Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie,nagrzewnica, dużo liści-jak wymienić nagrzewnice
Autor Wiadomość
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-10-2006, 20:42   Ogrzewanie,nagrzewnica, dużo liści-jak wymienić nagrzewnice

Witam!

Korzystając z chwili wolnego czasu postanowiłem zabrać się za ogrzewanie w mojej włoszce, ponieważ przez ostatnie dwa lata zimę przejeździłem w: ciepłej kurtce, cepłych butach, szaliku, rękawiczkach i czapce (tylko takiej z nausznikami). Nie było mowy o tym żeby włoszka zagrzała się w środku na tyle żeby nie zamarzać, no chyba że po przejechaniu 50 km... wtedy można było odczuć ciepłe powietrze... ale nie gorące. Stwierdziłem że tej zimy to już wogóle będę potrzebował chyba dwóch par rękawiczek itd itp... a jak wiadomo... troszkę niewygodnie się prowadzi z takim balastem na sobie. No ale do rzeczy...

No więc... zdemontowałem plastik znajdujący się pod kolumną kierownicy, schowek oraz srodkową konsole (trzeba pamiętać o tym żeby na początku odkręcić sam panel sterujący nawiewem). Następnie po stronie kierowcy znadjuje się plastikowa osłona zaworu nagrzewnicy oraz samej nagrzewnicy. Następnie odkręciłem obejmy węży doprowadzających i odprowadzających płyn z nagrzewnicy i wyciągnąłem delikatnie nagrzewnicę (troszkę przeszkadza kolumna kierownicy ale jeśli będziemy to robić delikatnie to bez problemu ją wyciągniemy). No i tu pojawiły się pierwsze podejrzenia przyczyny tego że włoszka nie grzeje..... liście kurz i różne tego typu śmieci... cała nagrzewnica od strony wdmuchiwanego powietrza była pokryta właśnie takimi śmieciami... żeby tego było mało... z wnętrza wyciągnąłem kolejne dwie garści liści kurzu itd. Szczerze mówiąc... nie dziwię się że powietrze nie było ciepłe. Przez tą warstwę liści i kurzu prawie wogóle nie przechodziło powietrze... zresztą nie miało prawa. Przy okazji znalazłem 3 śrubki które kiedyś chyba wpadły do kanałów wentylacyjnych ... nic w przyrodzie nie ginie :) Jeśli ktoś ma podobne problemu... a z tego co widzę to chyba jest sporo osób z tego typu dolegliwościami w swoim autku... to może to być jeden ze sposobów na przywrócenie odpowiedniej temperatury w autku podczas zimnych dni.
Jeśli chodzi o samą nagrzewnicę to warto ją czymś przeczyścić... np szczoteczką, tylko trzeba uważać żeby nie powyginać blaszek.
Fakt że jest trochę roboty przy tym ale chyba warto.

Jeśli chodzi o demontaż tego wszystkiego... zajęło mi to okolo 1 godziny, montaż... nie wiem bo jeszcze wszystkiego nie poskładałem... czekam na części, a dokładniej panel sterujący nawiewem ale ten wewnętrzny na którym trzymaja się linki. Połamały się uchwyty i nie było sterowania na nogi, na szybę itd.

No i to tyle.

Pozdrawiam.
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-10-2006, 21:00   

Też kiedyś miałem mocne postanowienie zrobienia tego.
Po wykręceniu 48 śrubek i nie dostaniu się nawet do linek szlag mnie trafił i złożyłem cholerstwo z powrotem :evil:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-10-2006, 21:36   

no to skutecznie mnie zniechęciliście - sam też chciałem się za to zabrać... :doubt:
to może pójść na łatwiznę - odwrócić bieguny we wiatraku i niech wszystko wydmucha spowrotem na zewnątrz *]
_________________

     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-10-2006, 22:31   

RaV napisał/a:
to może pójść na łatwiznę - odwrócić bieguny we wiatraku i niech wszystko wydmucha spowrotem na zewnątrz *]



RaV, o tym nie pomyślałem :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-11-2006, 09:53   

Wczoraj zabrałem się za ogrzewanie w tipku i przyczyną słabego grzania okazały się liscie i inne śmieci, które blokowały przelot powietrza przez nagrzewnicę. Było dokładnie tak jak opisał andrzejdg. Początkowo myślałem, że może niedrożna jest nagrzewnca lub jej zawór po przedmuchaniu i zmianie regulacji otwierania zaworu okazało się , że to jednak coś innego.
Robota nie jest straszna tylko trochę pracochłonne jest rozkręcenie tych wszystkich plastików, osłonek i co tam jeszcze. Płynu też nie wylewa się nie wiadomo ile ok 1- 1.5 dm3
Jak poznać czy to nagrzewnica jest przyblokowana śmieciami z zewnątrz: wystarczy obserwować siłę nawiewu powietrza w ustawieniu zimne i ciepłe jest wyraźna różnica w "dmuchaniu" zdecdowanie mocniej wieje na zimnym.
Do wyczyszczenia tych wszystkich paprochów z wnętrza kanału gdzie siedzi nagrzewnica przydatna jest szczotka do mycia butelek.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-11-2006, 15:03   

memo napisał/a:

Do wyczyszczenia tych wszystkich paprochów z wnętrza kanału gdzie siedzi nagrzewnica przydatna jest szczotka do mycia butelek.


...albo odkurzacz z odpowiednio cienką końcówką :)
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Wicher 


Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 29
Skąd: Wolomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2006, 15:11   

mam ten sam problem.slabo mi grzeje i jak wlacze na 4 stopien to slysze szeleszczace liscie.troche mnie zniecheciliscie z tym ze jest tyle roboty:(
  
 
pawelgdynia 


Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 59
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-11-2006, 19:22   

Czy jest jakis inny sposob wyjecia nagrzewnicy? Rozkrecilem wszystko co sie dalo tak jak kolega w pierwszym poscie napisal ale za cholere nie moge wyciagnac nagrzewnicy.
Drazek kierownyczy tak przeszkadza ze predzej nagrzewnice poniszcze niz ja wyciagne.

Jak to inaczej zrobic?
_________________
Tipo 1,4DGT benz.+gaz (wtrysk 1-punktowy)
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-11-2006, 10:43   

A czy jest opcja pozbycia się tych śmieci (czytaj: liści) bez wyjmowania nagrzewnicy?
Poza oczywiście zmianą polaryzacji przy zasilaniu wentylatora...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 12-11-2006, 18:58   

Według mnie raczej nie ma szans na wyrzucenie tych śmieci bez wyciągania nagrzewnicy.
Proponuję za to sprawdzić ten sposób z odwróceniem biegunów wiatraka, ustawić regulację na zimne powietrze /otwarta przysłona na nagrzewnicę/ i moim zdaniem powinno pomóc. No chyba, że śmieci mocno pozabijały samą nagrzewnicę. Nastepnym razem sam będę próbował tego sposobu.

Tylko gdzie właściwie dmuchawa wyrzuci te śmieci oto jest pytanie /trzeba to jeszcze przemyśleć/
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-11-2006, 20:58   

memo napisał/a:
Tylko gdzie właściwie dmuchawa wyrzuci te śmieci oto jest pytanie /trzeba to jeszcze przemyśleć/

Moim zdaniem, jeśli ten patent zadziała, to śmieci zostaną na łopatkach dmuchwy. Potem trzeba będzie ją wyjąć i wszystko wysypać. Ale wyjęcie dmuchawy to prosta sprawa. :)
_________________

     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-11-2006, 21:14   

Nie wiem czy jest dość duża różnica w nawiewie z klimą,ale ostatnio wyjąłem filtr pyłkowy bo był zatkany a nowy w drodze i po tym zabiegu zaczęły mi hałasować liście w wentylatorze.
Wyjąłem więc dmuchawę,oczyściłem z liści i włożyłem rękę głęboko w całą tą aparaturę od nawiewu,i dosięgnąłem do no właśnie-nie wiem czy to była nagrzewnica od ogrzewania czy od klimy,więc mogę tylko polecić sprawdzenie tej metody.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-01-2007, 09:45   

Operacja zakończona powodzeniem. Nagrzewnica wraz z zaworem wymieniona.
Wszystko zgodnie z opisem z pierwszego postu (Andrzejdg).

Teraz, gdy leci już ciepłe powietrze powstaje pewien problem: odkręcam ogrzewanie na full, ustawiam kierunek nadmuchu np na szybę. I na szybę leci ciepłe powietrze. Kłopot jednak w tym, że gdy otworzę nawiewy w desce to powietrze, które z nich wylatuje jest zimne. Dopiero gdy ustawię nawiew przez kratki to zaczyna "lecieć" ciepłe.
Co to może być?
Czy ma ktoś w miarę dokładnie rozrysowane, jak powinny być ustawione tzw klapki sterujące kierunkiem przepływu powietrza wewnątrz auta? Może w tym tkwi problem...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-08-2007, 11:06   

Też mam taką przypadłość ogrzewania, ale zastanawia mnie fakt czy nie trzeba by po takiej operacji zamontować jakiś filtr przed wiatrakiem. Jeżeli nie podejmie się działań prewencyjnych to za jakiś czas sytuacja będzie identyczna.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-10-2007, 12:59   

Dokładnie chodzi o te klapki. Rozwiazanie w Tipo jest bez sensu.
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 05-12-2007, 23:11   

Radke,

Poprostu masz dobrze ustawione klapki bo tak ma być (przynajmniej tak jest w książce od Tipo rozrysowane) ja też tak mam
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marko 


Wiek: 45
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 20
Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-12-2007, 23:52   

Cześć. Ten problem znam ze swoich poprzdnich samochodów. Czasami dodatkową przyczyną słabego grzania może być przytkany zawór nagrzewnicy, syfy zbierają się w okresach przejściowych przy częściowym otwarciu zaworu. Dodatkowo Wloskie auta mają zregóły trochę zbyt rozbudowany układ chłodzenia do naszego klimatu więc warto pamiętać o przysłonięciu chłodnicy (przynajmniej częściowym dolnego pasa). Co do czyszczenia chłodnic i nagrzewnic bardzo dobrze spisuje się stary odkurzacz z możliwością włożenia węża na stronę wylotu powietrza. Na wąż zakladamy wąską końcówkę (jeśli mamy) i przedmuchujemy kilkakrotnie naprzemian z jednej i drugiej strony. Jeśli ktoś ma możliwość to oczewiście sprężone powietrze jest skuteczniejsze. Zamontowanie filtra przed wiatrakiem może się skończyć zapchaniem filtra i odcięciem dopływu powietrza (ograniczeniem), przez co będzie mało wdajny nawet nadmuch zimnym powietrzem.
_________________
Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45
  
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 07-12-2007, 23:57   

Marko napisał/a:
więc warto pamiętać o przysłonięciu chłodnicy


Absolutnie odradzam ten krok :!: Może w 1,9 Tds tak jest ale w 1,4 jest idealnie dopasowany układ chłodzenia a poza tym jak masz sprawny termostat to wcale nie ma takiej potrzeby.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-12-2007, 18:14   

tipacz96vc napisał/a:
Może w 1,9 Tds tak jest ale w 1,4 jest idealnie dopasowany układ chłodzenia


W 1.9 jest tak samo, wielkość chłodnicy nie ma tu nic do rzeczy bo po to silnik ma termostat żeby utrzymywać własciwą temperature.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-12-2007, 19:11   

Radke napisał/a:
Czy ma ktoś w miarę dokładnie rozrysowane, jak powinny być ustawione tzw klapki sterujące kierunkiem przepływu powietrza wewnątrz auta?


Klapki są ze sobą zsynchronizowane trzeba tylko znaleźć punkty w których podczas przesuwania (na odpietych linkach) natrafimy na delikatny opór, wtedy możemy dostroić pokrętło.

Wrzuce skany opisu sterowania nawiewem tylko szkoda że po niemiecku.













** Dodano: 14-12-2007, 21:20 **
Gdyby ktoś chciał sie zabrać za robote to dla ułatwienia sprawy zapodaje pare foto poniżej. Mnie sie udało wyciągnąć nagrzewnice po odkreceniu osłony pod kierownicą. ściąnięciu linki od zamka pokrywy silnika i otwarciu skrzynki bezpieczników. Przyznam że jest trochę manipulacji na różne strony ale ogólnie jest to do zrobienia bez rozkrecania połowy auta.


Odkręcamy osłonke zaworków i odkręcamy węże



Nastepnie mocowanie linki i rozłączamy dźwignie zaworu nagrzewnicy.



Dwie śruby mocujące nagrzewnice i delikatne śmieci na początek



A w środku !!! Choś nie parkuje pod chmurką to było w kanale pełno liści




Po wyczyszczeniu kanału i nagrzewnicy oczywiście powtarzamy kroki w odwrotnej kolejności. Cały zabieg zajął mi ok godzinki a efekty widać od razu.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
salus1973 



Wiek: 51
Dołączył: 25 Gru 2007
Posty: 110
Skąd: Świnoujście
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 25-12-2007, 18:20   

Musze przyznac ze mialem problem dosyc spory z ogrzewaniem w moim tipolku ale kilkakrotnie przekrecilem galka reulacji temperatury z zimnego na gorace i na razie przeszlo :D Mam nadzieje ze tak zostanie bo czytajac Wasze posty jestem zdecydowanie zniechecony dobieraniu sie do nagrzewnicy
     Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 16-11-2008, 20:39   

Panowie, zgłupiałem do reszty. Czy to możliwe że ogrzewanie w Tipo jest tak samo rozwiązane jak w Uno??
Ale do rzeczy. Po uporaniu się z gaźnikiem, zabrałem się za ogrzewanie przed zimą. Słabo grzało i tyle. Ot letnie powietrze leciało z kratek mimo 90st na zegarze. Wymieniłem termostat oraz wstawiłem swego rodzaju kryzę o średnicy 4mm na obwodzie podgrzewania parownika LPG wpiętego równolegle z nagrzewnicą. Podejrzewałem że większość płynu po prostu płynie przez w/w parownik zamiast przez nagrzewnicę. Teraz silnik b.szybko nabiera temperatury. I co? Nic. Nadal słabo grzeje mimo teperatury na zewnątrz tylko 5 stC. Rzuciłem się więc do nóg kierowcy :D i zacząłem sprawdzać linki sterujące wentylacją. Wyregulowałem linkę sterowania nawiewu (teraz jak nastawię na nogi to wieje na nogi a nie na szybę), sprawdziłem linkę zaworu i jego pracę. Chodzi bez zarzutu w pełnym zakresie. Nadal słabo grzeje przez kratki. Pomału zacząłem sprawdzać wszystkie otwory nawiewne.
I tu pewna niespodzianka. Samochód stoi, temperatura 90st, włączone ogrzewanie, dmuchawa na 2 lub 3 biegu. Nastawiam nawiew na nogi - wieje gorące powietrze. Nastawiam na szybę - i tu wieje gorące. Więc jest ok. Nastawiam zatem na kratki - wieje ledwo letnie powietrze. Co jest u licha? Nastawiam ponownie nawiew na nogi. Na nogi gorące leci a z otwartych kratek .....zimne powietrze zasuwa. Tak samo jest gdy nastawię na szybę.
Reasumując. W każdym ustawieniu innym niż na kratki (szyba, nogi, nogi+kratki), wieje z nich zimne powietrze. Gdy ustawię pokrętło "na kratki" to leci z nich letnie, jakby zmieszane powietrze. Tak jakby pomiędzy wentylatorem a nagrzewnicą by jakiś bypass którym zimne powietrze jest tłoczone do kratek. Słyszałem że w Uno był jakiś pokręcony układ wentylacji i z kratek leciało tylko zimen powietrze, ale w Tipo?? Albo coś ze mną niedobrze jest.... :-k
  
 
Grzechu 
witamy nowego


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 9
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-11-2008, 10:23   

Ja 2 dni temu wymieniłem nagrzewnice na nową myśląc że to podniesie temperaturę w kabinie. Wcześniej grzało jako tako, a teraz w ogóle nie grzeje. Czuję że nagrzewnica jest gorąca ale powietrze nie krąży tak jak powinno;/ Napewno jest to wina tych cholernych klapek znajdujacych sie w środku :sciana: U Ciebie Rudiger to też pewnie wina tych ******** klapek ;/ Trzeba by pół auta rozebrać zeby dojśc do tego co jak i dlaczego :/
  
 
Scorpion 



Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław Śródmieście
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-05-2009, 21:48   

Dzisiaj wyciagalem nagrzewnice i nie zly syf mialem liscie itp. Przed wyjeciem mialem cieple i gorące teraz mam chlodne ( ale gdy jest goraco na dworze to robi sie cieplejsze i nie czuć go;/) i cieple. Zdaje mi sie ze musze wyregulowac linke ktora odpinalem przy wyciaganiu. musze powiedziec ze pierwszy raz to robilem i zeszlo mi z 2h ale teraz juz wiem co odkrecac a czego nie :lol: :lol:
  
 
vanmaist 
witamy nowego


Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-10-2009, 16:47   

ja też właśie robiłem nagrzewnice, syfu co nie miara, namęczyłem się żeby się tam dostac, jeszcze sie okazało ze mój zaworek nie miał tej kuleczki w środku i mogłem sobie kręcić zimne-ciepłe a i tak nic to nie dawało... ale nagrzewnica juz wyczyszczona, zaworek wymieniony i efekt od razu widoczny... i jak tam patrze na ta cała robote itd to nie było to trudne tylko czasochłonne... ale warto zwłaszcza przed zimą:)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load