|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Olej wokół świecy i problem z odpalaniem,znika olej |
Autor |
Wiadomość |
Adamus125p
Wiek: 40 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 10 Skąd: Poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-01-2009, 16:09 Olej wokół świecy i problem z odpalaniem,znika olej
|
|
|
Panowie jak w temacie . Co o tym sądzicie .Moja wizja jest taka uszczelniacze zaworów padają olej spływa i wydostaje sie przez świece .Dodatkowo utrudnia odpalanie zimnego silnika.Proszę o opinie .Dodam że spala mi około 150 ml oleju na 1000. Jeżeli ktoś wie jaki byłby koszt naprawy to proszę o wypowiedż. Jeszcze jedno czy jakiś ceramizer załatwi tę sprawę? |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2009, 16:16
|
|
|
Adamus125p napisał/a: | spala mi około 150 ml oleju na 1000 |
To akurat jeszcze nie tragedia a ten olej wokół świecy to raczej przez nieszczelną uszczelkę pokrywy zaworów. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-01-2009, 23:09
|
|
|
Adamus125p napisał/a: | Moja wizja jest taka uszczelniacze zaworów padają olej spływa i wydostaje sie przez świece . | olej w żadnym wypadku nie przedostanie się przez świece na zewnątrz. Zapewne pokrywa zaworów jest nieszczelna. Sam to przerabiam i miejsce przy świecach jest akurat tak wyprofilowane, że ściekający olej będzie się tam zbierał.
Wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów. Koszt 10-15zł. Jeśli okaże się, że nie wystarcza, to wspomóż się silikonem odpornym na wysokie temperatury (tubka około 10zł).
Żadnych ceramizerów! Nie w tym tkwi twój problem. Spalanie oleju masz w normie, tym bardziej, że to wiekowy silnik, a i fabrycznie nowy dopuszczał takie ubytki oleju.
Problem z uruchomieniem zimnego silnika... sprecyzuj! Długo musisz kręcić? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-01-2009, 00:07
|
|
|
Adamus125p napisał/a: | Dodam że spala mi około 150 ml oleju na 1000 |
wg. danych z instrukcji obsługi średnie zużycie oleju na 100 ( STO ) kilometrów wynosi ok. 50g |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Adamus125p
Wiek: 40 Dołączył: 15 Kwi 2008 Posty: 10 Skąd: Poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-01-2009, 08:55 A propo mojego tematu
|
|
|
Tak się właśnie zastanawiałem jeśli chodzi o olej wokół świec , jak może przecisnąć się przez połączenie gwintowe .Dlatego dzięki za opinię. Spalanie oleju w normie mnie uspokaja. Może ubytki oleju na rozdzielaczu i pokrywie zaworów oraz uszczelce miski olejowej powodują u mnie znikanie oleju.
A jeśli chodzi o odpalanie to miałęm już wcześniej z tym problem i założyłem temat. Wtedy po wymianie akusia kabli i świecnic nie dało. Wymieniłem tzw niebieski czujnik niby poprawiło się ale kurcze nie jest to co mogło by być. Jak jest rozgrzany nie ma problemu.Jak zimny to dłużej muszę pokręcić i jakoś dziwnie mi przebiera na samym początku strasznie nierówno chodzi ale uspokaja się i zaczyna chodzić równo.Jest jeszcze jedno ; na benie obroty nie chcą spaść poniżej 1800 tak jakby nie zchodził ze ssania na gazie obroty spadają jak sie dogrzeje.Proszę o koment i dzięki z poprzednie wypowiedzi.
P.S może to krokowiec mi pada kiedyś wogóle mi sie zawiesił i na wolnych obrotach mi gasł całkiem |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2009, 15:55
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Wymień uszczelkę pod pokrywą zaworów. Koszt 10-15zł. Jeśli okaże się, że nie wystarcza, to wspomóż się silikonem odpornym na wysokie temperatury |
Nie polecam, lepiej kupic dobra uszczelke gumowa badz korkowa....gumowa zakladamy i skrecamy dekiel, natomiast korkowa nalezy zakladac na goracym silniku, nie dokrecajac zbyt mocno(tak zeby uszczelka nie "rozlazila sie " pod wplywem nacisku....tak dla dobra sprawy nalezaloby, aby po zalozeniu korkowej uszczelki silnik na chwile zostal zapalony, wtedy uszczelka poprawnie sie ulozy i ani grama oleju nie pozoli wyrzucic.....ot tyle ode mnie, nie polecam sylikonow itp....a juz napewno nie nalezy mieszac uszczelka + sylikon....po to ktos wymyslil uszczelki, zeby je poprawnie stosowac.....a uszczelka to faktycznie jak Ciechu napisal koszt 10-15 zl, wiec sami rozumiecie, zadne pieniazki....
** Dodano: 21-01-2009, 15:58 **
Adamus125p napisał/a: | jak może przecisnąć się przez połączenie gwintowe | jest to niewykonalne, bo z drugiej strony wkreconej swiecy nie ma oleju, tylko komora spalania....chyba ze bys calkiem wyjal pierscienie, to wtedy moze i cos by sie tam przez gwint wydobylo, ale watpie....to tylko teoretyzowanie, ale nie ma ono sensu...wszycy wiedza, ze silnik z zuzytimi piescieniami, albo bez pierscieni nie bedzie pracowal.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|