|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[MPI] Tipo 1.8ie LPG BLOS |
Autor |
Wiadomość |
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-09-2011, 17:00 [MPI] Tipo 1.8ie LPG BLOS
|
|
|
Od jakiegos czasu problem z gasnacym silnikiem nasilal mi sie i aktualnie osiagnal pulap zagrazajacy bezpieczenstwu jazdy. Oto objawy:
1. W czasie jazdy podczas wrzucania na luz/wysprzeglania strzalka obrotomierza schodzi ponizej 1000obr gwaltownie spada na 500 (tyle chyba jest na ograniczniku licznika) a nastpenie gwaltownie sie podnosi i ustabilizowywyuje na ok 750obr czyli wlasciwym pulapie dla obr. biegu jalowego. Podczas jazdy kilkukrotnie wskazowka z tych 500obr sie nie podnosi i silnik gasnie. Dodam jeszcze ze na postoju obr. nie faluja i sa ustabilizowane. Po zgasnieciu silnika, odpala bez problemow.
Co bylo sprawdzone:
- zachowanie na LPG i beznzynie - bez zmian
- Wyczyszczony MAP sensor
- Sprawdzona szczelnosc podcisnien - wszystsko sprawne (czesc przewodow nowa)
- umyty stary silnik krokowy - bez zmian
- reset komputera
- podmieniony na nowy silnik krokowy - bez zmian
- sprawdzona sonda lambda - ok
- odlaczony BLOS (czy aby przypadkiem nie muli) - bez zmian na PB i LPG
- sprawdzona przepustnica- troche nagaru ale bez dramatu.
- kilka miesiecy temu wymieniony CPP.
Co najsmieszniejsze po calkowitym odlaczniu CPP obroty stabilizuja na biegu jalowym na 500obr, a silnik nie gasnie (wlasie wracam z trasy - absolutnie nie gasnie, brak tej "hustawki" po opadnieciu na 500 nie "podbija" na wiecej)
Nasuwa sie teraz konstatacja ze przy odlaczonym CPP komp bierze sobie jakies stale wartosci dla odczytow z CPP i jest lepiej. Wydaje mi sie ze silnik jako calosc nie wchodzi wtedy w tryb awaryjny bo nie czuje dramatycznego zamulenia ani spadku dynamiki.
Jak myslicie co jeszcze sprawdzic samemu bez wizyty na kompie?
Mogl pasc komputer i daje takie objawy? |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
Marshall
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 11 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2011, 21:58
|
|
|
Również proszę o pomoc. Te same objawy |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-11-2011, 12:28
|
|
|
Marshall napisał/a: | Również proszę o pomoc. Te same objawy |
Komputer nie widzi polozenia spoczynkowego przepustnicy, musisz ja wyregulowac sruba regulujaca podparcie oraz sprawdzic z tylu za przepustnica podcisnienia oraz ewentualne nieszczelnosci. Nastepnie czeka cie diagnostyka, twardy reset komputera bo nalapal juz bledow, wszedl w permanentny tryb awaryjny i zapisal sobie bledne wartoscii - tego nie zresetujesz sam tzn. klema w dol i hamulec.
Chwilowo mozesz sie podratowac calkowitym wypieciem TPS'u - nie powinien gasnac.
Jezeli masz gaz, sprawdz czy elektryka odcinajaca wtryskiwacze dziala prawidlowo tzn. kable i przekaznik. |
_________________ Fabbrica Italiana di Automobili Torino |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|