Problem po wymianie paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Czester1
Wiek: 32 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 25 Skąd: Wola Lubecka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2012, 14:58 Problem po wymianie paska rozrządu
|
|
|
Witam, ostatnio wymieniłem pasek rozrządu, podczas zdejmowania starego zauważyłem że pasek był przeskoczony o 1 ząbek na wałku ssącym. Założyłem nowy pasek według znaków i był problem, autko strasznie słabe. Zacząłem zmieniać położenie paska o jeden ząbek raz w jedna stronę a raz w drugą i regulować aparatem zapłonowym i albo była lekka poprawa mocy albo jeszcze gorzej do tego zaczął mi strzelać w kolektor aż mi rozwaliło obudowę filtra powietrza. Ustawiłem pasek znowu według znaków i ustawiłem aparat zapłonowy, teraz z mocą jest trochę lepiej ale to dalej nie to, a gdy mu mocniej przycisnę dalej strzela i znowu mi rozwaliło obudowę filtra. Może miał ktoś taki problem i wie od czego to zależało? |
_________________ Fiat Tempra 1.8 KAT |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-04-2012, 18:16
|
|
|
Rozrządem się nie baw tylko ustaw poprawnie na znaki i powinno być ok. Ewentualnie później ustaw zapłon, a jeśli to nic nie da, to reszte posprawdzaj czujników itp. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-04-2012, 20:24
|
|
|
moj strzelal to wlasnie byl rozrzad przestawiony |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2012, 08:24
|
|
|
Danio, Radzę kolego podjechać do mechanika by ci ustawił rozrząd poprawnie patrząc na znaki na skrzyni biegów. Inaczej będzie strzelał i nie będzie miał mocy. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2012, 08:42
|
|
|
Ja mialem w 2.0 8V przestawiony o 3 zabki i oprocz spadku mocy nic sie nie dzialo.
Nie wiem jak w Waszych autach ale ja fabryczne znaki mialem zrobione tak niedokladnie ze nigdy pewnosci nie bylo ze rozrzad jest idealnie dobrze.Przewaznie pol zeba na ktoryms kolku brakowalo do znaku a jak przestawilem o 1 to bylo pol zeba za.Ale jakos dalo sie jezdzic.
Ustaw rozrzad zrob dwa obroty walem krecac kluczem i sprawdz czy powraca na znaki.
Moze kolo pasowe na ktorym sa wypustki do czujnika polozenia walu zalozyles w innym miejscu.U mnie dawalo sie zalozyc je w 4 roznych pozycjach.Nie wiem jaki bylby efekt gdyby inaczej bylo ale podczas zdejmowania zaznaczylem je sobie.Sprawdz to. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Czester1
Wiek: 32 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 25 Skąd: Wola Lubecka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-04-2012, 11:04
|
|
|
Razem ze znajomym mechanikiem walczyłem cały dzień zakładaliśmy pasek jak sie tylko dało i ustawialiśmy aparat w różny sposób. Zostawiliśmy na znakach i aparat z maksymalnym wyprzedzeniem bo tak jechał najlepiej ale to nie to co przed wymianą paska zaślepiłem też ten zawór recyrkulacji spalin nic to nie dało i mechanik jak i dwóch przed nim powiedział że sie poddaje. Wszyscy mi mówią że pewnie już silnik sie kończy i żeby go jak najszybciej sprzedać, ale mi troche szkoda temperówki i nie wieże że takie objawy pojawiły sie wraz z wymianą paska. |
_________________ Fiat Tempra 1.8 KAT |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-04-2012, 14:53
|
|
|
Czester1 napisał/a: | Razem ze znajomym mechanikiem walczyłem cały dzień zakładaliśmy pasek jak sie tylko dało i ustawialiśmy aparat w różny sposób. Zostawiliśmy na znakach i aparat z maksymalnym wyprzedzeniem bo tak jechał najlepiej ale to nie to co przed wymianą paska zaślepiłem też ten zawór recyrkulacji spalin nic to nie dało i mechanik jak i dwóch przed nim powiedział że sie poddaje. Wszyscy mi mówią że pewnie już silnik sie kończy i żeby go jak najszybciej sprzedać, ale mi troche szkoda temperówki i nie wieże że takie objawy pojawiły sie wraz z wymianą paska. |
A czy Pan Mechanik raczył ściągnąć kółko pasowe z wału silnika ( trzeba odkręcić cztery imbusy i zaznaczyć położenie kółka ) ? Bo dopiero pod nim są znaki do ustawiania rozrządu ! Znaki , które są na kółku pasowym ( napęd alternatora , wspomagania itp. ) służą do zupełnie czego innego ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2012, 16:11
|
|
|
Jest jeszcze znak na kole zamachowym.Okienko w skrzyni biegow od gory pod czarna zaslepka.Na ten znak najdokladniej ustawisz.
Mysle ze kolo pasowe jednak masz inaczej zalozone niz bylo.Tak jak wspomnialem mi pasowalo na tych imbusach w 4 miejsca.To kolo ma wystepy z ktorej sterownik silnika za posrednictwem czujnika ,,wie'' w ktorym miejscu jest wal.
U mnie bylo tak ze jak silnik na znaku w obudowie sprzegla byl na znaku ,,0'' to kolko pasowe nalezalo zalozyc tak by jeden z 4 wystepow 5mm mijal sie z czujnikiem polozenia walu.Wtedy zaplon byl dobrze. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-04-2012, 17:24
|
|
|
Czester1 napisał/a: | mechanik jak i dwóch przed nim powiedział że sie poddaje. |
U mnie też mechanik, jak i kolejny serwis już, nie umieli ustawić rozrządu w 2.0 i według nich "silnik padaka"
W końcu sam sobie zrobiłem i wtedy nie myślałem nawet że to takie proste
Znaki na kółkach i wypustki zgadzały się u mnie w 100%. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Czester1
Wiek: 32 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 25 Skąd: Wola Lubecka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-05-2012, 13:29
|
|
|
Też chyba przestane słuchać tych "mechaników" i zrobię to po swojemu. A tak przy okazji ci sami znawcy powiedzieli że tej temperówki nie da sie podpiąć pod komputer bo jest za stara ale wydaje mi sie że tyle elektroniki coś musi sterować czy to prawda? |
_________________ Fiat Tempra 1.8 KAT |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-05-2012, 13:53
|
|
|
No pewnie że jest możliwość. Tylko jak zwykle ,,znawcy'' nie umieli podłączyć albo nie mieli sprzętu i tak gadają. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
qe2
Dołączył: 02 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2013, 14:39
|
|
|
Witam.
pozwolę podpiąć się pod ten temat , żeby nie tworzyć nowych...
Może ktoś spotkał się z czymś takim, mianowicie:
W moim tipku był robiony remont, dość obszerny, wymiana pierścieni, uszczelek, itd..
Po złożeniu samochów pracuje prawie jak poprzednio, no może troszkę bardziej mułowaty i znacznie więcej pali.
Ale do problemu.
Rozrząd jest złożony w 99,9% dobrze na znakach, ale kąt wyprzedzennia zapłonu przy którym samochód pracyje najlepiej wynosi około -7stopni.
Innymi słowy samochód pracyje najlepiej gdy zapłon jest opóźniony około 7 stopni (przy 850 obr/min).
Gdy przestawi się go do do położenia 0 stopni samochód zaczyna wyraźnie niedomagać, nie mówiąc już o jakimkolwiek zwiększeniu kąta wyprzedzenia do 10 stopni.
może jakieś sugestię będę wdzięczny
pozdrawiam Witek
** Dodano: 15-01-2013, 14:49 **
dodam tylko że samochód to tipo 1.4 z gaźnikiem |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2013, 18:02
|
|
|
Skoro rozrząd jest ustawiony na znaki i jesteś pewien, że nie przeskoczył to rzucił bym okiem w stronę zapłonu przy kącie wyprzedzenia zapłonu 10st powinien chodzić elegancko.
U mnie jest np. ustawiony kąt lampą stroboskopowa na 12st i śmiga aż miło |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2013, 22:13
|
|
|
a ja słyszałem że jak się ma digiplex 2 to zapłon sie sam ustawia czy to prawda i sie ustawia tylko palec na pierwszym a digiplex 2 sam sie już dostraja w 1.4 1.6 |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-01-2013, 22:21
|
|
|
Digiplex odczytuje za pomocą czujnika położenie wału więc iskra jest zawsze wtedy kiedy trzeba i nie ustawia się zapłonu w tych silnikach.Do tego modułu jest też podpięty przewód podciśnienia aby digiplex mógł zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu pod różnymi obciążeniami. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2013, 08:18
|
|
|
jesli masz aparat zaplonowy w bloku{ nie digiplex} to musisz poprostu wyregulowac zaplon z odpietym od aparatu i zaslepionym chwilowo wezykiem z podcisnieniem. To, ze rozrzad jest na znaki, nie znaczy, ze podczas wymiany paska czy wyjmowania aparatu z bloku nie poruszyles oska aparatu, czy kolem pomocniczym napedzajacym aparat.
Nie wszystkie fiaty maja poza tym "zaplon na 10 stopni", mechanicy sie nauczyli ze jak fiat to 10 stopni a to bzdura, silniki fire maja zalecane wyprzedzenie 2 ,3 stopnie{ zaleznie od typu aparatu} ,1500 sohc z ritmo regaty mial zalecane 8 stopni itp. tipo 1.4 ma chyba faktycznie 10 przed gmp, ale zawsze warto sprawdzic w ksiazce a nie ustawiac na pałe, jak mi kiedys ustawil mechanior w silniku 1.0 w pandzie, ze przy lekkim gazie mialem takie stukowe ze zeby bolaly:)
ps: nie wiem czy piszac "-7 stopni" miales na mysli minus 7 stopni czy to tylko kreska przed 7, jesli minus 7 to jest to wartosc prawie prawidlowa, gmp to 0 stopni, wszystko co przed jest na minusie{ aparat o ile pamietam w lewo}, wszystko po na plusie{ aparat w prawo}, zalecane ustawienie to minus 10 przed gmp. ustawiasz rozrzad w gmp i aparat tak, zeby zaplon byl na 4 cyl, zakrecasz i dogrywasz na ucho recznie krecac w lewo lekko:) albo turlasz sie do mechanika na lampe. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
qe2
Dołączył: 02 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-01-2013, 15:36
|
|
|
jak napisałem zapłon jest opóźniony o około 7 stopni (po GMP) czyli u mnie tipo najlepiej chodzi gdy ma zapłon opóźniony o te 7 stopni właśnie,
Gdy mechanik próbował go ustawić na 0 stopni juź zaczynał niedomagać.
Ale nic walczę dalej, bo samochód chodzi prawie niczego sobie, no i może trochę większe spalanie |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2013, 15:58
|
|
|
qe2, 7 stopni po GMP to zaden nie ma prawa pracowac dobrze.Nie wiem w czym masz problem bo to prosty silnik.Sprwdz rozrzad ustaw zaplon wstepnie na 10 st.przed GMP i to wszystko.Dokladnie mozna to ustawic nawet bez przyzadow na sluch nawet.Jesli dalej jest zle to problem nie lezy po stronie zaplonuczy ustawien.Poswiec 10 min na sprawdzenie rozrzadu i drugie 10 na ustawienie zaplonu.Moze poprostu pomiary zle wykonujecie i dlatego wchodzi wam ze 7 st.po GMP.Nie wiem czy wogole by chodzil z takim ustawieniem ale nawet jesli to mul by byl niesamowity. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2013, 15:16
|
|
|
Daj znać jak rozwiążesz problem |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
qe2
Dołączył: 02 Sty 2013 Posty: 11 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2013, 16:25
|
|
|
też mam wrqżenie że coś jest nie tak z pomiarem, ale gdybym na własne oczy nie widział jak silnik zaczyna przerywać gdy kąt się zwiększa , tak że przy zerze już nie jest za dobrze, a przy wyprzedzeniu 10stopni wogóle gaśnie to bym tej "ciekawostki" nie opisywał..
Może udam się do innego mechanika , bo sam niestety nie dysponuję lampą stroboskopową,
Może ktoś rzuci dobrym i sprawdzonym adresem mechanika od tipo w Krakowie |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-01-2013, 01:17
|
|
|
qe2 napisał/a: | Może ktoś rzuci dobrym i sprawdzonym adresem mechanika od tipo w Krakowie |
napisz do kolegi http://forum.tempra.org/profiles/2215.htm |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2013, 12:31
|
|
|
Pisz do kolegi ubeka |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
|