|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kierunkowskazy i klakson |
Autor |
Wiadomość |
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 08:58 Kierunkowskazy i klakson
|
|
|
Witam, mam problem a do 5 września mam ważny przegląd
Nie palą mi się boczne kierunkowskazy, sprawdzałem jakieś bezpieczniki od kierunków, ale chyba są dobre. Jak by tego było mało klakson mi nie działa. Czasami zadziała, ale głównie nie chce wydać z siebie dźwięku. To będzie mój pierwszy przegląd i trochę sie boje
Pozdrawiam i proszę o pomoc |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-08-2008, 09:28
|
|
|
"ale chyba są dobre" albo sa albo nie sprawdz żarówki nastepnie bezpieczniki jeżeli ok to najlepiej jak bys miał przyrzad i sprawdził czy prad dociera do kostek kierunków tiditke przypnij bezpośrednio po aku tak trąbi to znaczy że dobra i trzeba szukać gdzie indziej mozliwe że w kierownicy kable nie stykają nie ma sie czego bac najważniejsze to hamulce i brak luzów na pozostałe prędzej przymknie oko |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 15:39
|
|
|
od 7 lat jeżdżę na przeglądy i jeszcze mi nigdy klaksonu nie sprawdzali,
co do kierunków to o ile pamiętam trzeba przesunąć i przekręcić żeby je wyjąc ale poszukaj jeszcze dokładnie i sprawdź stan żarówek
tak jak stasu pisze - najważniejsze są hamulce, luzy w zawieszeniu, żeby nic nie odpadało z auta, nie popękane i niezbyt zrysowane szyby, brak wycieków, sprawne światła, na boczne kierunki może przymkną oko i tylko powiedzą żebyś się tym zajął |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 17:35
|
|
|
Ja też miałem jaja z bocznymi kierunkami raz świeciły raz nie przyczyną były zawalone kostki to zmieniłem je w całości
na białe przy okazji,pasują z cinkola lub z seicento nie pamiętam teraz koszt był nie wielki a mi bardziej widzą się białe |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 20:13
|
|
|
Ten samochód mnie zadziwia. Sprawdziłem raz jeszcze i lewy boczny kierunek i już działa, ale niestety drugi nadal nie działa. Zamieniłem ze sobą żarówki od bocznych kierunków no i obie żarówki działają, więc nie mam pojęcia co jest nie tak. Drugą ciekawostką jest to, że nagle znowu klakson ożył, mam nadzieję, że już na trochę dłużej. Dodam jeszcze, że parę dni temu nie działało jedno światło stopu, 2x uderzyłem pięścią i znowu działa. Coś jest nie tak z elektryką, bo i na desce rozdzielczej pokazuje mi że mam coś z przednimi i tylnymi światłami a one funkcjonują prawidłowo. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-08-2008, 20:19
|
|
|
jeśli masz jakieś diodowe żarówki to może ci chcek panel pokazywać że coś jest nie tak
najlepiej będzie jeśli zarezerwujesz sobie dzień, weźmiesz do ręki papierek ścierny i każdą lampkę po kolei rozbierzesz i poczyścisz, a także zapewnisz jej porządną masę, nasze autka mają już troszkęlat i co nieco mogło się utlenić |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-08-2008, 09:58
|
|
|
Iwan, co do klaksonu też miałem ten sam problem więc zrobiłem tak najpierw wymieniłem same klaksony na nowe grają lepiej, ale problem nie znikł, potem poprawiłem masę i plusa czyli przeczyściłem wszystkie styki w komorze, nie pomogło wymieniłem przekaźnik z deski z bezpiecznikami, nie pomogło. Dopiero po zdemontowaniu kierownicy i przesmarowaniu wewnętrznego pierścienia oraz takiego ruchomego bolca pastą miedzianą wyeliminowało problem. Więc jak coś to któraś z tych rzeczy które ci wypisałem może szwankować dlatego nie masz klaksonu czasem. Co do kierunków to wyjmij je i wyczyść styki w kostkach bo w nadkolu jest sporo wilgoci i z czasem śniedzieją, są do tego preparaty kosztują tak 7-11zł mniej więcej, czasem żaróweczka źle leży w kierunkowskazie wtedy trzeba dogiąć blaski stykowe w nim. Co do świateł z tyłu to równierz sprawdziłbym kable i kostki ten sam temat co przy kierunkach wilgoć robi swoje. Konserwować połączenia elektryczne wystawione na wilgoć / wodę i nie będzie problemu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luqas
Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 71 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-08-2008, 10:54
|
|
|
tak jak napisal JAM_BELFEGOR, brak klaksonu b. czesto jest spowodowany niestykaniem w kierownicy- tak samo wynika z Twojego opisu, pewnie zatrabi w zaleznosci od tego gdzie nacisniesz w klakson. odkrec srodek kierownicy(trzma sie na 4 srubkach- wykreca sie je "od tylu" kierownicy) nie szarp bo mozesz powyrywac miedziane styki z plastiku w ktorym sa zatopione. przeczysc wszystko i powinno smigac.
pzdr |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-08-2008, 11:14
|
|
|
Luqas, zależy od kierownicy czy ma air bag'a czy nie, czy jest od temperówki czy tipola i oczywiście od rocznika. U mnie kierownice ściąga się w następujący sposób, cześć kierownicy na przodzie jest wciskana więc podważa się ją i ściąga potem główna śruba mocująca kierownice na osi i po sprawie. Jak się ją obróci tyłem do siebie to środkowy pierścień jest bodajże miedziany trzeba wyczyścić ze starego smaru i dać na niego nowy miedziany (bo prócz smarowania rzecz jasna poprawia przewodność) w kolumnie kierowniczej po stronie prawej jest aki mały chowający sie bolec to waśnie on się styka z tym pierścieniem, a u mnie jest on na 2 śrubkach odkręcasz sparujesz wszystko tą samą pastą i składasz z powrotem. Jeśli chodzi o inne kierownice sposób demontażu ich był już przerabiany na forum wystarczy wpisać w szukajke. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|