|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Reduktor Tomasetto (parownik) - regeneracja |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-05-2007, 10:07 Reduktor Tomasetto (parownik) - regeneracja
|
|
|
Przymieżam się do regeneracji reduktora.
Reduktor mam firmy Tomasetto, jak ten z fotki (bez filterka on jest pokazany).
Znalazlem na allegro już oryginalny zestaw naprawczy.
http://www.allegro.pl/ite..._membrany_.html
Naprawiał już ktoś taki reduktor? Przymierzałem się do wymiany całego, ale nowy kosztuje około 150-160zł, a zestaw naprawczy 65zł. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2007, 18:05
|
|
|
ojciec miał jakiś taki w starszej BMce (która BTW niedawno poszła)... chyba miał jeden z pierwszych bo gaz miał tam zainstalowany baaaardzo długo... wymiana odbyła się bez jakichś utrudnień i problemów, przy zaparciu dużym (czas gonił) wyniosła poniżej 40 minut (on czyścił co wykręciłem ja grzebałem), potem tylko regulacje;
dokładnie wyczyszczony i po wymianie nie tylko membran ale też (były w zestawie - prawidłowo) sprężynek, 'zawiasków' do tych pseudozaworków i ich gumek, też uszczelek itp spalanie znaaaaacznie spadło...
zestaw naprawczy owszem, nie był tani bo chyba też ponad 6 dych, choć był to orginalny tomasetto z rysunkami i pierdołkami... ale bardzo dobrze wszystko spasowało, te zaworko-grzybki można było wymienić, ogólnie wszystko co w środku, orginalna tylko obudowa została i kolanka czarne... o ile pamiętam jedyne co , bo szło się ze wszystkim połapać, to troszkę więcej rozkręcania było niż zazwyczaj, bo te śruby dookoła zdjęły jeden dekiel, pod nim membrana jedna, a pod nią jeśli dobrze pamiętam kolejne śruby które trza było odkręcić by druga jakaś część odskoczyła, ale mogę się mylić, w tym wypadku, dawno to było; choć raczej trza było by ta część mniejsza z obiegiem łynu odskoczyła by się gdzieś dostać jeszcze... na pewno pierwszy raz go rozbierając to na spokojnie wszystko bez problemu zrobisz... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
wujo1965
Pomógł: 1 raz Wiek: 59 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2007, 16:21
|
|
|
Witam.
Właśnie dziś wymieniałem "bebechy" w takim parowniku. Wszystko odbyło się bez problemów i mimo że w gazie jestem "zielony" to nie nastręcza to żadnych problemów. Zestaw miałem podobny, ze wszelkimi gumkami i uszczelkami tylko że zapłaciłem za niego 85,00 pln. bo kupiłem w sklepie z częściami do instalacji gazowych. W pore zrezygnowałem z allegro bo instalacje mam lovato ale reduktor tomasetto. Dopiero gość w sklepie mi to uświadomił więc na dobre wyszło .
Życzę owocnej pracy. |
_________________ Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 18:15
|
|
|
A ja dzisiaj zamówiłem dzisiaj komplecik z tej aukcji
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=199053768
W piątek będe wymieniał, poprosiłem sprzedawcę, aby jutro nadał już paczkę to do piątku powinnia dojść. Zrobię fotki dla przyszłych.
Ja mam wszystko firmy Tomasetto, reduktor oraz zawór w butli.
I uświadomiłem to sobie dopiero teraz gdy zacząłem szukać po oznaczeniach z reduktora i w internecie po fotkach.
wujo1965, kupowałeś oryginał? Ja kupiłem z tej aukcji.
Są 3 membrany i ile tam jeszcze dodaktowych elementów jest (sprężynki itp.)?
** Dodano: 29-05-2007, 20:16 **
Acha i jeszcze jedno. Ile zrobiłeś km na gazie? Odpalasz na LPG czy wpierw Pb a później LPG? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
wujo1965
Pomógł: 1 raz Wiek: 59 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2007, 19:24
|
|
|
Zestaw był oryginalny. 3 membrany i z 10 różnych uszczelek i oringów tak że wymieniłem wszystkie elementy gumowe jakie były. Sprężyny nie było ale stara wyglądała jak nowa(niklowana i bez oznak zużycia) więc może nie trzeba jej wymieniać. Membrany były już naprawdę w opłakanym stanie, a jedna wodna to dosłownie się pokruszyła jak ją ruszyłem. W środku brudu nie było zbyt wiele tylko oleju tak ze 100 gram.
Wedle dokumentacji ten reduktor pracował 3,5 roku i było zrobione na nim ok.75 tyś.
Jak było zimno, tak do 10 - 12 stopni to odpalałem na PB ale teraz to bezpośrednio na gazie. I na dobrą sprawę nie wiem czy lepiej cały czas odpalać na PB czy jak ciepełko to można od razu na LPG |
_________________ Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 20:27
|
|
|
Instalacja u mnie ma około 2 lat i zrobione ponad 70tys. Często odpalam na LPG. Jednak od pewnego czasu czuję spadek mocy na LPG (wcześniej było ok), na Pb idzie zdecydowanie lepiej. Nic pozostaje mi tylko czekać na przesyłkę i zbieram się do wymiany.
Porobię fotki, to wstawię na forum. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 21:55
|
|
|
miszko napisał/a: | Instalacja u mnie ma około 2 lat i zrobione ponad 70tys. Często odpalam na LPG. Jednak od pewnego czasu czuję spadek mocy na LPG (wcześniej było ok), na Pb idzie zdecydowanie lepiej. Nic pozostaje mi tylko czekać na przesyłkę i zbieram się do wymiany.
Porobię fotki, to wstawię na forum. |
słabszy bo jest upał i mniejsza zawartość tlenu w powietrzu - za to mimą bardzo dobrze jedzie na lpg - lepiej niż na Pb heh |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 08:17
|
|
|
To też napewno wpływa jakoś. Inaczej chodzi na gazie niż wcześniej. Mam problemy z wyregulowaniem mieszanki na wolnych obrotach no i gdy mu wdepnę to muszę wkręcić silnik na obroty, żeby dobrze auto poszło do przodu. Na Pb czuć wyraźnie lepszą moc. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
wujo1965
Pomógł: 1 raz Wiek: 59 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2007, 14:11
|
|
|
U mnie przed wymianą już nic nie można było wyregulować na LPG(nie reagował na kręcenie regulacją na parowniku). Teraz wszystko wróciło do normy a i silniczek lepiej się zbiera. Podobno po ok. 1000 km trzeba jeszcze raz wyregulować LPG. |
_________________ Tipo 1,4 1995 gaźnik + LPG
266.000
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|