Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań do osób znających "forumowe" Sedici
Autor Wiadomość
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2010, 23:23   Kilka pytań do osób znających "forumowe" Sedici

Panowie, przeglądając forum natknąłem się na wzmiankę, że Sedicivalvole mają dwa biegi wentylatora chłodnicy. U mnie w Sedici jest co prawda chłodnica z wbudowanym opornikiem, jest też sam opornik (kiedyś zastanawiałem się właśnie po jakiego *** to tam jest :lol: ), ale opornik nie jest podłączony do instalacji, sam termowłącznik wentylatora jest zwykły, jednobiegowy. Pominę już fakt, że termowłącznik chociaż jest nowy nie działa i nie załącza wentylatora :roll: w związku z czym zamiast 2 biegów nie mam ani jednego :sciana:

Co niektórzy na tym forum znają mój samochód lepiej ode mnie, stąd moje pytanie, czy ktoś wie o co chodzi :?: Wszelkie sugestie mile widziane ;)

Druga sprawa to termostat w 2.0 16V, gdzieś czytałem, że w moim samochodzie (to konkretne auto "przechodnie" - wiadomo o co chodzi) któryś z właścicieli zamiast oryginalnego termostatu zastosował jakiś patent z Łady :?: :roll:

Pytam, ponieważ na allegro jest coś takiego:

http://moto.allegro.pl/te...1232263926.html

A u mnie czegoś takiego nie widziałem, ew. proszę o poradę gdzie jest termostat w tym silniku :?: Mam za to w układzie chłodzenia element, który właśnie mógłby być jakimś garażowym patentem, w każdym razie jego wygląd na to wskazuje :lol:

Nie jestem pewien, ale zdaje się że to kolega Młody miał z tym termostatem coś wspólnego, jak zresztą z paroma innymi rzeczami z którymi sobie usiłuję poradzić, no ale to już inna sprawa :?

Narazie to tyle z moich pytań, samochód jest na forum znany, więc myślę, że ktoś będzie w stanie mi pomóc :lol:
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-09-2010, 15:41   

taki termostat wsadził do siebie Grzesiek, może za namową czy coś, patent złapał młody, nie pamiętam.
W kazdym razie to nie zabójstwo wsadzic taki termostat, bo w sedici jest on 'niewymienialny' i trzeba właśnie patentować ;)

To co pokazałeś w linku też masz, tylko z większa ilością króćców, bo masz jeszcze wyjscie/wejscie na wodną chłodniczkę oleju.
termostat masz na głowicy, po prawej stronie koło VAE między aku a VAE (powiedzmy :P )

Co do wentylatora to może po prostu ktoś coś własnie uskutecznił i zdrutował.
Wypnij wtyczkę od termowłącznika i zwieraj styki. Jak zacznie pracować wentylator, to znaczy że masz coś z włącznikiem zjebane. i masz szansę zastosować ori bądź dobry zamiennik.
jak nie zadziala to może zdechł wentylator całkiem :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-09-2010, 16:41   

Raku, dzięki za zainteresowanie tematem :) o termostat pytam, bo jak w 1.4 normalna temperatura to było 90 stopni, tak Sedici nagrzeje się do jakiś 80 - niecałe 85 i więcej nie idzie do góry, chyba że stoję w korku. Nie wiem czy to jest dla silnika na plus czy na minus, no ale w każdym razie jest nie tak jak powinno i mnie to wkurza :D

Tak jak mówiłem sam opornik na chłodnicy nie jest podpięty do instalacji, więc podejrzewam że przy okazji naprawy po stłuczce Młodego instalacja została zrobiona pod jeden bieg wentylatora. Ale szczerze mówiąc w 1.4 też nie załączało mi wentylatora przez co kilka razy miałem efekty dymne spod maski, więc już się nie przejmuję tym tak, w ostateczności będzie zrobiona instalacja załączana ręcznie :)

Sam wentylator działa, sprawdzałem 'na krótko' :lol:

A przy okazji: to normalne że termowłącznik wentylatora steruje masą :?: :roll:
Bo z tego co widziałem na wentylatorze chłodnicy mam stały "+" a termowł. podaje "-" :?: :|
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-10-2010, 17:51   

maidun, a wcześniej nic podobnego się nie działo? Nie masz tego auta od wczoraj przecież. Włączał się normalnie wentylator? Ręczne sterowanie to nie robota. Fajny gadżet jeżeli automat działa, ale na dłuższą metę niewygodny. Nie wiem co tam masz, ale może włącznik nie ma odpowiedniej temperatury załączenia. Czasem są też włączniki regulowane co do temperatury.
_________________
     Moneta
 
maidun 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 197
Skąd: Alwernia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2010, 21:19   

mrk69, miałem to samo w 1.4 i teraz w 2.0, tzn.wentylator normalnie się załączał i wszystko grało aż do czasu, gdy któregoś dnia stojąc w korku nagle zagotowało wodę (w 1.4 miałem siwy dym spod maski) i od tego czasu wentylator był już martwy. I o ile w 1.4 tego przed sprzedażą nie zrobiłem, to w Sedici na 2 dzień kupiłem nowy wąż chłodnicy (rozwarstwiło go) i do tego termowłącznik wentylatora, identyczny jak stary i zgodny z numerami katalogowymi jakie znaleźli wsklepie. Wymieniłem wspomnianego węża, zalałem Petrygiem, termowłącznik nowy, układ odpowietrzony, a wentylator nadal martwy :sciana:

Zostało to narazie tak jak jest i nie mam aktualnie czasu nawet do tego zaglądnąć, szkoda się już chyba denerwować ;)
_________________
Było:
Tipo 1.4 AGT :)
Tipo 2.0 16V Sedicivalvole :placz:
Tipo 1.4 S :pilot:

Jest:
Lancia Kappa 2.0 20VT :bambam:
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-10-2010, 21:51   

A masz pewność, że ten czujnik nie jest trafiony? Sprawdź go może. Nagrzej silnik i odepnij od czujnika kable. Weź multimetr na funkcję sprawdzania czy obwód się zamyka (tak, żeby zapiszczało jak jest przepływ prądu). Jeżeli na silniku zagrzanym ponad 90 stopni nie zadziała to raczej bym go wymieniał, a jeżeli nie to może przekaźnik (nie pamiętam czy tam jest), albo przewody uwalone?
_________________
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load