Fiat tipo pompa paliwa probelm 2.0 DOHC 113KM |
Autor |
Wiadomość |
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-08-2012, 14:55 Fiat tipo pompa paliwa probelm 2.0 DOHC 113KM
|
|
|
Witam
Jak w temacie,stałem się posiadaczem TIPO z silnikiem 2,0 DOHC 8 zaworowym,Tipo jest z 1990r jeździ na gazie-nie za dobrze a na benzynie wcale.
Powoli zabieram się za naprawę auta.
Pompę wyjąłem jest spalona (to na dzień dobry co będzie po drodze dalej zobaczymy-celem jest to aby auto chodziło dobrze-płynnie-równo na benzynie a jak to się już spełni wezmę się za doprowadzanie gazu do porządku).
Pytanie o pompkę czy może być od dowolnego Tipa z rocznika? (czyli modele do liftu)czy musi być no nie wiem jakaś specjalna?U mnie gumy są wszystkie tak sparciałe że kwestią jest wymiana wszystkiego-czyli koszyk ssak pokrywka uszczelka no i pompka.W starej pompie oczka do podłaczenia masy i napięcia +12V są w postaci oczek skręcanych śrubką a we wszystkich na alle....o są wtykane więc jak to jest z Tą pompą?niektóre są 3,5 bara nie które 3.U mnie była założona w środku jakaś wężownica (3 zwoje medzianej rurki pewnie żeby zmniejszyć ciśnienie)Bo z tego co czytałem w tym GT powinno być chyba 3,5 bar,dodam że ta pompka co była zainstalowana była oryginalna made in italy taka jak ta:
http://allegro.pl/pompa-p...2544022327.html
a tutaj zdjęcie tego co zostało po wyjęciu z baku:
http://img256.imageshack..../dsc01183ny.jpg
z boku wyjęta wężownica. |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2012, 18:42
|
|
|
Pompa powina dawać 3-3,5b na wyjściu i mieć wydajność 140 dm3/h. Przy przy silniku jest regulator ciśnienia na 2,5b który ustala ciśnienia na listwie wtryskowej. Różnica czy jest na oczko czy wsówkę zasilana to kwestia przeróbki w 5min. Z kolei spiralka nie jest do zmiejszania ciśnienia tylko zapobiega nie pożądanemu rozciąganiu/rozprężaniu się przewodu paliwowego przy nagłej zmianie ciśnienia u układzie paliwowym. |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-08-2012, 19:40
|
|
|
Dzięki kolego jutro idę w sklep i zamówię wszystko a wracając ze sklepu na złom kupie koszyk i zobaczymy w jakim stanie bedzie guma.W międzyczasie wypompowałem resztę paliwa z baku bo chyba dawno auto na benzynie gnane nie było....a jeszcze takie małe pytanko filterek paliwa zwykły?ciekawe czy wtryski będą bardzo zapieczone heheh |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-08-2012, 20:58
|
|
|
Renegat..., oryginalna pompa u mnie w tipo 2.0 byla firmy WOLBRO bodajrze i wlasnie podlaczenie na koncowki z oczkiem.Jedna nakretka z gwinem 4 a druga 3mm.A filtr paliwa to aluminiowa puszka z gwintami wewnetrznymi po obu stronach.Z Filtrona kosztowal cos ponizej 50zl ale problemu ze znalezieniem nie bylo.
Wydaje mi sie ze te gumy w zbiorniku rozpuszczaja sie wlasnie jak sie malo na benzynie jezdzi bo jak jest gaz to zwykle w zbiorniku od nich czarno. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-08-2012, 07:05
|
|
|
Jak coś to mam taką pompę i koszyk cały. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-08-2012, 07:52
|
|
|
Witam i dzięki za odzew.
Pompa u mnie była właśnie taka jak kolega pisał "WOLBRO" z jednym oczkiem większym a drugim mniejszym.Ogólnie na razie czytam co się da o tym silniku.Bo bankowo czeka mnie regulacja ew. czyszczenie VAE sprawdzanie czujnika powietrza dolotowego i czort wie jeszcze co....na razie musi zagadać choć trochę benzyna a pompa jest początkiem tego procesu a później wezmę się za gaz.Dodam że posiadam TIPO dziś dokładnie 3 dzień.
Tak trochę podkleję temat czujnik powietrza zasysanego ATS-04 znalazłem Termistor NTC który go zastąpi.Kosztuje 2zł w każdym elektronicznym sklepie.A tak na szybko jakby ktoś potrzebował może go wywalić i zastąpić rezystorem 3k OHM 0,5W co zasymuluje temperaturę 25st. C.
Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-08-2012, 08:02
|
|
|
Czujnik ATS-04 nie jest niezbedny do odpalenia auta-bez niego tez silnik odpali ale jak zepsuty czy odpiety spalanie rosnie kilkukrotnie.Sprawdz czujnik temperatury przy termostacie(niebieski na 2 piny)On odpowiada za to by podwyzszyc obroty na zimnym a pozniej by je zmniejszyc je jak sie silnik rozgrzeje. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-08-2012, 09:43
|
|
|
Czujnik niebieski jest zniszczony mechanicznie więc bez sprawdzania wylatuje.Czujnik powietrza dolotowego jest sprawny jego rezystancja wynosiła 4 kOHM rano o godzinie 9 co wg.charakterystyki odpowiada 20st C więc jest OK. Silnik krokowy co jest pod kroćcem wężą chłodnicy od "regulacji dodatkowego powietrza w dolocie" poprzedni właściciel dał mi drugi więc jak coś się podmieni.Zresztą czuję że będzie dużo zabawy, TPS jakoś sprawdzę też. Na razie pompa. Na razie Tipacz stoi w garażu gdyż musiałem zdemontować butlę z gazem bo jest walcowa przymocowana nad klapką dostępu pompki paliwa.Z baku zlałem resztę paliwa i planuje jakoś go przemyć z syfu.
pozdrawiam i dzięki wierzcie mi że o wiele rzeczy jeszcze zapytam w związku z tym rozruchem na benzynie moim skromnym okiem od momentu sprowadzenia z niemiec w 2005r auto to benzyny nie widziało...
A tak z tego co oglądałem silnik krokowy można by zastąpić od biedy registrem.Bo on odpowiada za obroty jałowe a jak autko chodzi na gazie to powinno być ok.
Silnik krokowy podłaczałem pod kostkę i zachowuje się tak samo jak ten zapasowy.otwiera się i zamyka kilka razy aby się finalnie otworzyć co tłumaczy wysokie obroty na gazie natomiast po wyłączeniu stacyjki jest zamknięty.Więc albo obydwa są zepsute w ten sam sposób albo obydwa sprawne.Narazie nic nie reguluje bo ciężko powiedzieć jakie obroty są ustawione na parowniku.Więc priorytetem benzyna. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-08-2012, 13:44
|
|
|
Renegat... napisał/a: | Silnik krokowy podłaczałem pod kostkę i zachowuje się tak samo jak ten zapasowy.otwiera się i zamyka kilka razy aby się finalnie otworzyć co tłumaczy wysokie obroty na gazie natomiast po wyłączeniu stacyjki jest zamknięty. |
Zdecydowanie obydwa zawory masz sprawne |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-09-2012, 09:22
|
|
|
Wszystko już złożone śmiga i na benzynie i na gazie,wymieniłem filtr paliwa dodatkowo kopułkę świece przewody-byłem zdziwiony ze tak chętnie zagadał na benzynie....wyregulowałem ładnie obroty na około 820obr/min i teraz czeka mnie wizyta u gazownika,problem falujących obrotów rozwiązała wymiana czujnika temperatury silnika.
Teraz tak: pytanie do znawców i wiem ze było :Jaki olej polecacie bo słyszałem ze te DOHC 2 litrowe maja delikatne panewki i łatwo je zniszczyc... |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-09-2012, 11:10
|
|
|
10w40, byle z pewnego źródła i nie marki tesco ;-) |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-09-2012, 11:24
|
|
|
Półsyntetyk hmm no nie wiem muszę się dowiedzieć co lał poprzednik....źródło dobre pewne się znajdzie także na luzie.
** Dodano: 23-09-2012, 09:55 **
Witam
Byłem u gazownika z wielkim trudem ustawił gaz bo tipacz zaczął falować na obrotach na benzynie...tak delikatnie znaczy jak jest na benzynie i się doda gazu to jak schodzi z obrotów to tak do 600 silnik zadygocze i wchodzi na 800 i pózniej tak delikatnie faluje 800-900 mówimy o benzynie Wymienione świece kopułka przewody ( NGK ) czujnik temperatury dla ECU...czujnik powietrza zasysanego sprawany....co to mozę być jeszcze? Może TPS?Wtryski są ok bo jak mu sie da w p....e na benzynie to idzie jak burza....dużo zabawy z tipkim dobra skarbonka.... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|