|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moja tempra i jej bolączki cz. 2 |
Autor |
Wiadomość |
nwd
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 17 Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 04-11-2007, 21:48 Moja tempra i jej bolączki cz. 2
|
|
|
Witam. jednak forum jest niezastąpione:) Mam kilka pytań odnośnie tempry gdyż ostatnio tak mnie te auto zdenerwowało, że powiedziałem, że tą cholerę zeszrotuje. Proszę o pomoc doświadczonych forumowiczów TTT. Co mam z tym wszystkim zrobić?
1. Przebieg 170000km i mi bierze olej, ale najlepsze jest to, że praktycznie z dnia na dzień się to zrobiło. Wymieniłem uszczelkę od pokrywy zaworów z której ciekło i nic się nie zmieniło, do tego czuć smród palonego oleju w spalinach.
2. Zrobiłem wodziki biegów i podkładkę pod lewarkiem zmiany biegów, ale drążek dalej lata tak, że nie mogę ramki z pokrowcem skórzanym założyć bo nie włożę 5,R ani 1. A drążek nie wraca dokładnie na środek, tylko ma luz na biegu jałowym.
3. Spalanie średnie 11,8 czy to jest normalne? Wiem, że nie tylko czy może mieć na to wpływ np kolektor wydechowy a dokładniej poluzowana uszczelka lub uszczelka od gaznika?
4. Hałas tyrkotania jak w traktorze przy 1 i 2 biegu lub przy nagłym przyspieszaniu. Stawiam na uszczelkę od kolektora wydechowego (choć ostatnio ją zmieniłem ale jedna śruba jest urwana). Czy to to, czy może coś innego, bo lipa jeździć autem, które chodzi jak sieczkarnia.
Chyba tyle narazie. Mechanik powiedział, że za robote przy silniku weźmie ok 300-400zł bez części bo te sam załatwię. Dużo czy ok? Może lepiej ją sprzedać i kupić coś innego?
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-11-2007, 00:51
|
|
|
1) nie tylko uszczelka pokrywy, ale i w silniku mogą już np pierścionki na tłokach puszczać...
2)może tak być jak np masz też poduszki już wyjechane od silnika i skrzyni, znaaczy są ale sobie to lata wszystko; poczytaj, możliwe, że poduszki...
3) jeśli masz na myśli 11,8l PB w mieście to może być pod warunkiem, że jeździsz bardzo szybko i gaz hamulec i totalnie nieekonomicznie... tyle to gazu powinno Ci spalić jeżdżąc umiarkowanie, nie benzyny...
4) może to być ten łącznik wydechu elastyczny tak zwany, taka uszczelka-obejma z drucianej siatki, między tłumikiem środkowym a kolektorem... robi bardzo dużą różnicę jak jest tam luz lub jest wydmuchana już...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
nwd
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2007 Posty: 17 Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 28-11-2007, 09:00
|
|
|
Już kilka problemów rozwiązałem.
1. Uszczelka puściła i olej uciekał a ogólnie to prawie mieści się w spalaniu oleju książkowym 0,6l na 1000 km.
2. Jednak wodziki trzeba było lekko poprawić
3. Podkręciłem troszkę śrubę od gazu oraz wymieniłem świece i wychodzi ok 10l na 100km
4. Uszczelkę którą kupiłem i zamontowałem żywcem wydmuchało więc zabrałem się jeszcze raz za ten kolektor i wykręciłem urwaną śrubę, dałem nową uszczelkę\podkładkę mocno dokręciłem i jest cicho aż miło |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|