Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja gażnika tempra 1.6
Autor Wiadomość
Maciek. 
witamy nowego


Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 4
Skąd: Solec Kujawski
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 14-01-2005, 10:55   Regulacja gażnika tempra 1.6

Witam wszystkich!
Poszukuję materiałów na temat danych regulacyjnych gażnika Weber 32/34 TLDE 24/150, głównie chodzi o wartości uchylenia przepustnicy,itp.
Jeżeli ktoś ma takie inormacje to proszę o pomoc.
Moja włoszka chce mnie pożreć - zaczęła palić 15/17l/100km na gazie no i na benzynie też nie jest lepiej.
_________________
Tempra 1.6 '94
gażnik+gaz
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2005, 16:03   

Zanim zaczniesz coś grzebać przy gaźniku proponuję najpierw zobaczyć w jakim stanie jest filtr powietrza i gazu, świece zapłonowe itd. Potem na analizę spalin i będzie wiadomo coś więcej o stanie układu zasilającego.
Może wystarczy tylko regulacja lpg i gażnika, ale bez analizatora wszelkie dłubanie przy gaźniku i lpg na dluższą metę nie ma sensu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-01-2005, 21:43   

Jesli tyle pali ci w miescie to chyba nic z tym nie zrobisz.
Moja biala bestai :evil: zre w miescie ok. 15 literkow i za cholere nie moge tego zredukowac.
Fakt ze jezdze na krotkich trasach wiec przestalem z nia "walczyc: :D
     assistance   Moneta
 
 
Jarek (SQ1EUO) 



Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2005
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-01-2005, 21:51   

Emf napisał/a:
Jesli tyle pali ci w miescie to chyba nic z tym nie zrobisz.
Moja biala bestai :evil: zre w miescie ok. 15 literkow i za cholere nie moge tego zredukowac.
Fakt ze jezdze na krotkich trasach wiec przestalem z nia "walczyc: :D


Moja gazu pali po miescie max. 11,5 litra/ 100 km., benzyny do 10 l / 100km maxymalnie. Moim zdaniem musisz cos miec z regulacja nie tak.
_________________
(.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)

(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......)
  
 
 
Maciek. 
witamy nowego


Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 4
Skąd: Solec Kujawski
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-01-2005, 20:24   

Dzięki za rady.Wymieniłem filtr powietrza, świece, przewody, podstawę pod gażnikiem, przed zimą zauważyłem że długo sie nagrzewa, wymieniłem termostat ( był żeczywiście walnięty), wcześniej były regulowane zawory. i nic. Po sprawdzeniu spalin wyszłu niewielkie przekroczenia, no i postanowiłem sprawdzic cisnienie w cylindrach. Okazało się ,że na pierwszym tłoku ma tylko 5 Mpa, czyli problem jest już umiejscowiony i czeka mnie niezły wydatek :? Wg mojej wiedzy może to być wypalony zawór, albo coś z tłokiem i pierścieniami ( oby to pierwsze z dwojga złego...chociaż..? ).
Może ktoś z Was już naprawiał głowicę i oriętuje się w szczegółach i kosztach , bo mam zamiar auto odstawić do mechanika i nie wiem jaka cena jest akceptowalna.
Forsy nigdy za wiele, tymbardziej ,że na dniach spodziewam się syna :P no i posypią się wydatki. #-o
Pozdrowienia dla wszystkich
Sory że tak póżno odpowiadam, lecz z netu na razie korzystam gościnnie.
_________________
Tempra 1.6 '94
gażnik+gaz
  
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-01-2005, 21:47   

Jak sprawdzic to cisnienie, tzn. do jakiego mechanika z jakim sprzetem mam podjechac bo rozumiem ze na "komputerze" to nie wyjdzie.
Ostatnio mam pewien szkopul mianowicie na wolnych obrotach po duzym rozgrzaniu auta zapala mi sie i gasnie kontrolka oleju (tylko na gazie na paliwku nie).
Na poczatku o malo nie osiwialem ze strachu bo bylo to w trasie.
Zadzwonilem do znajomego mechanika ktory mi powiedzial ze to jest wina za niskich obrotow na jalowym biegu i ze mial juz auta gdzie efekt byl ten sam.
Wolalbym jednak strzelic badanko cisnienia bo w takim wypadku im wczesniej tym lepiej zeby mi sie silnik nie rozlecial.
A spalanie mam wlasnie kosmiczne i do tego nie dogrzewa mi sie silnik.
Dajcie znac jak to wyglada i o ile zbiednieje.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-01-2005, 23:07   

Ja robiłem głowicę ale zakładałem sam więc koszty naprawy miałem niewielke.

O ile pamiętam 1.5 roku tamu planowanie 35 zł i od gniazda 17 zł za robociznę. Części były w różnych cenach.

Jeśli zapalisz rano, a autko kopci to uszczelniacze.

Jeśli sprawdzasz ciśnienie i powiedzmy wychodzi ci 5 atm więc albo głowica albo pierścienie. Wtedy wlej do cylindra troszkę oleju tak aby rozlał się po całym denku tłoka i sprawdź ciśnienie jeszcze raz. Jeśli to pierścionki to olej trochę uszczelni i powinny wyjść większe wskazania jeśli nic się nie zmieniło to głowica puszcza.
     assistance   Moneta
 
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2005, 23:35   

Emf napisał/a:
Jesli tyle pali ci w miescie to chyba nic z tym nie zrobisz.
Moja biala bestai :evil: zre w miescie ok. 15 literkow i za cholere nie moge tego zredukowac.
Fakt ze jezdze na krotkich trasach wiec przestalem z nia "walczyc: :D
Tak sobie przegladam posty i czyam u mnie tez wystepuje problem ze spalaniem gazy 15l to jest norma bylem na regulacji i nic teraz biore sie za wymiane kabli swiec kopulki i palca moze pomoze.Dodam ze benzynki pali mi 10 ,jeze w krotkich trasach przewaznie po miescie i lubie trzymac gaz przy podlodze;]oczywiscie moj silnik to 1.6 gaznik tak jak twoj :]
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
Maciek. 
witamy nowego


Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 4
Skąd: Solec Kujawski
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-01-2005, 11:26   

Maciek napisał/a:
.Wymieniłem filtr powietrza, świece, przewody, podstawę pod gażnikiem, przed zimą zauważyłem że długo sie nagrzewa, wymieniłem termostat ( był żeczywiście walnięty), wcześniej były regulowane zawory. i nic. Po sprawdzeniu spalin wyszłu niewielkie przekroczenia, no i postanowiłem sprawdzic cisnienie w cylindrach. Okazało się ,że na pierwszym tłoku ma tylko 5 Mpa, czyli problem jest już umiejscowiony .

Zaprowadziłem auto do warsztatu i żeczywiście po zdjęciu głowicy okazało się, że zawór wydechowy pierwszego cylindra jest wypalony.Wymiana zaworu, naprawa pozostałych, wymiana uszczelniaczy zaworów, docieranie , regulacja luzów , oczywiście nowe uszczelki i temperka gotowa.Mechanik dokonał regulacji instalacji gazowej i gażnika. Auto było unieruchomione 1,5 dnia. Koszt takiej naprawy: 120 zł części i 350 zł robocizna..Czy to dużo?-nie wiem, wiem na pewno,że sam bym tego nie zrobił bo nie mam ku temu warunków.
Silnik pracuje równomiernie o wiele ciszej , zauważyłem wzrost mocy. Teraz sprawdzę ile pali gazu i mam nadzieję , że to koniec problemów. :D
_________________
Tempra 1.6 '94
gażnik+gaz
  
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2005, 22:15   

Wczoraj przeprowadziłem regulacje gażnika w ASO w Żorach .Obawiałem się że bedzie trzeba wymienic podstawe pod gażnik,bo jest od nowośći.Na szczęście wystarczyła sama regulacja, koszt 70.13 zł.Wreszcie silnik pracuje jak należy ,poprzedni mechanik nie dał sobie z tym rady,tylko jeszcze bardziej mi go rozregulował.
oto wyniki analizatora spalin

CO-0,19%
CO2-13,72%
HC-210 PPM
O2-2,33%
NO-0PPM
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load