Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
peknięty pasek rozrządu
Autor Wiadomość
Lukaszxx133 


Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Wieluń
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 12-12-2010, 16:49   peknięty pasek rozrządu

Dzisiaj przy jeździe 40 km/h usłyszałem głośny huk w silniku i zauważyłem ze spadł pasek nie wiem czy pękł czy spadł. Moje pytanie brzmi tak : Czy jak pasek spadł albo pękł to wystarczy wymienić go i nie będzie żadnych innych komplikacji czy trzeba będzie coś w silniku naprawiać czy najlepiej by było silnik kupić silnik? Bo słyszałem że sa silniki takie, że jak pasek rozrządu spadnie to nic sie nie dzieje ze silnikiem i tylko wystarczy wymienić pasek .
pozdrawiam
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-12-2010, 16:54   

pogiete zawory są na pewno.

użyj szukajki! :|
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-12-2010, 16:55   

bardzo mało prawdopodobne, że nic się nie stało...

Trzeba rozebrać silnik i sprawdzić co się zdupcyło ewentualnie założyć nowy pasek i na sucho kręcić i patrzeć czy nie ma żadnych przyhaczeń czy blokady.

Poszukaj na forum było sporo o zerwanych paskach i skutkach
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-12-2010, 16:59   

Bezkolizyjne (czyli takie gdzie zawory nie uderzą w tłok przy zerwaniu paska) są silniki fiatowskie serii FIRE czyli w TT nie ma takich. Jeśli pogięło same zawory i nic więcej się nie stało to może naprawa zmieści się w 400zł czyli już jest średnio opłacalne, a kto wie co tam się jeszcze stało

** Dodano: 12-12-2010, 17:02 **
Lukaszxx133 napisał/a:
i zauważyłem ze spadł pasek nie wiem czy pękł czy spadł

Moment moment, jak to zauważyłeś że spadł skoro cały rozrząd jest pod osłoną?? Może pasek alternatora spadł i gdzieś go wkręciło i stąd ten huk??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-12-2010, 17:43   

meter30 napisał/a:
Bezkolizyjne [...] są silniki fiatowskie serii FIRE czyli w TT nie ma takich
Są! Pod warunkiem, że masz Tipo z silnikiem 1.1 Fire
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Lukaszxx133 


Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Wieluń
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 12-12-2010, 18:00   

A silnik 1.4s 78 km rok 1995 miał przejechane zaledwie 80 tys km :/
nigdy pasek nie był wymieniany i tu jest przyczyna awarii
Zauważyłem bo odslonelem pakrywe od paska rozrzadu i wydawalo mi sie ze spadl.
Bo gdy przekręcam kluczykiem to słychać jak rozrusznik chodzi a silnik nie chce załapać i jest głos o jednakowym brzmieniu
  
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-12-2010, 18:03   

Cytat:
zaledwie 80 tys km :/
nigdy pasek nie był wymieniany i tu jest przyczyna awarii


To i tak dłuuuugo wytrzymał ... 15 lat :o
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-12-2010, 18:26   

Lukaszxx133 napisał/a:
Bo gdy przekręcam kluczykiem to słychać jak alternator chodzi
wymień łożyska w alternatorze, bo nie powinno go być słychać :roll:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-12-2010, 18:31   

ciechu napisał/a:
Są! Pod warunkiem, że masz Tipo z silnikiem 1.1 Fire

Nie ma takiego żadnego na forum więc i nie ma takiego na świecie :P :P
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-12-2010, 18:36   

meter30, bywały, a to, że nie ma takiego na forum, to nic nie znaczy. Tempry turbo czy coupe też nie mamy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-12-2010, 19:25   

meter30 napisał/a:
i nie ma takiego na świecie :P :P
to mało wiesz o TT :P :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-12-2010, 22:29   

Jelcyn, To była ironia, wiem że na allegro było jedno od 3 lat (tyle moja kariera w TT wynosi) pierwsze Tipo 1.1 i niedawno było rozbite na sprzedaż, wiem o temprze turbo która miała 2.0 8V 162KM produkowana w brazylii, wiem że były tempry 3D, po prostu chciałem zażartować ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-12-2010, 22:59   

meter30, w takim razie na forum jest Tipo 1.1 :P Leśniczego
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-12-2010, 23:32   

sami produkujecie OT, super.
Moim zdaniem temat sie wyczerpał dawno.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-12-2010, 00:38   

ciechu napisał/a:
Lukaszxx133 napisał/a:
Bo gdy przekręcam kluczykiem to słychać jak alternator chodzi
wymień łożyska w alternatorze, bo nie powinno go być słychać


Raczej chodzi o rozrusznik, być moze nic się nie stało, silnik mógł się zatrzymać w dobrym miejscu, no ale trzeba było by to dokładniej sprawdzić. Kolego Lukaszxx133, jaka jest twoja wiedza na temat mechaniki? Poradził byś sobie z założeniem głowicy i paska nierządu?

** Dodano: 13-12-2010, 00:39 **
Co do OT
ciechu napisał/a:
meter30, w takim razie na forum jest Tipo 1.1 Leśniczego

A wiecie że jest tipo 4x4? Jak się błędnie dowiedziałem na forum, iż taki nie wyszedł.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-12-2010, 10:30   

Ale leśniczy miał Tipo 2.0 8V, skąd mu się tam wziął 1.1?? poza tym chyba i tak już go sprzedał :roll:

Moderowany:
no widzisz? To też była ironia :P
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-12-2010, 10:32   

meter30, taka sobie naklejkę dał.

Larry075 napisał/a:
A wiecie że jest tipo 4x4? Jak się błędnie dowiedziałem na forum, iż taki nie wyszedł.


Z chęcią przyjmę oświecenie :D Napisz co i jak
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-12-2010, 12:29   

meter30 napisał/a:
Ale leśniczy miał Tipo 2.0 8V, skąd mu się tam wziął 1.1?? poza tym chyba i tak już go sprzedał :roll:


tuning kolego tuning :D i owszem sprzedane :)

Larry075 napisał/a:
Kolego Lukaszxx133, jaka jest twoja wiedza na temat mechaniki? Poradził byś sobie z założeniem głowicy i paska nierządu?


na to pytanie da się odpowiedzieć innym pytaniem :P
Lukaszxx133 napisał/a:
Czy jak pasek spadł albo pękł to wystarczy wymienić go i nie będzie żadnych innych komplikacji czy trzeba będzie coś w silniku naprawiać czy najlepiej by było silnik kupić silnik? Bo słyszałem że sa silniki takie, że jak pasek rozrządu spadnie to nic sie nie dzieje ze silnikiem i tylko wystarczy wymienić pasek .
pozdrawiam


to chyba wyjaśnia mniej więcej znajomość mechaniki :)

Lukaszxx133, jedź do jakiegoś warsztatu, niech mechanicy wycenią szkody i wtedy sobie sam zadecydujesz czy to naprawiać czy kupić silnik czy może kupić nowe tipo za pare stówek :)
w każdym razie zerwany czy "spadniety" pasek rozrządu w silniku "kolizyjnym" i towarzyszący temu zdarzeniu huk, nie wróży nic dobrego
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Lukaszxx133 


Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Wieluń
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 15-12-2010, 19:32   

Dzisiaj założyłem nowy pasek zadnych stukow nie slychac w silniku ale ucieka kompresja przez gaznik i auto nie chce zapalic. Pewnie trzeba bedzie glowice dac do naprawy jak sie da i cos jeszcze? popychacze beda dobre z zaworami jak myslicie?
jutro moze bede rozkrecas dalej
straszny mroz w garazu i sie nei chce:/
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-12-2010, 19:46   

Ucieka przez gaznik? czyli w dolot - zawory na 100% pogiete....ja bym zwalil glowice i dodatkowo bardzo skrupulatnie i dokladnie obejrzal tloki, czy przypadkiem nie maja dziur albo pekeniec....bo jezeli maja, to zalozysz druga glowice i tez bedzie lipa..



Powiem tak - nie baw sie w koszta, jezeli dol silnika przetrwal, kup sobie nastepna glowice za jaies 200zl, nowy rozrzad, skladaj to do kupy i naprzod...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lukaszxx133 


Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Wieluń
Województwo: Łódzkie
Ostrzeżeń:
 1/3/5
Wysłany: 15-12-2010, 20:46   

silnik ma przejechane 80 tys km to chyba oplaca sie go robic? glowice moze dam do naprawy jak bedzie sie dalo naprawic.
takie zawory i rozrzad nowy ile kosztuje? nie wiadomo jaki kupi sie silnik nowy moze miec przejechane 200 km i tez bedzie trzeba wlozyc w niego kase bo moze sie popsuc po miesiacu uzytkowania a ten silnik nigdy nie byul zajezdrzany.

Bede cos wiedzial to bede pisac
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-12-2010, 21:15   

rozrząd to koszt około 80 - 90 zł
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-12-2010, 21:55   

chyba coś koło 120 zł

Z tym, że jak będziesz robił górę silnika to to będzie pewnie wliczone w koszta robocizny
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-12-2010, 22:00   

Głowicę 16 zaworową po rabacie (bez faktury) zrobili mi za 400zł, ale sam zdemontowałem i zamontowałem ją w silniku. Robocizna tj. zdjęcie i założenie głowicy oraz nowy rozrząd to 200-300zł Do tego koniecznie nowa uszczelka pod głowicę ok 70zł, jak już silnik otwarty to pewnie rozleje się gdzieś płyn chłodniczy i też przydałoby się go wymienić. Krzychu robił takie zabiegi na skodzianie favoritce i 800zł go to w sumie kosztowało tylko że on jeszcze pierścienie chyba robił ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
  
     assistance
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-12-2010, 22:02   

Ceny w poszczególnych województwach mogą sie różnić. Najprostszym rozwiązaniem jest podjechać do mechanika i zapytać.
Lukaszxx133, rób silnik który masz obecnie. Moja rada, nie kupuj części na własną reke, jeżeli znajdziesz dobrego mechanika, oni maja dosyć duże zniżki na części. Remont zrobi na lepszych jakościowo częściach, niż kupując na własną rękę najtańsze zamienniki. Daj głowice do naprawy i załóż nową uszczelkę pod głowice koniecznie.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load