Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej wokół świecy i problem z odpalaniem,znika olej
Autor Wiadomość
Adamus125p 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 10
Skąd: Poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-01-2009, 16:09   Olej wokół świecy i problem z odpalaniem,znika olej

Panowie jak w temacie . Co o tym sądzicie .Moja wizja jest taka uszczelniacze zaworów padają olej spływa i wydostaje sie przez świece .Dodatkowo utrudnia odpalanie zimnego silnika.Proszę o opinie .Dodam że spala mi około 150 ml oleju na 1000. Jeżeli ktoś wie jaki byłby koszt naprawy to proszę o wypowiedż. Jeszcze jedno czy jakiś ceramizer załatwi tę sprawę? :roll:
  
 
 skype
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-01-2009, 16:16   

Adamus125p napisał/a:
spala mi około 150 ml oleju na 1000

To akurat jeszcze nie tragedia a ten olej wokół świecy to raczej przez nieszczelną uszczelkę pokrywy zaworów.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-01-2009, 23:09   

Adamus125p napisał/a:
Moja wizja jest taka uszczelniacze zaworów padają olej spływa i wydostaje sie przez świece .
olej w żadnym wypadku nie przedostanie się przez świece na zewnątrz. Zapewne pokrywa zaworów jest nieszczelna. Sam to przerabiam i miejsce przy świecach jest akurat tak wyprofilowane, że ściekający olej będzie się tam zbierał.

Wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów. Koszt 10-15zł. Jeśli okaże się, że nie wystarcza, to wspomóż się silikonem odpornym na wysokie temperatury (tubka około 10zł).

Żadnych ceramizerów! Nie w tym tkwi twój problem. Spalanie oleju masz w normie, tym bardziej, że to wiekowy silnik, a i fabrycznie nowy dopuszczał takie ubytki oleju.

Problem z uruchomieniem zimnego silnika... sprecyzuj! Długo musisz kręcić?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-01-2009, 00:07   

Adamus125p napisał/a:
Dodam że spala mi około 150 ml oleju na 1000


wg. danych z instrukcji obsługi średnie zużycie oleju na 100 ( STO ) kilometrów wynosi ok. 50g
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Adamus125p 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 10
Skąd: Poznan
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2009, 08:55   A propo mojego tematu

Tak się właśnie zastanawiałem jeśli chodzi o olej wokół świec , jak może przecisnąć się przez połączenie gwintowe .Dlatego dzięki za opinię. Spalanie oleju w normie mnie uspokaja. Może ubytki oleju na rozdzielaczu i pokrywie zaworów oraz uszczelce miski olejowej powodują u mnie znikanie oleju.
A jeśli chodzi o odpalanie to miałęm już wcześniej z tym problem i założyłem temat. Wtedy po wymianie akusia kabli i świecnic nie dało. Wymieniłem tzw niebieski czujnik niby poprawiło się ale kurcze nie jest to co mogło by być. Jak jest rozgrzany nie ma problemu.Jak zimny to dłużej muszę pokręcić i jakoś dziwnie mi przebiera na samym początku strasznie nierówno chodzi ale uspokaja się i zaczyna chodzić równo.Jest jeszcze jedno ; na benie obroty nie chcą spaść poniżej 1800 tak jakby nie zchodził ze ssania na gazie obroty spadają jak sie dogrzeje.Proszę o koment i dzięki z poprzednie wypowiedzi. :lol: :)

P.S może to krokowiec mi pada kiedyś wogóle mi sie zawiesił i na wolnych obrotach mi gasł całkiem
  
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2009, 15:55   

Ciechu78 napisał/a:
Wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów. Koszt 10-15zł. Jeśli okaże się, że nie wystarcza, to wspomóż się silikonem odpornym na wysokie temperatury

Nie polecam, lepiej kupic dobra uszczelke gumowa badz korkowa....gumowa zakladamy i skrecamy dekiel, natomiast korkowa nalezy zakladac na goracym silniku, nie dokrecajac zbyt mocno(tak zeby uszczelka nie "rozlazila sie " pod wplywem nacisku....tak dla dobra sprawy nalezaloby, aby po zalozeniu korkowej uszczelki silnik na chwile zostal zapalony, wtedy uszczelka poprawnie sie ulozy i ani grama oleju nie pozoli wyrzucic.....ot tyle ode mnie, nie polecam sylikonow itp....a juz napewno nie nalezy mieszac uszczelka + sylikon....po to ktos wymyslil uszczelki, zeby je poprawnie stosowac.....a uszczelka to faktycznie jak Ciechu napisal koszt 10-15 zl, wiec sami rozumiecie, zadne pieniazki....

** Dodano: 21-01-2009, 15:58 **
Adamus125p napisał/a:
jak może przecisnąć się przez połączenie gwintowe
jest to niewykonalne, bo z drugiej strony wkreconej swiecy nie ma oleju, tylko komora spalania....chyba ze bys calkiem wyjal pierscienie, to wtedy moze i cos by sie tam przez gwint wydobylo, ale watpie....to tylko teoretyzowanie, ale nie ma ono sensu...wszycy wiedza, ze silnik z zuzytimi piescieniami, albo bez pierscieni nie bedzie pracowal....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load