|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regulacja gażnika tempra 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
Maciek.
witamy nowego
Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 4 Skąd: Solec Kujawski
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 10:55 Regulacja gażnika tempra 1.6
|
|
|
Witam wszystkich!
Poszukuję materiałów na temat danych regulacyjnych gażnika Weber 32/34 TLDE 24/150, głównie chodzi o wartości uchylenia przepustnicy,itp.
Jeżeli ktoś ma takie inormacje to proszę o pomoc.
Moja włoszka chce mnie pożreć - zaczęła palić 15/17l/100km na gazie no i na benzynie też nie jest lepiej. |
_________________ Tempra 1.6 '94
gażnik+gaz |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-01-2005, 16:03
|
|
|
Zanim zaczniesz coś grzebać przy gaźniku proponuję najpierw zobaczyć w jakim stanie jest filtr powietrza i gazu, świece zapłonowe itd. Potem na analizę spalin i będzie wiadomo coś więcej o stanie układu zasilającego.
Może wystarczy tylko regulacja lpg i gażnika, ale bez analizatora wszelkie dłubanie przy gaźniku i lpg na dluższą metę nie ma sensu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-01-2005, 21:43
|
|
|
Jesli tyle pali ci w miescie to chyba nic z tym nie zrobisz.
Moja biala bestai zre w miescie ok. 15 literkow i za cholere nie moge tego zredukowac.
Fakt ze jezdze na krotkich trasach wiec przestalem z nia "walczyc: |
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-01-2005, 21:51
|
|
|
Emf napisał/a: | Jesli tyle pali ci w miescie to chyba nic z tym nie zrobisz.
Moja biala bestai zre w miescie ok. 15 literkow i za cholere nie moge tego zredukowac.
Fakt ze jezdze na krotkich trasach wiec przestalem z nia "walczyc: |
Moja gazu pali po miescie max. 11,5 litra/ 100 km., benzyny do 10 l / 100km maxymalnie. Moim zdaniem musisz cos miec z regulacja nie tak. |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
Maciek.
witamy nowego
Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 4 Skąd: Solec Kujawski
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 20:24
|
|
|
Dzięki za rady.Wymieniłem filtr powietrza, świece, przewody, podstawę pod gażnikiem, przed zimą zauważyłem że długo sie nagrzewa, wymieniłem termostat ( był żeczywiście walnięty), wcześniej były regulowane zawory. i nic. Po sprawdzeniu spalin wyszłu niewielkie przekroczenia, no i postanowiłem sprawdzic cisnienie w cylindrach. Okazało się ,że na pierwszym tłoku ma tylko 5 Mpa, czyli problem jest już umiejscowiony i czeka mnie niezły wydatek Wg mojej wiedzy może to być wypalony zawór, albo coś z tłokiem i pierścieniami ( oby to pierwsze z dwojga złego...chociaż..? ).
Może ktoś z Was już naprawiał głowicę i oriętuje się w szczegółach i kosztach , bo mam zamiar auto odstawić do mechanika i nie wiem jaka cena jest akceptowalna.
Forsy nigdy za wiele, tymbardziej ,że na dniach spodziewam się syna no i posypią się wydatki.
Pozdrowienia dla wszystkich
Sory że tak póżno odpowiadam, lecz z netu na razie korzystam gościnnie. |
_________________ Tempra 1.6 '94
gażnik+gaz |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-01-2005, 21:47
|
|
|
Jak sprawdzic to cisnienie, tzn. do jakiego mechanika z jakim sprzetem mam podjechac bo rozumiem ze na "komputerze" to nie wyjdzie.
Ostatnio mam pewien szkopul mianowicie na wolnych obrotach po duzym rozgrzaniu auta zapala mi sie i gasnie kontrolka oleju (tylko na gazie na paliwku nie).
Na poczatku o malo nie osiwialem ze strachu bo bylo to w trasie.
Zadzwonilem do znajomego mechanika ktory mi powiedzial ze to jest wina za niskich obrotow na jalowym biegu i ze mial juz auta gdzie efekt byl ten sam.
Wolalbym jednak strzelic badanko cisnienia bo w takim wypadku im wczesniej tym lepiej zeby mi sie silnik nie rozlecial.
A spalanie mam wlasnie kosmiczne i do tego nie dogrzewa mi sie silnik.
Dajcie znac jak to wyglada i o ile zbiednieje. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 23:07
|
|
|
Ja robiłem głowicę ale zakładałem sam więc koszty naprawy miałem niewielke.
O ile pamiętam 1.5 roku tamu planowanie 35 zł i od gniazda 17 zł za robociznę. Części były w różnych cenach.
Jeśli zapalisz rano, a autko kopci to uszczelniacze.
Jeśli sprawdzasz ciśnienie i powiedzmy wychodzi ci 5 atm więc albo głowica albo pierścienie. Wtedy wlej do cylindra troszkę oleju tak aby rozlał się po całym denku tłoka i sprawdź ciśnienie jeszcze raz. Jeśli to pierścionki to olej trochę uszczelni i powinny wyjść większe wskazania jeśli nic się nie zmieniło to głowica puszcza. |
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2005, 23:35
|
|
|
Emf napisał/a: | Jesli tyle pali ci w miescie to chyba nic z tym nie zrobisz.
Moja biala bestai zre w miescie ok. 15 literkow i za cholere nie moge tego zredukowac.
Fakt ze jezdze na krotkich trasach wiec przestalem z nia "walczyc: | Tak sobie przegladam posty i czyam u mnie tez wystepuje problem ze spalaniem gazy 15l to jest norma bylem na regulacji i nic teraz biore sie za wymiane kabli swiec kopulki i palca moze pomoze.Dodam ze benzynki pali mi 10 ,jeze w krotkich trasach przewaznie po miescie i lubie trzymac gaz przy podlodze;]oczywiscie moj silnik to 1.6 gaznik tak jak twoj :] |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
Maciek.
witamy nowego
Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 4 Skąd: Solec Kujawski
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-01-2005, 11:26
|
|
|
Maciek napisał/a: | .Wymieniłem filtr powietrza, świece, przewody, podstawę pod gażnikiem, przed zimą zauważyłem że długo sie nagrzewa, wymieniłem termostat ( był żeczywiście walnięty), wcześniej były regulowane zawory. i nic. Po sprawdzeniu spalin wyszłu niewielkie przekroczenia, no i postanowiłem sprawdzic cisnienie w cylindrach. Okazało się ,że na pierwszym tłoku ma tylko 5 Mpa, czyli problem jest już umiejscowiony . |
Zaprowadziłem auto do warsztatu i żeczywiście po zdjęciu głowicy okazało się, że zawór wydechowy pierwszego cylindra jest wypalony.Wymiana zaworu, naprawa pozostałych, wymiana uszczelniaczy zaworów, docieranie , regulacja luzów , oczywiście nowe uszczelki i temperka gotowa.Mechanik dokonał regulacji instalacji gazowej i gażnika. Auto było unieruchomione 1,5 dnia. Koszt takiej naprawy: 120 zł części i 350 zł robocizna..Czy to dużo?-nie wiem, wiem na pewno,że sam bym tego nie zrobił bo nie mam ku temu warunków.
Silnik pracuje równomiernie o wiele ciszej , zauważyłem wzrost mocy. Teraz sprawdzę ile pali gazu i mam nadzieję , że to koniec problemów. |
_________________ Tempra 1.6 '94
gażnik+gaz |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-02-2005, 22:15
|
|
|
Wczoraj przeprowadziłem regulacje gażnika w ASO w Żorach .Obawiałem się że bedzie trzeba wymienic podstawe pod gażnik,bo jest od nowośći.Na szczęście wystarczyła sama regulacja, koszt 70.13 zł.Wreszcie silnik pracuje jak należy ,poprzedni mechanik nie dał sobie z tym rady,tylko jeszcze bardziej mi go rozregulował.
oto wyniki analizatora spalin
CO-0,19%
CO2-13,72%
HC-210 PPM
O2-2,33%
NO-0PPM |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|