Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SPALONA CEWKA :(
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-09-2008, 19:22   SPALONA CEWKA :(

Witam, mam nastepujacy problem. Dzisiaj moje nowe auto było u mechanika poniewaz nie chcialo jeździć na benzynie, okazało sie ze od cewki są odłączone dwa kable, jeden od obrotomierza a drugi od masy ktora daje impuls do komputera sterujacego silnikiem. Po złączeniu kabelka od masy auto zaczelo chodzic na paliwie z czego bardzo sie ucieszylem. Drugiego kabelka od obrotomierza mi nie spioł poniewaz nigdzie go nie było :( albo ktos go calkiem dolaczyl albo nie weim co sie z nim zrobilo. Gdy wyjechałem i przejechałem kilka kilometrów samochod zgasl mi na drodze i juz go nie zapalilem. Okazalo sie ze spalila sie cewka, byla bardzo goraca. Czego to moze byc powodem ?? Czyżby po podlaczeniu tego kabelka ? Jak kupilem auto to te kable byly juz uciete ? po co ktos mial to robic ? czy jak kupie nowa cewke to tez sie spali ? Prosze o szybka odpowiedź, jestem w dołku :( bede wdzieczny za kazdego posta.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2008, 11:30   

Lasgo07, mam używaną cewkę luzem, więc mogę ci wysłać po kosztach przesyłki i dobrego piwa kiedyś :lalala: możesz z nią spróbować nie będzie to cie kosztować za wiele. Co do uciętych przewodów to mam tylko taka teorię, mechanik nie mógł sobie z czymś poradzić przeciął kable (miałem dokładnie tak u siebie tylko z innym elementem). Elektryka to nie jest moja mocna strona. Dobrze podłączyłeś ten kabelek? jesteś pewien, chodzi o pin we wtyczce. Z tego co wiem cewki upalają się z reguły że starości, być może benzyna wymusiła inne parametry iskry i wypaliła cewkę, lub tak jak pisałem coś jest na rzeczy z czym sobie mechanik nie poradził.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-09-2008, 12:30   

JAM_BELFEGOR, Dzięki wielkie ale cewkę juz skombinowałem na szrocie. Okazało się że zwarcie gdzieś jest ponieważ po podłączeniu tego jednego kabelka leci za duży prąd na cewke i ją przepala. Aż wszystko iskrzy. Mechanik mi odłączył pompe paliwa i zrobił ze zapala na gazie ale chcialbym to zrobic aby chodziło. Nie wiesz gdzie może być te zwarcie ? moduł jest sprawny, komputer też, przekaźniki ok. Czy możliwe że znowu spaliła się pompa paliwa i ona robi zwarcie ? Pompa była niedawno wymieniana ale nie nowa tylko używana. Nie wiem co mam robić :( Co to może być za ustrojstwo ? Aha teraz mi nie działa dmuchawa, jak mozna ją sprawdzić ? jakiś bezpiecznik ? czy moze cos rozłączone przyapdkowo ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2008, 20:39   

Nie sądzę żeby to była wina pompy paliwa, raczej szukał bym zwarcia lokalnie w komorze silnika. Jak masz możliwość przeleć od początku do końca ten kabelek. Co do dmuchawy to tematów masz trochę na forum wystarczy z szukajki skorzystać. Oczywiście dmuchawa nic do cewki nie ma. Na szybkiego to sprawdź najpierw bezpiecznik w tablicy, jeśli działa ci tylko na 4 biegu to spaliła się opornica dmuchawy ta z kolei jest nad nogami pasażera przykręcona do obudowy wentylatora dwiema śrubkami. Jeśli w ogóle nie działa to może też być wina wtyczki która się stopiła (patrz to samo miejsce) częsta przypadłość T/T. Ostatecznie potencjometr pod pokrętłem regulacji mógł odmówić posłuszeństwa. Rozwiązanie rozebrać napsikać dużo preparatu do konserwacji elektryki wyczyścić poskładać.

** Dodano: 26-09-2008, 21:42 **
P.SLasgo07, lepiej sobie przywróć paliwo bo w zimie możesz mieć poważny problem z zapaleniem, nie wspominając że ciągle zapalanie zwłaszcza w zimne dni z gazu bardzo niszczy membranę parownika co efekcie prowadzi do złej jego pracy co się objawia wzrostem spalania gazu coraz słabszym odpalaniem z gazu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-09-2008, 13:06   

JAM_BELFEGOR, Patrzyłem ten kabelek, jest cały, idzie on do ostatniego pinu w module. Chciałbym bardzo przywrócić paliwo ale nie moge sobie z tym poradzić, wykończyły mi sie pomysły. Mowiles o komorze silnika ale to watpliwa sprawa, raczej jak cos to we wtryskiwaczu ale tam jest wszystko ok, nie wiem czmu idzie taki wielkie prąd ze az cewke pali. Jeszcze jakies propozycje masz? ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-09-2008, 11:54   

Lasgo07, nie bardzo. Może wizyta u poważnego mechanika rozwiąże problem, ja nie mam pomysłów co mogło by zwiększyć pobór prądu przez cewkę. Może coś nie tak jest z kablami WN lub świecami sam nie wiem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-09-2008, 12:42   

No jutro mam zamiar pojechać do elektryka, może on podepnie pod kompa i znajdzie probelm. Wujek mi podpowiada ze prawdopodobnie jakis przekaźnik jest walnięty. Tzn działa ale daje za duzo prądu na cewke.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-09-2008, 21:47   

Lasgo07, przekaźnik działa w ten sposób że jakiś impuls elektryczny np. z manetki wymusza zwarcie obwodu i zapalenie np. świateł, przekaźnik może się zaciąć, może działać lub nie, ale na pewno nie ma nic no zwiększonego poboru prądu. Pomyśl o przekaźniku jak o przełączniku o sterowaniu nie ręcznym że tak powiem :lalala: czy przełącznik ma wpływ na pobór prądu? Udaj się do elektryka nie ma co spekulować ja ci nie pomogę a na razie nikt nic nie napisał ponadto co ja napisałem
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load