Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Urwany pasek rozrządu
Autor Wiadomość
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 13-05-2012, 11:43   Urwany pasek rozrządu

Dziś niec\szczęsnym trafem urwał mi się pasek rozrządu przy ok 90km/h. Lecz nim się zoriętowałem kreciłem ją rozrusznikiem i próbowałem zapalić ją na pych i teraz pyt. czy wymiana paska starczy?? Nie słychać aby coś klekotało tzn zawory o tłok
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-05-2012, 11:52   

reval666 napisał/a:
Nie słychać aby coś klekotało tzn zawory o tłok


a jak będzie słychać skoro rozrusznik kręci samym wałem a zawory stoją w miejscu ?;p ( zerwany pasek więc co je będzie popychać? )


Silnik na 99,9% do wymiany

** Dodano: 13-05-2012, 12:52 **
i tak z ciekawości - kiedy miał robiony rozrząd?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-05-2012, 12:41   

kręcenie rozrusznikiem wychodzi na to samo co pchanie czyli tłoki pracują, zawory stoją. do kolizji doszło pewnie w momencie zerwania paska, dlatego podczas kręcenia rozrusznikiem nie słychać chrupania ....
a gdyby nie doszło przy zerwaniu paska to napewno doszło by przy kręceniu rozrusznikiem ...
tak czy siak w silniku sałatka. naprawa tego silnika + nowy rozrząd przekroczy wartość twojego bolidu, szukaj drugiego silnika
Luczu napisał/a:

i tak z ciekawości - kiedy miał robiony rozrząd?

pewnie ze 120 -150 kkm temu .....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 13-05-2012, 14:16   

Nie wiem kiedy ... przejechane ma 160kkm a kupilem ja 500km temu ...
     assistance
 
 
Danio 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-05-2012, 14:18   

Wcale że nie mi sie raz w Temprzae zerwał i wystarczylo zalozyc nowy pasek i hula
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-05-2012, 14:44   

Danio a też po zerwaniu paska próbowałeś kręcić rozrusznikiem ? ......
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2012, 16:15   

Jesli sie pasek zerwal przy 90 kmh to co sie mialo stac to sie stalo.To czy bylo pozniej krecone rozrusznikiem nie ma znaczenia bo jadac na 5 biegu po zerwaniu paska zanim silnik sie zatrzymal i tak zrobil dosc obrotow by zmielic to co mial do zmielenia.

Najprosciej to zdjac pokrywe zaworow i krecac walkiem sprawdzic luzy nawet ,,na oko".Tam gdzie zawor krzywy luz sie powieksza nawet na kilka milimetrow a jest malo prawdopodobne by zaden zawor nie oberwal choc cuda sie zdarzaja :) Jezeli krzywy choc jeden to glowica do naprawy lub wymiany,zalezy co sie bardziej oplaca.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 13-05-2012, 18:30   

shagger78, Czyli jak to dokładnie zrobic? Teraz wyjąłem pasek i nie zmieliło go tylko przerwał się w jednym miejscu
     assistance
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-05-2012, 21:08   

Załóż nowy pasek na znaki, sprawdź kompresje. Są duże szanse, że zawory będą pogięte, ale może masz szczeście. Jeśli się pogięły to oddajesz do zakładu zajmującego się głowicami.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2012, 21:12   

reval666, zdejmij pokrywke i krec walkiem rozrzadu tak by krzywka do gory byla skierowana.Wtedy sprawdz luz miedzy krzywka a szklanka.Jak jest +/- w granicach 0,5 mm to znaczy zawor prosty.I tak po kolei wszystkie sprawdz.Jak wszystkie luzy w normie znaczy zawory nie pogiete.Wtedy nowy pasek i proboj uruchamiac.Jesli choc na jednym luz Ci sie zwiekszyl czyli jak jest grubo powyzej 0,5 mm znaczy zawor dostal i nie ma co zakladac paska nowego bo i tak chodzil nie bedzie.Przewaznie jak zawor skrzywiony to luz potrafi byc nawet 5 mm.Nawet bez szczelinomierza mozna to zauwazyc.Albo jak kolega powyzej radzi-zaloz pasek na znaki i odpal.Wtedy bedziesz slyszal jak to chodzi i czy wogole odpali.Powodzenia.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-05-2012, 21:52   

Tu nie ma co zakładać czy sprawdzać. Głowica jest do robienia na 100%
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-05-2012, 23:30   

Rozrzad kompletny do tempry (pasek + rolka SKF) 68zł...zaraz po kupnie bym obejrzal przez wizjerek jak wyglada pasek i jezeli budzilby moje watpliwosci to zmienilbym go jeszcze przed przerejestrowaniem auta....no ale coz....nauczysz sie znieniac silnik
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-05-2012, 06:44   

spodziewaj sie w najlepszym wypadku takiego widoku jak te dwa zawory po lewej stronie foto, szykuj sie przynajmniej na zakup kilku podobnych do reszty zaworow ze zdjecia:)

_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 14-05-2012, 17:50   

Dziś mechaniik oglądał i mówił że na 99% jest wszystko ok ale jutrozaloży pasek i zobaczy czy bedzie normalnie chodzic
     assistance
 
 
Danio 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-05-2012, 18:02   

Leśniczy, Kręciłem oczywiscie i krecil lekko bez kolizyjnie ;D
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2012, 19:06   

maniutek napisał/a:
Rozrzad kompletny do tempry (pasek + rolka SKF) 68zł...zaraz po kupnie bym obejrzal przez wizjerek jak wyglada pasek i jezeli budzilby moje watpliwosci to zmienilbym go jeszcze przed przerejestrowaniem auta....no ale coz....nauczysz sie znieniac silnik


I to jest prawda.Ja zawsze po zakupie w pierwszej kolejnosci wymieniam rozrzad-nauczylem sie na cudzych bledach :)Nawet jak wlascieciel twierdzi ze wymienial wczoraj nie wiadomo co sie kryje pod obudowa i jak to jest posladane:)To ze jest nowy rozrzad nie znaczy ze bedzie dzialac-kolega mial tak napiety pasek po wymianie ze 100 km nie wytrzymal :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-05-2012, 20:01   

shagger78 napisał/a:
I to jest prawda.Ja zawsze po zakupie w pierwszej kolejnosci wymieniam rozrzad-nauczylem sie na cudzych bledach :


a ja powiem tylko tyle, że ojciec odkąd zaczął przygodę w samochodami NIGDY nie robił rozrządu... I jeździło

To na forum pierwsze co się dowiedziałem o zmianie rozrządu na pierwszy ogień w autach z silnikami wartymi 200 zł :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2012, 22:25   

Luczu, nie o to chodzi by jezdzilo ale bym byl pewny ze pojade i wroce dokadkolwiek zechce bez obawy ze bedzie holowanie potrzebne.Skoro u Ciebie tak tanio dlaczego nie zaoferowales koledze wymiany silnika za 200 zl?A swoja droga wymiana rozrzadu kosztowala mnie 60 zl wiec nie wymienic go to naprawde grzech.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 14-05-2012, 22:54   

shagger78 napisał/a:
Skoro u Ciebie tak tanio dlaczego nie zaoferowales koledze wymiany silnika za 200 zl


można jaśniej ?;p[
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-05-2012, 23:08   

Luczu, poczytaj temat uwazniej
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-05-2012, 10:14   

no sorry ale jesli ktoś nie wymienia rozrządu bo silnik kosztuje 200zł to jest to co najmniej chore :/ ( kolejny chory i fałszywy sposób na oszczędzanie )
drugi silnik kupiony za 200zł może się okazać bryłą złomu, a nie silnikiem. w drugim silniku i tak trzeba zmienić rozrząd aby uniknąć kolejnej awarii. ten silnik trzeba gdzieś kupić, często w innym mieście ( koszt transportu ) i w końcu ktoś to musi przeszczepić i zalać świeżym olejem.przy swapach zawsze ale to zawsze wychodzi, że trzeba wymienić coś jeszcze. nawet jeśli całą pracę wykonasz sam to koszt i tak wynosi nie 200zł, a co najmniej 500-700zł
i nadal nie masz pewności czy kupiony egzemplarz nie ma nabite 500kkm i nie jest w stanie agonalnym.

czyli wymiana rozrządu w obecnym jeżdżącym aucie jest inwestycją dużo tańszą, wymagającą duzo mniej czasu i dużo pewniejszą ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-05-2012, 10:58   

Po przeczytaniu tego tematu jestem w małym szoku :roll: Jak można doprowadzić do takiego stanu jednostkę, tym bardziej, iż wymiana paska wraz z rolka w T/T to nie aż tak droga zabawa. Poprzedni właściciel nie uprzedził Cię co jest na rzeczy, nie zastanowiłeś się nad tym, czy aby na pewno wszystko jest w porządku. Potocznie rzuca się tylko kwoty, za koszt zakupu silnika, co się okazuje na miejscu, wygląda tak, iż przyjeżdżasz po kompletny złom albo jak już to właściciel tanio nie sprzeda, jeśli 'serce' jest uszanowane. Oczywiście zawsze warto zainwestować i po wymieniać bardziej zużyte lub narażone na szybkie zużycie części. Także lepiej szybko zdiagnozować problem i go wyleczyć, niż ładować pieniądze nadaremno :red_kartka:
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 15-05-2012, 20:20   

Pasek wymieniony i hula :D :lol:
     assistance
 
 
Danio 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-05-2012, 20:27   

reval666, :D dobre śilniczki te 1.6 :P
     assistance   Moneta
 
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 15-05-2012, 20:33   

Danio, dobre, dobre ;P jedyne to co się stało to zawór zaczął cykać trzeba je ustawić

** Dodano: 15-05-2012, 21:35 **
maxi napisał/a:
Także lepiej szybko zdiagnozować problem i go wyleczyć, niż ładować pieniądze nadaremno
No u mnie akurat cały koszt wyszedł 60zł. Koszt paska i napinacza tylko
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load