Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MANUAL] Wymiana łożyska tylnego Fiat Tempra (bez ABS-u)
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2012, 11:57   [MANUAL] Wymiana łożyska tylnego Fiat Tempra (bez ABS-u)

Witam, mialem przyjemnosc wymieniac dzis rano w Temprze lozysko, wiec krok po kroku opisze Wam co i jak (tak dla potomnych)

1. Odkrecamy koło
2. Zdejmujemy bęben
3. Sciagamy zaślepkę śruby piasty
4. Kluczem 32 odkręcamy dużą nakrętkę z tyłu na wahaczu (śruba trzyma całą piastę).Kluczem ampulowym o rozstawie 18mm przytrzymujemy piaste, aby mozna bylo swobodnie krecic nakretka.
5. Po odkreceniu nakretki musimy wybić piastę. Proszę to robić ostrożnie aby nie uszkodzić gwintu. Przeszkadza troche tłumik końcowy (mówimy o lewym łożysku), ale wystarczy troszkę zdolności manualnych.
6. Po demontażu należy usunąć resztki starego łożyska tak, aby została goła piasta.
7. Oczyszczamy dokładnie piaste i nakladamy cienka warstwe smaru, aby latwiej bylo zalozyc nowe lozysko i calosc umiejscowic na swoim miescu w wahaczu.
8. Nakretke dajemy nowa (ta na klucz 32 - jest w zestawie)
9. Reszte czynnosci wykonujemy w odwrotnej kolejnosci.

** Dodano: 18-02-2012, 11:58 **
Patrzcie na zdjecia od końca, nie wiem czemu ale ponumerowaly sie odwrotnie :) powodzenia

AHA - ZAPOMIALBYM:
- LOZYSKO NIE JEST WPRASOWYWANE, TYLKO NALOZONE NA PIASTE
- PO ODKRECENIU NAKRETKI 32 JUZ NIC WIECEJ NIE TRZYMA, KWESTIA TYLKO I WYLACZNIE WYJECIA PIASTY PRZY POMOCY MLOTKA
- AMPULOWY KLUCZ NIEZBEDNY - NIE DA SIE BEZ NIEGO BO BEDZIE SIE OBRACALA CALA PIASTA
- HAMULCY W OGOLE NIE TRZEBA RUSZAC.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzegorzTipek 



Wiek: 36
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-06-2012, 11:53   

Mam kilka pytań, bo też muszę wymienić łożysko lewe tylne, tylko że w Tipo.

1. Skąd mam wziąć nakrętkę, jak nie dali w zestawie.
2. Moja piasta wygląda trochę inaczej jak twoja (Ma wyżłobienia, nie jest pełna).
3. Jak ten klucz ampulowy wygląda, bo pierwszy raz o czymś takim słyszę.
4. Jaki smar nakładałeś na piastę?
_________________
Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r.
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-06-2012, 12:38   

GrzegorzTipek napisał/a:
ampulowy

to samo imbus:
http://santre.pl/zdjecia/FID/fid58.jpg
i nakładaj smar grafitowy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
GrzegorzTipek 



Wiek: 36
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 18-06-2012, 16:26   

A ta nakrętka na klucz 32 ma lewy czy prawy gwint?
_________________
Jest: Fiat Tipo 1.4 i.e. AGT Pb+LPG 91r.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-06-2012, 21:30   

Nakretka ma gwint prawy wiec odkrecasz w stone przeciwna niz wskazowki zegara.Jesli nie idzie poprostu trzeba mocniej bo wiem ze potrafi byc mocno dokrecona a w dodatku zapieczona.Przed odkrcaniem warto wystajacy gwint przeczyscic szczotka druciana a nawet posmarowac chocby olejem :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-06-2012, 22:30   

GrzegorzTipek napisał/a:

1. Skąd mam wziąć nakrętkę, jak nie dali w zestawie.
nie kupowac najtanszego gowna, to i nakretka bedzie
GrzegorzTipek napisał/a:
2. Moja piasta wygląda trochę inaczej jak twoja (Ma wyżłobienia, nie jest pełna).
w niczym to nie przeszkadza
GrzegorzTipek napisał/a:
3. Jak ten klucz ampulowy wygląda, bo pierwszy raz o czymś takim słyszę.
O Mój Boże...google chciazby?
GrzegorzTipek napisał/a:
4. Jaki smar nakładałeś na piastę?
Smar przeznaczony typowo do lozysk odporny na wysoka temperature. Moze byc rowniez grafitowy....

** Dodano: 19-06-2012, 23:32 **
shagger78 napisał/a:
Jesli nie idzie poprostu trzeba mocniej bo wiem ze potrafi byc mocno dokrecona a w dodatku zapieczona.Przed odkrcaniem warto wystajacy gwint przeczyscic szczotka druciana a nawet posmarowac chocby olejem
Dokladnie tak, lub WD-40 albo jego odpowiednikiem. Przy nakrecaniu proponuje prysnac na gwint smarem miedzianym/miedziowym (zalezy, jak kto nazywa) i nie wpadnij czasami na pomysl przykrecania na stara nakretke....musi byc nowa, ona ma w sobie zabezpieczenie i jest jednorazowa
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load