Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 1.6 gaźnik za dużo powietrza?
Autor Wiadomość
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-09-2008, 10:48   Tempra 1.6 gaźnik za dużo powietrza?

Witam,

jakiś czas temu poruszyłem problem mojego samochodu na forum LPG. Niestety żaden z przeprowadzonych "zabiegów" nie pomógł Temperówce :( W związku z tym zdecydowałem się na demontaż instalacji LPG. Teraz samochód jeździ już tylko na benzynie, ale też słabo. Przykładowa sytuacja:

Wyjechałem z Kielc i szedł jak burza, po około 11 km zaczął szarpać, gasnąć i mulić, do tego stopnia, że jechałem z prędkością około 15 km na godzinę, po czym po kolejnych kilku kilometrach wrócił do formy...

Problemy zaczynają się tylko jak dam go na jałowy albo zgaszę silnik. W czasie jazdy się nie psuje.

2 rzecz: kiedy jeździ dobrze, "pompowanie" pedałem hamulca zwiększa obroty, kiedy muli zmniejsza

I najlepsze: wszelkie problemy znikają, kiedy do dolotu powietrza założę zwężenie :sciana: wtedy pracuje równomiernie, ale jego Vmax to około 100km/h

P.S. Gość co zdejmował LPG, mówił, że w życiu nie widział takiego syfu w gaźniku, skąd się to bierze? Filtr powietrza w świetnym stanie
  
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-09-2008, 10:58   

A może bieże ci jakieś lewe powietrze. U mnie na wtrysku też tak było ale głównie chodziło i czujnik temp. silnika. Po wymianie jak ręką odjął. Ale w gaźniku takie zabawki raczej nie wchodzą w grę, więc obejrzałbym węrzyki od podciśnień i główną rurę od filtra powietrza. Musi gdzieś być dziura i zaciąga lete powietrze, może też uszczelka pod gaźnikiemjest wydarta.
  
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-09-2008, 11:04   

Rura i podciśnienie powinny być sprawne, są nowe przewody.

Ile może kosztować regeneracja gaźnika?
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 27-09-2008, 11:05   

Cytat:
I najlepsze: wszelkie problemy znikają, kiedy do dolotu powietrza założę zwężenie :sciana: wtedy pracuje równomiernie, ale jego Vmax to około 100km/h


Bardziej bym powiedział że za mało paliwa....
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-09-2008, 11:10   

hmm być może, tylko pompa paliwa odpada, jak był jeszcze gaz, to też na nim tak raz chodził raz nie...
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-09-2008, 21:54   

Suflarez, cyknij fotkę silnika jak możesz. Druga sprawa sprawdź sobie podstawę gaźnika, potrzecie, wyjaśnij dokładnie
Suflarez napisał/a:
Gość co zdejmował LPG, mówił, że w życiu nie widział takiego syfu w gaźniku
chodzi o co brud, czarny osad, olej?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-09-2008, 13:56   

Brud - taka papka czarna, jakby olej i pył

Podstawa gaźnika wilgotna od benzyny !!! Rok temu albo troche później był gaźnik robiony i ostatnio nie sprawdzałem... Jechać na reklamacje? Ile może kosztować robota i części?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-09-2008, 21:57   

Suflarez, jak podstawa jest nieszczelna to wywal ją i wstaw nową, podstawa duża gumowa uszczelka, koszt paręnaście złoty zamienniki. Jeśli jest na niej benzyna to masz przyczynę lewego powietrza. Olej bierze się z ODM'y mała jego ilość jest wskazana bo smaruje jak gdyby od góry, jeśli jest go za dużo może czas obejrzeć puszkę od ODM'y i przewody. Brud z kolei bierze się z nieszczelności za filtrem, nie masz jakiś dziur pęknięć w obudowie filtra, przewodach? Może gaz rozerwał ci puszkę filtra tak że nie widać np. z tyłu od strony blachy.
Suflarez napisał/a:
Rok temu albo troche później był gaźnik robiony i ostatnio nie sprawdzałem... Jechać na reklamacje?
nieszczelność w podstawie nie zareklamujesz, to jest element który ma prawo się zużyć, jak każda uszczelka.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2008, 22:06   

hmmm.. może masz coś nieszczelne
+ go zalewa..
ja bym zregenerował gaźniczek (zestaw do regeneracji +ew dodatkowe uszczelki jak pod podstawę gaźnika nie kosztują w sumie majątku) i do tego, co bywa często, przyjrzał się elektrozaworkowi cut-off... potem sprawdził jeszcze dolot powietrza czy szczelny, powinno być ok, ew regulacje...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-10-2008, 21:26   

Gaźnik został wczoraj zregenerowany, wyregulowany, sprawdzona kompresja. Jak wracałem od mechanika chodził super, dzisiaj zrobiłem trase do Wawy (150 km) i tez pieknie, jak stanalem w korku w Jankach, silnik zaczął gasnąć i dalsza jazda była możliwa... dopiero po założeniu zwężenia do dolotu powietrza... Już nie mam pojęcia co robić, kasa na naprawy sie skończyła ;D czarna magia dla mnie.

Unknown, gdzie jest ten zaworek cut-off? I gdzie jest odma?

I druga sprawa co wyszla przy regeneracji gaźnika. Jest przy nim coś, do czego idzie podciśnienie (jak sie patrzy z przodu to po lewej, chyba coś od ssania automatycznego, z tego co na forum znalazlem) i sztyca od tego urządzenia jest jakby za długa i ta dźwignia która jest popychana jest cały czas w jednym polozeniu. Co to takiego?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2008, 00:01   

No sam sobie odpowiedziałeś jest to pompka od automatycznego ssania. Gdy silnik jest zimny termo zawór w kolektorze ssania jest otwarty i powoduje podciśnienie w układzie, co daje ruch dźwigienki do góry - dalej poprzez krzywkę uchylenie przepustnicy i wzrost obrotów do wartości 1300-1400 (jeśli jest wyregulowane). Pompka auto ssania przestaje działać przy osiągnięciu temperatury w układzie chłodzenia mniej więcej 70stopni obroty powinny spaść do 900. Jest to element regulowany śrubą od góry
Suflarez napisał/a:

Unknown, gdzie jest ten zaworek cut-off? I gdzie jest odma?
zaworek jest z lewej strony gaźnika, wkręcony w korpus odchodzi od niego czerwony kabelek. Odma to odpowietrzenie komory korbowej czyli wężyk idący z dołu korpusu silnika aż do góry i wchodzi do puszki na gaźniku, ten wężyk co wystaje z przodu pokrywy gaźnika, o ile ci jakiś mądry mechanik nie uciął, bo takie patenty tez widziałem.

** Dodano: 15-10-2008, 01:08 **
Suflarez, Nie masz przypadkiem pękniętej obudowy filtra? sprawdź dokładnie zdejmij pokrywę odbudowy i wyoglądaj całość. Może podstawa gaźnika klasyfikuje się do wymiany. Cyknij w ogóle fotkę silnika. skup się na gaźniku i układzie dolotowym.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-10-2008, 22:54   

Da się radę samemu wymienić podstawę gaźnika?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2008, 08:23   

Suflarez, Tak bez problemu kwestia 4 śrub
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 12-11-2008, 19:30   

Witam po chwilowej nieobecności :P

Otóż tak: wymieniona została podstawa pod gaźnikem, niestety zero efektów... Pare dni temu wymieniłem kopułkę i palec, samochód przez 3 dni jeździł ekstra. Jednak wszystko wróciło do "normy", czyli szarpie i gaśnie. Oczywiście wszystkie objawy mijają, kiedy zwężę dolot powietrza...

A i jeszcze bardzo ważna rzecz: jak zdejmuje kable ze świec 2,3 i 4, to słychać rytmiczne przeskakiwanie iskry, natomiast po zdjęciu kabla z pierwszej jest to nierówne. Po zamianie świec miejscami, nadal wypadają zapłony z pierwszego kabla.

Może to być cewka? Jak ją sprawdzić? Gaźnik jest po regeneracji, świece i kable są nowe
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-11-2008, 18:23   

Wykręć całą świece z 1 cylindra załóż na nią kabel i niech ktoś ci zakręci silnikiem zobacz gołym okiem czy w momencie sprężenia 1 cylindra jest iskra (rób to w lekko ciemnym miejscu, albo jak się zacznie zmierzchać wtedy dobrze widać iskrę, którą nie zawsze widać gołym okiem w dzień). Cewkę nie bardzo jest jak sprawdzić, mógłbyś spróbować podmienić na inną jeśli byś miał (możesz zerknąć do działu sprzedam jeśli chcesz). Skoro masz problemy z iskrą to równie dobrze też może coś być z aparatem zapłonowym
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load