|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Delta 1.6 i.e |
Autor |
Wiadomość |
NiesfornaDelta
witamy nowego
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Lubin k/Wrocławia
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-03-2012, 18:27 Delta 1.6 i.e
|
|
|
Witam, może wydać wam się to dziwne, że piszę za sprawą Lancii Delty niżeli ze stajni TT ale w sumie silniki te same więc może mnie stąd nie wyrzucicie Na forum Lancii kompletna nostalgia, użytkowników tej marki jest garstka w tym prawie nikt się nie wypowiada...
Opiszę dokładnie mój problem. Lancia odkąd ją nabyłem miała problem ze zbyt niskimi obrotami na zimnym silniku (500-600 obr/min), po zagrzaniu się chodził całkiem przyzwoicie (900-1000 obr/min) mimo to kultura pracy była kiepska i klekotał tak jakby nie palił na jeden cylinder (wykluczyłem problem z WN, wyeliminowałem również problem lewego powietrza o którym wiedziałem przy zakupie auta).
Przyszedł taki dzień, w którym doszedł kolejny problem.Utrzymanie stałych obrotów stało się niemożliwe, chcąc utrzymać np. 3000 obr/min obroty zaczynają falować sinusoidalnie w zakresie 3000-1000 obr/min powyżej 3000 obr/min problem znika. Wczoraj czyściłem bak, strułem się oparami benzyny i dzisiaj się czuję jak bym miał kaca, głowa jak sklep mimo, że nic nie piłem ;P Reasumując - Lewe powietrze usunąłem zakładając nowe uszczelki, bak wyczyściłem, krokowca wymieniłem, kable, świece wymieniłem, czujnik temp. wymieniłem wszystkie styki poczyściłem... Żadnych zmian nawet po odpięciu Cz.Poł.Prz., Cz.Temp, krokowca i sondy. Falowanie i brak mocy nadal pozostało... Ruszam niczym kangur i stałych obrotów też nie utrzymam. Na LPG tego nie ma więc problem z zapłonem się wyklucza. Ja już nie mam sił do tego auta, nie chcę go sprzedawać bo lancia to naprawdę rzadkie na polskich dróżkach auto. |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 09:24
|
|
|
no to ja ci powiem ze moja delta miała podobnie i u mnie pomogła zmiana stacji benzynowej(u mnie bylo tak ze czy zimna czy ciepła nie chciała iść na benzynie i juz) po resecie kompa bylo chwila lepiej i problem wracał zmiana stacji pomogła |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
vanisch
Dołączył: 25 Lis 2011 Posty: 15 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 10:01 Re: Delta 1.6 i.e
|
|
|
NiesfornaDelta napisał/a: | Witam, może wydać wam się to dziwne, że piszę za sprawą Lancii Delty niżeli ze stajni TT ale w sumie silniki te same więc może mnie stąd nie wyrzucicie Na forum Lancii kompletna nostalgia, użytkowników tej marki jest garstka w tym prawie nikt się nie wypowiada...
Opiszę dokładnie mój problem. Lancia odkąd ją nabyłem miała problem ze zbyt niskimi obrotami na zimnym silniku (500-600 obr/min), po zagrzaniu się chodził całkiem przyzwoicie (900-1000 obr/min) mimo to kultura pracy była kiepska i klekotał tak jakby nie palił na jeden cylinder (wykluczyłem problem z WN, wyeliminowałem również problem lewego powietrza o którym wiedziałem przy zakupie auta).
Przyszedł taki dzień, w którym doszedł kolejny problem.Utrzymanie stałych obrotów stało się niemożliwe, chcąc utrzymać np. 3000 obr/min obroty zaczynają falować sinusoidalnie w zakresie 3000-1000 obr/min powyżej 3000 obr/min problem znika. Wczoraj czyściłem bak, strułem się oparami benzyny i dzisiaj się czuję jak bym miał kaca, głowa jak sklep mimo, że nic nie piłem ;P Reasumując - Lewe powietrze usunąłem zakładając nowe uszczelki, bak wyczyściłem, krokowca wymieniłem, kable, świece wymieniłem, czujnik temp. wymieniłem wszystkie styki poczyściłem... Żadnych zmian nawet po odpięciu Cz.Poł.Prz., Cz.Temp, krokowca i sondy. Falowanie i brak mocy nadal pozostało... Ruszam niczym kangur i stałych obrotów też nie utrzymam. Na LPG tego nie ma więc problem z zapłonem się wyklucza. Ja już nie mam sił do tego auta, nie chcę go sprzedawać bo lancia to naprawdę rzadkie na polskich dróżkach auto. |
Na LKP jest więcej zarejestrowanych użytkowników niż tutaj i nie widzę żebyś tam szukał pomocy
Użyj opcji Szukaj- może ten temat był tam poruszany...
Akurat Delta 1.6ie to nie jest wybitnie rzadkie auto na polskich drogach |
|
|
|
|
NiesfornaDelta
witamy nowego
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Lubin k/Wrocławia
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 20:40
|
|
|
Nie bardzo chce mi się wierzyć w to, że paliwo powoduje takie falowania, jeżeli było by coś nie tak z benzyną to najprawdopodobniej byłby słaby i kiepsko palił a auto pali na strzała i się świetnie rozpędza tyle, że nie mogę utrzymać stałej prędkości bo przerywa dawkowanie paliwa ;/ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2012, 20:47
|
|
|
Na pewno nie jest to wina paliwa, przynajmniej nie miało by ono aż tak wielkiego wpływu jak NiesfornaDelta, opisuje. Zrób fotkę silnika opisz które 1.6 masz 8 zaworowe czy 16sto? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-03-2012, 22:52
|
|
|
vanisch jak odsyłasz do szukajki to może jej użyj i znajdź odpowiednie posty koledze - bo jak na razie Twój post można traktować w kategoriach nabijania.
Jak kolega wyżej napisał podaj dokładnie jaki masz silnik
czujnik położenia przepustnicy jest dobrze ustawiony - może z nim ktoś kombinował? - przyznaje strzelam delikatnie |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-03-2012, 07:53
|
|
|
Mam 1.6 i.e 8v na jednopunkcie i ostatnio mi sie to zdarza ale rzadko i wylacznie po odpaleniu nie wychlodzonego silnika.Silnik wtedy chodzi poprostu pulsacyjnie.Gdy nie ciskam pedalu gazu obroty zmieniaja sie pulsacyjnie od 800 do 2000.Zmiana mniej wiecej co 1 sekunde wiec jesli na biegu to stasznie szarpie.Pomoglo kiedys czyszczenie,smarowanie krokowca-4 miesiace byl spokoj i ani razu nie bylo takiego objawu.Pomaga tez mocniejsze wcisniecie gazu na biegu tak do 5-6 tys.Pozniej jest juz ok dopoki nie zgasze silnika i nie zapale cieplego.Doraznie gasze silnik i zapalam po raz drugi,trzeci i za ktoryms tam jest juz ok.
Pokusze sie o kolejne czyszczenie silniczka lub jego wymiane. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2012, 07:54 Re: Delta 1.6 i.e
|
|
|
NiesfornaDelta napisał/a: | Na forum Lancii kompletna nostalgia, użytkowników tej marki jest garstka w tym prawie nikt się nie wypowiada... |
Nie wiem na które forum trafiłeś , bo są co najmniej dwa - z tego jedno w zasadzie "martwe" ...
Zapraszamy tu : http://www.forum.lanciaclub.pl/ |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
NiesfornaDelta
witamy nowego
Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: Lubin k/Wrocławia
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 20:53
|
|
|
Dzisiaj z ciekawości odpiąłem przepływomierz bo jak dotąd umykał moim oczom i jak mnie ktoś pytał czy działa to za każdym razem odp. że go nie mam. Po odpięciu żadnej zmiany w pracy silnika, czy może to wskazywać jego usterkę? |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:01
|
|
|
Może masz problem z przepustnicą (jednopunkt to taki elektroniczny gaźnik) może się do końca nie zamyka i nie działają obejścia (krokowiec) lub jest już wyrobiona ośka i łapie lewe powietrze. musisz zaglądnąć w przepustnicę i jej sterowanie (potencjometr) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|