peknięty pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Lukaszxx133
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Wieluń
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-12-2010, 16:49 peknięty pasek rozrządu
|
|
|
Dzisiaj przy jeździe 40 km/h usłyszałem głośny huk w silniku i zauważyłem ze spadł pasek nie wiem czy pękł czy spadł. Moje pytanie brzmi tak : Czy jak pasek spadł albo pękł to wystarczy wymienić go i nie będzie żadnych innych komplikacji czy trzeba będzie coś w silniku naprawiać czy najlepiej by było silnik kupić silnik? Bo słyszałem że sa silniki takie, że jak pasek rozrządu spadnie to nic sie nie dzieje ze silnikiem i tylko wystarczy wymienić pasek .
pozdrawiam |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-12-2010, 16:55
|
|
|
bardzo mało prawdopodobne, że nic się nie stało...
Trzeba rozebrać silnik i sprawdzić co się zdupcyło ewentualnie założyć nowy pasek i na sucho kręcić i patrzeć czy nie ma żadnych przyhaczeń czy blokady.
Poszukaj na forum było sporo o zerwanych paskach i skutkach |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 16:59
|
|
|
Bezkolizyjne (czyli takie gdzie zawory nie uderzą w tłok przy zerwaniu paska) są silniki fiatowskie serii FIRE czyli w TT nie ma takich. Jeśli pogięło same zawory i nic więcej się nie stało to może naprawa zmieści się w 400zł czyli już jest średnio opłacalne, a kto wie co tam się jeszcze stało
** Dodano: 12-12-2010, 17:02 **
Lukaszxx133 napisał/a: | i zauważyłem ze spadł pasek nie wiem czy pękł czy spadł |
Moment moment, jak to zauważyłeś że spadł skoro cały rozrząd jest pod osłoną?? Może pasek alternatora spadł i gdzieś go wkręciło i stąd ten huk?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 17:43
|
|
|
meter30 napisał/a: | Bezkolizyjne [...] są silniki fiatowskie serii FIRE czyli w TT nie ma takich | Są! Pod warunkiem, że masz Tipo z silnikiem 1.1 Fire |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lukaszxx133
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Wieluń
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-12-2010, 18:00
|
|
|
A silnik 1.4s 78 km rok 1995 miał przejechane zaledwie 80 tys km :/
nigdy pasek nie był wymieniany i tu jest przyczyna awarii
Zauważyłem bo odslonelem pakrywe od paska rozrzadu i wydawalo mi sie ze spadl.
Bo gdy przekręcam kluczykiem to słychać jak rozrusznik chodzi a silnik nie chce załapać i jest głos o jednakowym brzmieniu |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 12-12-2010, 18:03
|
|
|
Cytat: | zaledwie 80 tys km :/
nigdy pasek nie był wymieniany i tu jest przyczyna awarii |
To i tak dłuuuugo wytrzymał ... 15 lat |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 18:26
|
|
|
Lukaszxx133 napisał/a: | Bo gdy przekręcam kluczykiem to słychać jak alternator chodzi | wymień łożyska w alternatorze, bo nie powinno go być słychać |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 18:31
|
|
|
ciechu napisał/a: | Są! Pod warunkiem, że masz Tipo z silnikiem 1.1 Fire |
Nie ma takiego żadnego na forum więc i nie ma takiego na świecie |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 18:36
|
|
|
meter30, bywały, a to, że nie ma takiego na forum, to nic nie znaczy. Tempry turbo czy coupe też nie mamy. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 19:25
|
|
|
meter30 napisał/a: | i nie ma takiego na świecie | to mało wiesz o TT |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 22:29
|
|
|
Jelcyn, To była ironia, wiem że na allegro było jedno od 3 lat (tyle moja kariera w TT wynosi) pierwsze Tipo 1.1 i niedawno było rozbite na sprzedaż, wiem o temprze turbo która miała 2.0 8V 162KM produkowana w brazylii, wiem że były tempry 3D, po prostu chciałem zażartować |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2010, 22:59
|
|
|
meter30, w takim razie na forum jest Tipo 1.1 Leśniczego
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-12-2010, 00:38
|
|
|
ciechu napisał/a: | Lukaszxx133 napisał/a:
Bo gdy przekręcam kluczykiem to słychać jak alternator chodzi
wymień łożyska w alternatorze, bo nie powinno go być słychać |
Raczej chodzi o rozrusznik, być moze nic się nie stało, silnik mógł się zatrzymać w dobrym miejscu, no ale trzeba było by to dokładniej sprawdzić. Kolego Lukaszxx133, jaka jest twoja wiedza na temat mechaniki? Poradził byś sobie z założeniem głowicy i paska nierządu?
** Dodano: 13-12-2010, 00:39 **
Co do OT
ciechu napisał/a: | meter30, w takim razie na forum jest Tipo 1.1 Leśniczego |
A wiecie że jest tipo 4x4? Jak się błędnie dowiedziałem na forum, iż taki nie wyszedł. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-12-2010, 10:30
|
|
|
Ale leśniczy miał Tipo 2.0 8V, skąd mu się tam wziął 1.1?? poza tym chyba i tak już go sprzedał
Moderowany: | no widzisz? To też była ironia |
|
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-12-2010, 10:32
|
|
|
meter30, taka sobie naklejkę dał.
Larry075 napisał/a: | A wiecie że jest tipo 4x4? Jak się błędnie dowiedziałem na forum, iż taki nie wyszedł. |
Z chęcią przyjmę oświecenie Napisz co i jak |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-12-2010, 12:29
|
|
|
meter30 napisał/a: | Ale leśniczy miał Tipo 2.0 8V, skąd mu się tam wziął 1.1?? poza tym chyba i tak już go sprzedał |
tuning kolego tuning i owszem sprzedane
Larry075 napisał/a: | Kolego Lukaszxx133, jaka jest twoja wiedza na temat mechaniki? Poradził byś sobie z założeniem głowicy i paska nierządu?
|
na to pytanie da się odpowiedzieć innym pytaniem
Lukaszxx133 napisał/a: | Czy jak pasek spadł albo pękł to wystarczy wymienić go i nie będzie żadnych innych komplikacji czy trzeba będzie coś w silniku naprawiać czy najlepiej by było silnik kupić silnik? Bo słyszałem że sa silniki takie, że jak pasek rozrządu spadnie to nic sie nie dzieje ze silnikiem i tylko wystarczy wymienić pasek .
pozdrawiam |
to chyba wyjaśnia mniej więcej znajomość mechaniki
Lukaszxx133, jedź do jakiegoś warsztatu, niech mechanicy wycenią szkody i wtedy sobie sam zadecydujesz czy to naprawiać czy kupić silnik czy może kupić nowe tipo za pare stówek
w każdym razie zerwany czy "spadniety" pasek rozrządu w silniku "kolizyjnym" i towarzyszący temu zdarzeniu huk, nie wróży nic dobrego |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Lukaszxx133
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Wieluń
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-12-2010, 19:32
|
|
|
Dzisiaj założyłem nowy pasek zadnych stukow nie slychac w silniku ale ucieka kompresja przez gaznik i auto nie chce zapalic. Pewnie trzeba bedzie glowice dac do naprawy jak sie da i cos jeszcze? popychacze beda dobre z zaworami jak myslicie?
jutro moze bede rozkrecas dalej
straszny mroz w garazu i sie nei chce:/ |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-12-2010, 19:46
|
|
|
Ucieka przez gaznik? czyli w dolot - zawory na 100% pogiete....ja bym zwalil glowice i dodatkowo bardzo skrupulatnie i dokladnie obejrzal tloki, czy przypadkiem nie maja dziur albo pekeniec....bo jezeli maja, to zalozysz druga glowice i tez bedzie lipa..
Powiem tak - nie baw sie w koszta, jezeli dol silnika przetrwal, kup sobie nastepna glowice za jaies 200zl, nowy rozrzad, skladaj to do kupy i naprzod... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Lukaszxx133
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 12 Skąd: Wieluń
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-12-2010, 20:46
|
|
|
silnik ma przejechane 80 tys km to chyba oplaca sie go robic? glowice moze dam do naprawy jak bedzie sie dalo naprawic.
takie zawory i rozrzad nowy ile kosztuje? nie wiadomo jaki kupi sie silnik nowy moze miec przejechane 200 km i tez bedzie trzeba wlozyc w niego kase bo moze sie popsuc po miesiacu uzytkowania a ten silnik nigdy nie byul zajezdrzany.
Bede cos wiedzial to bede pisac |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-12-2010, 21:15
|
|
|
rozrząd to koszt około 80 - 90 zł |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-12-2010, 21:55
|
|
|
chyba coś koło 120 zł
Z tym, że jak będziesz robił górę silnika to to będzie pewnie wliczone w koszta robocizny |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-12-2010, 22:00
|
|
|
Głowicę 16 zaworową po rabacie (bez faktury) zrobili mi za 400zł, ale sam zdemontowałem i zamontowałem ją w silniku. Robocizna tj. zdjęcie i założenie głowicy oraz nowy rozrząd to 200-300zł Do tego koniecznie nowa uszczelka pod głowicę ok 70zł, jak już silnik otwarty to pewnie rozleje się gdzieś płyn chłodniczy i też przydałoby się go wymienić. Krzychu robił takie zabiegi na skodzianie favoritce i 800zł go to w sumie kosztowało tylko że on jeszcze pierścienie chyba robił |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-12-2010, 22:02
|
|
|
Ceny w poszczególnych województwach mogą sie różnić. Najprostszym rozwiązaniem jest podjechać do mechanika i zapytać.
Lukaszxx133, rób silnik który masz obecnie. Moja rada, nie kupuj części na własną reke, jeżeli znajdziesz dobrego mechanika, oni maja dosyć duże zniżki na części. Remont zrobi na lepszych jakościowo częściach, niż kupując na własną rękę najtańsze zamienniki. Daj głowice do naprawy i załóż nową uszczelkę pod głowice koniecznie. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
|