Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przyszle auto Pele'go
Autor Wiadomość
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2005, 19:26   Przyszle auto Pele'go

jak juz mowilem w gre jak najbardziej wchodzilo spowrotem Tipo, jednak mialem okazje Puga 309, ktora smignela za 5 stow wiecej (nie liczac aluskow) niz kumpel chcial ode mnie i nie bylo rozmowy...

najchetniej wzialbym 1.8/8v albo 2.0/8v, jednak chetnie przygarnalbym tez 16stke ale tylko 2.0 no i musialaby byc w niezlym stanie, bo inaczej boje sie troszke tych nie do konca udanych i czesto przekatowanych silniczkow

a no i kwestia ceny... generalnie najchetniej wzialbym od razu z gazem jednak fundusze na dzis koncza sie gdzies przy 3,5k kazda kolejna stowa to duzo... dlatego zastanawiam sie nad inwestycja w lepsza benzyne i zagazowanie z czasem...

1. co myslicie ogolnie o wyborze skierowanym ku 2.0/8v do zagazowania lub z gazem

2. wlasciwie wzor takiego jakbym chcial wziac... http://otomoto.pl/index.p...show&id=C468986 i pytanie co myslicie o konkretnej ofercie

3. jak ktos cos widzial konkretnego wg. was wartego uwagi lub znajomy sprzedaje czy cos to oferty do przejrzenia mile widziane
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-10-2005, 19:57   

Szczerze polecam Fiata Uno.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2005, 20:12   

pele mysle ze jest to dosyc dobra propozycja,jezeli faktycznie jest tak jak w opisie to nie ma sie nad czym zastanawiac,instalacja gazowa i jazda :-P nie głupie te felgi...ładnie sie prezentuje, ale oczywiscie trzeba towszystko dobrze ogladnac,no i ten silnik,ponoc bardzo udane konstrukcje,nie wysilone...ale wydaje mi sie ze bezposrednio z zagranicy kupilbys takie tipo taniej
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 02-10-2005, 20:59   

SIEMKA PELE.POWIEM CI ,ZE TO BARDZO CIEKAWA PROPOZYCJA I MUSZE CI POWIEDZIEC,ZE MOZE BYC TO DOBRY ZAKUP. CENA JEST DOBRA. DLA POROWNANIA MOZESZ ZOBACZYC MOJE OGLOSZENIE,JEDNAK MOJA CENA JEST O WIELE WYZSZA http://www.autofakty.com/pl/pokaz.php?view=60222. JEDNAK WYNIKA TO PO CZESCI ZE STANU AUTA I INWESTYCJI,KTORE PONIOSLEM BY AUTO NAPRAWDE SWIETNIE SIE SPRAWOWALO. U MNIE PRZEBIEG TO 207 TYS. KM I POWIEM CI ,ZE SILNIK ZYLETKA WIEC JESLI NA DODATEK W AUTOMACIE 106 TYS. KM TO SUPER ROKUJE NA PSZYSZLOSC. JA MAM MANUAL I POWIEM CI ,ZE TEN SILNIK NI ZA SZYBKI NI ZA WOLNY LECZ W SAM RAZ. NA AUTOMACIE MYSLE ,ZE MOZE CIUT BRAKOWAC MOCY...ALE MOGE SIE MYLIC. NATOMIAST LICZ SIE Z TYM ,ZE W TEJ WERSJI OGOLNIE CZESCI SA DROZSZE I ,ZE PO ZAKUPIE AUTKA BEDZIESZ POZA GAZEM,KTORY MOZE CIE KOSZTOWAC 1100 BEDZIESZ MUSIAL ZAINWESTOWAC W WYMIANE ROZRZADU I ROLEK CO MOZE WYNIESC 500-600 PLN JESLI NIE BEDZIESZ WYMIENIAL WSZYSTKIEGO A TYLKO NIEZBEDNIKI. POZA TYM NIE WIADOMO JAK SIE BEDZIE RESZTA ZACHOWYWALA BO TO JUZ 120 TYS. SIE ZBLIZA CZYLI ZAWIESZENIE ZWLASZCZA ZE SZWAJCARSKICH DROG MOZE SZYBKO OKAZAC SIE NIEWYTRZYMALE I WYMAGAJACE KOMPLETNYCH NAPRAW. ALE JAK JUZ ZAINWESTUJESZ ZE 2500 T0 MYSLE ,ZE BEDZIESZ MOGL JEZDZIC.MOZE BEDZIE LEPIEJ ,ALE TRZEBA MYSLEC REALNIE. W KAZDYM RAZIE ZYCZE POWODZENIA I JAKBYS MIAL PYTANIA TO PISZ ,CHETNIE POMOGE JESLI TYLKO BEDE MOGL.
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 02-10-2005, 21:01   

A feeeee automat :?
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2005, 21:25   

nie zauważyłem że to na automacie o feeeeeeeeee
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
bornek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 110
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 02-10-2005, 21:28   

Autko super fajnie wyglada na tych felgach :D warto było by go kupić ale ten automat :( nigdy nic z automatyczna skrzynią biegów ( automat jest tylko dobry do kosiarek do trawy do niczego wiecej )
_________________
Fiat Tipo 1994 r. 1,4 benzyna + LPG , kolorek bordo

Opel Kadet 1990 r. 1,7 diesel, niebieski

Nissan Primera 1994 r. 2,0 1.6V benzyna+LPG

  
     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 02-10-2005, 21:32   

Kilka uwag do postów wyżej :P

1) Gaz do silnika 1.8 lub 2.0 nie wyniesie Cię 1100 tylko jak nic 1700PLN i to w takiej najprostszej postaci (pamiętaj, że to są silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa!), a porządna instalacja z wielowtryskiem gazu chodzi po 3000-4500 PLN (zgroza!!!) #-o

2) Też chciałem mieć silnik 2.0 16V (tyle, że w Temprze), szukałem, pytałem przez pół roku i powiem tyle: koszty napraw takiego silnika są GIGANTYCZNE, głównie ze względu na trudnodostępne części, ale również z powodu niedouczenia polskich mechaników, którzy na dzwięk słów "silnik 2.0 16V" wykręcają ręce w geście bezradnosci (przy 1.8/8V i 2.0/8V niestety też)

3) Silniki 1.8 8V i 2.0 8V to jedne z najlepszych silników Fiata "ever", mają opinię niezawodnych i trwałych (oprócz typowych wycieków oleju :evil: ), w dodatku dobrze znoszą profesjonalne (powtarzam: PROFESJONALNE) zagazowanie, więc polecam któryś z nich

4) Osobiście kupiłem wkońcu Temprę z silnikiem 1.8, a dlaczego? Po prostu różnica w mocy pomiędzy tymi dwoma silnikami to zaledwie 5KM (słownie: PIĘĆ), 1.8 ma generalnie 110KM a 2.0 - 115KM. Piszę "generalnie", bo musisz uważać na typ silnika 1.8, było ich bodajże 3 czy cztery, o różnej mocy: od 90KM poprzez 105KM, 107KM i 110KM. Wziąwszy pod uwagę większe opłaty ubezpieczeniowe za silnik 2.0 (rżną jak za zboże) i znacznie większe zużycie paliwa tej jednostki, nie ma się chyba co zastanawiać - bierz 1,8 i tyle :)

5) Co do automatu - świetna sprawa, tylko jest problem... Duuuże koszty ewentualnych napraw, konserwacji, obsługi - byle pan Kazio nie zrobi Ci tego, w dodatku części są drogie i rzadkie :(

6) Aha, żeby nie być gołosłownym, autka z mocniejszymi silnikami niestety kosztują nas trochę więcej nie tylko przy kupnie, ale również potem. Ja np. przy wymianie tarcz hamulcowych z przodu w swojej Temprze 1.8 S.W. musiałem wybulić ponad 40PLN więcej za jedną tylko dlatego, że muszą być WENTYLOWANE... I tak samo jest przy każdym jednym duperelu... Na pewno chcesz mocnego Tipka???
  
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2005, 21:42   

Erewan napisał/a:
koszty napraw takiego silnika są GIGANTYCZNE, głównie ze względu na trudno dostepne części, ale również z powodu niedouczenia polskich mechaników, którzy na dzwięk słów "silnik 2.0 16V" wykręcają ręce w geście bezradnosci (przy 1.8/8V i 2.0/8V niestety też)


zgadza sie jak najbardziej w 100%
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-10-2005, 21:56   

Co to za kierownica w Tipo? To jest standardowa jakas co byla monotwana?
Bo pierwzy raz widze taka zastosowana w Tipo.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-10-2005, 21:58   

Pele tipek fajny i cena bardzo przystepna tylko tak jak w postach powyzej jedyna uwaga to automat :/
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 02-10-2005, 22:04   

P.S. Albo mi się wydaje, albo ma rysę/wgniecenie na tylnych prawych drzwiach - zobaczcie,że się dziwnie światło załamuje :P
     Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2005, 22:10   

bornek napisał/a:
nigdy nic z automatyczna skrzynią biegów


A prowadziłeś kiedykolwiek samochód z automatyczną skrzynią biegów? Po tym co napisałeś sądzę, że nie.
Erewan napisał/a:
Co do automatu - świetna sprawa, tylko jest problem... Duuuże koszty ewentualnych napraw, konserwacji, obsługi - byle pan Kazio nie zrobi Ci tego, w dodatku części są drogie i rzadkie

Koszty naprawy nie są już w tej chwili tak dużo wyższe niż w wypadku skrzyń manualnych, to po pierwsze.
Po drugie, to nigdy nie oddaje się samochodu do naprawy do "pana Kazia", który będzie uczył się na Twoim aucie.
A po trzecie, dlaczego skrzynia automatyczna ma nawalać? Jeżeli jest właściwie eksploatowana to może być trwalsza od manualnej, a do tego silnik jeżdżący z atomatem będzie zawsze w lepszym stanie niż z manualną skrzynią.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2005, 22:23   

1. wgniecenie tez zauwazylem => powod do negocjacji :D
2. tak myslalem ze sie kazdy czepnie automatu, tez o wiele bardziej wolalbym manuala :(
3. bardzo przekonuje mnie przebieg, oraz jego dokumentacja z serwisem do 2002 :idea:

Generalnie dzieki za pare opinni utwierdzajacych mnie w przekonaniu ze trzeba poszukac 8zaworowki, to troche tak samo jak z Uniakami chetnie wzialbym Turbiaka ale gaz w tym wynalazku to profanacja i czesciowo bezsens... wchodzi w gre wolnossak na gazie ktory bylby wolniejszy od Tipka ktorego mialem, do tego nie ten komfort i bezpieczenstwo... :roll:

Oczywiscie dalej licze na liczne opinie, glownie apropo silnikow 1.8 8v oraz 2.0 8v (znoszenia gazu przez nie no i np. jakie przebiegi moga one robic itd itp, co wiecie mowcie)

EDIT: to co napisal Grzesko przemawia na plus za niechcianym automatem...
...szczerze to automatem sie jezdzi dziwnie, najbardziej mi sie podobal automat z cytryny BXa, wtedy sie do tego wynalazku przekonalem ze to fajne do brykania po miescie, jednak brakuje w tej jezdzie emocji, szybkiej zmiany biegow itd.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 02-10-2005, 22:27   

Cytat:
Po drugie, to nigdy nie oddaje się samochodu do naprawy do "pana Kazia", który będzie uczył się na Twoim aucie.


Mówię przed wszystkim o sytuacji, gdy się automatyczna skrzynia "zwali" w trasie na zadupiu - nawet wioskowy mechanik nic nie poradzi, bo się najzwyczajniej w świecie na tym nie zna... Pozostaje holowanie do najbliższej ASO... Przy ręcznej skrzyni jest szansa, że pomoże... W dodatku naprawy automatica należałoby wykonywać wyłącznie w ASO, bo się znają, a wszyscy wiemy ile kosztuje obsługa w ASO :evil:

Cytat:
A po trzecie, dlaczego skrzynia automatyczna ma nawalać?

Powiem tylko tyle... Od kilku lat na ulicach Warszawy widuję stojące na przystankach z włączonymi awaryjnymi przede wszystkim nowe Solarisy i Neoplany z automatycznymi skrzyniami biegów i przeważnie stoją dlatego, że im się automatic "zwalił" - wyją i wyją, a ruszyć bydle nie chce, albo jedzie 10km/h i biegów nie zmienia :lol: Poczciwego ikarusa z reczną skrzynią już dawno na awaryjnych nie widziałem, mimo że mnóstwo ich jeszcze jeździ po stolicy.

Jesli chodzi o jazdę, to na pewno jest lżejsza, zwłaszcza w korku... Ale czy przyjemniejsza to już rzecz gustu... No i to wieczne wciskanie hamulca na światłach albo w korku :P
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2005, 22:31   

Ikarusow takze sporo jezdzi z automatami no ale juz koniec tematu skrzyni,
to jest bardziej osobista kwestia, i to raczej tego czy po dluzszym czasie nie bede chcial koniecznie go sprzedac gdyz mi sie totalnie znudzi wciskanie tylko 2ch pedalow
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2005, 23:51   

A wiec; spalanie po miescie od 10 wzwyż,instalacja gazowa jak narazie bez zarzutów,koszt instalacji prawie 1800 zl,to tak z ciekawosci,bo widze ze raczej sie skłaniasz ku 8v,ale naprawde nie masz sie czego bac z 16v,jezdze nim juz rok i z silnikiem zero problemow,chodzi idealnie,naprawde
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-10-2005, 05:09   

Witam ponownie.Co do instalacji to zgodze sie,ze pozadna to 1700 zl. ,ale jest to auto z 92 roku wiec mozna don zalozyc i instalke za 1100. Co do automatu to nie jest tak ,ze sie psuja jak sie tylko wrzuci bieg. Kwestia dobrego automatu to kwestia jego obslugi przez poprzedniego wlasciciela i nie katowania jej na zimnym silniku.Przebieg autka ,ktore Pele pokazales jest niski wiec mysle ,ze spokojnie sa silnik zniesie kolejne 100 i wiecej. Kolejna sprawa to spalanie.Nie wiem jak w 1.8 ale w moim 2.0 8V(to prawda silniki te uchodza za najtrwalsze w fiatach) spalanie na trasie to minimu 9l. lpg na 100 a w miescie srednio 12-12,5 z instalacja bez kompa.Nie wiem czy z kompem paliby mniej? Pali cos jak polonez 1.6 a mocy wiecej. Po trzecie nie polecam 16V bo faktycznie sa mniej trwale i drogie w naprawie. Decyzja nalezy do Ciebie a to czy Tipo czy Tempra to juz kwestia gusty i walorów praktycznych.Pozdrawiam
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2005, 07:39   

nie rozumiem ludzi,którzy czegos nie polecają,wypowiadają sie na jakis temat negatywnie,zazwyczaj opierajac sie na tym co inni mówią,a nawet nigdy w życiu nie mieli z tym do czynienia ;) no ale takie jest życie
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-10-2005, 08:54   

Sprostowanie ;D

Ego jeśli twoja wypowiedź jest w kontekscie mojej to wybacz jeśli odebrałeś ją osobiście. Nie powiem. Możliwe ,że jeździ kupę Sedicivalvoe ,które nie odstają trwałością lub są nawet lepsze niż 8V ( czyli to co ja mam). Faktycznie nie miałem i nawet nie jeździłem 16V, jednak wychodzę z założenia ,że lepiej uczyć się na czyichś błędach i dlatego właśnie piszę to co wiem nie tylko z czyichś opini ,ale i życia ,gdyż nie jedna z osób, które są mi dobrze znane miała problemy z tym silnikiem. Po drugie to nie jest tylko moja opinia,ale więcej grupowiczów to też potwierdza. Pele wybierze sam to co będzie dla niego najlepsze jednak większe ma prawdopodobieństwo długowieczności z 8V niż 16V choćby przez mniejszą moc jednostki. W każdym razie Ego życzę Ci by Twoja strzała sprawowała się jak najlepiej i innych życzę tego samego w kwestii i samochodów.

Pozdrawiam
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-10-2005, 09:18   

Grześko napisał/a:


A prowadziłeś kiedykolwiek samochód z automatyczną skrzynią biegów? Po tym co napisałeś sądzę, że nie.


Ja prowadzilem chociazby takie auta jak Nissan Maxima 3,0 V6, Chrysler 300C 5,7 V8 i chociaz sa to auta klasy wyzszej gdzie automat nie powinien przeszkadzac to stwierdzam ze nie ma jak manual. Automat w Tipku to juz wogole przegiecie...
Cytat:
Koszty naprawy nie są już w tej chwili tak dużo wyższe niż w wypadku skrzyń manualnych, to po pierwsze.
Po drugie, to nigdy nie oddaje się samochodu do naprawy do "pana Kazia", który będzie uczył się na Twoim aucie.
A po trzecie, dlaczego skrzynia automatyczna ma nawalać? Jeżeli jest właściwie eksploatowana to może być trwalsza od manualnej, a do tego silnik jeżdżący z atomatem będzie zawsze w lepszym stanie niż z manualną skrzynią.



Sa wyzsze i to o wiele chociazby wlasnie dlatego ze nie oddaje sie Automatycznych SB do naprawy panu Kaziowi tylko do serwisu. Skrzynie manualna zrobie sobie np. sam,ale auto juz nie. Kolejna sprawa to czeste wymiany oleju w autommacie(w skrzyni) Skrzynia w Tipku nie nalezy do najmlodszych wiec nie fo tej generacji skrzyn gdzie oleje wymienia sie rzadziej. W porownaniu do manualnych skrzyn biegow olej(czerwony) trzeba wymieniac tam stosunkowo dosc czesto by SB chodzila bez zarzutow. W manualu nie ma tego problemu bo wymienia sie(albo i czasem nie) raz na jakis czas(po przebiegu dosc sporym) i nie ma z tym problemu.

Tak,automat feeeeeeeeee!!!
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2005, 10:19   

mkdan ;) :partyman:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-10-2005, 12:40   

Witam !

I ja dołożę trochę od siebie. Również słyszałem bardzo dobre opinie o jednowałkowych 1.8 silnikach Fiata. Ponoć są mniej zawodne niż dwuwałkowe. Ale są to tylko zasłyszane informacje. Nie mam własnych doświadczeń.
Teraz jeżeli chodzi o koszty. Zgadzam się, że części są droższe i trudniej dostępne. Wystarczy tylko powiedzieć sprzedawcy, że silnik 2.0 16V a im sie zapala lampka jak tu klienta naciągnąć i słyszy się teksty od których portfel jes zbyt mały. Ale jak się dobrze poszuka to można dostać w przyzwoitej cenie dobrą część. Wymaga to jednak czasu i cierpliwości.
Podaję przykład:
Pytam gościa o pasek i napinacz a ten zaczyna mi, że pasek to 190 zeta a napinacz około 140 zeta. Myśle sobie ale mnie szarpnie. Ale idę do kompa i szukam i mam komplet 165 zeta napinacz i pasek SKF 12101 VKM i pasek Gatsa 5279XS http://www.zmax.pl/( tak przy okazji czy to dobry zestaw).Jak sprawdzam z numerami Fiata to sie zgadza.
I tak jest ze wszystkim. trzeba uważać bo cwaniaki tylko czekaja.

Ale już tak na koniec to nie zamienię swojego Tipusia na innego, chyba że mi już padnie na dobre.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-10-2005, 13:30   

M@ciej napisał/a:
Również słyszałem bardzo dobre opinie o jednowałkowych 1.8 silnikach Fiata.

To sa pokrewne konstrukcje z 2.0 ze starych Fiatow 132. A jak wiadomo w latach kiedy Fiat 132 przezywal swoja mlodosc byly to jedne z najlepszych aut, dlatego byly czesto "rządówkami". Kiedys sie kupowalo dobre auta, a teraz sie kupuje auta - jak to ktos powiedzial - "ktory dealer da najwiekszy upust".

Male sprostowanie 1.8 i 2.0 sa DOHC - czyli 2 walkowe.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 03-10-2005, 15:26   

M@ciej napisał/a:
Również słyszałem bardzo dobre opinie o jednowałkowych 1.8 silnikach Fiata.

Przepraszam bardzo, ale akurat silniki 1.8/8v i 2.0/8v MAJĄ 2 (DWA) WAŁKI ROZRZĄDU, a nie jeden...

Co do wypowiadania się bez wcześniejszego korzystania z silnika, to:

1) Jeździłem różnymi autkami z różnymi silnikami (do 2.0 tylko niestety), więc co nieco poznałem...

2) Przed wyborem Tempry (szukałem ponad pół roku) przeczytałem mnóstwo literatury na ich temat i zasięgnąłem opinii kilkunastu użytkowników i mechaników :) Stąd mój wybór padł na 1.8/8V właśnie...
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load