|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Znowu ogrzewanie - big problem :( |
Autor |
Wiadomość |
andrzejdg
Wiek: 41 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 139 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2005, 15:37 Znowu ogrzewanie - big problem :(
|
|
|
Witam.
W mojej temperówce dzieje się coś dziwnego. Sprawa dotyczy ogrzewania. Dokładnie chodzi o to że z wszystkich wylotów powietrza powinno lecieć tak samo ciepłe powietrze a jest niestety inaczej . Jeśli chodzi o nawiew na nogi to jest oki. Zarówno w przypadku kierowcy i pasażera na ich nogi leci jednakowo ciepłe powietrze. Natomias jeśli chodzi o nawiew na pasażera to niestety ale sprawa nie wygląda kolorowo. Mianowicie chodzi o to że po lewej stronie leci gorące powietrze, z dwóch środkowych kratek leci ciepłe (ale o wiele chłodniejsze niż z lewej) a z prawej strony niestety zimne Dodam że kanały nie są raczej zatkane bo z wszystkich kratek powietrze wylatuję z taką samą siła. Czy ktoś się z tym spotkał? Jakie mogą być przyczyny tego? Nagrzewnica też chyba jest sprawna bo z lewej strony i na nogi leci gorące powietrze. Co z tym zrobić i od czego zacząć?
Pozdrawiam. |
_________________ FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC" |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-02-2005, 18:02
|
|
|
Znajomy ma identycznie w Astrze.
W zime musi zamykac srodkowy wlot powietrza bo nawet po nagrzaniu auta leci stamtad zimne powietrze.
U niego musi to byc jakas wada fabryczna bo ona tak miala od nowosci ale zlekcewazyli i jak byla na gwarancji to nie oddali no i teraz maja problem bo mechanik, aby to naprawic musialby rozebrac pol auta, zeby sie dostac do kanalikow, ktore steruja powietrzem.
W Temprze tez bys Andrzej mial troche rozbierania wiec nie wiem czy nie lepiej stosowac system znajomego, czyli zamykanie tej kratki. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
andrzejdg
Wiek: 41 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 139 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2005, 18:41
|
|
|
No zgadza się. Właśnie taką metodę stosuję ale to troche uciążliwe bo bardzo wolno się grzeje w środku. Dodam że wcześniej było oki. Wcześniej tzn przed stłuczką. Czy ktoś nie wie gdzie może leżeć przyczyna? liczę się z tym że będę musiał rozebrać pół auta i wiem jak to zróbić bo już kiedyś rozbierałem tylko chciałbym najpierw dowiedzieć się czym to może być spowodowane.
Pozdrawiam. |
_________________ FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC" |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-02-2005, 18:49
|
|
|
Napewno przyczyna tego stanu tkwi w stluczce.
Nie wiem dokladnie jek wyglada to w Temprze ale widzialem rozebrane Punto (podejrzewam ze tu jest podobnie) i powietrze jest tam doprowadzone takimi gumowymi wezami.
Sprawdz czy nie jet on uszkodzony albo czy jest polaczony z wlotem powietrza od nagrzewnicy bo pewnie cos sie z nim stalo w wyniku "becka". |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2005, 19:40
|
|
|
A w razie co oglądałem u Redevila!! całą kompletną nagrzewnice z całą regulacją linkami cały srodek kompletny za ok 150 zł wydłubany z tipolotu |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2005, 06:45
|
|
|
Panowie w układzie od strony zewnętrzne auta najpierw jest w kanale dmuchawa, rezystory a potem dopiero nagrzewnica i z niej dopiero rozprowadzanie powietrza.
Jak jeden przewód od pasażera byłby przerwany to nie wiało by z niego nic (a nie zimne z taką samą siłą)
W większości aut od kierowcy wieje troszke cieplejsze a od pasażera minimalnie chłodniejsze.
Ale jak całkiem zimne wieje z któregos kanału to raczej jakieś klapki w nagrzewnicy musisz sprawdzić. Otwierasz ciepłe pokrętłem (czyli otwierasz zawór wody ciepłej i od razu klapką puszczasz powietrze w kanały)
Nie ma siły trzeba rozebrać i obejrzeć. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Tomuch
Dołączył: 07 Mar 2005 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-03-2005, 11:30
|
|
|
w fiatach powierze lecące na nogi jest o około 10 stopni cieplejsze jak to ktre leci przez kratki nawiewu (tak jest juz fabrycznie zrobione)
ale u ciebie jest problem z klapkami króras jest zle ustawiona |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|