Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana paska rozrządu
Autor Wiadomość
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2005, 23:55   Wymiana paska rozrządu

Planuję wymiane paska rozrządu i mam kilka parę pytań i problemów z tym związanych:
(silnik 1.6 - tempra)

mam pękniętą plastikową obudowę od paska rozrządu, ta od strony silnika, na niej (chyba) znajduje sie znacznik w/g którego ustawia się pasek. U mnie właśnie brakuje tego fragmentu. Czy może jest gdzieś na obudowie głowicy jakiś dodatkowy znacznik ??

Gdzieś mi pod pokrywą paska rozrządu olej rozbryzguje, więc chciałbym uszczelniacze wymienić. Czy można bez problemu wymienić zimmeringi na wałku rozrządu, wałku pośrednim, i wale korbowym bez konieczności ściągania dodatkowych elementów- poza kołami pasowymi i zębatymi ??
  
 
 
Antenus 


Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 27
Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2005, 09:41   

Witam. Widzę, że gramy w jednym zespole, mam zamiar właśnie dokonać wymiany wałka, co wiąże się z wymianą uszczelniaczy, można zerknąć na skany Heynes'a dostępne ze strony głównej, wynika z nich, że trzeba jednak wyciągnąć wałek, aby fachowo założyć uszczelniacz, jest tam nawet pokazany specjalny przyrząd, choć pewnie można sobie równie dobrze poradzić bez niego. Wydaje mi się, że oprócz tego plastikowego wskaźnika, jest także trwałe oznaczenie na kadłubie silnika, ale może być przysłonięte plastikową osłoną. Spojrzę do poradników, to może coś konkretniej odpiszę. Pzdr.
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-12-2005, 11:24   

Polecam własnie Hayens'a lub Portera. Ostatnio przegladalem je i widzialem wlasnie sekcje wymiany paska i pokazane tez bylo jak wyjmuja wałek. Wiec po zdjeciach powinienes dojsc co i jak.

Mi tez lekko przecieka juz ten uszczelniacz, ale raczej w takich ilosciach, ze mozna to uznac sie sie "poci".
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-12-2005, 12:46   

miszko napisał/a:
ze mozna to uznac sie sie "poci".


Poci sie bo sie zmeczyl :lol: Po co go tak ganiasz. 8)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
mitsubishit 


Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 45
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-12-2005, 13:28   

Antenus napisał/a:
trzeba jednak wyciągnąć wałek, aby fachowo założyć uszczelniacz

niby tak ale jak niewyciagasz walka to sam uszczelniacz tez wymienisz. Nie ma z tym zadnego problemu. Ostatnio wymienialem u siebie wszyskie 3 (DOHC) i poszlo jak po masle. Nie warto z tym zwlekac, bo jak"puszcza" mocniej to nam zaleje pasek a to niebezpieczne jest...

Antenus napisał/a:
choć pewnie można sobie równie dobrze poradzić bez niego

Mozna. Trzeba tylko uwazac, zeby uszczelniacz wbic prosto i go nie uszkodzic.
_________________
Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046)
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-12-2005, 23:02   Jaki pasek rozrzadu????

Musze wymienic dziada.
Mialem kupic Gatesa ale koles w sklepie mi doradzil jakis, tu moge przekrecic nazwe, - Daico, Daigo ......cos w tym stylu bynajmniej.
Nie znam dokladnie nazwy bo przez telefon z nim rozmawialem.
Podobno te paski Fiat fabrycznie montuje do aut.
Nie wiem czy mnie koles kituje czy to prawda.
Jakby ktos wiedzial cos na ten temat to prosilbym o rade.
Gatesa czy tego D... cos tam :-k

P.S. Temat odgrzalem bo nie chce nowego zakladac.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-12-2005, 23:27   

Emf a wiec tak... co do GAtesa mam wyrobione zdanie nigdy bym tego do auta nie wlozyl... mam to po www.mitsubishiklub.pl/ moze z wloskimi lepiej wspolpracuja ale do japonczykow w zadnym razie !!!
Co do DAYCO bo tak sie to pisze to firma jest naprawde dobra !!! Zarzuce ci przykladowymi cenami :-) wiem ze cena ma male znaczenie ale...

pasek klimy Gates 37zł DAyco 42zł
pasek alternatora Gates 25zł Dayco 27zł
paser rozrządu Gates 68zł Dayco 360z

Co do tego czy te paski ida na pierwszy monarz u fiata to niewiem...

[ Dodano: 27-12-2005, 22:28 ]
acha jak mozesz wyrwac dayco w dobrej cenie to bierz bez zastanowienia.
A co do rolek to niewiem czy do fiata tez robi ale polecam GMB
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 27-12-2005, 23:31   

Firma jak firma sa jeszcze paski contitech - niemieckie. Co do "gates" słyszałem dość negatywne opinie ale na ile prawdziwe to kto wie. Z tego co się orientuje gates jest produktem USA - chyba. Czy fiat montuje daico to ciężko powiedzieć bo oryginalny pasek Fiata jest po prostu z napisem FIAT i podobno wytrzymuje 100 tyś - u mnie dał rade do 98 tyś i wymieniłem. Teraz mam contitech i jak na razie działa.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-12-2005, 13:49   

Witam !
No to smutek mnie ogarnia gdy czytam wasze opinie na temat paska Gatesa. Już sobie upatrzyłem paseczek z napinaczem w dobrej cenie a tu takie rzeczy słyszę.
Czy opinie wygłaszane przez Was Panowie poparte są jakimiś konkretnymi faktami czy są tylko zasłyszanymi gdzieś i od kogoś stwierdzeniami ?.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2005, 14:29   

M@ciej napisał/a:
Witam !
No to smutek mnie ogarnia gdy czytam wasze opinie na temat paska Gatesa. Już sobie upatrzyłem paseczek z napinaczem w dobrej cenie a tu takie rzeczy słyszę.
Czy opinie wygłaszane przez Was Panowie poparte są jakimiś konkretnymi faktami czy są tylko zasłyszanymi gdzieś i od kogoś stwierdzeniami ?.


E tam,ja do siebie założyłem contitecha i jest wporzo,a i nie drogi też jest.
Wolę zmienić wczesniej pasek,niż kupować nie wiadomo jakiej to super ekstra firmy i śrubować na nim mega fantastyczne przebiegi.
Wydaje mi sie że raz na np 80 tys wymiana paska to nie jakis ogromy wydatek,a tyle to powinien każdy wytrzymać.
Moje tipo na fabrycznym pasku przejechalo 150 tys 8) i gdyby nie to,że przy okazji wymiany pompy wodnej miałem go na wierzchu to pewnie dalej bym na nim pociskał...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-12-2005, 18:17   

Pasek nie jest drogi więc wymienić można po ok. 60 tyś - będzie bezpiecznie, natomiast napinacz proponuję wymieniać co 120 tyś w takim układzie.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 28-12-2005, 20:18   

MupiK napisał/a:
paser rozrządu Gates

pozwolę sobie rozszyfrować kod kolegi...

"paser" wiadomo to Paser,
roz (to po śląsku - raz), jeden, jednorazowy,
rządu - wiadomo, chodzi o nasz Ukochany Rząd :lol:
Gates - wiadomo - Bill Gates, najobrzydliwiej bogaty człowiek świata.

Jeszcze teraz pełne, rozszyfrowane zdanie:

Bill Gates jest paserem naszego jednorazowego Rządu.

Dzisiaj działam jak Enigma.. 8)

No ładnie Panowie :roll: Ładnie....
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-01-2006, 07:48   

Cytat:
Wolę zmienić wczesniej pasek,niż kupować nie wiadomo jakiej to super ekstra firmy i śrubować na nim mega fantastyczne przebiegi.

Nie chodzi mi o wykręcanie dużych przebiegów. Nie chcę jednak aby spotkała mnie niemiła niespodzianka w postaci urwanego paska tylko dla tego, że chciałem oszczędzić kilka złoty.
Co do ceny to paski do tego silnika są zdecydowanie droższe np: pasek o nr 7614999 stosowany do napędu wałka wyrównoważającego w serwisie Fiata ponad 300 zeta.
Na szczęście znalazłem na allegro oryginalny Fiatowski za 65 zeta.
Pasek rozrządu od 90 do 110 zeta, mówię o pasku Gatesa.
Napinacz też coś koło tego. Trzeba się dobrze napocić aby dostać w niższej cenie.
Oczywiście można sie pokusić i pozostawić napinacz do następnej wymiany przy założeniu, że jest pożądny a nie jakiejś firmy krzak a i to nie daje gwarancji, że wytrzyma.
Tylko jaki mechanik do gwarancje na wykonaną wymianę na starych częściach.
Ktoś już tu na łamach forum pisał, że koszt samych części to ponat 500 zeta a może i więcej.
No i dochodzi jeszcze kwestia znalezienia warsztatu, który zrobi wymianę tak jak należy.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2006, 09:24   

No właśnie,pasek wałków wyrównoważających,po zmianie rozrządu po kilku dniach mi pękł właśnie ten pasek i cena powaliła mnie z nóg w sklepie,możesz mi dać namiary na ten pasek za 65 zl? narazie jezdze bez...
Za pasek rozrządu contitecha dałem 90 zl Napinacza nie zmieniałem,bo napewno mam oryginalny od nowości,zreszta jak i pasek,przebieg 150 tyś,wiec sobie odpuściłem.
Natomiast z ciekawosci zapytałem ile kosztuje zmiana samego paska u mechanika i powiedział ze ok 180 zl! Wiec zrobiłem to sam 8) nie ma rzadnej filozofii,znaki sa w widocznych miejsach,trzeba tylko pamietać o tych wałkach balansujących,bo je tez trzeba ustawić na znakach i tyle... :D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-01-2006, 09:42   

ego napisał/a:
Wiec zrobiłem to sam Cool nie ma rzadnej filozofii,znaki sa w widocznych miejsach,trzeba tylko pamietać o tych wałkach balansujących,bo je tez trzeba ustawić na znakach i tyle...

Może dla kogoś kto ma pojęć o mechanice to nie filozofia. Ja niestety nie posiadam takiej wiedzy i raczej nie odważę się wkładać tam swoich paluchów.
Co do paska to była okazja jakie się czasami trafiają.
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=75124249
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-01-2006, 19:07   

co do paska do którego prowadzi link to koleś sam nie wiedział co sprzedaje ! bo napisał że to pasek rozrządu. Sama wymiana nie jest kłopotliwa - jedyne co w niej jest problematyczne to jak bardzo naciągnąć napinacze :) miałe z tym trochę dumania. Co do kosztów to silniki 1.8 i 2.0 są w tym względzi tragiczne, po prostu przesadzili z tymi częściami. Ja wymieniałem 2 napinacze 2 paski ale nie wymieniłem tego dużego łożyska po którym ślizga się pasek rozrządu - łzysko było strasznie drogie !!! prawie 200 zł, co do napinacza paska wałków balansowych to można zmienić samo łożysko ( jest tańsze )
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-01-2006, 22:46   

Cześć,

Kolega wymieniał rozrząd w 2.0 ale nie wydaje mi się, żeby jakoś bardzo narzekał na ceny pasków (zakładał DAYCO) - nie wymieniał chyba jednak napinaczy i tego łożyska bodajże pomiędzy jednym z wałków wyrównoważających paskiem rozrządu. Choć to na pewno nie były te ceny co u mnie (pasek chyba ze 40 zł a napinacz 17).

BTW, ten pasek napędu wałków wyrównoważających to jest jakiś pechowy - piszcie, że macie zerwany. Ten kolega też postanowił tam zajrzeć bo mu silnik za bardzo hałasował. Okazało się, że ten pasek miał zerwany. IMHO cud, że po zerwaniu to się to nie wkręca w pasek rozrządu...

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2006, 23:03   

Ja tez mam zerwany pasek od wałków wyrównoważających.Pytalem u mnie w sklepie o ceny pasków i napinaczy i przedstawiaja sie nastepująco:

pasek rozrządu : 55
napinacz : 96
pasek wałków : 94
łożysko : 70
łożysko napinacza na wałku : 160
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-01-2006, 23:26   

Wymiana samego paska jest hmm nie na miejscu... Bo jesli zatrze sie lozysko to bedzie potem porblem...
nie tak czesto sie inwestuje w rozrzad wiec warto wydac troszke wiecej i zrobic to porzadnie !
Do 16 zaworowych silnikow rorzad zawsze drozszy choc w przypadku fiata jest jeszcze nienajgorzej...
Wujek ostantio za rozrzad w saabie wydal 1400zł :/ masakra no ale coz takie zycie :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-01-2006, 08:20   

Tomilee napisał/a:
co do paska do którego prowadzi link to koleś sam nie wiedział co sprzedaje ! bo napisał że to pasek rozrządu

Tak napisał w ogłoszeniu o sprzedaży ale gdy zapytałem o numer paska to podał poprawną nazwę wraz z numerem. Sprawdziłem zgodność z programem Fiat Compact i tak stałem sie właścicielem wspomnianego paska.
MupiK napisał/a:
Wymiana samego paska jest hmm nie na miejscu... Bo jesli zatrze sie lozysko to bedzie potem porblem...

Też tak myślę i dla tego powoli kompletuje sobie paski i napinacze bo powoli zbliża się moment, w którym będe musiał dokonać wymiany.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-01-2006, 08:29   

Ogólnie w sklepach wspomniany pasek od wałków wyrównoważających figuruje w pod nazwą pasek rozrządu...no ale co to ma wspolnego z rozrzadem to juz trezba zapytac sprzedających,ale oni nie wiele wiedzą na temat tego paska,o czym sie przekonałem osobiscie
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-01-2006, 11:28   

mi po kapitalce kiedy juz wlozylem silnik czulem drgania w pedale gazu, nie wiedzialem o co chodzi, az pewnego dnia zobaczylem ze pasek od walkow sie urwal. szybko do sklepu zamowienie, no i nawet po znizce ponad setka w plecy. zamontowalem i smiga.
ps. do napinania polecam klucz do przykrecania tarcz w kątówce (z tym kluczem zamontowalem pasek calkowicie sam)
     Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-01-2006, 20:54   

Podejrzewam, że częste incydenty zrywania tego paska mogą się wiązać z de facto małymi promieniami zagięć i długimi odcinkami na których te zagięcia mają miejsce oraz z tym, że są to zagięcia na zmianę "wklęsłe" i "wypukłe". Inaczej mówiąc ten pasek jest mocno wyginany w czasie pracy, inaczej i dużo bardziej niż pasek rozrządu.

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2006, 13:39   

Wymienilem swój pasek może ktoś sprawdzić porównać z tymi fotkami czy w dobrym miejscu mam oznaczony górny punkt orientacyjny. Mam ułamaną obudowę paska i brakuje mi elementu z tym znaczkiem.



  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load