Urwany pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-05-2012, 11:43 Urwany pasek rozrządu
|
|
|
Dziś niec\szczęsnym trafem urwał mi się pasek rozrządu przy ok 90km/h. Lecz nim się zoriętowałem kreciłem ją rozrusznikiem i próbowałem zapalić ją na pych i teraz pyt. czy wymiana paska starczy?? Nie słychać aby coś klekotało tzn zawory o tłok |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-05-2012, 11:52
|
|
|
reval666 napisał/a: | Nie słychać aby coś klekotało tzn zawory o tłok |
a jak będzie słychać skoro rozrusznik kręci samym wałem a zawory stoją w miejscu ?;p ( zerwany pasek więc co je będzie popychać? )
Silnik na 99,9% do wymiany
** Dodano: 13-05-2012, 12:52 **
i tak z ciekawości - kiedy miał robiony rozrząd? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-05-2012, 12:41
|
|
|
kręcenie rozrusznikiem wychodzi na to samo co pchanie czyli tłoki pracują, zawory stoją. do kolizji doszło pewnie w momencie zerwania paska, dlatego podczas kręcenia rozrusznikiem nie słychać chrupania ....
a gdyby nie doszło przy zerwaniu paska to napewno doszło by przy kręceniu rozrusznikiem ...
tak czy siak w silniku sałatka. naprawa tego silnika + nowy rozrząd przekroczy wartość twojego bolidu, szukaj drugiego silnika
Luczu napisał/a: |
i tak z ciekawości - kiedy miał robiony rozrząd? |
pewnie ze 120 -150 kkm temu ..... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-05-2012, 14:16
|
|
|
Nie wiem kiedy ... przejechane ma 160kkm a kupilem ja 500km temu ... |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-05-2012, 14:18
|
|
|
Wcale że nie mi sie raz w Temprzae zerwał i wystarczylo zalozyc nowy pasek i hula |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-05-2012, 14:44
|
|
|
Danio a też po zerwaniu paska próbowałeś kręcić rozrusznikiem ? ...... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2012, 16:15
|
|
|
Jesli sie pasek zerwal przy 90 kmh to co sie mialo stac to sie stalo.To czy bylo pozniej krecone rozrusznikiem nie ma znaczenia bo jadac na 5 biegu po zerwaniu paska zanim silnik sie zatrzymal i tak zrobil dosc obrotow by zmielic to co mial do zmielenia.
Najprosciej to zdjac pokrywe zaworow i krecac walkiem sprawdzic luzy nawet ,,na oko".Tam gdzie zawor krzywy luz sie powieksza nawet na kilka milimetrow a jest malo prawdopodobne by zaden zawor nie oberwal choc cuda sie zdarzaja Jezeli krzywy choc jeden to glowica do naprawy lub wymiany,zalezy co sie bardziej oplaca. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-05-2012, 18:30
|
|
|
shagger78, Czyli jak to dokładnie zrobic? Teraz wyjąłem pasek i nie zmieliło go tylko przerwał się w jednym miejscu |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:08
|
|
|
Załóż nowy pasek na znaki, sprawdź kompresje. Są duże szanse, że zawory będą pogięte, ale może masz szczeście. Jeśli się pogięły to oddajesz do zakładu zajmującego się głowicami. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:12
|
|
|
reval666, zdejmij pokrywke i krec walkiem rozrzadu tak by krzywka do gory byla skierowana.Wtedy sprawdz luz miedzy krzywka a szklanka.Jak jest +/- w granicach 0,5 mm to znaczy zawor prosty.I tak po kolei wszystkie sprawdz.Jak wszystkie luzy w normie znaczy zawory nie pogiete.Wtedy nowy pasek i proboj uruchamiac.Jesli choc na jednym luz Ci sie zwiekszyl czyli jak jest grubo powyzej 0,5 mm znaczy zawor dostal i nie ma co zakladac paska nowego bo i tak chodzil nie bedzie.Przewaznie jak zawor skrzywiony to luz potrafi byc nawet 5 mm.Nawet bez szczelinomierza mozna to zauwazyc.Albo jak kolega powyzej radzi-zaloz pasek na znaki i odpal.Wtedy bedziesz slyszal jak to chodzi i czy wogole odpali.Powodzenia. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-05-2012, 21:52
|
|
|
Tu nie ma co zakładać czy sprawdzać. Głowica jest do robienia na 100% |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-05-2012, 23:30
|
|
|
Rozrzad kompletny do tempry (pasek + rolka SKF) 68zł...zaraz po kupnie bym obejrzal przez wizjerek jak wyglada pasek i jezeli budzilby moje watpliwosci to zmienilbym go jeszcze przed przerejestrowaniem auta....no ale coz....nauczysz sie znieniac silnik |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-05-2012, 06:44
|
|
|
spodziewaj sie w najlepszym wypadku takiego widoku jak te dwa zawory po lewej stronie foto, szykuj sie przynajmniej na zakup kilku podobnych do reszty zaworow ze zdjecia:)
|
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-05-2012, 17:50
|
|
|
Dziś mechaniik oglądał i mówił że na 99% jest wszystko ok ale jutrozaloży pasek i zobaczy czy bedzie normalnie chodzic |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-05-2012, 18:02
|
|
|
Leśniczy, Kręciłem oczywiscie i krecil lekko bez kolizyjnie |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-05-2012, 19:06
|
|
|
maniutek napisał/a: | Rozrzad kompletny do tempry (pasek + rolka SKF) 68zł...zaraz po kupnie bym obejrzal przez wizjerek jak wyglada pasek i jezeli budzilby moje watpliwosci to zmienilbym go jeszcze przed przerejestrowaniem auta....no ale coz....nauczysz sie znieniac silnik |
I to jest prawda.Ja zawsze po zakupie w pierwszej kolejnosci wymieniam rozrzad-nauczylem sie na cudzych bledach :)Nawet jak wlascieciel twierdzi ze wymienial wczoraj nie wiadomo co sie kryje pod obudowa i jak to jest posladane:)To ze jest nowy rozrzad nie znaczy ze bedzie dzialac-kolega mial tak napiety pasek po wymianie ze 100 km nie wytrzymal |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-05-2012, 20:01
|
|
|
shagger78 napisał/a: | I to jest prawda.Ja zawsze po zakupie w pierwszej kolejnosci wymieniam rozrzad-nauczylem sie na cudzych bledach : |
a ja powiem tylko tyle, że ojciec odkąd zaczął przygodę w samochodami NIGDY nie robił rozrządu... I jeździło
To na forum pierwsze co się dowiedziałem o zmianie rozrządu na pierwszy ogień w autach z silnikami wartymi 200 zł :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-05-2012, 22:25
|
|
|
Luczu, nie o to chodzi by jezdzilo ale bym byl pewny ze pojade i wroce dokadkolwiek zechce bez obawy ze bedzie holowanie potrzebne.Skoro u Ciebie tak tanio dlaczego nie zaoferowales koledze wymiany silnika za 200 zl?A swoja droga wymiana rozrzadu kosztowala mnie 60 zl wiec nie wymienic go to naprawde grzech. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 14-05-2012, 22:54
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Skoro u Ciebie tak tanio dlaczego nie zaoferowales koledze wymiany silnika za 200 zl |
można jaśniej ?;p[ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-05-2012, 23:08
|
|
|
Luczu, poczytaj temat uwazniej |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 10:14
|
|
|
no sorry ale jesli ktoś nie wymienia rozrządu bo silnik kosztuje 200zł to jest to co najmniej chore :/ ( kolejny chory i fałszywy sposób na oszczędzanie )
drugi silnik kupiony za 200zł może się okazać bryłą złomu, a nie silnikiem. w drugim silniku i tak trzeba zmienić rozrząd aby uniknąć kolejnej awarii. ten silnik trzeba gdzieś kupić, często w innym mieście ( koszt transportu ) i w końcu ktoś to musi przeszczepić i zalać świeżym olejem.przy swapach zawsze ale to zawsze wychodzi, że trzeba wymienić coś jeszcze. nawet jeśli całą pracę wykonasz sam to koszt i tak wynosi nie 200zł, a co najmniej 500-700zł
i nadal nie masz pewności czy kupiony egzemplarz nie ma nabite 500kkm i nie jest w stanie agonalnym.
czyli wymiana rozrządu w obecnym jeżdżącym aucie jest inwestycją dużo tańszą, wymagającą duzo mniej czasu i dużo pewniejszą .... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 10:58
|
|
|
Po przeczytaniu tego tematu jestem w małym szoku Jak można doprowadzić do takiego stanu jednostkę, tym bardziej, iż wymiana paska wraz z rolka w T/T to nie aż tak droga zabawa. Poprzedni właściciel nie uprzedził Cię co jest na rzeczy, nie zastanowiłeś się nad tym, czy aby na pewno wszystko jest w porządku. Potocznie rzuca się tylko kwoty, za koszt zakupu silnika, co się okazuje na miejscu, wygląda tak, iż przyjeżdżasz po kompletny złom albo jak już to właściciel tanio nie sprzeda, jeśli 'serce' jest uszanowane. Oczywiście zawsze warto zainwestować i po wymieniać bardziej zużyte lub narażone na szybkie zużycie części. Także lepiej szybko zdiagnozować problem i go wyleczyć, niż ładować pieniądze nadaremno |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 20:20
|
|
|
Pasek wymieniony i hula |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 20:27
|
|
|
reval666, dobre śilniczki te 1.6 |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-05-2012, 20:33
|
|
|
Danio, dobre, dobre ;P jedyne to co się stało to zawór zaczął cykać trzeba je ustawić
** Dodano: 15-05-2012, 21:35 **
maxi napisał/a: | Także lepiej szybko zdiagnozować problem i go wyleczyć, niż ładować pieniądze nadaremno | No u mnie akurat cały koszt wyszedł 60zł. Koszt paska i napinacza tylko |
|
|
|
|
|