Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpie wariuje 1.6 95rok
Autor Wiadomość
EGON: 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 69
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-02-2006, 17:18   Szarpie wariuje 1.6 95rok

silnik 835C1000 bez aparatu zapłonowego z cewką z boku rok 1995 przebieg 116.000km objawy:
podczas jazdy (niezaleznie czy ciepły,zimny,słońce,deszcz) wystepuje szarpanie np: jade sobie równo nagle auto zaczyna hamować silnikiem nieciągnie po chwili znów ciągnie itd. jak wcisne gaz do dechy w momencie gdy nieciągnie nieraz pojedzie do przodu a innym razem brak reakcji , zdarza sie tez ze podczas tych objawów silnik krokowy wychyla się na max. auto nie jedzie w momencie gdy wrzuce na luz lub wcisne sprzegło i obroty spadna do 1000 zaczyna działać dochodzi do 3000 obr. i znów gasnie i od 1000 znów zaczyan działać i tak non stop wtedy trzeba zgasić silnik i po właczeniu zapłonu krokowy wraca do prawidłowego położenia, po restarcie kompa jest dobzre przez pewnien czas. Ja do tej pory sprawdziłem: pompe paliwa,filtr,zbiornik,weże paliwa,przewody,świece,wszystkie złaczki to jest na 100% sprawne uż mi się pomysły kończą co może być przyczyną
_________________
LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl
     assistance
 
akwar 


Wiek: 55
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 64
Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-02-2006, 10:46   

Pewnie potencjometr przepustnicy(tzw:czujnik)iskrzy.Jeśli tak to po zdemontowaniu go ścieżki będą czarne.W dziale "download"jest do pobrania szczegółowy opis jak go wyczyścić i co Ci będzie potrzebne do demontażu.Po prawidłowym wyczyszczeniu i założeniu należy go wyregulować.Na gorącym silniku po załączeniu się i wyłączeniu wentylatora chłodnicy.Oczywiście regulację wykonujemy na benzynie.Należy tak go ustawić aby wolne obroty osiągnęły wartość:900 obr/min.Powodzenia :lol:

[ Dodano: 25-02-2006, 10:50 ]
Zapomniałem dodać że przed zdję ciem czujnika należy oczywiście zdjąć klemę z akumulatora,po wykonaniu czynności założyć.Nie jest to trudne.parę dni temu ten problem mnie dotyczył

[ Dodano: 25-02-2006, 10:57 ]
http://forum.tempra.org/d...tion=file&id=53
_________________
Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady)
  
 
 skype
 
EGON: 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 69
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-02-2006, 16:30   

akwar napisał/a:
Pewnie potencjometr przepustnicy(tzw:czujnik)iskrzy.Jeśli tak to po zdemontowaniu go ścieżki będą czarne.W dziale "download"jest do pobrania szczegółowy opis jak go wyczyścić i co Ci będzie potrzebne do demontażu.Po prawidłowym wyczyszczeniu i założeniu należy go wyregulować.Na gorącym silniku po załączeniu się i wyłączeniu wentylatora chłodnicy.Oczywiście regulację wykonujemy na benzynie.Należy tak go ustawić aby wolne obroty osiągnęły wartość:900 obr/min.Powodzenia :lol:

[ Dodano: 25-02-2006, 10:50 ]
Zapomniałem dodać że przed zdję ciem czujnika należy oczywiście zdjąć klemę z akumulatora,po wykonaniu czynności założyć.Nie jest to trudne.parę dni temu ten problem mnie dotyczył

[ Dodano: 25-02-2006, 10:57 ]
http://forum.tempra.org/d...tion=file&id=53

Czym to wyczyscić i co konkretnie czyścić po zdjeciu manuala juz obejżałem a wogóle
byłem dziś w ASO i komputer pokazał : zablokowany regulator biegu jałowego i panowie w ASO powiedzieli że to przez silnik krokowy tak szarpie czy to możliwe ??
_________________
LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl
     assistance
 
akwar 


Wiek: 55
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 64
Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-02-2006, 18:29   

Po prostu gumką.Taką do ścierania ołówka.Najlepsza byłagy myszka,bo jest dosyć twarda.Nie wolno robić tego papierem ściernym,ani czymkolwiek ściernym.A po przeczyszczeniu już wiesz co robić dalej.Co do opini panów z ASO,to profilaktycznie możesz przeczyścić krokowca,ja jednak stawiałbym raczej na potencjometr(z własnego doświadczenia).Powodzenia!!!
_________________
Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady)
  
 
 skype
 
EGON: 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2005
Posty: 69
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2006, 19:21   

A czemu na manualu sa 2 różne na samym dole ?
_________________
LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl
     assistance
 
akwar 


Wiek: 55
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 64
Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-03-2006, 17:42   

Ten drugi jest wyczyszczony
_________________
Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady)
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load