|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
korek zbiorniczka wyrównawczego |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-08-2009, 15:13 korek zbiorniczka wyrównawczego
|
|
|
mam dosyć dziwne pytanie czy w tipo 2.0 układ chłodzenia jest ciśnieniowy czy bez ciśnieniowy ?
i jak powinien zachowywać się korek ? puszczać powietrze tylko na zewnątrz czy w obie strony ?
udało mi się tylko ustalić że ogólnie obieg cieczy w tym silniku jest samo odpowietrzający się
zaś korek u mnie puszcza w obie strony i nigdy w układzie nie ma większego ciśnienia tzn porządnie rozgrzany silnik w upalny dzień, odkręcam korek i nawet nie syczy czyli nie ma ciśnienia czy jest to prawidłowe ?
ostatnio korek jakby się zawiesił i nie wypuszczał powietrza więc w układzie zaczęło pojawiać sie ciśnienie , rozebrałem korek wyczyściłem poskładałem i jest jak było czyli ciśnienia brak |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 21:18
|
|
|
Z tego co się orientuję to korek powinien być szczelny, tak aby nie puszczał powietrza. Woda/płyn chłodniczy ma to do siebie, że przy wyższych temperaturach paruje, czyli zwiększa swoją objętość wytwarzając ciśnienie. Jeśli masz nieszczelny korek to gazy uciekają, skutkiem czego na pewno płynu szybko ubywa. Szczelny korek miałby przed tym chronić, kiedy płyn ostygnie to i tak wróci do normalnego ciśnienia. Niektóre korki miały w sobie maleńką dziurkę, która chroniłaby przed uszkodzeniem układu chłodzenia poprzez upuszczenie wysokiego ciśnienia, ale to ma działać w super ekstremalnych sytuacjach, np kiedy na zegarze wyskoczy ponad 130 stopni. Zobacz czy ta dziurka to nie samoróbka. Jak szwagier miał kiedyś żuka i poszła mu uszczelka pod głowicą, a nie opłacało już się naprawiać i silnik pompował kompresję do chłodnicy to wywiercił dziurkę w korku, żeby nie rozwaliło układu i tak jeszcze pół roku przejeździł |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-08-2009, 06:01
|
|
|
Leśniczy, ja ostatnio kupiłem korek do chłodnicy w ASO i na nim było napisane, że otwiera się od 1 bara. U mnie przy bardzo mocno rozgrzanym silniku węże robią się troszkę twardsze niż na wyłączonym. Jak miałem zepsuty korek, który był cały czas otwarty to faktycznie ubywało mi płyny i miałem jakieś dziwne bulgotania w okolicach nagrzewnicy, ale płynu chłodniczego zawsze miałem dobrą ilość. Od momentu wstawienia dobrego korka wszystkie bulgotania i odgłosy ustały. Z tego co wiem to układ w T/T jest ciśnieniowy, zresztą w większości aut jest, bo jak jest większe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia całego układu. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-08-2009, 09:34
|
|
|
no więc u mnie nie ma żadnego bulgotania a płynu nie ubywa korek puszcza , ciśnienia nie ma :/ |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2009, 14:39
|
|
|
A jaką masz temperature cieczy w czasie jazdy oraz postoju np. w korku??. W każdym T/T ciecz chłodząca jest w obiegu wymuszonym (przez pompe) i pod ciśnieniem. Korek zbiornika wyrównawczego powinien być szczelny przy pracy pod ciśnieniem "roboczym" jednak gdy ciśnienie wzrośnie ponad 100 kPa = 10 barów (o ile dobrze licze) to zawór korka musi się otworzyc.
Jeśli jednak płynu nie wyrzuca a silnik się nie przegrzewa to nie wiem czy jest sens szukać dziury w całym. Układ ciśnieniowy jest po to aby przy wzroście temperatury ponad 100 stopni płynu nie gotowało i nie wyrzucało przez zbiornik wyrównawczy. |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-08-2009, 16:01
|
|
|
podczas jazdy mam kreskę poniżej 90C, na postoju i w korku jest 90C a jeśli przekroczy to od razu do akcji wchodzi wentylator i zbija na 90C , płynu nie gotuję ogólnie wszystko wygląda na ok tyle że w układzie nie ma ciśnienia ,
martwi mnie tylko to że byłem na szrocie i miałem w ręce 3 takie same fiatowkie korki i każdy z nich odrazu puszczał w obie strony czyli tak jak mój a nie chcę mi się wierzyć że wszystkie były ubite
Szczęściarz, proponujesz to zostawić w spokoju ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Szczęściarz
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-08-2009, 16:13
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | proponujesz to zostawić w spokoju ? |
Dokładnie kolego. Ja przez pięć lat jeździłem z ledwo dokręconym korkiem od zbiornika i nić się nie działo - dlatego tak jeździłęm bo u brata w Vectrze ten zaworek bezpieczeństwa pewnego razu nie zadziałał i rozsadziło zbiornik wyrównawczy. Zbiornik dał do lutowania gdzie powiedziano mu że korki od tego typu zbiorniczków radzą każdemu dokręcać tylko na "muśnięcie". I jest to logiczne bo ciśnienie ma być po to aby płyn nie wrzał i aby go nie "wyrzucało" tyle że doprowadzić do stanu wrzenia sprawny układ chłodzenia jest ciężko
Proponuje zostawić to w spokoju, i nie zaprzątaćsobie głowy problemami których nie ma Pilnuj tylko poziomu płynu w zbiorniczku. |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 20:50
|
|
|
Szczęściarz napisał/a: | 10 barów |
10 barów to rozerwałoby całego tipolca na strzępy, w oponie masz 2 bary. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-09-2009, 21:18
|
|
|
meter30, dokładnie masz rację, przy takim ciśnieniu rozwaliłoby autko, ja mam korek z ASO i na nim jest napisane, że otwiera przy 1 barze. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-12-2009, 12:18
|
|
|
Kto mi pomoze ?
U mnie jak silnik jest rozgrzany i odkrece korek od zbiorniczka to plyn sie wylewa. Wiem ze to przez cisnienie. Tez czasami mam jakies takie dziwne bulgotania tam gdzie nagrzewnica.
Kiedys jak wymienialem termostat i odpowietrzalem uklad to nic takiego sie nie dzialo, poziom plynu sie nie podnosil, a teraz idzie bardzo do gory.
Czy to wina korka ? Co mam zrobic ? |
_________________ A4 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-12-2009, 16:16
|
|
|
Kali napisał/a: | Co mam zrobic ? |
Najlepiej to nie odkręcać korka Chyba da się bez tego żyć Odpowietrz dokładnie układ (było tego mnóstwo na forum). Jak odpalisz na zimnym silniku to poziom wody podnosi się od razu czy dopiero po rozgrzaniu?? Lecą bąbelki z korka?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-12-2009, 23:00
|
|
|
Witam
Kali napisał/a: | Kto mi pomoze ?
U mnie jak silnik jest rozgrzany i odkrece korek od zbiorniczka to plyn sie wylewa. Wiem ze to przez cisnienie. Tez czasami mam jakies takie dziwne bulgotania tam gdzie nagrzewnica.
Kiedys jak wymienialem termostat i odpowietrzalem uklad to nic takiego sie nie dzialo, poziom plynu sie nie podnosil, a teraz idzie bardzo do gory.
Czy to wina korka ? Co mam zrobic ? |
Mam podobne objawy, dodatkowo układ się zapowietrza i mam zimno w aucie, wyglada na uszkodzoną uszczelke pod głowicą lub sama głowicę, chyba szykuja sie koszty, jeszcze spróbuje nabyc nowy korek lecz obawiam się tej gorszej mozliwości |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Kali
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 173 Skąd: Kościan/Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-12-2009, 11:16
|
|
|
U mnie problem jak narazie rozwiazany. Dalem mechanikowi do zrobienia pompe paliwa bo sie spalila i jak sie okazalo to swieca zaplonowa byla popekana na jednym cylindrze i raz dzialala raz nie stad te szarpania, dodatkowo waz od parownika zapowietrzony i teraz chodzi jak marzenie. Nie szarpie, zbiera sie ladnie, cichutki jak nigdy. |
_________________ A4 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 06-06-2010, 18:29
|
|
|
Się podepnę pod temat. Dziś po powrocie z Tarnowa, zostawiłem autko na 15 koło bloku. Przychodzę, a tu wielka plama pod przodem Tipka. Wywaliło w ciul płynu Szukałem gdzie to rąbie i udało się. Leje spod korka od wlewania płynu chłodzącego. Jak dochodzi do temp 90 z hakiem to wtedy co parę sekund leje ciurkiem przez chwilkę a potem przestaje. Ja mam zwykły korek, bez takiej rurki od góry. Wodę wylewa z pomiędzy korka a gwintu na który się go nakręca. Co jest grane
** Dodano: 08-06-2010, 16:32 **
Se poradziłem Po wymianie korka problem zniknal pozdr |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|