Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpadająca masa od kolektora
Autor Wiadomość
skuti7 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 28
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-04-2005, 12:33   Odpadająca masa od kolektora

Witam,
Kiedyś pisałem o niedziałającym u mnie silniczku krokowym i związanym z tym brakiem wolnych obrotów. Silniczek był sprawny ale nie dostawał napięcia.
Wszystko działało dopóki nie urwały się kable masowe od kolektora dolotowego (w czasie jazdy).
Jeden jest od pompy paliwa (elektrycznej) a drugi od kompa. Po podłączeniu masy nie było już wolnych obrotów :(
Pojechałem na ASO i okazało się, że komp sie spalił (obwód sterujący sil. krokowym).
Dobrze, że nie jest to droga część (około 100zl na allegro używka) ale zawsze to wydatek.
Myśle, że można to zaliczyć do typowych usterek bo u kilku moich znajomych posiadaczy Fiatów często urywały się kable od masy ale na szczęście przy wyłączonym silniku nie uszkadzając elektroniki. Fabrycznie masa do kolektora jest na krótkim kablu i urywa się od drgań silnika.
Radzę sprawdzić to połączenie żeby uniknąć niespodzianki na trasie.
Na ASO dowiedziałem sie też, że przez ściągnięcie klemy (-) na pracującym silniku (kiedyś popularny sposób na sprawdzenie ładowania :) też można narobić bigosu w kompie i alternatorze więc nie próbujcie) [-X

Pozdrawiam
  
 
Krystian


Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 21
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 10-04-2005, 12:43   

.... tak czytam podobne posty i dochodzę do wniosku że jeszcze długo nie zrezygnuję z gaźnika [-X [-X [-X
[-( [-( [-( GAŹNIKI GÓRĄ [-( [-( [-(
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2005, 14:25   

Niewiem co do kompa ale przy alternatorze to jasna sprawa że bez obciążenia się pali. Co do kompa to podaj typ czasami udaje się go naprawić. Zwłaszcza jeśli chodzi o silnik krokowy. Często lecą tranzystory na sterowaniu. Dopuki soft się nie uszkodził to sprawa jest do zrobienia.
     assistance   Moneta
 
 
skuti7 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 28
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-04-2005, 14:55   

dziura.arek napisał/a:
Niewiem co do kompa ale przy alternatorze to jasna sprawa że bez obciążenia się pali. Co do kompa to podaj typ czasami udaje się go naprawić. Zwłaszcza jeśli chodzi o silnik krokowy. Często lecą tranzystory na sterowaniu. Dopuki soft się nie uszkodził to sprawa jest do zrobienia.

Witam
Tak jak mówisz- właśnie tranzystor poleciał. Rozkręcałem kompa i jeden z tranzystorów przykręconych do aluminiowego radiatora jest pęknięty. Niestety nie da się spisać numeru z tranzystora ale można spisać z pozostałych o ile są takie same.Typ kompa to BOSCH 0 280 000 756.
Myślisz, że to tylko tranzystor???
Ja się zbytnio nie znam na elektronice ale dałbym rade wlutować nowy tylko gdzie takowy dostać?
Co do softu to chyba jest OK bo silnik pali dobrze, wtrysk dostaje sygnał z kompa.

dodane:
otwierałem kompa i ten "niby" tranzystor ma 7 nóżek, numer B57... dalej nie widać bo jest pęknięty.

Pozdrawiam
  
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-04-2005, 18:22   

Mialem ten sam problem... sprawdzali w ASO kompa (i sie nie polaczyli) swiece wymienili jakos jezdzilo... gosc przez przypadek kabel odalil od kolektora i jakos jezdzilem caly dzin potem jednak znowu zaczal dotykac i kicha auto gaslo i wogole wariowalo... wystarczylo dac na dobra izolacje i to wsyzstko poizolowac i przymocowac a tak to wymienilem silnik krokowy 350zl, 20zl swiece (uzywki) potem do szpeca ktory wpadl na ten kabel... ale podpia pod kompa (wykrylo hmm... a tam nie wykrylo) 100zl ;] a tylko izolacja by sie przydala :( (((( do dzisiaj jestem zalamany... za ta kase zawieszenia troche bym zrobil :P ... bo tlucze siejak by mialo zaraz sie auto rozleciec :D ... no i zamek bym sobie naprawil bo drzwi nie moge zamknac tym dzyndzlem przy drzwiach :P ... ale jakos za setnym razem zamykania sie udaje ;] Pozdro !
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2005, 20:59   

skuti7 sorki ale jutro sprawdze po pracy bo dziś czasu zabrakło.
     assistance   Moneta
 
 
skuti7 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 28
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-04-2005, 15:37   

dziura.arek napisał/a:
skuti7 sorki ale jutro sprawdze po pracy bo dziś czasu zabrakło.


Już kupiłem używany na allegro ale mam pytanko: ile kosztuje u Ciebie naprawa takiego kompa?

Pozdrawiam
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load