Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kierunkowskazy i klakson
Autor Wiadomość
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-08-2008, 08:58   Kierunkowskazy i klakson

Witam, mam problem a do 5 września mam ważny przegląd :(

Nie palą mi się boczne kierunkowskazy, sprawdzałem jakieś bezpieczniki od kierunków, ale chyba są dobre. Jak by tego było mało klakson mi nie działa. Czasami zadziała, ale głównie nie chce wydać z siebie dźwięku. To będzie mój pierwszy przegląd i trochę sie boje :?

Pozdrawiam i proszę o pomoc
  
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-08-2008, 09:28   

"ale chyba są dobre" albo sa albo nie sprawdz żarówki nastepnie bezpieczniki jeżeli ok to najlepiej jak bys miał przyrzad i sprawdził czy prad dociera do kostek kierunków tiditke przypnij bezpośrednio po aku tak trąbi to znaczy że dobra i trzeba szukać gdzie indziej mozliwe że w kierownicy kable nie stykają nie ma sie czego bac najważniejsze to hamulce i brak luzów na pozostałe prędzej przymknie oko
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-08-2008, 15:39   

od 7 lat jeżdżę na przeglądy i jeszcze mi nigdy klaksonu nie sprawdzali,
co do kierunków to o ile pamiętam trzeba przesunąć i przekręcić żeby je wyjąc ale poszukaj jeszcze dokładnie i sprawdź stan żarówek
tak jak stasu pisze - najważniejsze są hamulce, luzy w zawieszeniu, żeby nic nie odpadało z auta, nie popękane i niezbyt zrysowane szyby, brak wycieków, sprawne światła, na boczne kierunki może przymkną oko i tylko powiedzą żebyś się tym zajął
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-08-2008, 17:35   

Ja też miałem jaja z bocznymi kierunkami raz świeciły raz nie przyczyną były zawalone kostki to zmieniłem je w całości
na białe przy okazji,pasują z cinkola lub z seicento nie pamiętam teraz koszt był nie wielki a mi bardziej widzą się białe ;D
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Iwan 


Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 127
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-08-2008, 20:13   

Ten samochód mnie zadziwia. Sprawdziłem raz jeszcze i lewy boczny kierunek i już działa, ale niestety drugi nadal nie działa. Zamieniłem ze sobą żarówki od bocznych kierunków no i obie żarówki działają, więc nie mam pojęcia co jest nie tak. Drugą ciekawostką jest to, że nagle znowu klakson ożył, mam nadzieję, że już na trochę dłużej. Dodam jeszcze, że parę dni temu nie działało jedno światło stopu, 2x uderzyłem pięścią i znowu działa. Coś jest nie tak z elektryką, bo i na desce rozdzielczej pokazuje mi że mam coś z przednimi i tylnymi światłami a one funkcjonują prawidłowo.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-08-2008, 20:19   

jeśli masz jakieś diodowe żarówki to może ci chcek panel pokazywać że coś jest nie tak

najlepiej będzie jeśli zarezerwujesz sobie dzień, weźmiesz do ręki papierek ścierny i każdą lampkę po kolei rozbierzesz i poczyścisz, a także zapewnisz jej porządną masę, nasze autka mają już troszkęlat i co nieco mogło się utlenić
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-08-2008, 09:58   

Iwan, co do klaksonu też miałem ten sam problem więc zrobiłem tak najpierw wymieniłem same klaksony na nowe grają lepiej, ale problem nie znikł, potem poprawiłem masę i plusa czyli przeczyściłem wszystkie styki w komorze, nie pomogło wymieniłem przekaźnik z deski z bezpiecznikami, nie pomogło. Dopiero po zdemontowaniu kierownicy i przesmarowaniu wewnętrznego pierścienia oraz takiego ruchomego bolca pastą miedzianą wyeliminowało problem. Więc jak coś to któraś z tych rzeczy które ci wypisałem może szwankować dlatego nie masz klaksonu czasem. Co do kierunków to wyjmij je i wyczyść styki w kostkach bo w nadkolu jest sporo wilgoci i z czasem śniedzieją, są do tego preparaty kosztują tak 7-11zł mniej więcej, czasem żaróweczka źle leży w kierunkowskazie wtedy trzeba dogiąć blaski stykowe w nim. Co do świateł z tyłu to równierz sprawdziłbym kable i kostki ten sam temat co przy kierunkach wilgoć robi swoje. Konserwować połączenia elektryczne wystawione na wilgoć / wodę i nie będzie problemu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luqas 



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 71
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-08-2008, 10:54   

tak jak napisal JAM_BELFEGOR, brak klaksonu b. czesto jest spowodowany niestykaniem w kierownicy- tak samo wynika z Twojego opisu, pewnie zatrabi w zaleznosci od tego gdzie nacisniesz w klakson. odkrec srodek kierownicy(trzma sie na 4 srubkach- wykreca sie je "od tylu" kierownicy) nie szarp bo mozesz powyrywac miedziane styki z plastiku w ktorym sa zatopione. przeczysc wszystko i powinno smigac.
pzdr
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-08-2008, 11:14   

Luqas, zależy od kierownicy czy ma air bag'a czy nie, czy jest od temperówki czy tipola i oczywiście od rocznika. U mnie kierownice ściąga się w następujący sposób, cześć kierownicy na przodzie jest wciskana więc podważa się ją i ściąga potem główna śruba mocująca kierownice na osi i po sprawie. Jak się ją obróci tyłem do siebie to środkowy pierścień jest bodajże miedziany trzeba wyczyścić ze starego smaru i dać na niego nowy miedziany (bo prócz smarowania rzecz jasna poprawia przewodność) w kolumnie kierowniczej po stronie prawej jest aki mały chowający sie bolec to waśnie on się styka z tym pierścieniem, a u mnie jest on na 2 śrubkach odkręcasz sparujesz wszystko tą samą pastą i składasz z powrotem. Jeśli chodzi o inne kierownice sposób demontażu ich był już przerabiany na forum wystarczy wpisać w szukajke.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load