|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alfa Romeo 146 |
Autor |
Wiadomość |
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 01:06 Alfa Romeo 146
|
|
|
Witam
Znalazłem w końcu odrobinę czasu więc rozpiszę się tutaj trochę o mojej maszynie. Jestem szczęśliwym posiadaczem Alfy Romeo 146 z silnikiem benzynowym DOHC (dwa wałki), o pojemności 1370cm sześciennych, mocy 103 KM, wykonanym w technologi Twin Spark (dwie świece na cylinder, główna i dopalająca), z głowicą 16-sto zaworową i czterema cylindrami ułożonymi w rzędzie.
Auto zjechało z taśmy w listopadzie 1997 roku. Zostało zakupione w niemieckim salonie i przede mną posiadało 3 właścicieli, którzy nabili mi na licznik 150 tys. kilometrów. Alfa póki co wymaga wkładu finansowego. Do takiego stanu doprowadzili ją poprzedni właściciele. Do wymiany pozostały mi jeszcze: amortyzatory przód, lewy drążek, przepływomierz, regulator zmiennych faz rozrządu, kompletny rozrząd. Jak do tej pory wymieniłem już: akumulator, sondę lambda, przewody WN (ciekawostka - koszt przewodów NGK 300 PLN), świece (400 PLN), pokrywę zaworów wraz z uszczelką (oryginalna była pęknięta), filtr powietrza, filtr oleju i olej. Belle posiadam od lipca 2009 roku i jak dotąd nic złego (co nie wynikałoby ze znanego mi stanu technicznego) się z nią nie dzieje. Wiem jednak, że posiadając auto tej marki znajduję się w grupie podwyższonego ryzyka. W przypadku tego modelu na to ryzyko głównie wpływa: często pękający pasek rozrządu (zalecana wymiana co 60 tys. km), częste awarie wariatora i szybko zużywające się zawieszenie (w polskich warunkach).
Jeśli chodzi o moje odczucia z użytkowania tego auta to powiem tak: widać w nim dużą ingerencje Fiata. Moje wcześniejsze auto to właśnie Fiat, a dokładnie Tempra z silnikiem 1,6 kat z monowtryskiem Bosch'a więc miałem porównanie. Nie chodzi mi tu o takie rzeczy jak manetki przy kierownicy czy dźwignia zmiany biegów, bo to akurat nie jest takie złe. Najgorszym (jak dla mnie) mankamentem aut koncernu Fiata z tamtych lat są wysokie siedzenia. Miałem to w Temperówce i mam to w Alfie. Fotel ma regulowaną wysokość ale nawet w najniższej pozycji jest dla mnie za wysoki. Miałem przyjemność zasiąść za kierownicą jednej z ostatnich Alf produkowanych w 100% przez koncern z Mediolanu i od razu można było poczuć różnicę. Mówię o modelu 33, w którym poczułem się jakbym siedział na podłodze. Auto ma obniżone zawieszenie więc prowadzi się pewnie (prowadziłoby się jeszcze pewniej gdyby siedziało się niżej). Wchodzenie w zakręty z dużą prędkością i wychodzenie z zakrętów z jeszcze większą wpływa bardzo korzystnie na moje samopoczucie. Jak już wspomniałem zawieszenie jest obniżone, a co za tym idzie, jest także usztywnione, co na naszych pięknych, polskich drogach daje się we znaki. Powiem szczerze, że zdążyłem się już przyzwyczaić do trzepania całym autem przez 90% pokonywanej przeze mnie drogi. Skutecznie wynagradzają mi to te wspomniane wyżej szykany . Jeśli chodzi o hamulce i prace tego układu to muszę powiedzieć, że całość spisuje się bardzo dobrze. Układ reaguje właściwie i skutecznie zmniejsza prędkość pojazdu nawet w jej górnych granicach. Na wspomnienie zasługuje również układ kierowniczy. Wspomaganie sprawia, że kierownicą można kręcić najmniejszym palcem u nogi To, że wspomaganie w Alfie jest naprawdę mocne odczuć mogę, gdy przesiadam się do Audi. Przez pierwszych parę chwil mam wrażenie, że wspomaganie w avancie nie działa. Chciałbym jeszcze opisać pracę jednostki napędowej. Silnik lubi wysokie, a nawet bardzo wysokie obroty i można to od razu odczuć. Żeby jeździć z bananem na buzi, nie można schodzić z obrotami poniżej 3500 obrotów, co oczywiście sporo kosztuje. Dzieje się tak m.in. dlatego, że auto to, mimo dużej, jak na pojemność 1.4 mocy, ma słaby maksymalny moment obrotowy wynoszący 124 Nm. Skutkuje to tym, że spalam w mieście około 11 litrów bezołowiowej 95-tki na 100 km. Ostatnim tematem użytkowym, o którym chciałbym wspomnieć jest wnętrze. Materiały oceniam na średniej jakość (chociaż w moim egzemplarzu i tak są "te lepsze"). Auto wewnątrz jest obszerne (jak na compact) i przez wspomniane wyżej wysokie siedzenia, wygodne. Do minusów należy zaliczyć słabą wentylacje co jest denerwujące zwłaszcza zimą.
Alfa wyposażona jest w:
- ABS;
- klimatyzację;
- elektrycznie opuszczane szyby;
- elektrycznie sterowane lusterka z podgrzewaniem;
- wspomaganie kierownicy;
- centralny zamek obsługiwany z pilota;
- skórzaną tapicerkę;
- kod pin w kluczyku;
- 2 x airbag;
- seryjne audio 6 głośników
i to chyba wszystko z ważniejszych rzeczy.
W planach mam:
- postawienie furaka na 16" felach w kolorze czarnym;
- odnowienie koloru rosso;
- przyciemnienie szyb;
- zamontowanie stosownego do belli audio;
- dopracowanie składu mieszanki paliwa tak by osiągnąć minimalny kąt wyprzedzenia zapłonu za pomocą czujnika spalania stukowego poprzez podniesienie liczby oktan;
- wymiana filtra powietrza na K&N;
- wymiana układu wydechowego na bardziej agresywny;
- może jakiś ładny malunek przez całe auto... zobaczymy
Na temat aut, tego czy innego, mógłbym rozpisywać się godzinami ale kto to będzie czytał więc kończę. Pozdrawiam wszystkich, którzy dobrnęli do tego zdania.
|
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 01:18
|
|
|
Skopek, Super autko powodzenia i bez awaryjnej jazdy czytałem ten temat na alfaclubie badz alfacholikach nie pamietam |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 01:20
|
|
|
albert1991, twoje też nie najgorsze |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 01:30
|
|
|
Skopek, hehe czerwona juz jest w groszkach rozebrana a nad zielona prowadze ostra reanimacje i juz raczej zostanie w rodzinie do konca bo nie bedzie mi opłacało jej sprzedac miałem ja sprzedac ale jednak reanimacja nowy silnik nowy zawias nowe cheble cała do malowania |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 01:33
|
|
|
To ambitnie. Życzę szczęścia w takim razie. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 01:40
|
|
|
Skopek napisał/a: | Wspomaganie sprawia, że kierownicą można kręcić najmniejszym palcem u nogi To, że wspomaganie w Alfie jest naprawdę mocne odczuć mogę, gdy przesiadam się do Audi. Przez pierwszych parę chwil mam wrażenie, że wspomaganie w avancie nie działa. | mocne wspomaganie jest dobre podczas parkingowych wojaży,podczas wiekszych predkości mniej zgubne jest "twardsze" wspomaganie... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 01:44
|
|
|
Powiem ci, że wraz ze wzrostem prędkości rośnie siła jakiej muszę użyć aby ruszyć kierownicą. Przekonałem się o tym tak naprawdę dopiero dzisiaj przy testowaniu Vmax na odcinku A4 Krzywa - Legnica. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 06:27
|
|
|
Oooooo TSik, dbaj o oliwe wymiany max co 10tys km no i nie kręć na zimno, pożyje i wariator i dół silnika dłużej ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2010, 09:51
|
|
|
no i nastepna opinia posiadacza a nie 'sluchacza' ! a tak strasznie ludzie narzekaja 'nei kupuja alfy bo sie psuje' .. wszak miliony uzytkownikow gulfow nie moze sie mylic sam mam chrpake na 145 i pewnie dopne swego i zakupie cos takiego |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 11:21
|
|
|
Stivi napisał/a: | sam mam chrpake na 145 i pewnie dopne swego i zakupie cos takiego | ale tylko z koniczynką |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 11:23
|
|
|
Takie 2.0 155KM w aucie wielkości Tipo - pozazdrościć. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-02-2010, 11:27
|
|
|
ego napisał/a: | Stivi napisał/a: | sam mam chrpake na 145 i pewnie dopne swego i zakupie cos takiego | ale tylko z koniczynką |
raczej tak ale 1.7 16stka boxera tez bym nie pogardzil |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 12:03
|
|
|
masz alfę od lipca i jeszcze rozrządu nie zrobiłeś odważnie...
ładna jest |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 15:23
|
|
|
Wiem, że odważnie ale jak będę brał się za rozrząd to i od razu wariator no i pompa wody, a to w sumie ładny wydatek. Mam nadzieje, że wytrzyma aż uzbieram. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-02-2010, 17:59
|
|
|
No kolego prezentuje sie zacnie |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Alfista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 162 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2010, 08:53
|
|
|
zmien ten rozrząd bo widze ze chyba nie docierają do ciebie koszta tsa po kolizji...
alfa ladna tez kiedys taką miałem tylko ze czarną, brakuje tylko jej lotki z juniora z tyłu bo to podstawa w 146 zaraz bedzie miala inny charakter |
|
|
|
|
matias
Wiek: 33 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 01:23
|
|
|
śliczna jest ta twoja Alfa .Taka stylowa...widać ze wkładasz w nią dużo pasji i serca .Ogólnie jest to dowód na to że jesto auto bez awaryjne pod warunkiem bieżących napraw eksplatacyjnych.Ogólnie tylko dopowiem (wiem będę nudny) ale chociaż skontroluj pasek od rozrządu czy ząbki nie są mocno wytarte.Bo osobiście znam ból gdy strzeli rozrząd |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 15:04
|
|
|
Dzięki wszystkim za opinie. Na pasek patrzyłem jednak bardzo ciężko jest ocenić jego stan tak wizualnie. Musi wytrzymać, nie ma innej opcji. |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-02-2010, 15:07
|
|
|
Skopek napisał/a: | Dzięki wszystkim za opinie. Na pasek patrzyłem jednak bardzo ciężko jest ocenić jego stan tak wizualnie. Musi wytrzymać, nie ma innej opcji. |
przynajmniej do tego czasu oszczedzaj go |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Skopek
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 149 Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 15:09
|
|
|
Oszczędzany jest od czasu zakupu. Póki co nie przekraczam 2,5 tys. obrotów ( szkoda, bo im wyżej tym ładniej mruczy ). |
_________________ "każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 15:23
|
|
|
Skopek, pamietaj o jednym w TSie masz hydraulike w rozrządzie, jak pęknie pasek poza gnącymi się zaworami lecą hydropopychacze. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|