Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moduł zapłonu.
Autor Wiadomość
dann 



Wiek: 44
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2006, 16:49   Moduł zapłonu.

Jak prawidłowo powinien działać moduł zapłonu:?:

Gaźnikowiec, bo u niego byłem niedawno (w innej sprawie) powiedział, że jest z modułem zapłonu coś nie tak. A mianowicie jak zacznie się zasysać powietrze obroty powinny wzrastać i tak się dzieje ale tylko na ssaniu. Po wyłączeniu ssania moduł nie reaguje.

Czy to tak powinno wyglądać, czy mam zacząć rozglądać się za nowym modułem :?:
Może da się go jakoś zregenerować :?:
_________________
[ ]====/F/I/A/T/====[ ]
Tempra 1.6
Blue Winchester 486

     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2006, 18:52   

Najpierw sprawdź wężyki podciśnienia przy gaźniku i ten, który idzie do modułu, z czasem lubią one popękać.
dann napisał/a:
A mianowicie jak zacznie się zasysać powietrze obroty powinny wzrastać i tak się dzieje ale tylko na ssaniu

A mechannik zasysał powietrze metodą usta-wężyk ?
Jak tak nigdy nie sprawdzałem, ale jak miałem nieszczelność to były niskie obroty i trzeba było ruszać z większym gazem.
Jedyne co testowałem to po odłączenie podciśnienia i wtedy właśnie spadają wolne obroty.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2006, 19:06   

Nie reaguje na zasysanie ustami. Kąt wyprzedzania zależy od obrotów jeśli mowa o Digiplexie. Moduł posiada mapę pamięci z kątami wyprzedzania czyli przy danych obrotach i odpowiednim podciśnieniu.
Niema natomiast czegoś takiego zaprogramowane, że auto ma stałe obroty a zmienia się podciśnienie. Przecież w aucie normalnie tak się nie dzieje.

Metodą usta usta można sprawdzać poldki.
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2006, 23:20   

ja się digiplexem do końca nie interesowałem, ale od storny 'hydraulicznej' byłbym ciekaw jak można sprawdzić jego zachowanie;
co powinno się dziać (oboty, zapłon) gdy się wężyk odepnie czyli ciśnienie będziem miał 0
a także gdy np duuuużą strzykawę do wężyka sę zaczepi by wymusić duże ciśnienie napierające lub duże 'wyciągające' podciśnienie, gdy strzykawą wysysać z modułu powietrze...

ja kpowinny skakać wtedy obroty, jakie reakcje...

sama strona hydrauliczna czyli zagadnienie magicznego psującego się wężyka i czujnika podciśnienia w digiplexie...

jak ktoś konkretnie wie jak z digiplexem bo czytał/widział i pamięta to chętnie posłucham...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load