Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana miejsca parownika
Autor Wiadomość
bodzio_dr 


Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-02-2006, 10:35   Zmiana miejsca parownika

Witam mam takie pytanie: potrzebuje przeniesc parownik w inne miejsce i zastanawiam sie czy sam jestem w stanie to zrobic??gazownik zawolal 100 zl za takie cos:(Chce powrocic do normalnego filtra powietrza a mam teraz stozek i wydaje mi sie ze pewnie lepiej byloby na zwyklym filtrze..Mam kilka problemow: czy przewody ktore ida od filterka (chyba miedziane mam je zawiniete w taka spirale) moge wyprostowac zeby dostaly w inne miejsce? Czy waz gumowy co podaje gaz do ukladu dolotowego to jakis specjalny?bo jak jest zimno to on twardnieje na kamien a inne sa zawsze miekkie.Czy przejscie na zwykly filtr jest dobrym rozwiazaniem?Moje auto to Tipo 2.0 16v w zimie pali dosc duzo ok 17 litrow.Moja instalacja to brc bez kompa chyba 2 generacji.pozdrawiam
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2006, 11:42   

nie mozesz wyprostowac tych miedzianych przewodow,muszą byc zwiniete inaczej przyczepi sie do tego diagnosta na przeglądzie rejestracyjnym,jest to w jakims stopniu zabezpieczenie
Co do spalania to mi tez teraz pali 15 litrow gazu po mieście,wystarczy ze tylko troszke podeptam i do 17 dochodzi bez problemu,wiec chyba nie masz sie czym przejmować,tak dla swietego spokoju wyreguluj sobie instalacje...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-02-2006, 12:53   

bodzio_dr, ten poskrecany miedziany przewod ma dzialac jak sprezyna. Ma to zabezpieczac przed "zmeczeniem" sie materiału (przewodu) i w efekcie jego zerwaniem. Wiec tego nie ruszaj. Co do przewodu to zapytaj sie tego faceta od LPG. Moze Ci powie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bodzio_dr 


Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-02-2006, 13:38   zmiana miejsca parownika

ok rozumiem ale jak bym wyprostowal tylko jedno "kolo" na tym przewodzie miedzianym to by sie chyba nic nie stalo?:)Bo chce go przesunac tak o kilkanascie centymetrów i wyprostowanie troszke tego przewodu juz by mi duzo dalo.
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2006, 13:42   Re: Zmiana miejsca parownika

bodzio_dr napisał/a:
Moje auto to Tipo 2.0 16v w zimie pali dosc duzo ok 17 litrow.


Mój 1.4 palił ostatnio po mieście po 16 litrów LPG, ale wreszcie odnowiłem reduktor i teraz wyliczam spalanie od nowa :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-02-2006, 13:59   Re: zmiana miejsca parownika

bodzio_dr napisał/a:
ok rozumiem ale jak bym wyprostowal tylko jedno "kolo" na tym przewodzie miedzianym to by sie chyba nic nie stalo?:)Bo chce go przesunac tak o kilkanascie centymetrów i wyprostowanie troszke tego przewodu juz by mi duzo dalo.


tak z ciekawości gdzie masz zamontowany reduktor? bo jak wiadomo sztuka jest go gdzieś wcisnąć :roll:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-02-2006, 15:07   

Hmmmm, STOŻEK w LPG??
hehe, nigdy w życiu bym tego nie założył. Dość dużo czytałem o tym i przeglądałem wyniki testów pomiędzy stożek vs standard filtr. Przyczyną moż być jednak storzek bo cały czas dodaje powietrze a w org. obudowie masz przepływomierz.
Ja radzę wyrzucić na świetnik ten stożek i wstawić całość orginalną.

Co do twardego węża dolotowego to raczej powinien być twardy bo w końcu gaz dolatuje zimny do wtrysku/gaźnika
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bodzio_dr 


Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-02-2006, 22:45   

Jutro podesle zdjecie gdzie mam ten parownik moze mi podpowiecie gdzie go przestawic bo faktycznie malo miejsca w tym aucie.ez tak slyszalem wlasnie ze stozek to niezbyt chodzi z gazem.
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-02-2006, 23:46   

Pamietaj jednak zawsze, ze reduktor (parownik) ustawia się zawsze wzdłuż auta, nie w poprzek!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bodzio_dr 


Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 21
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-02-2006, 21:19   

Witam ponizej kilka zdjec tego parownika,wlasnie nie wiem gdzie go mozna przeniesc:(,moze macie jakies pomysly.Tak myslalem moze pod obudowe filtra by sie zmiescil ale nie wiem czy moze byc zasloniety.pozdrawiam

  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-02-2006, 16:46   

lipnie Ci go zamontowali,ja mam troszke inaczej,jest zupelnie nie widoczny :roll:

na fotkach u mnie nic nie zobaczysz,bo musialbym je robic z kanalu,ale postaram sie opisac mniej wiecej gdzie on jest.
Jak masz obudowe od filtra powietrza i idzie waż pod zderzak do takiej puszki metalowej,to tej puszki juz nie mam,czyli mam tylko to kolanko co wychodzi z filtra na dol i kawalek tej plastikowej rury do wysokosci zderzaka.
Rura ta jest obcieta pod takim kątem,żeby łapała zimne powietrze,ale żeby w nią tez nie dmuchało podczas jazdy,bo wtedy bedzie ci gasł silnik na luzie.
I właśnie w miejscu po tej puszcze mam zamontowany reduktor 8) jak podniesiesz maske jest on kompletnie niewidoczny,praktycznie nic nie mam na wierzchu z instalacji,wlew gazu mam tam gdzie benzynka...co najwyzzej podaj mi nr telefonu na prv to porobie zdjecia telefonem i przesle ci mms em
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load