Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat tipo pompa paliwa probelm 2.0 DOHC 113KM
Autor Wiadomość
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-08-2012, 14:55   Fiat tipo pompa paliwa probelm 2.0 DOHC 113KM

Witam
Jak w temacie,stałem się posiadaczem TIPO z silnikiem 2,0 DOHC 8 zaworowym,Tipo jest z 1990r jeździ na gazie-nie za dobrze a na benzynie wcale.

Powoli zabieram się za naprawę auta.
Pompę wyjąłem jest spalona (to na dzień dobry co będzie po drodze dalej zobaczymy-celem jest to aby auto chodziło dobrze-płynnie-równo na benzynie a jak to się już spełni wezmę się za doprowadzanie gazu do porządku).
Pytanie o pompkę czy może być od dowolnego Tipa z rocznika? (czyli modele do liftu)czy musi być no nie wiem jakaś specjalna?U mnie gumy są wszystkie tak sparciałe że kwestią jest wymiana wszystkiego-czyli koszyk ssak pokrywka uszczelka no i pompka.W starej pompie oczka do podłaczenia masy i napięcia +12V są w postaci oczek skręcanych śrubką a we wszystkich na alle....o są wtykane więc jak to jest z Tą pompą?niektóre są 3,5 bara nie które 3.U mnie była założona w środku jakaś wężownica (3 zwoje medzianej rurki pewnie żeby zmniejszyć ciśnienie)Bo z tego co czytałem w tym GT powinno być chyba 3,5 bar,dodam że ta pompka co była zainstalowana była oryginalna made in italy taka jak ta:
http://allegro.pl/pompa-p...2544022327.html
a tutaj zdjęcie tego co zostało po wyjęciu z baku:
http://img256.imageshack..../dsc01183ny.jpg
z boku wyjęta wężownica.
  
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2012, 18:42   

Pompa powina dawać 3-3,5b na wyjściu i mieć wydajność 140 dm3/h. Przy przy silniku jest regulator ciśnienia na 2,5b który ustala ciśnienia na listwie wtryskowej. Różnica czy jest na oczko czy wsówkę zasilana to kwestia przeróbki w 5min. Z kolei spiralka nie jest do zmiejszania ciśnienia tylko zapobiega nie pożądanemu rozciąganiu/rozprężaniu się przewodu paliwowego przy nagłej zmianie ciśnienia u układzie paliwowym.
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-08-2012, 19:40   

Dzięki kolego jutro idę w sklep i zamówię wszystko a wracając ze sklepu na złom kupie koszyk i zobaczymy w jakim stanie bedzie guma.W międzyczasie wypompowałem resztę paliwa z baku bo chyba dawno auto na benzynie gnane nie było....a jeszcze takie małe pytanko filterek paliwa zwykły?ciekawe czy wtryski będą bardzo zapieczone heheh
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-08-2012, 20:58   

Renegat..., oryginalna pompa u mnie w tipo 2.0 byla firmy WOLBRO bodajrze i wlasnie podlaczenie na koncowki z oczkiem.Jedna nakretka z gwinem 4 a druga 3mm.A filtr paliwa to aluminiowa puszka z gwintami wewnetrznymi po obu stronach.Z Filtrona kosztowal cos ponizej 50zl ale problemu ze znalezieniem nie bylo.
Wydaje mi sie ze te gumy w zbiorniku rozpuszczaja sie wlasnie jak sie malo na benzynie jezdzi bo jak jest gaz to zwykle w zbiorniku od nich czarno.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2012, 07:05   

Jak coś to mam taką pompę i koszyk cały.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-08-2012, 07:52   

Witam i dzięki za odzew.
Pompa u mnie była właśnie taka jak kolega pisał "WOLBRO" z jednym oczkiem większym a drugim mniejszym.Ogólnie na razie czytam co się da o tym silniku.Bo bankowo czeka mnie regulacja ew. czyszczenie VAE sprawdzanie czujnika powietrza dolotowego i czort wie jeszcze co....na razie musi zagadać choć trochę benzyna a pompa jest początkiem tego procesu a później wezmę się za gaz.Dodam że posiadam TIPO dziś dokładnie 3 dzień.
Tak trochę podkleję temat czujnik powietrza zasysanego ATS-04 znalazłem Termistor NTC który go zastąpi.Kosztuje 2zł w każdym elektronicznym sklepie.A tak na szybko jakby ktoś potrzebował może go wywalić i zastąpić rezystorem 3k OHM 0,5W co zasymuluje temperaturę 25st. C.

Dzięki za pomoc.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2012, 08:02   

Czujnik ATS-04 nie jest niezbedny do odpalenia auta-bez niego tez silnik odpali ale jak zepsuty czy odpiety spalanie rosnie kilkukrotnie.Sprawdz czujnik temperatury przy termostacie(niebieski na 2 piny)On odpowiada za to by podwyzszyc obroty na zimnym a pozniej by je zmniejszyc je jak sie silnik rozgrzeje.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-08-2012, 09:43   

Czujnik niebieski jest zniszczony mechanicznie więc bez sprawdzania wylatuje.Czujnik powietrza dolotowego jest sprawny jego rezystancja wynosiła 4 kOHM rano o godzinie 9 co wg.charakterystyki odpowiada 20st C więc jest OK. Silnik krokowy co jest pod kroćcem wężą chłodnicy od "regulacji dodatkowego powietrza w dolocie" poprzedni właściciel dał mi drugi więc jak coś się podmieni.Zresztą czuję że będzie dużo zabawy, TPS jakoś sprawdzę też. Na razie pompa. Na razie Tipacz stoi w garażu gdyż musiałem zdemontować butlę z gazem bo jest walcowa przymocowana nad klapką dostępu pompki paliwa.Z baku zlałem resztę paliwa i planuje jakoś go przemyć z syfu.
pozdrawiam i dzięki wierzcie mi że o wiele rzeczy jeszcze zapytam w związku z tym rozruchem na benzynie moim skromnym okiem od momentu sprowadzenia z niemiec w 2005r auto to benzyny nie widziało...

A tak z tego co oglądałem silnik krokowy można by zastąpić od biedy registrem.Bo on odpowiada za obroty jałowe a jak autko chodzi na gazie to powinno być ok.
Silnik krokowy podłaczałem pod kostkę i zachowuje się tak samo jak ten zapasowy.otwiera się i zamyka kilka razy aby się finalnie otworzyć co tłumaczy wysokie obroty na gazie natomiast po wyłączeniu stacyjki jest zamknięty.Więc albo obydwa są zepsute w ten sam sposób albo obydwa sprawne.Narazie nic nie reguluje bo ciężko powiedzieć jakie obroty są ustawione na parowniku.Więc priorytetem benzyna.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2012, 13:44   

Renegat... napisał/a:
Silnik krokowy podłaczałem pod kostkę i zachowuje się tak samo jak ten zapasowy.otwiera się i zamyka kilka razy aby się finalnie otworzyć co tłumaczy wysokie obroty na gazie natomiast po wyłączeniu stacyjki jest zamknięty.


Zdecydowanie obydwa zawory masz sprawne :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2012, 09:22   

Wszystko już złożone śmiga i na benzynie i na gazie,wymieniłem filtr paliwa dodatkowo kopułkę świece przewody-byłem zdziwiony ze tak chętnie zagadał na benzynie....wyregulowałem ładnie obroty na około 820obr/min i teraz czeka mnie wizyta u gazownika,problem falujących obrotów rozwiązała wymiana czujnika temperatury silnika.
Teraz tak: pytanie do znawców i wiem ze było :Jaki olej polecacie bo słyszałem ze te DOHC 2 litrowe maja delikatne panewki i łatwo je zniszczyc...
  
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2012, 11:10   

10w40, byle z pewnego źródła i nie marki tesco ;-)
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
Renegat... 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2012, 11:24   

Półsyntetyk hmm no nie wiem muszę się dowiedzieć co lał poprzednik....źródło dobre pewne się znajdzie także na luzie.

** Dodano: 23-09-2012, 09:55 **
Witam
Byłem u gazownika z wielkim trudem ustawił gaz bo tipacz zaczął falować na obrotach na benzynie...tak delikatnie znaczy jak jest na benzynie i się doda gazu to jak schodzi z obrotów to tak do 600 silnik zadygocze i wchodzi na 800 i pózniej tak delikatnie faluje 800-900 mówimy o benzynie Wymienione świece kopułka przewody ( NGK ) czujnik temperatury dla ECU...czujnik powietrza zasysanego sprawany....co to mozę być jeszcze? Może TPS?Wtryski są ok bo jak mu sie da w p....e na benzynie to idzie jak burza....dużo zabawy z tipkim dobra skarbonka....
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load