Negatyw |
Autor |
Wiadomość |
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-08-2013, 21:23 Negatyw
|
|
|
Panowie zamowione mam (o ile nie zmieni sie mi wizja) Borbety A 7,5x16 oraz 9x16. i przez to na tyl chce zrobic negatyw. Jest tam moze jakas opcja zmiany kata w oryginale? Badz co zrobic/wymienic aby negatyw u nas uzyskac? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 05:28
|
|
|
Nie ma opcji regulacji kątów zawieszenia.
reval666 napisał/a: | Badz co zrobic/wymienic aby negatyw u nas uzyskac? | raczej czego nie robić czyli nie wymieniać łożysk wahacza to zrobią ci się same w negatywie / \ |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 10:57
|
|
|
Negatyw na jedną oś wygląda okropnie, jak połamane zawieszenie. Szczególnie, jak modyfikacje samochodu się na tym zaczynają i kończą, szczególnie bez radykalnego obniżania zwanego ,,glebą'' (-80 i niżej ) . Pomijam fakt bardzo złego prowadzenia auta i momentalnego zużywania opon. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 12:00
|
|
|
Gleba praktycznie juz jest (czekam na gwint), bedzie troche szersza felga i negatyw przydalby sie na przodz juz mam rzeczy aby go zrobic ale nie wiem jak tyl zrobic |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-08-2013, 20:52
|
|
|
Też się zastanawiam nad celowością takich zabiegów. Rzeczywiście wygląda jak by miało 50 lat i ze starości koła miały odpaść, fatalne prowadzenie, praktycznie zerowa przyczepność - opona pracuje praktycznie rantem już nie mówiąc że po paru sezonach nówka nadaje się na śmietnik. Przy takiej glebie i tak dużej feldze, auto jest absolutnie twarde jak beton, i należny sobie odłożyć na dentystę oraz na wymianę elementów zawieszenia praktycznie co rok. Nie wiem co w tym fajnego... to jak by celowo kobiecie piękne proste nogi połamać w kolanach żeby chodziła nie udolnie okrakiem widocznie nie których to kręci.
Takie ustawianie kół ma tylko sens w drifto-wozach gdzie auto "nie jeździ naturalnie" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-08-2013, 22:03
|
|
|
No wlasnie takie same mam zdanie.,,Rozkraczone"kola kojarza mi sie tylko z jednym-uszkodzonym zawieszeniem.Ani to ladne,ani praktyczne,ani bezpieczne bo opona jedzie tylko jednym waskim kantem.Przyczepnosc zerowa.
Ale wracajac do tematu...Ciezko bedzie ...Trzeba by poprostu otwory na sruby przesunac o pewien kat tak by osiagnac zamierzony cel.Ale wtedy pod lozyska jakies skosy by rowno pracowaly.Ale jak w tym wszystkim osiagnac zamierzony kat jak i jako taka geometrie/zbierznosc.No,no...najlepiej by bylo gdyby tam zrobic regulacje.Tylko jakos tego nie widze...
Drugi sposob.Kupic dugie sanki i sprobowac tak je wygiac by kola byly rozchylone.Ale juz widze jak zbieznosc zginie a za nia blyskawicznie rowniez opony...Niewdzieczny temat.Ja musze w swoim tipo wziac sie za tyl by przywrocic tylnym kolom pion bo ten lekki negatyw juz mi sie nie podoba jak i moim oponom.Wie ktos moze jaka jest norma.Tzn jakie jest pochylenie wlasciwe tylnych kol czy wogole maja stac idealnie w pionie? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-08-2013, 14:17
|
|
|
Japońce oryginalnie montowali pod negatyw wahacze o innych długościach i wychylone piasty. Ale obawiam się, że będzie Ci trudno dobrać odpowiednie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-08-2013, 10:21
|
|
|
Właściwy kąt nachylenia zdaje się, że jest w sam naprawiam. Natomiast tego typu "przeróbki" powinny na badaniu technicznym skutkować zabraniem dowodu rejestracyjnego do momentu naprawienia. |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-08-2013, 10:44
|
|
|
GrimlocK, to forum schodzi na psy czy jak? Czy ja pytam o problemy z dowodem czy przegladem? NIE! Zadane pytanie, prosze o odpowiedz a jak cos chcesz wiecej dodac zatrzymaj to dla siebie |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-08-2013, 15:18
|
|
|
Spokojnie, bez nerwów. Kwestia tego, czy warto robić taką przeróbkę kosztem gorszej przyczepności, zużycia opon itd...Nie moje auto Zresztą, tak jak wspomniano, uszkodzone łożyska wahaczy dają taki sam efekt |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 15-08-2013, 20:37
|
|
|
GrimlocK, kolega pyta jak to zrobić czyli podjął decyzje że tak chce mieć i liczy się z tym że będzie mu gorzej na pewno. Więc jeśli ktoś wie niech pomoże a nie denerwuje go |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-08-2013, 22:48
|
|
|
Jak dla mnie - dziwactwo, ale na przeglądzie sprawdzają hamulce i luzy drążków, a nie kąt ustawienia kół.. więc chociaż to dziwnie wygląda, to formalnie trudno się doczepić - a może się mylę?
Sorry za spam, a w temacie: myślę, że jak auto spuścisz z kilku metrów wysokości, to zrobi się upragniony "negatyw".
Od razu powiem: tylko tak przypuszczam, bo nie sprawdzałem. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2013, 10:40
|
|
|
Cytat: | GrimlocK, kolega pyta jak to zrobić czyli podjął decyzje że tak chce mieć i liczy się z tym że będzie mu gorzej na pewno. Więc jeśli ktoś wie niech pomoże a nie denerwuje go | może nie był świadom warto go ostrzec. Z przodu sanki z szerszym rozstawem dadzą taki efekt, lub dłuższe wahacze, chyba fiaty w wersjach HGT lancie HPE miały takie. Generalnie wszystko to co w grupie fiata było 3D i miało poszerzane nadkola, powinno mieć takie wahacze |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-08-2013, 13:58
|
|
|
Wlasnie sobie przypomnialem ze kiedys pomylili sie w sklepie i dali mi wahacz przedni od marei 1.8 16V.Nie wiedzialem tego i zalozylem go.Kolo polozylo sie do srodka dosyc sporo.Wygladalo to paskudnie ale do przegladu wystarczylo.Po przegladzie wymienilem wahacz na wlasciwy.Od Marei rzeczywiscie byl dluzszy o 1-2 cm. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-08-2013, 15:10
|
|
|
Panowie przod wiem ze problemem nie bedzie gorzej tyl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-08-2013, 22:31
|
|
|
Z tyłem jest problem bo nie ma żadnych elementów na którym można coś regulować czy zamienić na coś dłuższego. Jedynie własne rzeźby ale to dość ryzykowne. Wyspawasz coś nie ma pewności że się nie rozleci tym bardziej że koła będą pracowały pod większym obciążeniem. Tak jak pisałem rozwalone lub znacznie poluzowane łożysko wahacza da ci pożądany efekt ale stanowczo odradzam
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|