|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moduł zapłonu. |
Autor |
Wiadomość |
dann
Wiek: 44 Dołączył: 14 Gru 2005 Posty: 47 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2006, 16:49 Moduł zapłonu.
|
|
|
Jak prawidłowo powinien działać moduł zapłonu:?:
Gaźnikowiec, bo u niego byłem niedawno (w innej sprawie) powiedział, że jest z modułem zapłonu coś nie tak. A mianowicie jak zacznie się zasysać powietrze obroty powinny wzrastać i tak się dzieje ale tylko na ssaniu. Po wyłączeniu ssania moduł nie reaguje.
Czy to tak powinno wyglądać, czy mam zacząć rozglądać się za nowym modułem
Może da się go jakoś zregenerować |
_________________
[ ]====/F/I/A/T/====[ ]
Tempra 1.6
Blue Winchester 486
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2006, 18:52
|
|
|
Najpierw sprawdź wężyki podciśnienia przy gaźniku i ten, który idzie do modułu, z czasem lubią one popękać.
dann napisał/a: | A mianowicie jak zacznie się zasysać powietrze obroty powinny wzrastać i tak się dzieje ale tylko na ssaniu |
A mechannik zasysał powietrze metodą usta-wężyk ?
Jak tak nigdy nie sprawdzałem, ale jak miałem nieszczelność to były niskie obroty i trzeba było ruszać z większym gazem.
Jedyne co testowałem to po odłączenie podciśnienia i wtedy właśnie spadają wolne obroty. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2006, 19:06
|
|
|
Nie reaguje na zasysanie ustami. Kąt wyprzedzania zależy od obrotów jeśli mowa o Digiplexie. Moduł posiada mapę pamięci z kątami wyprzedzania czyli przy danych obrotach i odpowiednim podciśnieniu.
Niema natomiast czegoś takiego zaprogramowane, że auto ma stałe obroty a zmienia się podciśnienie. Przecież w aucie normalnie tak się nie dzieje.
Metodą usta usta można sprawdzać poldki. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-03-2006, 23:20
|
|
|
ja się digiplexem do końca nie interesowałem, ale od storny 'hydraulicznej' byłbym ciekaw jak można sprawdzić jego zachowanie;
co powinno się dziać (oboty, zapłon) gdy się wężyk odepnie czyli ciśnienie będziem miał 0
a także gdy np duuuużą strzykawę do wężyka sę zaczepi by wymusić duże ciśnienie napierające lub duże 'wyciągające' podciśnienie, gdy strzykawą wysysać z modułu powietrze...
ja kpowinny skakać wtedy obroty, jakie reakcje...
sama strona hydrauliczna czyli zagadnienie magicznego psującego się wężyka i czujnika podciśnienia w digiplexie...
jak ktoś konkretnie wie jak z digiplexem bo czytał/widział i pamięta to chętnie posłucham... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|