|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tempra 1,9 td - temp. silnika ok. 55 st. C. |
Autor |
Wiadomość |
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 20:39 tempra 1,9 td - temp. silnika ok. 55 st. C.
|
|
|
Witam,
kłopotów ciąg dalszy.
Otóż silnik nie potrafi się zagrzać do właściwej temperatury, max. jakie udało mi się osiągnąć to ok. 60 st. ale z reguły jest mniej. W aucie da sie nieco nagrzac ale bez cudów. Czyli prosta diagnoza - padnięty termostat.
Ale powrotny wąż z chłodnicy jest zimny, w przeciwieństwie do tego do chłodnicy i dwóch do nagrzewnicy. Znaczy to, że termostat jednak zamyka duży obieg. To dlaczego silnik ma tylko 55 st.???
Dodam, że od miesiąca (czyli od chwili zakupu auta) jest założona nowa chłodnica, płyn nowy, układ odpowietrzony (jest korek na chłodnicy a nie ma na wężu do nagrzewnicy), a biorąc pod uwagę, że termostat jest najwyższym punktem układu i jedynie zbiornik wyrównawczy jest wyżej to chyba nie powinno być kłopotu z odpowietrzeniem. Hmmm...
Poradźcie coś bo zimno i auto pali prawie 9 ltr/100. |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 20:44
|
|
|
Termostat na 99%?
Jesli zamyka duzy obieg to obydwa przewody do chlodnicy powinny byc zimne!!! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-12-2005, 20:55
|
|
|
wobec tego pytanie, termostat zamyka oba węże czy wąż prowadzący do chłodnicy czy powrotny? Bo w moim aucie, Audi 100, termostat zamyka jedynie powrót płynu z chłodnicy (i zamyka obieg wody) a silnik ma piękne 90 st. Stąd moje zaskoczenie...
Ale może faktycznie w mojej Temprze tak jest, że duży obieg jest otwarty, gorąca woda wpływa do chłodnicy a tam zostaje tak zmrożona, ze wąż powrotny jest zimny... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
bronek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Paź 2005 Posty: 284 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-12-2005, 21:05
|
|
|
Termostat zamyka wąż prowadzący do chłodnicy.
[ Dodano: 30-12-2005, 21:08 ]
Miszko ma racje.
Przewody do nagrzewnicy powinny być gorące, natomiast przewód idący do chłodnicy powinien się zacząć nagrzewać dopiero przy ok 60 st. C (strzelam - nie pamiętam), czyli wtedy następuje otwarcie termostatu.
Sprawdź termostat - na stronce głównej jest, zdaje się, opis tego rytuału |
|
|
|
|
kamin
Wiek: 40 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 121 Skąd: Kraków, Tomaszów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2006, 13:40
|
|
|
rodzynek napisał/a: | Bo w moim aucie, Audi 100, termostat zamyka jedynie powrót płynu z chłodnicy (i zamyka obieg wody) a silnik ma piękne 90 st.
Ale może faktycznie w mojej Temprze tak jest, że duży obieg jest otwarty, gorąca woda wpływa do chłodnicy a tam zostaje tak zmrożona, ze wąż powrotny jest zimny... |
Dziwne rozwiąznie zastosowali inżynierowie Audi. Aż mi się nie chce wierzyć. Silnik musi się przez to nagrzewać dużo wolniej.
Termostat jest przy wężu doprawadzającym wodę do chłodnicy i jeśli jest zamknięty to oba węże są chłodne bo ciepła woda do chłodnicy nie wpływa. Termostat powinien otwierać się dopiero przy 85 stopniach (może w tym diselu przy 81 nie wiem). Ostanio miałem z tym do czynienia i Temperka na gazie paliła 13 w trasie.
100% termostat.
Pozdrawiam. |
_________________ Opel Omega BFL 2.5 V6, Ford Scorpio MK2 2.0 8V DOHC |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-01-2006, 23:12
|
|
|
miszko napisał/a: | Termostat na 99%?
Jesli zamyka duzy obieg to obydwa przewody do chlodnicy powinny byc zimne!!! |
Tu jest raczej problem tego, że nie zamyka lub otwiera przy zbyt niskiej temperaturze - woda cały czas krąży więc przewody do chłodnicy są ciepłe ale skoro płyn nie jest gorący to w chłodnicy z łatwością się studzi (tym bardziej, że zimno) i przewody powrotne są chłodne. Przy wydajnym chłodzeniu (niska temp. otoczenia) silnik nie jest się w stanie nagrzać.
Jak dla mnie na bank termostat - najwidoczniej nieszczelny albo uszkodzony.
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
rodzynek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 130 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2006, 23:39
|
|
|
kamin napisał/a: |
Dziwne rozwiąznie zastosowali inżynierowie Audi. Aż mi się nie chce wierzyć. Silnik musi się przez to nagrzewać dużo wolniej. |
Silnik się nagrzewa do normalnej temperatury po przejechaniu ok. 6-7 km, niezależnie od temperatury na zewnątrz (sprawdzone do - 12 st. C.). I oczywiście przy włączonym ogrzewaniu wewnątrz . Dodam jeszcze, że woda stale przepływa przez nagrzewnicę, a ogrzewanie steruje się przepuszczając przez nią powietrze lub puszczając bokiem (5 cyl. diesel).
kamin napisał/a: | 100% termostat.
Pozdrawiam. |
Przyjąłem już taką wersję. I mam znowu z tym pewien problem. Otóż są termostaty (tzn. zamienniki za ok. 60 zł) do silnika 160.A6 ale ja mam 160.B6. I co ciekawe, do obu są inne termostaty. Czy ktoś wie, czy mimo tego będzie do mojego silnika pasował ten z 160.A6 bądź 160.D1? Bo nieuśmiecha mi się go wyciągać i jechac autobusem aby to sprawdzić a potem znowu zakładać stary... |
_________________ rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|