|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Slabnoca ladowanie |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2013, 08:53 Slabnoca ladowanie
|
|
|
Witam,Panowie.Zdaje mi sie ze z ladowaniem w moim tipo cos nie tak.Silnik 1.6 i.e 75KM.Alternator 14V 65A.Gdy odpalam zimnego przez pierwsze 2-3 min napiecie na klemach akumulatora z wlaczonymi swiatlami 14V.Ale po chwili slabnie do ok 13.7V.No i sytuacja sie powtarza.Ostygnie i rano znowu ladowanie conajmniej 14 V.Alternator przeszedl naprawe w tamtym roku ale cos mi sie zdaje ze tak juz mial po naprawie.Czy tak ma byc?Czy tez tak macie?Jakie napiecie powinno byc.14V wystarcza czy 14.4 dopiero jest ok? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-11-2013, 19:23
|
|
|
Bez obciążenia powinno być 14,2 V po załączeniu świateł może spaść tak jak piszesz do 14V ale nie powinno spadać więcej , napięcie powinno się utrzymywać jeśli po nagraniu spada może robi się zwora między uzwojeniem a stojanem |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2013, 08:25
|
|
|
Czyli altek do wymiany.Ladowanie slabnie juz po minucie od odpalenia. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-11-2013, 10:34
|
|
|
Najlepiej rozebrać ,stojan podgrzać obok pieca albo kominka i sprawdzić na ciepłym czy nie ma oporu lub zwarcia między uzwojeniem a stojanem |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-11-2013, 23:24
|
|
|
shagger78, U mnie od początku jest ładowanie 14,10 V bez świateł. A na światłach ok. 13,80 V i nigdy nie miałem problemów z rozruchem (nawet w mrozy) i żadna kontrolka się nie żarzy. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
wania
witamy nowego
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: Hawłowice
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-11-2013, 18:57
|
|
|
Hoho, ja po wymianie alternatora mam 14,6 przy obciążeniu Czy takie ładowanie jest ok? Czy za duże też nie jest za dobre? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2013, 22:59
|
|
|
wania, za duze masz ladowanie Kolego.Do wymiany regulator napiecia bo tylo on decyduje o tym.Jezdzac tak jak jest przeladowujesz akumulator.Tym samym krocej on pozyje.
Z tego co wiem wzorcowe ladowanie to 14.4 na klemach akumulatora bez obciazenia.Na swiatlach nie powinno spadac ponizej 13.7V bo swiadczy to o uszkodzeniu diody prostowniczej lub jednej z trzech faz uzwojenia akumulatora.Radzilem sie elektryka ktory siedzi w tym fachu i jest najbardziej uznany w tym fachu.U mnie wlasnie na zimnym 14.2 na swiatlach ale po rozgrzaniu silnika potrafi spasc do 13.6.I tez sie nic nie dzieje,nigdy pradu nie brakuje i zawsze pewny rozruch.Chodzi mi tylko o to ze majac prawidlowe napiecie ladowania conajmniej 14.0 V beda mi lepiej swiatla swiecily O to sie rozchodzi
Altek musze wymienic bo z tym juz walczylem i niewiele to dalo a chcialbym miec wreszcie prawidlowo.W bylym tipo na zime przerabialem reg.napiecia tak ze pod obciazeniem typu,swiatla,dmuchawa,podgrzewane siedzenia dawal 14.4.No i tam swiatla swiecily dzieki temu jasniej.W tym tipo przez 2 lata nie spalila sie ani jedna zarowka.O czyms to swiadczy prawda |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|