|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kilka pytań do osób znających "forumowe" Sedici |
Autor |
Wiadomość |
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-09-2010, 23:23 Kilka pytań do osób znających "forumowe" Sedici
|
|
|
Panowie, przeglądając forum natknąłem się na wzmiankę, że Sedicivalvole mają dwa biegi wentylatora chłodnicy. U mnie w Sedici jest co prawda chłodnica z wbudowanym opornikiem, jest też sam opornik (kiedyś zastanawiałem się właśnie po jakiego *** to tam jest ), ale opornik nie jest podłączony do instalacji, sam termowłącznik wentylatora jest zwykły, jednobiegowy. Pominę już fakt, że termowłącznik chociaż jest nowy nie działa i nie załącza wentylatora w związku z czym zamiast 2 biegów nie mam ani jednego
Co niektórzy na tym forum znają mój samochód lepiej ode mnie, stąd moje pytanie, czy ktoś wie o co chodzi Wszelkie sugestie mile widziane
Druga sprawa to termostat w 2.0 16V, gdzieś czytałem, że w moim samochodzie (to konkretne auto "przechodnie" - wiadomo o co chodzi) któryś z właścicieli zamiast oryginalnego termostatu zastosował jakiś patent z Łady
Pytam, ponieważ na allegro jest coś takiego:
http://moto.allegro.pl/te...1232263926.html
A u mnie czegoś takiego nie widziałem, ew. proszę o poradę gdzie jest termostat w tym silniku Mam za to w układzie chłodzenia element, który właśnie mógłby być jakimś garażowym patentem, w każdym razie jego wygląd na to wskazuje
Nie jestem pewien, ale zdaje się że to kolega Młody miał z tym termostatem coś wspólnego, jak zresztą z paroma innymi rzeczami z którymi sobie usiłuję poradzić, no ale to już inna sprawa
Narazie to tyle z moich pytań, samochód jest na forum znany, więc myślę, że ktoś będzie w stanie mi pomóc |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-09-2010, 15:41
|
|
|
taki termostat wsadził do siebie Grzesiek, może za namową czy coś, patent złapał młody, nie pamiętam.
W kazdym razie to nie zabójstwo wsadzic taki termostat, bo w sedici jest on 'niewymienialny' i trzeba właśnie patentować
To co pokazałeś w linku też masz, tylko z większa ilością króćców, bo masz jeszcze wyjscie/wejscie na wodną chłodniczkę oleju.
termostat masz na głowicy, po prawej stronie koło VAE między aku a VAE (powiedzmy )
Co do wentylatora to może po prostu ktoś coś własnie uskutecznił i zdrutował.
Wypnij wtyczkę od termowłącznika i zwieraj styki. Jak zacznie pracować wentylator, to znaczy że masz coś z włącznikiem zjebane. i masz szansę zastosować ori bądź dobry zamiennik.
jak nie zadziala to może zdechł wentylator całkiem |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2010, 16:41
|
|
|
Raku, dzięki za zainteresowanie tematem o termostat pytam, bo jak w 1.4 normalna temperatura to było 90 stopni, tak Sedici nagrzeje się do jakiś 80 - niecałe 85 i więcej nie idzie do góry, chyba że stoję w korku. Nie wiem czy to jest dla silnika na plus czy na minus, no ale w każdym razie jest nie tak jak powinno i mnie to wkurza
Tak jak mówiłem sam opornik na chłodnicy nie jest podpięty do instalacji, więc podejrzewam że przy okazji naprawy po stłuczce Młodego instalacja została zrobiona pod jeden bieg wentylatora. Ale szczerze mówiąc w 1.4 też nie załączało mi wentylatora przez co kilka razy miałem efekty dymne spod maski, więc już się nie przejmuję tym tak, w ostateczności będzie zrobiona instalacja załączana ręcznie
Sam wentylator działa, sprawdzałem 'na krótko'
A przy okazji: to normalne że termowłącznik wentylatora steruje masą
Bo z tego co widziałem na wentylatorze chłodnicy mam stały "+" a termowł. podaje "-" |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 17:51
|
|
|
maidun, a wcześniej nic podobnego się nie działo? Nie masz tego auta od wczoraj przecież. Włączał się normalnie wentylator? Ręczne sterowanie to nie robota. Fajny gadżet jeżeli automat działa, ale na dłuższą metę niewygodny. Nie wiem co tam masz, ale może włącznik nie ma odpowiedniej temperatury załączenia. Czasem są też włączniki regulowane co do temperatury. |
_________________
|
|
|
|
|
maidun
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Gru 2009 Posty: 197 Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 21:19
|
|
|
mrk69, miałem to samo w 1.4 i teraz w 2.0, tzn.wentylator normalnie się załączał i wszystko grało aż do czasu, gdy któregoś dnia stojąc w korku nagle zagotowało wodę (w 1.4 miałem siwy dym spod maski) i od tego czasu wentylator był już martwy. I o ile w 1.4 tego przed sprzedażą nie zrobiłem, to w Sedici na 2 dzień kupiłem nowy wąż chłodnicy (rozwarstwiło go) i do tego termowłącznik wentylatora, identyczny jak stary i zgodny z numerami katalogowymi jakie znaleźli wsklepie. Wymieniłem wspomnianego węża, zalałem Petrygiem, termowłącznik nowy, układ odpowietrzony, a wentylator nadal martwy
Zostało to narazie tak jak jest i nie mam aktualnie czasu nawet do tego zaglądnąć, szkoda się już chyba denerwować |
_________________ Było:
Tipo 1.4 AGT
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole
Tipo 1.4 S
Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-10-2010, 21:51
|
|
|
A masz pewność, że ten czujnik nie jest trafiony? Sprawdź go może. Nagrzej silnik i odepnij od czujnika kable. Weź multimetr na funkcję sprawdzania czy obwód się zamyka (tak, żeby zapiszczało jak jest przepływ prądu). Jeżeli na silniku zagrzanym ponad 90 stopni nie zadziała to raczej bym go wymieniał, a jeżeli nie to może przekaźnik (nie pamiętam czy tam jest), albo przewody uwalone? |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|