Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MPI] Tipo 1.8ie LPG BLOS
Autor Wiadomość
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-09-2011, 17:00   [MPI] Tipo 1.8ie LPG BLOS

Od jakiegos czasu problem z gasnacym silnikiem nasilal mi sie i aktualnie osiagnal pulap zagrazajacy bezpieczenstwu jazdy. Oto objawy:

1. W czasie jazdy podczas wrzucania na luz/wysprzeglania strzalka obrotomierza schodzi ponizej 1000obr gwaltownie spada na 500 (tyle chyba jest na ograniczniku licznika) a nastpenie gwaltownie sie podnosi i ustabilizowywyuje na ok 750obr czyli wlasciwym pulapie dla obr. biegu jalowego. Podczas jazdy kilkukrotnie wskazowka z tych 500obr sie nie podnosi i silnik gasnie. Dodam jeszcze ze na postoju obr. nie faluja i sa ustabilizowane. Po zgasnieciu silnika, odpala bez problemow.

Co bylo sprawdzone:


- zachowanie na LPG i beznzynie - bez zmian
- Wyczyszczony MAP sensor
- Sprawdzona szczelnosc podcisnien - wszystsko sprawne (czesc przewodow nowa)
- umyty stary silnik krokowy - bez zmian
- reset komputera
- podmieniony na nowy silnik krokowy - bez zmian
- sprawdzona sonda lambda - ok
- odlaczony BLOS (czy aby przypadkiem nie muli) - bez zmian na PB i LPG
- sprawdzona przepustnica- troche nagaru ale bez dramatu.
- kilka miesiecy temu wymieniony CPP.

Co najsmieszniejsze po calkowitym odlaczniu CPP obroty stabilizuja na biegu jalowym na 500obr, a silnik nie gasnie (wlasie wracam z trasy - absolutnie nie gasnie, brak tej "hustawki" po opadnieciu na 500 nie "podbija" na wiecej)


Nasuwa sie teraz konstatacja ze przy odlaczonym CPP komp bierze sobie jakies stale wartosci dla odczytow z CPP i jest lepiej. Wydaje mi sie ze silnik jako calosc nie wchodzi wtedy w tryb awaryjny bo nie czuje dramatycznego zamulenia ani spadku dynamiki.

Jak myslicie co jeszcze sprawdzic samemu bez wizyty na kompie?
Mogl pasc komputer i daje takie objawy?
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Marshall 


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-11-2011, 21:58   

Również proszę o pomoc. Te same objawy :)
  
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-11-2011, 12:28   

Marshall napisał/a:
Również proszę o pomoc. Te same objawy :)


Komputer nie widzi polozenia spoczynkowego przepustnicy, musisz ja wyregulowac sruba regulujaca podparcie oraz sprawdzic z tylu za przepustnica podcisnienia oraz ewentualne nieszczelnosci. Nastepnie czeka cie diagnostyka, twardy reset komputera bo nalapal juz bledow, wszedl w permanentny tryb awaryjny i zapisal sobie bledne wartoscii - tego nie zresetujesz sam tzn. klema w dol i hamulec.

Chwilowo mozesz sie podratowac calkowitym wypieciem TPS'u - nie powinien gasnac.

Jezeli masz gaz, sprawdz czy elektryka odcinajaca wtryskiwacze dziala prawidlowo tzn. kable i przekaznik.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load