|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zmiana miejsca parownika |
Autor |
Wiadomość |
bodzio_dr
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-02-2006, 10:35 Zmiana miejsca parownika
|
|
|
Witam mam takie pytanie: potrzebuje przeniesc parownik w inne miejsce i zastanawiam sie czy sam jestem w stanie to zrobic??gazownik zawolal 100 zl za takie cos:(Chce powrocic do normalnego filtra powietrza a mam teraz stozek i wydaje mi sie ze pewnie lepiej byloby na zwyklym filtrze..Mam kilka problemow: czy przewody ktore ida od filterka (chyba miedziane mam je zawiniete w taka spirale) moge wyprostowac zeby dostaly w inne miejsce? Czy waz gumowy co podaje gaz do ukladu dolotowego to jakis specjalny?bo jak jest zimno to on twardnieje na kamien a inne sa zawsze miekkie.Czy przejscie na zwykly filtr jest dobrym rozwiazaniem?Moje auto to Tipo 2.0 16v w zimie pali dosc duzo ok 17 litrow.Moja instalacja to brc bez kompa chyba 2 generacji.pozdrawiam |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 11:42
|
|
|
nie mozesz wyprostowac tych miedzianych przewodow,muszą byc zwiniete inaczej przyczepi sie do tego diagnosta na przeglądzie rejestracyjnym,jest to w jakims stopniu zabezpieczenie
Co do spalania to mi tez teraz pali 15 litrow gazu po mieście,wystarczy ze tylko troszke podeptam i do 17 dochodzi bez problemu,wiec chyba nie masz sie czym przejmować,tak dla swietego spokoju wyreguluj sobie instalacje... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 12:53
|
|
|
bodzio_dr, ten poskrecany miedziany przewod ma dzialac jak sprezyna. Ma to zabezpieczac przed "zmeczeniem" sie materiału (przewodu) i w efekcie jego zerwaniem. Wiec tego nie ruszaj. Co do przewodu to zapytaj sie tego faceta od LPG. Moze Ci powie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bodzio_dr
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-02-2006, 13:38 zmiana miejsca parownika
|
|
|
ok rozumiem ale jak bym wyprostowal tylko jedno "kolo" na tym przewodzie miedzianym to by sie chyba nic nie stalo?:)Bo chce go przesunac tak o kilkanascie centymetrów i wyprostowanie troszke tego przewodu juz by mi duzo dalo. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 13:42 Re: Zmiana miejsca parownika
|
|
|
bodzio_dr napisał/a: | Moje auto to Tipo 2.0 16v w zimie pali dosc duzo ok 17 litrow. |
Mój 1.4 palił ostatnio po mieście po 16 litrów LPG, ale wreszcie odnowiłem reduktor i teraz wyliczam spalanie od nowa |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 13:59 Re: zmiana miejsca parownika
|
|
|
bodzio_dr napisał/a: | ok rozumiem ale jak bym wyprostowal tylko jedno "kolo" na tym przewodzie miedzianym to by sie chyba nic nie stalo?:)Bo chce go przesunac tak o kilkanascie centymetrów i wyprostowanie troszke tego przewodu juz by mi duzo dalo. |
tak z ciekawości gdzie masz zamontowany reduktor? bo jak wiadomo sztuka jest go gdzieś wcisnąć |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 15:07
|
|
|
Hmmmm, STOŻEK w LPG??
hehe, nigdy w życiu bym tego nie założył. Dość dużo czytałem o tym i przeglądałem wyniki testów pomiędzy stożek vs standard filtr. Przyczyną moż być jednak storzek bo cały czas dodaje powietrze a w org. obudowie masz przepływomierz.
Ja radzę wyrzucić na świetnik ten stożek i wstawić całość orginalną.
Co do twardego węża dolotowego to raczej powinien być twardy bo w końcu gaz dolatuje zimny do wtrysku/gaźnika |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
bodzio_dr
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-02-2006, 22:45
|
|
|
Jutro podesle zdjecie gdzie mam ten parownik moze mi podpowiecie gdzie go przestawic bo faktycznie malo miejsca w tym aucie.ez tak slyszalem wlasnie ze stozek to niezbyt chodzi z gazem. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 23:46
|
|
|
Pamietaj jednak zawsze, ze reduktor (parownik) ustawia się zawsze wzdłuż auta, nie w poprzek! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bodzio_dr
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-02-2006, 21:19
|
|
|
Witam ponizej kilka zdjec tego parownika,wlasnie nie wiem gdzie go mozna przeniesc:(,moze macie jakies pomysly.Tak myslalem moze pod obudowe filtra by sie zmiescil ale nie wiem czy moze byc zasloniety.pozdrawiam
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-02-2006, 16:46
|
|
|
lipnie Ci go zamontowali,ja mam troszke inaczej,jest zupelnie nie widoczny
na fotkach u mnie nic nie zobaczysz,bo musialbym je robic z kanalu,ale postaram sie opisac mniej wiecej gdzie on jest.
Jak masz obudowe od filtra powietrza i idzie waż pod zderzak do takiej puszki metalowej,to tej puszki juz nie mam,czyli mam tylko to kolanko co wychodzi z filtra na dol i kawalek tej plastikowej rury do wysokosci zderzaka.
Rura ta jest obcieta pod takim kątem,żeby łapała zimne powietrze,ale żeby w nią tez nie dmuchało podczas jazdy,bo wtedy bedzie ci gasł silnik na luzie.
I właśnie w miejscu po tej puszcze mam zamontowany reduktor jak podniesiesz maske jest on kompletnie niewidoczny,praktycznie nic nie mam na wierzchu z instalacji,wlew gazu mam tam gdzie benzynka...co najwyzzej podaj mi nr telefonu na prv to porobie zdjecia telefonem i przesle ci mms em |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|