Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwna praca hamulców ?
Autor Wiadomość
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 22-01-2007, 14:22   dziwna praca hamulców ?

Witam mam czasami problem gdy czesto hamuje z dużych predkosci to po jakims czasie hamulce mi słabna moge wcisnąc pedał do oporu ale efekt bedzie słabszy niz normalnie dziwnie sie to zachowuje a gdy troche ostygna podczas jazdy to hamuja normalnie, ostatnio omal nie poleciałem na skrzyżowaniu na czerwonym :sciana: może mi ktos powiedziec co jest grane płyn sie gotuje czy klocki sa takie o dupe :?: rozbic mam hamulce tarczowe także z tył
  
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-01-2007, 14:31   

1. Kiepski płyn (albo stary),
2. Słabej jakości klocki i/albo tarcze,
3. Pompa (lub serwo hamulców) kończy swój żywot.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2007, 14:38   Re: dziwna praca hamulców ?

lisvegas napisał/a:
Witam mam czasami problem gdy czesto hamuje z dużych predkosci to po jakims czasie hamulce mi słabna moge wcisnąc pedał do oporu ale efekt bedzie słabszy niz normalnie dziwnie sie to zachowuje a gdy troche ostygna podczas jazdy to hamuja normalnie, ostatnio omal nie poleciałem na skrzyżowaniu na czerwonym :sciana: może mi ktos powiedziec co jest grane płyn sie gotuje czy klocki sa takie o dupe :?: rozbic mam hamulce tarczowe także z tył

To jest normalny objaw . Możesz spróbować wymienić płyn hamulcowy , na jakikolwiek w klasie DOT 4 . Trochę pewnie pomoże .
Natomiast rada jest taka : bez względu na prędkość z jaką jedziesz - naucz się hamować silnikiem ! Nie jest to żadne odkrycie - tak się hamuje we wszystkich dyscyplinach sportów motorowych , oraz wśród mieszkańców wysokich gór . Spróbowałbyś zjechać z którejś z alpejskich przełęczy hamujac tylko hamulcami ... - Dla takich "kierowców" co kawałek są przygotowane na poboczu albo kupy piachu , albo wyprofilowane w przeciwną stronę - przeciw-stoki !
     assistance
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-01-2007, 14:57   

Plyn hamulcowy do wymiany
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-01-2007, 18:31   

płyn to jedno,ale jak jesteś bliski palenia klocków (misię kiedyś udało przekonać :badgrin: ) to też słabiej hamują; fakt - hamuj dodatkowo silnikiem,pod koniec samymi hamulcami tylko;a tak poza tym jak masz klocki do D i/lub jużje spaliłeś raz porządnie i/lub są na wykończeniu (pawie zużyte) to tym bardziej - im więcej w/w czynników tym bardziej to odczujesz;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2007, 10:30   

Chyba słyszeliscie o tak zwanym faddingu (zanik skuteczności hamowania przy nagrzanych hamulcach), w Tipo 1,4 i 1,6 sa hamulce dobrze działające ale przy przecietnej jeździe, przy ostrych hamowaniach z wiekszych prędkości najzwyczajniej w swiecie nie dają rady... to sa zwykłe hamulce do zwykłej jazdy...mój kumpel bardzo dokładnie temat przerabiał w seicento sporting, generalnie majacy te same hamulce co tipo1,4 i 1,6, gdzie po zamontowaniu silnika 1,2 okazało sie że każde ostre hamowanie tak z 180 np konczy się nerwowym oczekiwaniem że chyba jednak nie wyhamuje, po zamontowaniu kompletnego układu hamulcowego z Uno turbo problem zniknął( 4 tarcze , przednie wentylowane większa pompa i serwo) te hamulce były poprostu przystosowane do lepszych osiągów potrafiły odprowadzić te ogromne masy ciepła wytwarzane podczas ostrego hamowania...ot i tyle zmiana płynu i klocków raczej nie wiele pomoże .... :)
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-03-2007, 23:54   

schab napisał/a:

To jest normalny objaw . Możesz spróbować wymienić płyn hamulcowy , na jakikolwiek w klasie DOT 4 . Trochę pewnie pomoże .
Natomiast rada jest taka : bez względu na prędkość z jaką jedziesz - naucz się hamować silnikiem ! Nie jest to żadne odkrycie - tak się hamuje we wszystkich dyscyplinach sportów motorowych , oraz wśród mieszkańców wysokich gór . Spróbowałbyś zjechać z którejś z alpejskich przełęczy hamujac tylko hamulcami ... - Dla takich "kierowców" co kawałek są przygotowane na poboczu albo kupy piachu , albo wyprofilowane w przeciwną stronę - przeciw-stoki !
moto77 napisał/a:
Chyba słyszeliscie o tak zwanym faddingu (zanik skuteczności hamowania przy nagrzanych hamulcach), w Tipo 1,4 i 1,6 sa hamulce dobrze działające ale przy przecietnej jeździe, przy ostrych hamowaniach z wiekszych prędkości najzwyczajniej w swiecie nie dają rady... to sa zwykłe hamulce do zwykłej jazdy...mój kumpel bardzo dokładnie temat przerabiał w seicento sporting, generalnie majacy te same hamulce co tipo1,4 i 1,6, gdzie po zamontowaniu silnika 1,2 okazało sie że każde ostre hamowanie tak z 180 np konczy się nerwowym oczekiwaniem że chyba jednak nie wyhamuje, po zamontowaniu kompletnego układu hamulcowego z Uno turbo problem zniknął( 4 tarcze , przednie wentylowane większa pompa i serwo) te hamulce były poprostu przystosowane do lepszych osiągów potrafiły odprowadzić te ogromne masy ciepła wytwarzane podczas ostrego hamowania...ot i tyle zmiana płynu i klocków raczej nie wiele pomoże ....
ŚWIĘTE SŁOWA.......nic dodać nic ująć..ot co :bravooo:
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
Tomala 
witamy nowego



Wiek: 40
Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 8
Skąd: Rawa Mazowiecka
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-09-2007, 00:06   

witam wiem ze temat sie juz dawno skonczył ale własnie mam taki objaw jak kolega tu pisał czyli po jakims czasie hamulce słabna i mozna pedał wcisnac w podłoge. wyczytałem tu ze to moze być stary płyn hamulcowy a jak go wymienic zeby nie zapowietrzyć pompy?
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-09-2007, 08:18   

Tomala, nie da się wymienić płynu tak żeby pompy nie zapowietrzyć. No chyba ze masz duzo płynu to możesz lać do zbiorniczka i spuszczać przy kołach do momentu az czysty płyn wyleci, tylko czy to ma sens ? Chyba lepiej jednak spuscić a później wlać świerzy. Pompa bez problemu wypcha powietrze.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 14-09-2007, 09:44   

Witam
Niedawno miałem podobne objawy. Przy lekkim naciskaniu pedału hamulca po chwili zaczynał robić się miękki, po czym zjeżdzał do samej podłogi i nie było hamowania.
Kupiłem nową pompę i wymieniłem płyn na nowy, zwykły DOT3. Od tego czasu mam spokój.
Jeśli chodzi o zakup pompy polecam znany portal aukcyjny i sprzedającego MagnetiMarelli lub MMarelli (nie pamiętam). Cena za pompę ok 90zł w porównaniu do 130zł w sklepie. Pompa firmy Samco.
  
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 13:05   

witam
ostatnio pękł mi (ze starości) przewód hamulcowy tylnego lewego koła wymieniłem przewód odpowietrzyłem wszystkie koła i teraz tylne hamulce działają wcześniej niż przednie w poniedziałek będę wymieniał tarcze i klocki przewody pewnie też. ale dlaczego tak się stało :?:
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-03-2008, 13:09   

pewnie przód jest zapowietrzony
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2008, 10:40   

panowie dziś dzwoniłem do pana w sklepie o klocki hamulcowe do mojego tipo i mi powiedział że są dwa modele mówił jakieś numery 151 i 156 nie wiem o co mu chodziło to chyba koncówka numeru katalogowego i teraz nie wiem jakie są do mojego tipo ?? auto do soboty mi cały czas potrzebne i teraz nie rozbiore wiecie coś na ten temat ??
     assistance   Moneta
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-03-2008, 11:28   

Troszkę się różniły kształtem. Najlepiej wyciągnąć stary i pokazać.
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
krzycho00 



Wiek: 39
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 189
Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2008, 18:46   

witam
wymieniłem tarcze i klocki z przodu odpowietrzyłem wszystkie koła w kolejności od najdalszego do najbliższego a mimo to nadal mam wrażenie że tył łapie wcześcniej niż przód a pedał jest dość miękki czyżby pompa kwalifikowała się do wymiany ??
     assistance   Moneta
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-03-2008, 20:34   

Mam dokładnie tak samo. Nie mam pojęcia czy tak ma być czy nie. We wcześniejszym temacie pisano odnośnie mocniejszego tyłu że jest to związane z korektorem siły hamowania, który znajduje się pomiędzy tylnimi kołami. Zobacz temat "hamulce - wydruk po przeglądzie" czy coś takiego.
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 20-06-2008, 14:15   

po doświadczeniach powiem tyle chujo..wy był płyn stary i lipne klocki teraz jak hamuje to zbieram szczękę z kierownicy raicam klocki idealne dla emerytów :D a żeby nie było przyczyną również jest pompa ostatni jej żywot i drobne nieszczelności w układzie tak jak było to pisane dużo wyżej :D
  
 
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-06-2010, 13:44   

chciałem zapytać o taka sprawę ostatnio zdarzyło mi sie hamować z większej prędkości tak kolo 140 km/h i przy takim hamowaniu mialem uczucie jak by okładziny sie kończyły i tarły blacha o blache klocki sa nowe maja moze 2 tygodnie z tyl chyba tez jest ok z rok temu bylo zagadane, auto zatrzymalo sie bez problemu tylko chodzi mi wlansie o to dziwne uczucie
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-06-2010, 15:46   

kkocurekk napisał/a:
chciałem zapytać o taka sprawę ostatnio zdarzyło mi sie hamować z większej prędkości tak kolo 140 km/h i przy takim hamowaniu mialem uczucie jak by okładziny sie kończyły i tarły blacha o blache klocki sa nowe maja moze 2 tygodnie z tyl chyba tez jest ok z rok temu bylo zagadane, auto zatrzymalo sie bez problemu tylko chodzi mi wlansie o to dziwne uczucie

Odkręcić koło i zobaczyć na własne oczy, nie zajmuje dużo. Ewentualnie "wyje" już ogranicznik klocków(takie coś zamiast kontrolki na desce i być może powoduje taki efekt kończących się klocków).
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-06-2010, 22:03   

Guzik, klocki sa nowe!!!!! wiec to odpada a po za tym przy hamowaniu np ze 100 juz tego nie ma zaznaczam ze to bylo ostre hamowanie za 140 nie z piskiem opon ale dosc ostre
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-06-2010, 05:12   

kkocurekk napisał/a:
Guzik, klocki sa nowe!!!!! wiec to odpada a po za tym przy hamowaniu np ze 100 juz tego nie ma zaznaczam ze to bylo ostre hamowanie za 140 nie z piskiem opon ale dosc ostre
dobrze :lalala: bardzo dobrze... czyli nie czytał informacji napisanej jak byk w ulotce na klockach że unikać kategorycznie ostrzejszego hamowania przez okres układania się klocków (w zależności od producenta) między 200 a 500km --> przy czym to ma być 200-500km normalnego hamowania, a nie zrobione na autostradzie gdzie ani razu się hamulca nie dotknęło :D Klocek mu si się spasować z tarczą i to w sposób delikatny, nie brutalny gdyż istnieje ryzyko uszkodzenia tarczy/klocka. U mnie przez pierwszy dzień hamowało tylko połową klocka bardzo dobrze to było widać po deszczu gdzie tylko cześć tarczy ładnie lśniła reszta szara, na następny dzień już cały, choć i tak hamulce były dość słabe i tak 2-3 dni pod koniec tygodnia robiąc rzeczywiście te 200km w mieści hamulce działały poprawnie.

P.S:
Dla świętego spokoju sprawdź jeszcze stan płynu hamulcowego, możesz odpowietrzyć układ, no i odtłuść sobie tracze hamulcowe np. jakimś rozpuszczalnikiem. Ja zawsze to robię przy wymienię klocków, zresztą w każdym pudełeczku z klockami jakie miałem nie ważne jakiej firmy było zlecenie by przy montażu nowych klocków wyczyścić tarcze i powiem ci coś w tym jest, bo mimo iż wygląda ona na czystą - czytaj świeci się, to po przejechaniu palcem zostaje ci czarny osad i ślizga się po niej jak po lodzie zaś po odtłuszczeniu już nie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
kkocurekk 



Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 124
Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-06-2010, 08:32   

no o tym slyszalem na klockach zrobilem juz na pewno ponad 200 km do momentu tego hamowania:) a bylo to hamowanie awaryjne bo byl korek przy zjezdzie z A4 w Szarowie i musielm:) ale kiedys juz mi sie zdarzylo tak hamowac jeszcze na starych klockach i bylo o samo myslalem ze po wymianie ustapi
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load