Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebne Serce!!! Drodzy Bracia pomocy
Autor Wiadomość
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-10-2005, 19:40   Potrzebne Serce!!! Drodzy Bracia pomocy

Witajcie.Muszę przyznać ,że forum jest przesympatyczne. Jednak moje Tipo uczy mnie tego ,że nie wiarto kupić fiata. Ostatnio po dokonaniu wszystkich napraw wymaganych do zapewnienie długowieczności moje TIPO postanowiło zatrzeć sobie silnik. Mechanicy tłumaczą ,że to tylko i wyłącznie może nadmiar benzyny w oleju ,ale też nie są pewni. Po prostu ręce opadają. Sorki ,że wrong dział,ale jeśli macie namiary na ludzi handlujących tanio silnikami 2.0 8V to dajcie znać bo po prostu zacząłem myśleć przez moje Tipo ,że Rower to max. na czym będe jeździł. Pozdrawiam i dzięki za wszelką pomoc.


Daniel z Lublina
3majcIe Się
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 26-10-2005, 19:51   

Jak udało ci się zatrzeć silnik - jestem naprawde pełen podziwu, może nie lałeś oleju ?? :) Bo jeżeli lałeś olej i go czasem wymieniałeś to raczej ciężko zrobić taki wyczyn. Ogólnie to mogą się panewki zapiec ( bez oleju ) pierścienie za bardzo zetrzeć -też bez oleju lub wałki rozrządu, wtryskiwacze og gazu się zapiec i to wsjo
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-10-2005, 20:03   

SLUCHAJ TEZ CHCIALBYM TO WIEDZIEC.DBALEM O AUTKO JAK O DZIECKO.KUPILEM SOBIE MAGNETYZERY(GÓWNO DAJĄ) ORAZ SCERAMIZOWAŁEM SILNIK Z UŻYCIEM ŚRODKA AUTO REPAIR(DAJE TYLE CO MAGNETYZERY) I OLEJ CO PRAWDA WYCIEKAŁ,ALE PRZED KAŻDYM URUCHOMIENIEM SPRAWDZAŁEM CZY NIE JEST ZA MAŁO I NIGDY NIE BYŁO.ZAWSZE BYŁO PONAD MINIMUM. LOTOS 10W/40 SEMISYNTHETIC. NIE MAM POJECIA CO GO ZABILO TYLKO PRZY 204 TYS. PO PROSTU JESTEM WNIEBOWZIETY I DLATEGO SZUKAM NOWEGO MOTORU.
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-10-2005, 20:08   

mkdan napisał/a:
ORAZ SCERAMIZOWAŁEM SILNIK Z UŻYCIEM ŚRODKA AUTO REPAIR

Ogólnie pisząc nie wiem czy to była najlepsza decyzja.
W życiu bym nie nalał żadnych "ulepszaczy" to moze tylko zaszkodzić i myślę, że tak też stało się w twoim przypadku.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-10-2005, 20:11   

ALE TO SPRAWDZONY ŚRODEK WWW.AUTO-REPAIR.PL I WIEM ,ŻE JEST NA PLUS BO JUŻ KIEDYŚ STOSOWAŁEM,ALE WIĘCEJ NIE ZASTOSUJE BO SZKODA KASKI SKORO I TAK SIĘ ZACIERA,ALE OGÓLNIE TO NIE MAM POJĘCIA CO GO ZATARŁO... CHYBA TO CO MÓWIĄ FACHOWCY CZYLI BENZYNA W OLEJU!!
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Grucu 


Wiek: 48
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 30
Skąd: Sulejówek k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-10-2005, 20:21   

ojciec ma stare tipo 1.6 gaźnik, które ma przebieg 385 000km. nie lałem nic prócz oleju do silnika. Ten dziwny szuwax coś musiał najbroić, bo żeby zatrzeć silnik to trzeba się trochę postarać....

[ Dodano: 26-10-2005, 20:22 ]
poza tym przykra sprawa. to może będziesz chciał sprzedać kilka rzeczy ze starego silnika?
_________________
grucu
TIPO 159.A6
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-10-2005, 20:26   

Chmm, benzyna w oleju? Jak?? Przez co?

Stawiam ze to ten srodek ze on byl przyczyna - tak jak Romano.

[ Dodano: Sro 26 Paź, 05 21:27 ]
Grucu, ja mam 1.6 gaznik i 300tys. tez tylko olej lany i silnik chodzi.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-10-2005, 20:30   

NO CO WY CHLOPAKI... JAKBY SIE OKAZALO ,ZE TO TO TO BYM SIE CHYBA POKROIL.OBCZAJCIE STRONE PRODUCENTA WWW.AUTO-REPAIR.PL
JA TO UWAZAM ZA NIEMOZLIWE,ALE W SUMIE WYDAJE SIE LOGICZNE NO BO NIBY CO..
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-10-2005, 20:35   

To co sobie napisza na stronie to rownie dobrze mozna .... chyba nie bede mowil co.
Im zalezy zeby ten produkt sprzedac, wiec beda "pokzywali" same plusy.

Nie licz ze tam cos napisza....

Mowisz olej miales, a pompa? Palila Ci sie kontrolka cisnienia oleju? Moze pompa padla?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-10-2005, 20:35   

A po jakim czasie od zastosowania tego środka zatarł sie silnik ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-10-2005, 20:41   

Silnik padl po 12000 km od zastosowania środka.Pompa oleju OK bo kontrolka się zapalała na wygaszonym silniku.pzodrawiam
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-10-2005, 20:48   

Przerażasz mnie mkdan
Chce dodać autorepair co prawda do skrzyni ale teraz i tak sie bajam.

A może przyczyny są dwie. Czyli rzeczywiscie dużo benzyny w oleju i jeszcze auto-repair jakoś z tą benzynką zareagował i cosik się porobiło.

A chodził nierówno (może jeździłeś na 3 garach a 4ty lał benzynę pare dni) ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-10-2005, 20:50   

Jakby to było po 1000-2000km to raczej jednoznacznie wskazywałoby na ten środek, a tak to trudno wyczuć.
Tak jak Grucu pisał, żeby zatrzeć silnik w normalnej jeżdzie to trzeba się trochę wysilić.
Swego czasu miałem Ibizę i walniętą pompe oleju i do czasu naprawy zdarzało mi się jeździć po kilkadziesiąt metrów bez smarowania. Temperatura rosła dramatycznie szybko, ale silnik to przeżył.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

  
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2005, 20:50   

Kuknij sobie na strone.Byłem tam jak szukałem do swojego ale w koncu zdecydowałem sie na remont bo akurat sprzedali tydzien wczesniej.Lepiej do nich zadzwonic bo na stronie raczej oferta nieaktualna.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-10-2005, 20:54   

DZIEX ZA STRONKE NA BANK ZADZWONIE I ZAPYTAM CO MAJA.A CO DO SILNIKA TO JA TEZ TAK MYSLALEM ,ZE ZATRZEC TRUDNO ZWLASZCZA, ZE STARALEM SIE DBAC NA MASE. ZAWSZE PO 200-2000 M NA BENZYNIE DOPIERO PRZELACZALEM NA GAZ I TO W LECIE. I TAK NIC NIE DALO PO PROSTU JAK GROM Z NIEBA SPADLO ZATARCIE I NIKT NIE WIE DLACZEGO... BAJKA ALBO ZAGADKA CZARNOKSIEZNIKA...
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 26-10-2005, 21:02   

Może powiedz jak objawiło sie owe zatarcie -zanczy się co się stało ? wogle się nie kręci silnik, stuka czy co ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Paweł_R 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 6
Skąd: buk
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-10-2005, 22:49   

witam co do dodatków jestem raczej przeciwny ale pawewki umierają raczej gwałtownie
u mnie wskaznik pokazywał 2 bary a czwarta pawewka i tak sie obruciła potrzebował kilka minut po adpaleniu pochodził zgasł i zaczoł sobie pukać tłokiem o zawory ssące
znalazłem na allegro http://www.allegro.pl/show_item.php?item=69716414
gościu z warszawy chce 750 jezeli jest cały to sadze ze taniej nie trafisz
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2005, 22:57   

A moze sprobujesz szlif(ok.150zł) i nowe panewki (ok.140zł).Ja kupilem wał z Cromy ze szlifem wyszedł 300zł bo moj juz sie nie nadawał.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Paweł_R 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 6
Skąd: buk
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-10-2005, 23:12   

co szlifu to przerobiłem temat i jestem za jezeli wał zostanie po szlifie ponownie utwardzony azotowaniem zalecałbym tez wymiane uszkodzonego korbowodu na inny niekoniecznie nowy bez utwardzenia wału szkoda twoich pieniędzy na szlifowanie u mnie wał wysypał sie ponownie po 5 tys. jak sie póznie okazało szlifierz chciał więcej zarobić
a wyszło na to ze kupował mi inny wał
  
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-10-2005, 06:09   

Dzięki chłopaki za te porady. To co piszecie ma duży sens. U mnie też "klasycznie" już chyba problem tyczy się panewek. Po prostu zaczął stukać w pewnym momencie głośno i już tak mu zostało .Stracił moc i nie wkręcał się powyżej 4500 rpm. poźniej też już jak się nagrzał i pochodził chwilkę to przestawał w ogóle działać i stawiał. p.s. Czy azotowanie to jakaś forma hartowania? Jeśli to panewki to jaki myślicie może być koszt naprawy i czy warto czy lepiej nowy motor,tzn. używany nowy.
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-10-2005, 07:42   

mkdan napisał/a:
JA TO UWAZAM ZA NIEMOZLIWE,ALE W SUMIE WYDAJE SIE LOGICZNE NO BO NIBY CO..

ja z doświadczenia wiem że takie środki leje się do nowych silnków ... tylko po co do nowych bo w nowych jest wszystko ok.
Stare silniki są oblepione już nagarem , są zatarcia rysy itp ... wszystkie ślady eksploatacji sa pokryte resztkami oleju wymieszanego z różnymi opiłkami metalu ... wszystkie elementy silnika są już w jakiś tam sposób "zakonserwowane" upływem czasu ... a środki chemiczne które niby czyszczą układ paliwowy, albo uszlachetniają mieszankę pogarszają tylko sytuację, ponieważ ta "naturalna" konserwacja może odpaść i namieszać porządnie z silnikiem. Ja w zeszłym roku dolałem środka FTP ... oj co mnie tknęło do tego #-o to nie wiem ... ale od tej pory ani auto lepiej nie jeździ ani nic sie nie polepszyło ... jest jak jest ... natomiast samochód zaczął mi "kopcić" ... po prostu z wydechu wydostaje się taki obłok jakby uszczelka pod głowicą poszła... z silnikiem wszystko jest ok ... i kolor obłoku jest właściwy ... ale jego rozmiar mnie przeraża ... coż ... pozostaje się popukać w głowę i jedyne co można dolać to setka denaturatu do benzyny na zimę
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-10-2005, 11:17   

Myśle że taniej niż tam w linku do allegro silnika nie trafisz!! Ja jak szukałem 1.6 gaźnik to mi krzykneli 1200zł :evil: Naszczęście u mnie się obeszło na wymianie uszczelniaczy i zmianie pierścieni na nowe!
A co do Twojego silnika to <hmmm> zastanowił bym się na Twoim miejscu nad jego wyremontowaniem! Bo przecież jak kupisz jakiś 'nowy' to spodziewać się można wszystkiego...
Przecież nie wiesz ile ma przejechane i w jakim jest stanie!
A jak wyremontujesz swój, dotrzesz to bedziesz miał silnik jak nówkę! Pomyśl o tym!
Pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 27-10-2005, 21:36   

Ten środek co dolałeś do silnika można usunąć tylko poprzez kompletne mycie od wewnątrz całego silnika - pewno to pieruństo się osadziło już tam gdzie nie trzeba, np w kanalikach wału korbowego i blokuje smarowanie panewek - od takiego czegoś można zatrzeć silnik. Może wystarczy tylko szlif + azotowanie i nowe panweki, może jeszcze tulejki główki korbowodu ale raczej nie powinno się tam nic stać. koszt może się zamknąć w jakiś 600- 800 zł razem z uszczelkami. Mająć rozebrany silnik można średnicówką zobaczyć ile zostało cylindrom żywota.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-10-2005, 22:49   

IMO kwestia tego ceramizera, niby dobre pierunstwo, a jednak bardzo rozne efekty

tak po znajomych slysze o jednej bardzo pozytywnej opinii i dwoch bardzo negatywnych, gdy to w jednej z nich silnik znacznie stracil na mocy.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-10-2005, 07:16   

wez nie cuduj tylko wstaw sobie silnik(chociazby z zachodu). Teraz to jest traktowane jak czesc zamienna.Numerami sie nie przejmuj. :) I nie lej wiecej zadnych swinstw do silnika.
A moze olej zmieniales z mineralnego na syntetyk? Tez niezbyt wskazane...
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load