|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
SPALONA CEWKA :( |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2008, 19:22 SPALONA CEWKA :(
|
|
|
Witam, mam nastepujacy problem. Dzisiaj moje nowe auto było u mechanika poniewaz nie chcialo jeździć na benzynie, okazało sie ze od cewki są odłączone dwa kable, jeden od obrotomierza a drugi od masy ktora daje impuls do komputera sterujacego silnikiem. Po złączeniu kabelka od masy auto zaczelo chodzic na paliwie z czego bardzo sie ucieszylem. Drugiego kabelka od obrotomierza mi nie spioł poniewaz nigdzie go nie było albo ktos go calkiem dolaczyl albo nie weim co sie z nim zrobilo. Gdy wyjechałem i przejechałem kilka kilometrów samochod zgasl mi na drodze i juz go nie zapalilem. Okazalo sie ze spalila sie cewka, byla bardzo goraca. Czego to moze byc powodem ?? Czyżby po podlaczeniu tego kabelka ? Jak kupilem auto to te kable byly juz uciete ? po co ktos mial to robic ? czy jak kupie nowa cewke to tez sie spali ? Prosze o szybka odpowiedź, jestem w dołku bede wdzieczny za kazdego posta. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 11:30
|
|
|
Lasgo07, mam używaną cewkę luzem, więc mogę ci wysłać po kosztach przesyłki i dobrego piwa kiedyś możesz z nią spróbować nie będzie to cie kosztować za wiele. Co do uciętych przewodów to mam tylko taka teorię, mechanik nie mógł sobie z czymś poradzić przeciął kable (miałem dokładnie tak u siebie tylko z innym elementem). Elektryka to nie jest moja mocna strona. Dobrze podłączyłeś ten kabelek? jesteś pewien, chodzi o pin we wtyczce. Z tego co wiem cewki upalają się z reguły że starości, być może benzyna wymusiła inne parametry iskry i wypaliła cewkę, lub tak jak pisałem coś jest na rzeczy z czym sobie mechanik nie poradził. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-09-2008, 12:30
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Dzięki wielkie ale cewkę juz skombinowałem na szrocie. Okazało się że zwarcie gdzieś jest ponieważ po podłączeniu tego jednego kabelka leci za duży prąd na cewke i ją przepala. Aż wszystko iskrzy. Mechanik mi odłączył pompe paliwa i zrobił ze zapala na gazie ale chcialbym to zrobic aby chodziło. Nie wiesz gdzie może być te zwarcie ? moduł jest sprawny, komputer też, przekaźniki ok. Czy możliwe że znowu spaliła się pompa paliwa i ona robi zwarcie ? Pompa była niedawno wymieniana ale nie nowa tylko używana. Nie wiem co mam robić Co to może być za ustrojstwo ? Aha teraz mi nie działa dmuchawa, jak mozna ją sprawdzić ? jakiś bezpiecznik ? czy moze cos rozłączone przyapdkowo ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-09-2008, 20:39
|
|
|
Nie sądzę żeby to była wina pompy paliwa, raczej szukał bym zwarcia lokalnie w komorze silnika. Jak masz możliwość przeleć od początku do końca ten kabelek. Co do dmuchawy to tematów masz trochę na forum wystarczy z szukajki skorzystać. Oczywiście dmuchawa nic do cewki nie ma. Na szybkiego to sprawdź najpierw bezpiecznik w tablicy, jeśli działa ci tylko na 4 biegu to spaliła się opornica dmuchawy ta z kolei jest nad nogami pasażera przykręcona do obudowy wentylatora dwiema śrubkami. Jeśli w ogóle nie działa to może też być wina wtyczki która się stopiła (patrz to samo miejsce) częsta przypadłość T/T. Ostatecznie potencjometr pod pokrętłem regulacji mógł odmówić posłuszeństwa. Rozwiązanie rozebrać napsikać dużo preparatu do konserwacji elektryki wyczyścić poskładać.
** Dodano: 26-09-2008, 21:42 **
P.SLasgo07, lepiej sobie przywróć paliwo bo w zimie możesz mieć poważny problem z zapaleniem, nie wspominając że ciągle zapalanie zwłaszcza w zimne dni z gazu bardzo niszczy membranę parownika co efekcie prowadzi do złej jego pracy co się objawia wzrostem spalania gazu coraz słabszym odpalaniem z gazu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2008, 13:06
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Patrzyłem ten kabelek, jest cały, idzie on do ostatniego pinu w module. Chciałbym bardzo przywrócić paliwo ale nie moge sobie z tym poradzić, wykończyły mi sie pomysły. Mowiles o komorze silnika ale to watpliwa sprawa, raczej jak cos to we wtryskiwaczu ale tam jest wszystko ok, nie wiem czmu idzie taki wielkie prąd ze az cewke pali. Jeszcze jakies propozycje masz? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 11:54
|
|
|
Lasgo07, nie bardzo. Może wizyta u poważnego mechanika rozwiąże problem, ja nie mam pomysłów co mogło by zwiększyć pobór prądu przez cewkę. Może coś nie tak jest z kablami WN lub świecami sam nie wiem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-09-2008, 12:42
|
|
|
No jutro mam zamiar pojechać do elektryka, może on podepnie pod kompa i znajdzie probelm. Wujek mi podpowiada ze prawdopodobnie jakis przekaźnik jest walnięty. Tzn działa ale daje za duzo prądu na cewke. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 21:47
|
|
|
Lasgo07, przekaźnik działa w ten sposób że jakiś impuls elektryczny np. z manetki wymusza zwarcie obwodu i zapalenie np. świateł, przekaźnik może się zaciąć, może działać lub nie, ale na pewno nie ma nic no zwiększonego poboru prądu. Pomyśl o przekaźniku jak o przełączniku o sterowaniu nie ręcznym że tak powiem czy przełącznik ma wpływ na pobór prądu? Udaj się do elektryka nie ma co spekulować ja ci nie pomogę a na razie nikt nic nie napisał ponadto co ja napisałem |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|