|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zalewa się na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 17-04-2012, 23:52 zalewa się na benzynie
|
|
|
Odkąd mam Tipo czyli jakieś cztery lata mam problem z benzyną. Normalnie odpala czy ciepły czy zimny, ale jak mu dodam kilka razy gazu tak do 1.5-2 tys obrotów to auto po odpuszczeniu pedału gazu zaczyna gasnąć. Trzeba mu dodać gazu żeby przepalił wahę i jest ok. Wolne obroty ma dobre, jakoś jeździ na benzynie, ale wiecej nic na ten temat nie powiem, bo odpalam na ben. i po mniej więcej osiągnieciu 20stopni przełączam na gaz. Jak mówiłem bujam sie z tym problemem parę lat. Sprawdziłem Sondę lambda, po odłączeniu silnik totalnie się zalewa, a rezystancja jest ok 4,1ohma. Podmieniałem diplexa, a nawet dwa. Ostatnio sam wtryskiwacz, czujnik położenia przepustnicy też jest raczej ok, kiedyś podłączałem miernik i volty rosły równomiernie chyba do 5V tak jak napisano w książce, z resztą auto na gazie dobrze chodzi. Mierzyłem elektrozawór pochłaniacza par paliwa i rezystancja też jest dobra. Kiedyś szedłem tropem zapłonu-iskry co jest bezsensu bo na gazie jest ok, czyli wskazuje na problem z zasilaniem benzyny. Ale wymieniałwem kopułkę, palec, przewody, świece, cewki. Ostatnio czujnik położenia wału bo padł. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?Rezystor wtrysku też jest dobry. Jestem obecnie na etapie sprawdzania czujnika temperatury zasysanego powietrza, ale chyba jest ok. Chociaż przy 7-8stopniach na dworze miał 4.5tys ohmów, a przy 50stopniach 550omów. U żony w aucie(3,5tys omów, a przy 70stopniach 330ohmów). W zapasowym czujniku przy temperaturze 7-8stopni było 3.5tys ohmów, czyli tak jak u żony w aucie, ale nie w moim. Mogę jesze podmienić kompa ale czy to coś da? |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-04-2012, 00:01
|
|
|
Pablo84K, a czy przypadkiem nie cieknie Ci uszczelka od pokrywy zaworów ? Miałem podobny problem, a mianowicie co sezon a zwłaszcza w zimę zalewało świece. Autko odpalało przejechało krótki odcinek, po czym gasło . Okazało się, że wymiana uszczelki oraz wyczyszczenie części bloku ( z oleju ) załatwiła sprawa i pozbyłem się denerwującego poniekąd problemu. Przypatrz się dokładnie, bo praktycznie sprawdziłeś już wiele opcji. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 18-04-2012, 00:29
|
|
|
Uszczelka wymieniona w zeszłym roku. Nic nie cieknie(tylko z michy leci), pozatym na gazie byłoby to samo, albo i gorzej bo z tego co słyszałem na gazie musi byc mocniejsza iskra do zapłonu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|