat:
Jesli chcesz cos ala 206 pucharowe to kup strumienice, stary tlumik (jakis maly) na szrocie. Zamiast srodkowego wrzuc stary tlumik (wypruty), a jako koncowy strumienice. Bedziesz mial typowy dzwiek pucharowej 206;)


A nie lepiej zrobić tak jak jest w pucharowej 206 czyli katalizator/tłumik i dalej prosta rura bez tłumików.
Generalnie jeden środkowy tłumik + prosta rura daje efekty zbliżone do pucharowej 206.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-11-2005, 16:12   

Hehehe, widze dyskusja trwa zażarta, ale, drodzy koledzy, nie podpierajcie się w niej moim "autorytetem" - ja sobie nie zamierzam montować wydechu ani sportowego, ani "dżwiękowego", ani od Kamaza, ani od T-34 ;)

Nie po to kupiłem Temperkę w dobrym stanie, żeby słuchać buczenia albo strzałów z wydechu - ja uwielbiam CICHĄ jazdę... IM CISZEJ TYM LEPIEJ I ZDROWSZE USZY... To tyle ode mnie... :D
     Moneta
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-11-2005, 16:50   

romano napisał/a:

A nie lepiej zrobić tak jak jest w pucharowej 206 czyli katalizator/tłumik i dalej prosta rura bez tłumików.
Generalnie jeden środkowy tłumik + prosta rura daje efekty zbliżone do pucharowej 206.


Niestety w tipo to nie dziala:(
PS. Wie ktos jak w srodku wyglada srodkowy tlumik od 1,4ie tipo? Ten trojkatny?
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load