Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomocy fontana paliwa !!!
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-12-2009, 19:23   Pomocy fontana paliwa !!!

Witam. mam strasznie poważny problem. Otóż odkręcałem regulator ciśnienia paliwa ten obok wtrysku i albo coś źle złożyłem albo uszkodziłem bo jak włączam zapłon to sika z tamtąd dosłownie Fontana paliwa :( Dodam ze wyjmowałem tamta membranę by ja wyczyścić bo był tam jakiś syf :? Błagam pomocy bo nie wiem co robić !
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-12-2009, 22:27   

Keray69, trudno coś doradzić bo tego nie wiedzę co Ci się tam stało.Rozbierz jeszcze raz i złóż powoli.Sprawdź czy membrana czasem nie strzeliła.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-12-2009, 23:11   

Ta cała membrana jest rozdwojona To może być dlatego ? :| I czy przy składaniu trzeba zachować jakoś specjalna ostrożność i dokładność ? A i co z tym małym pipkiem pod membrana w jakiej pozycji powinien się znajdować ? Ewentualnie jeśli ta membrana już się nie nadaje...
- czy można ja gdzieś kupić ?
- Lub sam ten regulator kupić i wymienić ?
- Czy muszę już kupować cały monowtrysk :(
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-12-2009, 10:01   

Membrany w czymś takim mogą składać się z paru warstw.Mechaniczne pompy paliwa też tak mają,ale jak jest z tym regulatorem to nie pamiętam,bo rozbierałem go dość dawno.Ale nie jest to przecież skomplikowane.Kładziesz membranę tym dzinksem do dołu,dokładnie w otwór i na to dekiel ze sprężyną,ale też musisz trafić tak aby po dokręceniu,dekiel przyciskał po całym obwodzie membranę.Na to zakładasz blaszkę z otworami na śruby i skręcasz,ale do momentu kiedy śruby docisną dekiel Ty musisz to przytrzymać.
Co do kupna to ktoś podawał kiedy link do sklepu z częściami z wtryskami i gaźnikami,ale cena za te parę pierdół była jak dla mnie zbyt wysoka.
A co do zakupu to można kupić sam dekiel,czyli wtryskiwacz i regulator.
Fotka robiona dawno i starym fonem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 05-12-2009, 11:04   

Keray69, tak jak pisze kolega ZielonyTBG, nie ma tam w sumie zadnej filozofii, ne membranie masz zalozyc tak zeby ten dziubek widoczny na pierwszym zdjeciu był od spodu, ewentualnie mozesz przesmaporac/rozruszac ten dziubek bo on jest na takiej niby kulce i wlasnie ta kulka ustawia go wzgledem korpusu. Trzeba to dobrze i w miare mocno skrecic zeby ta membrana nie pusciła paliwa w góre.




_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-12-2009, 14:24   

No wygląda na to ze po problemie. Na szrocie kupiłem wtrysk (kompletny) od uno 1.4 i samochód śmiga :D Tylko jest jedna rzecz co mi się nie podoba jak odpuszczam gaz to kilka razy szarpie trochę samochodem. Co to może być ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-12-2009, 15:18   

Keray69 napisał/a:
Tylko jest jedna rzecz co mi się nie podoba jak odpuszczam gaz to kilka razy szarpie trochę samochodem

a jak ze spalaniem LPG ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-12-2009, 15:52   

Cytat:
a jak ze spalaniem LPG ?


Luczu nie mam instalacji LPG tylko bena
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-12-2009, 16:26   

Keray69, możesz teraz sobie zobaczyć jak ma prawidłowo być rozpylane paliwo. ;D
A druga sprawa to pisząc kompletny masz na myśli razem przepustnicą,CPP i krokowcem :?: Bo jeżeli tak to gardziel wtrysku w silniku 1.4 ma mniejszą średnicę niż gardziel w silniku 1.6.
Zrób może jeszcze reset kompa bo na pewno sterownik ma inny odczyt z tego wtrysku i sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza czy jest dobry w zakupiony wtrysku.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-12-2009, 16:37   

ZielonyTBG napisał/a:
Keray69, możesz teraz sobie zobaczyć jak ma prawidłowo być rozpylane paliwo. ;D


No widziałem widziałem w ogóle inny dźwięk i teraz to rozpyla ;D

Cytat:
A druga sprawa to pisząc kompletny masz na myśli razem przepustnicą,CPP i krokowcem :?: Bo jeżeli tak to gardziel wtrysku w silniku 1.4 ma mniejszą średnicę niż gardziel w silniku 1.6.



ZielonyTBG Taki cały jak przesłałeś mi fotkę z zaznaczonymi śrubami (razem z krokowcem). Jak to mniejszy ? bo wygląda na identyczny :? Jak mniejszy jest ten gardziel to będzie miał mniejszego buta ? v-max'a ? czy jeszcze coś gorszego... ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 05-12-2009, 22:03   

Keray69, a moze lepiej sam regulator przełożyc :?: a ja proponuje jeszcze troche pojezdzic i wtedy sie zobaczy bo jak wtrysk stał to moze musi sie troche rozruszac...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 06-12-2009, 20:59   

A wiec tak resetowałem kompa pojezdziłem 2 dni i dalej to samo... jak tylko odpuszczę gaz to samochód znacznie zwalnia i szybko opadają obroty :? Takze szarpie samochodem jak tylko odpuszczam gaz ;/ znacznie szarpie tez na na 2 biegu ;/ pewnie będę musiał szukać wtrysku od 1.6 :|
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-12-2009, 22:06   

Keray69, wystarczy jak przełożysz do swojego starego korpusu sam dekiel z tego zakupionego.Załóż ten dół co miałeś a górę tą kupioną i powinno być OK,bo wtryskiwacz jest ten sam.Kup może środek STP do czyszczenia układów paliwowych do silników benzynowych,to może coś poprawi.I jak pisze tipacz, pojeździj na tym wtrysku,bo może jest przypieczony od leżenia.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-12-2009, 08:05   

A wiec tak: zrobilem jak mi radziles zielonyTBG z tym ze zamieniłem także krokowca i wczoraj sie przejechałem i bylo ok :| a dzis do pracy jakos juz mi nie chcial zagadac a jak juz sie udalo to znowu trzęsło budą jakby mial zgasnac :? Obroty były strasznie niskie 3 kreski na digitalu i przygasnieta elektryka jak dodawałem gazu to paliła sie jaśniej... :? Co to moze byc ? :(
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-12-2009, 20:29   

Kurcze nie wiem co Ci doradzić.Wygląda jak by krokowiec nie reagował.Może coś mu jest.Pasowało by też zmierzyć czy masz dobrze ustawiony CPP.A jak miałeś założony ten zakupiony wtrysk to tylko szarpało przy puszczaniu pedału gazu :?: Bo powinien zacząć hamować silnikiem.Może być kłopot ze stykiem na "czubku" krokowca.
Słuchaj to skoro śmigał dobrze na zakupionym wtrysku,to chyba będzie najlepiej założyć go z powrotem.Nie wiem co jest grane :( :(
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-12-2009, 22:31   

Hmm fakt szarpało i hamowało silnikiem :| Dziś zamieniłem wtrysk ten z uno 1.4 na tipo 1.6 tyle ze z tym samym krokowcem niestety :? No ale zobaczymy jutro. Dzis sie przejechałem i było ok, ciekawe na jak długo :sciana: Jutro jak wrócę z pracy to zdam relacje ;D Jak znowu będzie coś nie halo to wymienię krokowca... A własnie jak sprawdzic czy on działa poprawnie ? ;D
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load